Salonul Auto de la Geneva 2013

Toyota i-Road: soluţia niponilor la aglomeraţia oraşelor

Publicat Luni, 04.03.2013
de Mircea Meșter
Comenteaza 4
Toyota i-Road: soluţia niponilor la aglomeraţia oraşelor - Poza 1
Toyota i-Road: soluţia niponilor la aglomeraţia oraşelor - Poza 2
Toyota i-Road: soluţia niponilor la aglomeraţia oraşelor - Poza 2
Toyota i-Road: soluţia niponilor la aglomeraţia oraşelor - Poza 2
Toyota i-Road: soluţia niponilor la aglomeraţia oraşelor - Poza 2
Toyota i-Road: soluţia niponilor la aglomeraţia oraşelor - Poza 2
Toyota i-Road: soluţia niponilor la aglomeraţia oraşelor - Poza 2
Toyota i-Road: soluţia niponilor la aglomeraţia oraşelor - Poza 2
Toyota i-Road: soluţia niponilor la aglomeraţia oraşelor - Poza 2
Toyota i-Road: soluţia niponilor la aglomeraţia oraşelor - Poza 2
Toyota i-Road: soluţia niponilor la aglomeraţia oraşelor - Poza 2
Toyota i-Road: soluţia niponilor la aglomeraţia oraşelor - Poza 2
Toyota i-Road: soluţia niponilor la aglomeraţia oraşelor - Poza 2
Un triciclu motorizat 100% electric care are lăţimea unui scuter, poate găzdui doi pasageri şi are o autonomie de 50 de kilometri. Acesta este, pe scurt, Toyota i-Road, un concept interesant pe care japonezii îl aduc la Geneva.

Esential 5.4 cai putere dezvoltă în total cele două motoare electrice care funcţionează în paralel.
30 de km/h este viteza maximă atinsă de Toyota i-Road.
50 de kilometri este autonomia triciclului electric Toyota.
0.85 metri este lăţimea conceptului Toyota.
Toyota a publicat astăzi imaginile oficiale ale soluţiei pe care constructorul japonez o propune pentru oraşele aglomerate ale anului 2013. Se află încă în stadiul de concept, este un triciclu 100% electric şi se numeşte Toyota i-Road.

Dimensiuni de scuter

Vehiculul imaginat de Toyota este construit pentru a se bate de la egal la egal cu Renault Twizy, Lumeneo Smera şi celelalte soluţii de transport individual pe care diferitele mărci le-au prezentat la ultimele saloane auto importante. Totuşi, dacă Twizy este deja un model de serie şi este produs de un an în Franţa, i-Road va intra în producţia de serie abia anul viitor.

În plus, atât modelul Lumeneo, cât şi cel Renault vin cu patru roţi şi se încadrează la cvadricicluri, în timp ce modelul Toyota are doar trei roţi. La capitolul dimensiuni, Toyota i-Road vine cu o lungime de 2.35 metri şi cu o lăţime de doar 0.85 metri, ceea ce-l face optim pentru utilizarea de zi cu zi în oraş, acolo unde poate înlocui cu succes scuterele, vehicule care au aproximativ aceleaşi dimensiuni.

Evident, Toyota îşi laudă creaţia susţinând că, spre deosebire de un scuter sau o motocicletă de cilindree mică, i-Road este mult mai confortabil, protejează ocupanţii celor două locuri dispuse faţă în faţă de capriciile vremii şi, în plus, este mai sigur. Mai mult, avantajele lui Toyota i-Road se numesc costuri de utilizare mici, manevrabilitate ridicată şi dimensiuni reduse. Cei doi ocupanţi nu au nevoie de cască de protecţie.

5.4 cai putere

Inima conceptului Toyota i-Road este reprezentată de două motoare electrice de câte 2 kW (2.72 cai putere) montate, fiecare, la nivelul uneia dintre roţile faţă. Bateriile Litiu-Ion se umplu în 3 ore de la orice priză normală, iar autonomia este de maxim 50 de kilometri în condiţiile în care viteza maximă de rulare este de 30 de kilometri pe oră. 

Unul dintre punctele-cheie de atracţie în ceea ce-l priveşte pe Toyota i-Road este sistemul Active Lean, care îi permite conceptului Toyota să se "aplece" în viraje cu maximul 30 de grade pentru a garanta o ţinută de drum şi o manevrabilitate excelentă.

Pachetul calculează automat unghiul roţilor, cel al rotirii volanului şi cel al înclinării efective pentru a echilibra perfect triciclul în funcţie de viteză şi necesităţi, forţa centrifugă fiind astfel neutralizată.

Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013

Echipa Automarket se află în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă prezintă live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.



Comentarii (4)

  • printr-un oras micutz sau stradutzele inghesuite cum gasesti nenumarate in italia, japonia chestia asta e o alternativa. Dealtfel mai bine ceva funky si modern decat clasicul scuter. Pretul (ca deobicei cand vine vorba de noutati si tehnologie elctrica) va fi cheia succesului sau insuccesului

    sper ca nu va veni nimeni sa replice ca o solutie mai potrivita e ceva diesel sau o masina SH cu care poti merge si in vacanta si poti cara si marfa (aka ciorapii din china si chilotii turcesti) in bazar sau targul saptamanal
    10 3
  • @gelu

    Ei cum sa nu? Or sa replice! Nu numai ca-i mai bun un sh de 1500 de euro, pentru ca-n ala ai loc de porc si de zaibar, da' ca-i si urata cu draci, ca nu-i cine stie ce inovatie ca, daca n-am fi romani, nu ne-am pricepe asa de bine la romanisme!
    6 3
  • daniel
    Nu vedeti?
    Este o solutie super inteligenta, s-ar vinde ca painea calda,

    DAR?
    nu vor sa faca asa ceva la scara larga...e contra petrolistilor,

    daca nu venea TESLA full pe piata, nu vedeai ne-am de masina electrica pe strazi,
    hibridele sunt niste frankenstein inutile...au avut tot timpul solutia electrica la indemana, bateriile litiu ion cu care merge tesla sunt pe piata de muuuuult este un neamt care a adaptat un bmw seria 5 , l-a facut electric, si duce mult mai mult decat duce tesla in termeni de autonomie ... nu vor sa dea drumul la electrice. Toyota o freaca de peste 10 ani de zile cu hibridele lui, putea de foarte mult timp sa vina cu un full electric, nu s-a vrut.
    0 0
  • daniel
    sorry de greseala de mai sus cu ne-am,

    uite de cand avea astia in plan cu toyota asta https://www.youtube.com/watch?v=k-aMerrKPgI 2013, suntem in 2018 acusi, adica la 5 ani distanta si ? nimic
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru