Audi A3 - noua generaţie, prezentată oficial la Geneva
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Audi a prezentat oficial în seara dinaintea primei zile de presă de la Geneva noua generație a lui Audi A3. Compacta premium germană se lansează pe piață într-un segment în care noul BMW Seria 1 a intrat de câteva luni și în care noua generație a lui Mercedes-Benz A-Klasse - lansat și el la Geneva în aceasta săptămână - promite să atragă ceva mai mulți clienți decât generația precedentă.
Aș cum văzusem deja din primele fotografii "scăpate" pe internet în cursul lunii trecute, noul Audi A3 nu vine cu o revoluție spectaculoasă pe frontul designului, oamenii de creație din spatele mărcii din Ingolstadt preferând să se aplece asupra unei evoluții stilistice relativ subtile. Evident, modelul german nu uită că trebuie să ducă în spate o moștenire grea și cifre de vânzări care ar trebui să fie ridicate, deci vine cu o față nouă care amintește de familia Audi din ultimii ani, cu un spate și el modificat, dar mai ales cu soluții tehnice care până azi păreau imposibile pe un model compact premium.
Una dintre acestea este reprezentată de apariția aluminiului în compoziția caroseriei noului model, aripile și capota fiind create din acest material.
Audi A3 ajunge astfel la o masă proprie de doar 1175 de kilograme pentru cel mai mic motor din gamă (1.4 TFSI), o cifră imbatabilă în segmentul compact.Interiorul este croit după gusturile și logicile germane, acesta fiind unul dominat de linii cuminți, curate, deloc ieșite în evidență. A3 punctează însă la capitolul tehnologie, acolo unde noul sistem de afișaj 3D, noul monitor retractabil ultrasubțire, sistemul decomandă MMI cu touch în partea superioară a butonului rotatiiv, noua frână de parcare electromecanică și sistemul audi Bang&Olufsen fac toți banii. La fel ca toate modele de gamă superioară din portofoliul Audi, noul A3 le dă posibilitatea pasagerilor să acceze internetul printr-un hotspot WiFi creat de mașină.
Sub capotă, noul audi A3 vine cu trei motoare în momentul lansării. Vorbim de două unități pe benzină și un diesel. Benzinele, ambele TFSI, sunt un 1.4 și un 1.8 de 122, respectiv 180 CP, acesta din urmă fiind cuplat în standard a o cutie S-tronic cu șapte trepte. Diesel-ul este un 2.0 TDI de 143 CP. Conform comunicatului oficial al celor de la Audi, A3 va beneficia ulterior atât de un nou motor 1.4 TFSI cu tehnologia Cylinder on Demand, cât și de un sistem de tracțiune integrală quattro.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Audi in Romania
-
Audi A1 Sportback facelift Preţ: 18.392 - 31.532 €
-
Audi A3 e-tron facelift Preţ: 38.249 - 40.598 €
-
Audi A3 facelift Preţ: 25.830 - 44.893 €
-
Audi A3 Sedan facelift Preţ: 24.610 - 56.930 €
-
Audi A3 Sportback facelift Preţ: 23.599 - 46.318 €
-
Audi A4 (2015-prezent) Preţ: n/a - 62.005 €
-
Audi A4 Allroad Preţ: 44.833 - 56.436 €
-
Audi A4 Avant (2015-prezent) Preţ: 33.897 - 85.004 €
-
Audi A5 Cabriolet Preţ: 48.196 - 70.873 €
-
Audi A5 Coupe Preţ: 37.684 - 67.373 €
-
Audi A5 Sportback Preţ: 36.916 - 64.465 €
-
Audi A6 Preţ: n/a - 63.204 €
-
Audi A6 allroad quattro facelift Preţ: 65.029 - 69.193 €
-
Audi A6 Avant Preţ: 56.005 - 66.005 €
-
Audi A7 Sportback Preţ: 70.741 - 73.080 €
-
Audi A8 Preţ: 92.588 - 98.587 €
-
Audi Q2 Preţ: 23.532 - 35.879 €
-
Audi Q5 Preţ: 45.664 - 65.454 €
-
Audi Q7 Preţ: n/a - 94.236 €
-
Audi Q7 e-tron Preţ: 85.829 €
-
Audi Q8 Preţ: 76.541 €
-
Audi TT Coupe Preţ: 37.887 - 56.727 €
-
Audi TT Roadster Preţ: 41.108 - 59.948 €
Ultimele stiri din GENEVA 2012
-
Editia de anul acesta a Salonului de la Geneva a avut şi vedetele sale. Potrivit unui studiu, Ferrari F12 Berlinetta şi Audi A3 au atras cel mai mult atenţia publicului şi a jurnaliştilor. (23.03)
-
Tunerii de la Hamann au modificat deja noul Range Rover Evoque. Modelul britanic a venit la Geneva cu mai multă putere, un kit estetic şi un set de jante din aliaj. (19.03)
-
Automarket a stat de vorba la Geneva cu Victor Nacif, vicepreședintele biroului de design în cadrul Nissan Europa. Am aflat lucruri interesante despre cum a fost creat Juke, despre gama de crossovere Nissan și despre sursele sale de inspirație. (11.03)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
P.S.: Este clar, la clasa asta nici unul dinte cei 3 mari constructori premium nu exceleaza si chiar nu se merita sa iei o masina de genul asta la preturi premium.
interioru......simplu si destul de complicat.........spatele just perfect.......tehnologie si entertaiment......tot ce vrei......B&O pe A3....extraordinar.......
Audi chiar daca are 'ajutoare' in spate nu se dezmint.......masinile produse de ei fac toti bani........
Clar@tzenu ca Audi face toti banii, iar Bmw nu stiu ce mare chestie de tehnologie are pe el de este asa scump.Totusi...nu ar trebui sa-ti redenumesti nickul in tzenu_audi? Ziceam si eu
macar o masina care se adreseaza celor mai tineri putea fi mai originala si cu un spirit mai independent de celelalte modele...