Dacia Lodgy: primele imagini oficiale

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 05.01.2012
Dacia a publicat pe portalul său oficial primele imagini ale monovolumului Lodgy. Debutul versiunii de serie are loc în martie, la Salonul Auto de la Geneva.

Esential

4.5 metri este lungimea lui Dacia Lodgy.
3 ani va fi garanţia standard a noului Lodgy.

Dacia a prezentat astăzi primele imagini oficiale ale noului său model – Lodgy. De data aceasta, monovolumul a fost prezentat în versiunea de serie. Modelul de familie este disponibil în versiuni cu cinci sau cu şapte locuri şi va debuta la Salonul Auto de la Geneva din luna martie a acestui an. Lodgy are o lungime de 4.5 metri şi promite un volum considerabil al portbagajului, chiar şi în varianta cu şapte locuri. Pentru moment, specificaţiile tehnice complete ale acestui model nu au fost prezentate.

În schimb, cei de la Dacia au explicat alegerea numelui Lodgy pentru noul lor model. Numele Lodgy aminteşte de cuvântul lodge din limba engleză şi subliniază trăsătura esenţială a acestui model: capacitatea de a găzdui o întreagă familie şi bagajele sale. În comparaţie cu Logan MCV, Lodgy este mai lung cu peste 30 de milimetri şi promite un portbagaj mai spaţios. Logan MCV se mândreşte cu un portbagaj de 198 de litri în versiunea cu şapte locuri şi 700 în versiunea cu cinci locuri, în timp ce Duster, un model cu 200 de milimetri mai scurt decât Lodgy are un volum al portbagajului de 475 de litri.

Oficialii Dacia nu au prezentat nicio informaţie despre motorizările noului Lodgy, deşi ne aşteptăm la cel puţin un motor pe benzină şi un diesel în gama noului model al constructorului din Mioveni.

Motorul 1.5 dCi de 110 CP şi 240 Nm este cel mai probabil candidat pentru monovolumul compact de la Dacia, iar unitatea de 1.6 litri cu 16 supape şi 105 CP ar putea fi oferită pe versiunile entry-level ale lui Lodgy.

Spre deosebire de actualele modele Dacia, noul monovolum nu va mai lua naştere pe platforma de la Mioveni. Constructorul român va asambla Lodgy în cadrul uzinei sale din Tanger din raţiuni de spaţiu. Renault a investit circa un miliard de euro în uzina din Maroc pentru a spori competitivitatea acesteia, iar acest lucru se va reflecta şi în cifrele de producţie ale noului Lodgy.

Via | Dacia

Comentarii (67)

  • arata bine...
    ...sa vedem cum se conduce si cat costa. Probabil inca un hit Dacia
    90 17
  • SUPErmisto!!!!!!!!!
    39 24
  • Lodgy
    Masina arata neasteptat de bine. Daca si interiorul va fi pe masura, dublat de un pret corect, atunci putem vorbi de un hit.

