Land Rover profită de ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Geneva pentru a expune la standul său nu mai puţin de 7 vehicule electrice experimentale, bazate pe actuala generaţie Defender. Potrivit comunicatului oficial, britanicii încearcă să demonstreze publicului că pot oferi inovaţii în ceea ce priveşte vehiculele cu zero emisii chiar şi în teren accidentat.
Locul vechiului motor diesel de pe varianta de caroserie Defender 110 a fost luat de o unitate electrică. Motorul cu zero emisii oferă 95 de cai putere şi un cuplu motor de 330 Nm. Acesta din urmă este livrat instant şi constant, ceea ce face posibilă utilizarea unei transmisii speciale, cu o singură treaptă de viteză. Tracţiunea integrală a fost păstrată.
autonomie de 80 de kilometri, chiar şi în condiţii de teren accidentat. Bateria cântăreşte nu mai puţin de 410 kilograme şi a fost amplasată în locul motorului. Asta face ca masa totală să crească cu 100 de kilograme faţă de versiunea convenţională şi să se înscrie între valori de 2055 până la 2162 de kilograme, în funcţie de tipul caroseriei.
Propulsorul este ţinut în viaţă de o baterie litiu-ion, cu o capacitate de 27 kWh, suficient pentru oCele şapte vehicule electrice au fost dezvoltate de echipa Land Rover Advanced Engineering după o testare cu succes a trenului de propulsie. Printre cele mai dure probe ale modelelor electrice s-au numărat tractarea unei remorci de 12 tone de-a lungul unei pante cu o înclinaţie de 13 grade şi traversarea unui vad cu adâncimea de 800 mm.
Încărcarea bateriei litiu-ion se poate face şi de la un generator, timpul estimat pentru un ciclu complet fiind cuprins între 4 şi 10 ore, în funcţie de capacitatea acestuia.
Land Rover a declarat că nu are nici un plan de a produce în serie vreunul din conceptele prezentate la Geneva.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
@BogdanMirica: "Vechiul motor diesel" la care faceti referire a fost introdus in gama Defender in toamna (noiembrie) 2011 (http://www.automarket.ro/stiri/land-rover-defender-primeste-un-diesel-nou-de-22-litri-41909.html - ce chestie ... e chiar articolul dvoastra.)
Putina aducere aminte nu strica niciodata...
Ca si concept e ok, dar vrem fapte nu vorbe, m-am cam saturat de concepte
Hai cu electricu de 5000 de koko!!! totusi daca sunt scumpe bateriile sa la faca si cu pedale.