Salonul de la Geneva va vibra sub apariţia în premieră mondială a noului Ferrari F12 Berlinetta, un model strălucitor prin design, performanţe şi tehnică.
Ferrari a prezentat astăzi oficial primele fotografii ale modelului care va deveni, foarte probabil, principala atracţie a Salonului Auto de la Geneva. Este vorba de noul Ferrari F12 Berlinetta, înlocuitorul de drept al lui 599 GTB Fiorano.
Cu un design care aduce mai degrabă cu un concept decât cu o maşină de şosea şi cu performanţe de top dezvoltate de motorul de 740 de cai putere de sub capotă, noul F12 Berlinetta arată că designul şi tehnologia pot face echipă bună în mâinile unuia dintre cei mai cunoscuţi şi doriţi producători auto ai lumii. La desenul noului model şi-au adus aportul atât Centro Stile Ferrari, cât şi Pininfarina, iar rezultatul îl trimite pe F12 Berlinetta în galeria gamei noi semnate de italieni, alături de recentele 458 Italia şi FF.
Construit pe un şasiu spaceframe în care aluminiul a avut un rol foarte important, modelului Ferrari scade la capitolul masă proprie cu 70 de kilograme faţă de 599 GTB, ajungând la 1525 de kilograme.
Rigiditatea torsională este însă mai ridicată cu 20% faţă de cea a modelului pe care îl înlocuieşte, iar distribuţia maselor faţă/spate este 46/54.
Sub capotă se află un V12 cu cilindri la 65 de grade de 6.262 de centimetri cubi. Acesta dezvoltă 740 CP şi un cuplu imens, de 690 Nm. 80% din cuplu este disponibil la 2500 rpm, iar puterea maximă merge până la 8700 rpm, acolo unde un limitator intră în funcţiune. Motorul este cuplat unei transmisii F1 care transformă noul model într-o sportivă pur sânge: 0-100 km/h în 3.1 secunde, 0-200 km/h în 8.5 secunde şi un consum mediu mixt de 15 litri/100 km. Deşi pare mare în raport cu modelele "pământene" cu care suntem obişnuiţi, consumul lui F12 Berlinetta este cu 30% mai scăzut decât cel al vechiului 599 GTB.
via | Ferrari
2.9s 0-100km/h ....0 - 200 km/h in 8.8 secunde Aventador
3.1s 0-100 km/h.....0 - 200 km/h in 8.5 secunde F12 Berlinetta
Masina asta se scoate cu monstrozitatea de motor.
FF probabil acesta este un interior tipic Ferrari,probabil vor compensa prin performante si tehnica.
Oricum,este un Ferrari si asta spune tot.Feelingul si modul in care se comporta pe sosea vor face diferenta.
p.s. mi se pare ca arata genial.
cel mai frumos ferrari de pana acum.
Dincolo de observatia mea putin rautacioasa (dar realista) sigur este o masina superba pentru condus pentru cei ce isi permit.
Imi place mult rosul ales sau din imagini. In rest pe langa unele detalii importante de design, in mare ramane pe linia Ferrari (458 si FF).
Da, si eu sunt putin dezamagit de interior.
Am mentionat spatele?.... oh mama...
PS. Ar trebui sa intrati pe site-ul oficial. Veti intelege mai multe.
Da spatele... spatele l-ati vazut?
Distributia maselor este aproape perfecta, de 46/54, iar interiorul este in spiritul unei supersportive. Adica are tot ce-i trebuie pentru o masina construita pentru omul de la volan si destinata sa se simta cel mai bine pe circuit.
Pe mn personal ma deranjeaza jantele. Mi se pare ca nu sunt la locul lor pe masina asta, si dau rotilor un aspect supradimensionat...
Toti utilizatorii de RATB isi dau cu parerea :)))))))
Pt Romania nici nu se merita, este o jignire pt constructor sa iesi cu ea prin hartoapele de pe aici...
(vezi ff,458),precum cei de la aston martin