    P.S.: Numele este... groaznic!
    60 15
  • Super
    Designul e foarte reusit.
    65 12
  • @C-G-C
    Intradevar numele e o mizerie. Pt piata din Romania puteau sa ii dea un nume pe care si romanii sa il poata pronunta fara sa isi incurce limba...
    32 10
  • bogdan
    astea or fi cele mai mici roti pe care le-au gasit prin magazia cu piese? in rest arata bine
    18 37
  • pacat
    mine nu mi se pare f reusit designul, dar pt categoria ei de pret este ok. Imi pare rau ca nu este o masina romaneasca nici macar 1% in afara de nume.Este conceputa de inginerii de la Renault si fabricata in Maroc.Deci noi nu avem nimic de castigat de pe urma acestei masini, mai ales ca si in articol scrie ca s-au investit f multi bani in fabrica din Maroc.De ce nu la Pitesti???
    19 62
  • Roti
    Rotile sunt prea mici! strica toata masina.
    18 56
  • Dacia Lodgy
    Cel mai bun design Dacia de pana acum.Ma astept ca elemente de pe Lodgy sa se regaseasca si pe un facelift Duster.Da, numele nu e prea inspirat.
    27 7
  • Felicitari !!
    Arata foarte foarte bine! E o masina intr-adevar frumosa! Din ce observ la prima vedere, se pare ca va avea tetiere tip virgula pentru locurile din spate, ceea ce e bine pentru vizibilitate. O alta bila alba e pentru modelul jantelor... e superb!
    50 12
  • @Dan, nu prea pricepi cum functioneaza marketingul, nu-i asa...daca se vinde sub brandul Dacia atunci avem de castigat, inferent unde se fabrica.Subansamblele, piesele, sunt fabricate de companii din Romania.O fabrica noua in Romania costa mai mult iar accesul catre pietele din occident este mai facil din Maroc.
    19 5
  • "Producţia monovolumului Lodgy va demara în serie în primăvara anului viitor la Tanger, în Maroc, utilizându-se colecţii CKD (Complete Knocked Down - maşini complet dezasamblate) exportate din România. Astfel, cel de-al şaptelea model din gama Dacia va continua să susţină balanţa comercială şi exporturile României, cu toate că va fi primul model al constructorului fabricat exclusiv într-o altă ţară."-sursa, oficial Dacia.
    43 3
  • @diesel08
    In Maroc nu cred ca o sa se vanda sub brandul Dacia.
    Masina pare OK, sa vedem si interiorul. In mare parte nu cred ca o sa se schimbe nimic. Acelasi bord, cu deschiderea geamurilor electrice spate dintre scaune.
    5 22
  • pt toti pustanii cu vise umede
    Asta-i o masina de familie de segment low-cost, nu un bolid de zeci de mii de euro. Daca aveati experienta conducerii pe toate tipurile de drum in Romania, va gandeati de 2 ori inainte sa lansati aberatia cu "jante mai mari". Jantele de dimensiuni mai mari implica un talon mai mic. Creste astfel riscul de zgariere / lovire a jantelor din aliaj (deloc ieftine) si scade confortul oferit pasagerilor.
    63 8
  • cea mai dacie frumoasa de pana acum
    24 11
  • @Dan
    Nu se va fabrica Lodgy in Romania pentru ca Uzina e prea incarcata!!!!
    Logan, MCV, Sandero, Duster, Pick-up, VAN, Stepway, motoare.
    Ce mai incape acolo?????
    12 9
  • Daca Lodgy are cockpitul autentic dacia e praf...
    10 10
  • @NDY
    Si atunci cine a testat DACIA Duster in Maroc???
    Nu Renault sau Nissan!!!
    1 3
  • Dupa cum ati vazut, mi-am pus Lodgy-ul pe avatar!
    8 16
  • Dacia Lodgy
    super tare! are senzori de parcare!
    13 7
  • @barichelu
    E sofisticata ma'
    16 15
  • mcv
    Cum naiba are mcv-ul 198 litri ca e ditamai spatiul acolo
    1 10
  • cea mai tare e antena
    10 10
  • @lorinczi.thomas
    esti in vacanta ?
    9 1
  • ugly mother f#%@*r.
    dar daca isi face treaba, godspeed.
    8 33
  • Dacia nu e pentru fitosi
    opaaaaaa au ramas in pana de idei mancatorii de bezele! :)))) nu mai stiu de ce sa se lege... ba senzorii de parcare, ba antena... hai fratilor, ca avem o groaza de clisee... slabut, slabut...
    24 4
  • @eu
    http://www.dacia.ro/modele-si-preturi/dacia-logan-mcv/date-tehnice.html
    0 0
  • danielz
    Dacia Lodgy
    sa fim seriosi.
    6 9
  • Szabolcs
    Versiuni
    Sa nu uitam ca pe niste poze de spion aparute anterior masina are faruri diferite pe spate,usa culisanta si usa portbagajului este ca la logan mcv. Ar fi vorba despre o alta versiune?
    2 8
  • Dacia
    cel mai nou cazan!!!, iar va cumparati dacie...
    18 30
  • Mistret
    Are ceva din gingashia porcului.Urat saivan !
    20 52
  • Ion D.
    Copie Chevrolet
    Seamana foarte bine cu Chevrolet Orlando. Nu aduce noutati pe partea de design, dar acopera o nisa pe care Renault nu o dezvoltase fiind sub Grand Scenic ca dotari si pret.
    7 43
  • comici
    nea flavius de la stana incerca sa-si ofere definitia monovolumului?
    21 3
  • Ionica
    @ Dan
    Renault are in Romania singurul centru de inginerie auto din sud-estul Europei la care lucreaza aproape 2500 de ingineri: http://www.renault-technologie-roumanie.com
    Pot sa te asigur ca multi din acesti ingineri au lucrat (atat in Romania cat si in Franta si Maroc) pentru a realiza aceasta masina.
    Deci , intradevar , Lodgy a fost facuta de ingineri Renault , insa o buna parte din ei sunt ROMANI.
    27 3
  • @Ion D.
    borlando e urat cu spume!! dacia lodgy chiar e reusit... nu se compara
    36 7
  • daciile se vand pe unele piete ca renault sau nissan ... nu afla nici draq ca au si ceva "romania" in ele.

