După ce ne-a prezentat faceliftul aplicat variantei utilitare şi verisunilor electrice ZE ale actualului Kangoo, Renault revine astăzi şi cu modificările propuse pentru derivatul dedicat transportului de persoane.
Modificări estetice
Varianta de pasageri primeşte noua faţă gândită de designerul şef Laurens van den Acker şi se alătură celorlalte modele prezente la standul francezilor de la Geneva. Aspectul frontal este dominat de o grilă nouă, cu un logo ceva mai mare şi un spoiler diferit de cel al variantei de marfă. Grila radiatorului vine acum cu finisaje cromate şi plastic lucios, lămpi faţă cu inserţii negre, blocuri optice spate şi oglinzi laterale redesenate. Lista de culori însumează acum opt nuanţe de caroserie.
La interior, consola centrală a fost redesenată şi a primit un finisaj din plastic lucios pentru zona care găzduieşte sistemul de aer condiţionat şi pe cel audio. Volanul vechi a fost înlocuit cu cel de pe Scenic, iar tapiţeria de pe vechea versiune de top este acum standard pe nivelul de echipare intermediar.Două versiuni noi
Şi fiindcă tot vorbim despre niveluri de echipare, trebuie să precizăm că faceliftul aduce cu sine două noi versiuni, botezate Extrem şi Business. Prima dintre ele, Extrem, beneficiază de un spoiler în două culori, de jante de 15 inch din aliaj, de praguri laterale, de bare de amarare şi geamuri spate fumurii.
Pachetul Business include oglinzi laterale şi spoilere din plastic negru, uşor de schimbat şi de vopsit, indiferent de culoarea dorită. La interior, tapiţeria standard este înlocuită cu una de culoare neagră, mult mia rezistentă în timp. Versiunea a fost gândită special pentru micii înreprinzători.
Dotări noi şi motorizări eficiente
Lista de dotări opţionale include un nou sistem de control al stabilităţii ESC, cu funcţii ca Extended Grip şi Hill Start.
Nu lipseşte nici noul sistem multimedia Renault R-Link, nici sistemul start-stop, oferit în standard, şi nici sistemul audio cu radio, Bluetooth şi suport USB.Gama de motorizări va include dieselul dCi, în versiunile de 75, 90, respectiv 110 cai putere. Aceasta din urmă va oferi emisii de numai 115 g/km. Pentru cei care preferă benzina, Renault va oferi şi un motor Energy TCe de 115 cai putere.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013 Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
Apoi cu mult trambitatul Zoe...vor sa dea lovitura cu o electrica, in cele din urma foarte eficienta, dar designul dpmdv este total gresit. Nu e suficient ca lumea s-o doreasca pt tehnologie, trebuie s-o doreasca si pentru cum arata. Iar Zoe arata ca un pui obez de foca. Pana si masina care baga lapte e mai frumoasa decat acest Zoe. Parca e o conspiratie generala catre insucces, cum ca toate hibridele si electricele trebuie sa fie urate din proiect, cu 3 exceptii: Fisker Karma, Chevy Volt si bineinteles Tesla Model S.
Aberezi ca de obicei... nu e vorba de "incoerenta designului" Renault , ci de trecerea de la o noua filosofie de design. E vorba de segmente diferite, lansate la momente diferite in timp. Nu pot fi schimbate toate in acelasi timp. Iar Zoe din punctul de vedere al multora arata foarte, foarte bine! Presa de specialitate si clienti asisderea!
Bine, mai sunt ciudati ca tine sau indivizi cu idei preconcepute impotriva Renault, deci n-ar trebui lumea sa-si bata prea tare capul cu voi...
Ontopic: sunt putini cei care au ocazia sa experimenteze adevarata utilitate a unei asemenea masini - ca e de firma sau pentru familie . Nu cred ca Partner, Caddy sau Tourneo sunt cu ceva mai presus la capitolul practicalitate si calitate a asamblarii. Ca sa nu mai vorbim de restul.
Oricum boala asta cu calitatea materialelor (sa fie placute la atingere) mi se pare deplasata pentru Romania si pentru veniturile romanilor. Adica atatea pretentii...Vorba aia: caine raios cu coada pe sus
Repet a nu stiu cata oara si pentru toata lumea ca n-am nicio idee preconceputa impotriva Renault. Daca trebuie, dau si in scris. Dar ce e de criticat, o sa critic.
Zici tu ... filozofie de design la Renault ... hai ma lasi ?? Care filozofie ca niciuna dintre masinile lor n-are nici macar o trasatura care sa le confirme apartenenta la o familie de modele. Toate sunt culese din n-shpe zari, un amalgam obositor pt ochi -> incearca cate ceva van der Acker sa incropeasca o directie de design, dar pare o miscare cam artificiala, care nu ia in considerare nimic din mostenirea marcii in materie de design. Nu ca ma dau eu mare specialist in design, dar majoritatea e superficiala si nu vede treaba asta. Lumea se uita doar la cate led-uri are, cat de arcuite si prelungite sunt farurile si stopurile si gata. Si merge vanzarea. Habar nu au de proportii, de centre de greutate vizuale, de importanta consolelor pt echilibrul designului, de aerodinamica. Pentru mine conteaza astea, asa sunt eu mai ciudat, ce vrei. Iar un Zoe rotunjit ca o bomboana si inalt de 1.56 m la o lungime de putin peste 4 m...imi pare rau pt el, dar asa arata...ca un pui de foca obez.
Legat de calitatea asamblarii, inclin sa-i dau dreptate lui @Andy cum ca utilitarele sunt in general prost finisate, dar uitandu-ma la restul gamei si la istoric, as paria pe Caddy si Tourneo in defavoarea lui Kangoo si Partner.
sigur Zoe n-are nici una din caracteristicile enumerate de tine mai sus. Van Decker a lansat puiul la apa fiind legat la ochi..."Zboara puiele, zboara! N'asa? Parerile sunt totusi ceva mai pozitive decat incerci tu sa lasi impresia. Bine, presa clienti POTENTIALI. Astia sunt la gramaj, corect? Dar e chestie de gusturi. Dar daca tu, cu mana pe inima, imi arati modele care sa bifeze 100% in acelasi timp cerintele de design + tehnice la preturi decente, eu imi tai mana.
Si apropos de filosofie de design, ce am observat de-a lungul timpului..... renault nu a avut NICIODATA o filosofie de design unitara si o directie de design foare clara. Na, nu toti lucreaza la VW. Dar poate ca asta a fost (pana acum) caracteristica renault. Si probabil nu o strategie prea fericita. Iar ce face Van Decker e chiar ciudat. Ciudat pentru ca practic, de cand a venit incep sa recunosc renault-urile "din prima".
Strict ca parere personala, si nu vreau sa o impun nimanui caracterizandu-i pe ceilalti ca pe niste afoni in domeniul vizual, ceea ce vreau sa vad la industria auto este originalitatea. M-am saturat sa vad aceleasi modele resuscitate la infinit pentru ca merg la clienti sau pentru ca e design-ul tipic marcii.
Calitatea asamblarii si calitatea materialelor sunt 2 lucruri total diferite.
Ti se pare tie. Mersi pt feedback, oricum. O sa incerc sa-mi dau mai putina.
Poate cu procent de 100% nu gasesc, asta ar insemna sa fie perfecte, dar gasesc masini competente tehnic, care sa si arate bine si care sa aiba si preturi rezonabile. Masini agreabile cu raport calitate/pret bun. Eu in categoria asta cuprind Skoda (Rapid, Octavia, Fabia doar Combi, Superb), Chevrolet (Cruze, Aveo, Malibu, Orlando), Seat (Ibiza mai ales ST, Leon, Toledo), Ford (Fiesta, Focus, Mondeo, C-Max), Renault (Megane, Laguna Break). Toate, cred eu, au un design placut si original, iar pretul este bun pentru clasa din care face parte fiecare.