    arata binisor pentru ce se vrea sa faca :)
    15 8
  • 1,6dCi 130 nu? dezamagit...
    2 5
  • Uratzel acest Lodgy
    Sunt cateva elemente mai noi si mai moderne la design-ul noii Dacii, insa forma exterioara a autoturismului este usor "debalansata" si cam nereusita.
    3 30
  • hahahah
    uuuuuhhh "debalansata" :)))))))))))) gogule ai cautat mult?
    22 1
  • TOMBERON DE GUNOI
    O noua teapa din tabla de conserve in care poti baga 4-5 capre, doi saci de boabe, si o putina cu boasca , fara probleme sari cu ea bordurile si gropile, iar la testele de siguranta va obtine cu toate sirmele si suruburile din dotare , 3 stele lesinate iar cazanul va arata la fel ca si celelalte surate Dacia adica praf . Rugaminte - nu va sprijiniti de aripi, stiti de ce,
    13 49
  • Andrei
    De ce ?
    De ce sa se asambleze in Maroc ? Pentru ca uzina de la Mioveni e prea incarcata? Sa mai faca o uzina sa avem locuri de munca, unii or sa zica ca nu se merita invetitia , investitia se scoate in ani buni ,ideia este sa avem noi de munca .Asta este politica tarii ,un guvern de nimic ..
    18 5
  • Porcarie
    E oribila. Bine ca o fac in Maroc.Ce fac aia de la Titu ?
    15 36
  • mda
    ha ha cind a aparut logan am zis ca e cea mai urita masina din lume si am sfirsit prin am lua una(se potivea perfect necesitatilor mele_)...mda s-o vedem
    13 10
  • Pt. C-G-C
    VW= the best
    7 15
  • @Andrei
    si eu as fi vrut sa se produca in Romania dar nu mai zic nimic ca iar sare diesel08 ca nu stiu marketing.
    7 10
  • :)
    Botu parca seamana umpic cu Kia Venga :)))
    5 25
  • ca orice Dacia
    Va fi o masina medie din toate punctele de vedere, mai putin ca spatiu interior si consum, la un pret (mult) inferior concurentei, design reusit pentru nivelul asta de pret => vanzari foarte bune.
    17 8
  • total s
    superba
    E o masina foarte atragatoare pentru segmentul ei. La felul cum arata, e clar genul de masina care te indeamna sa dai banii imediat. Super!
    27 4
  • are discuri pe spate
    1 5
  • pretul conteaza
    La aceasta masina calitatea va fi de nivel mediu, dar suficienta pt nivelul de pret... Cred ca va avea succes.
    Daca are discuri pe spate e si mai bine!

    Cei care comenteaza negativ/ aiurea pe aici, n au pic de cultura auto!
    All the best!
    14 6
  • Kostynson
    Zvonurile se contureaza...
    Se pare ca zvonurile pe care cei de la Dacia vor sa le combata se adeveresc... Se pare ca Dacia isi face un loc cat mai cald si confortabil in Maroc... Acum un monovolum..., mai ceva investitii de anvergura pe ici pe colo... si uite asa ne trezim ca brandul romanesc Dacia va fi de fapt... marocan! Ramane de vazut...
    4 19
  • Kostynson
    O speranta
    Trag nadejde ca de data asta sa nu mi se mai stearga comentariul...
    2 6
  • Intrebare
    La Dacia, statul roman mai are ceva actiuni? sau singurul actionar este doar Renault?
    1 6
  • claudiu
    atatea posturi........
    si inca nu a aparut nimeni sa zica ceva de bmw?!?!?! Sunteti bine??
    16 7
  • Suporter
    Cum sa pui unui model nou Dacia un nume unguresc???????
    4 9
  • Model nou la Dacia cu nume de rezonanta CV - HR
    5 3
  • Fan Dacia
    @Ion D. @zzz
    In primul rand design-ul lui Lodgy n-are nicio treaba cu Orlando, Venga etc. Singurele puncte comune sunt ca fac parte din aceeasi clasa si probabil se intersecteaza pe anumite portiuni in segmentul de pret. Daca asta inseamna sa copiezi... inseamna ca nu va duce capul mai mult.

    In al doilea rand, Dacia nu este o marca care sa lanseze vise sau experimente de design. Dacia este o marca pragmatica. Daca masinile sunt placute la design, cu atat mai bine, dar asta nu inseamna ca Dacia a avut intentia sa impresioneze copii teribilisti.

    Ca sa inteleaga toata lumea la ce ma refer, va voi posta inca odata idioteniile: "Copie Chevrolet
    Seamana foarte bine cu Chevrolet Orlando. Nu aduce noutati pe partea de design"

    sau comentarii de la semianalfabeti: "Botu parca seamana umpic cu Kia Venga"
    23 1
  • "Lodgy este mai lung cu peste 30 de milimetri şi promite un portbagaj mai spaţios" .. sper ca va dati seama ca 30mm ... sau 40mm (ca-i mai multe de 30..) este lungimea unui ... nimic ... cat imi place mie de romania asta in care toate fufele cretine ajung mari sefi de PR ..


    @ Andrei - Renaul poate ar fi vrut sa faca o fabrica aici ... dar nu au avut suficienti bani de spaga
    5 5
  • @unckle
    Amice asteapta sa vezi masina. Platforma de diferita de MCV, deci un portbagaj mai mare nu este exclus. In plus tu nu stii toate dimensiunile. E gresit sa analizezi doar dupa datele extrase din fraza citata de tine.
    10 1
  • ............
    Sa asteptam si interiorul, pentru ca vom vedea cum va arata inlocuitorul gamei Logan si Sandero, sper ca sa fie un pic mai prietenos, dupa toate criticile
    Sper deasemenea sper ca masinile viitoare Dacia sa fie mai putin zgomotoasa la interior.
    Nu sunt fan monovolum singurul care imi place este Espace de la Renault (nu este in aceeasi liga)
    2 7
  • Arata foarte najpa. Nu mi-as lua asa ceva nici pe gratis !!!
    3 22
  • Lodgy
    Ma bucur ca au pastrat forma farurilor, aproximativ cum apareau in anumite ipoteze anterioare de design. Mi se par potrivite si inspirate. Sunt in ton cu partea frontala a masinii, care exprima ceva masivitate.
    Linia laterala nu seamana cu a lui Sandero, asa cum incerca sa transmita o imagine realizata pe calculator, nu cu multa vreme in urma. Din nou, un aspect pozitiv. De altfel, apar anumite linii laterale la acest model, care nu seamana cu cele gasite la celelalte modele Dacia. Designul capotei poarta influenta Renault.
    Cred ca Dacia este capabila sa dovedeasca un progres si o maturizare cu acest model. Cel putin, dupa cum se prezinta in aceste poze. Era nevoie de acest model in gama, sper sa realizeze vanzari bune. Le doresc succes!
    17 1
  • Dacia-pe drumul cel bun.....
    Ca design, cred ca e cea mai reusita Dacie de pana acum. Mai frumoasa decat Duster si de N ori mi aratoasa decat sifonierul ala pe 4 roti numit Logan MCV. Ma intreb ce le-a luat asa de mult celor de la Renault sa conceapa in sfarsit niste stopuri klumea si o grila de radiator cu adevarat prezentabila? Sper ca vor oferi si motorizari mai mari de 1.6 benzina (un 1.8i pe benzina/gpl ar fi ideal), eventual si cutie automata ca doar suntem in 2012, ce naiba!
    Din pacate, ce este mai trist se adevereste. Renault isi va concentra din ce in ce mai mult atentia spre fabrica din Maroc, in defavoarea noastra. Motivul? Costuri mult mai mici de fabricatie. Nu am nicio simpatie fata de constructorul Renault, dar sa lase Romania pt Maroc...asta ar trebui sa ne dea de gandit!
    6 15
  • Diverse
    -@ Nu guvernul stabileste politica Renault- In '99 Renault avea cifra de afaceri jumatate din PIB-ul Romaniei. Asa ar zice si americanii- de ce sa faca FOrd in Ro, sa-l faca in US etc.
    - Dacia lucreaza la capacitate maxima, nu ar mai fi incaput inca un automobil in productie
    - doar la inceput piesele vor fi exportate din Romania. Pe parcurs vor fi furnizori locali sau cu investitii locale.
    - Nu cred ca sunt mici rotile. Sunt mai degraba tipice pt un monovolum.
    - Cred ca facelift-ul lui Duster cu forma farurilor lui Lodgy ar arata f bine.
    12 1
  • diverse
    statul roman nu e in stare sa asigure macar un drum asfaltat omeneste intre autostrada si uzina, iar in Maroc s-a construit autostrada din port pana la noua uzina. In aceste conditii, cum sa nu te orientezi catre alta tara care iti asigura conditii mai bune?! Cat despre Lodgy... numele nu-mi inspira nimic; ca aspect e ok: o masina romaneasca,adresata unui client nu prea pretentios care are nevoie de masina spatioasa.
    Personal, nu prea imi plac stopurile, dar la fel am zis si despre Logan, iar acum am unul in parcare. Pacat ca nu au prezentat si interiorul.
    1 2
  • @assa1274
    Motivul nu este infrastructura, ci atingerea capacitatii maxime de productie la Mioveni.

    ps: masina arata superb!
    4 0
  • alandala
    PRAF SI PULBERE
    Frate, deci, dupa 40 de ani de fabricare a daciei, romanii n-au ajuns inca,
    sa nu zicem de interior, dar cel putin exteriorul frate, deci pe bune, e dric, asta e. Daca tot scoti ceva pe piata fa-o misto, cum naiba germanii, americani etc, pot scoate un model frumos la o masina de-a lor si cand se ajunge la romani, o panarama de masina. Super Nova- OK, Solenta- OK , Logan- Bunisor, Duster- Slabut, Lodgy- PRAF. Pana si numele asta de Lodgy nu are niciun sens.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru