OFICIAL: VW Golf Cabrio, în premieră mondială la Geneva

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 23.02.2011
Volkswagen aduce la Geneva noul Golf VI Cabrio. Această denumire se întoarce în gama constructorului German după o absenţă de 12 ani. Ultimul Golf Cabrio era realizat pe platforma lui Golf III şi prezenta elemente de la Golf IV.

Volkswagen a prezentat astăzi imaginile oficiale ale noului Golf Cabrio. Modelul este bazat pe versiunea cu trei uşi a lui Golf VI şi ar putea deveni înlocuitorul lui Eos în gamă. În cazul în care Eos şi Golf Cabrio ar exista în paralel, acest lucru ar putea duce la confuzie în rândul clienţilor şi la canibalizarea vânzărilor celor două modele - în plus, ampatamentul este identic, lungimea diferă cu 30 de milimetri, iar lăţimea diferă cu numai 11 milimetri. Acoperişul soft-top este angrenat electro-hidraulic şi poate fi coborât sau montat la loc în doar 9.5 secunde. Influenţa versiunii cu trei uşi a lui Golf este mai mult decât evidentă, singura diferenţă dintre cele două modele fiind plafonul şi montanţii A, B şi C. Linia montantului A a fost înclinată semnificativ înspre pasageri pentru a acomoda plafonul decapotabil.

În ceea ce priveşte gama de motorizări, clienţii pot să aleagă între şase motorizări otto supraalimentate şi echipate cu injecţie directă, patru motorizări TSI şi două motorizări TDI. Cel mai puţin puternic motor oferit pe Golf Cabrio este un 1.2 Tsi de 105 CP, în timp ce motorul cel mai puternic din gamă este comun cu cel al lui Golf GTI şi oferă 210 CP.

Golf VI Cabrio este oferit şi în două versiuni diesel. Una dintre ele are un motor 1.6 TDI de 105 CP, în timp ce versiuea mai puternică beneficiază de aportul unui motor de 2.0 litri şi 140 CP. Versiunea 1.6 TDI poate fi comandată şi cu o transmisie DSG cu şapte trepte.

Versiunea de bază a lui Golf VI Cabrio porneşte de la 23.625 euro cu TVA inclus pe piaţa din Germania. Preţurile pentru celelalte pieţe vor fi anunţate în curând. Debutul modelul va avea loc la Salonul Auto de la Geneva. Deşi Golf a ajuns la cea de-a şasea generaţie, versiunea cabrio a acestui model este abia la a patra generaţie propriu-zisă. Explicaţia din spatele acestei afirmaţii este că producţia lui VW Golf I Cabrio a fost prelungită pe toată durata de fabricaţie a lui Volkswagen Golf II, după care a fost urmat de Volkswagen Golf III Cabrio. Versiunea Cabrio a lui Volkswagen Golf IV era defapt un Golf III Cabrio restilizat. Odată cu cea de-a cincea generaţie a lui Golf, versiunea decapotabilă a acestui model a fost denumită Eos, dar se pare că nemţii s-au răzgândit.

Via | Volkswagen

Comentarii (19)

  • sa inteleg...
    sa inteleg ca EOS nu are acoperis de panza si nu stiau cum sa il faca un pic mai ieftin?
    14 2
  • O!superb cea mai stilata si mai rafinata decapotabila....pur si simplu n-am cuvinte...dar cel mai tare e...idea ieftin si practic....faci un g6 dupa care-l tunezi ....cum?ii tai acoperisul ce obtii e....o decapotabila pur sange...nu ma mai satur uitandu-ma la el.....
    20 15
  • Andrei V.
    Cabrio adevarat
    Rar asa o masina frumoasa. Nu ma mai satur sa o privesc.
    Cu siguranta va fi un Best Seller, imediat dupa Miata. :p
    11 18
  • Ciudat
    Eu cred ca e o prostie, pt ca EOS a avut un succes destul de mare, daca nu ma insel chiar a fost cel mai bine vandut Cabriolet in Europa.

    Cred totusi ca EOS ori va ramane in productie.

    Pentru ca sunt diferente destul de mari intre cele doua: Acoperis soft-top in loc de hard-top, un interior luat parca de la Polo, fata de cel de la Eos care era putin mai calitativ decat cel de pe Golf, spatiu mai mic in spate, unde tetirele vad ca au disparut.

    Mi se pare complet aiurea sa faci toate modificarile astea si sa renunti la ceva care se vinde bine in favoarea unei masini care vine cu soft-top.

    Nimeni nu mai cauta asa ceva, e pastrat doar pt supercaruri, sau GT-uri gen Aston, sau Continental GT.
    13 1
  • .marius.
    No country for old MEN
    It's a chick car.
    10 8
  • ...
    legat de desgin = o caruta

    Altceva nu comentez ca nu are rost...
    19 14
  • Sincer arata jalnic,cum spunea si ian mai sus este exact un golf 6 cu plafonul taiat,penibil.
    12 14
  • radovan
    ....
    Cu siguranta nu va inlocui Eosul; asta e mai mic, are soft top nici nu se compara.
    15 3
  • mihai leonte
    penibil...
    cine isi ia din asta, probabil mai are si un duster cu tractiune fata
    6 18
  • BaditzaEx
    VW Cabrio
    cu toate ca tre sa recunosc, mai in toate topicurile, ma cam iau de VW ( nu prea ii ai la inima - prietenii stiu de ce ), masinuta asta ( cu tot designul ei tras la indigo ) arata f bine si nu vad de ce nu ar fi un succes in segmentul asta , mai ales ca vanzarile Golfului il prezinta ca un automobil destul de fiabil...
    mi-ar placea sa o vad pe strada , dar nu prea cred ca unui cabrio i se potriveste o motorizare diesel - parerea mea .
    9 6
  • BaditzaEx
    completare
    este o masina destinata mai mult clientelei feminine, iar pe rosu i-ar oferi un plus de personalitate , ar scoate-o mai mult in evidenta
    4 5
  • VladyF
    "What of the Eos, you ask? A fine question. Arguably more closely related to the Jetta in the first place, the Eos will continue alongside the Golf Cabriolet (not to mention the New Beetle convertible, which is due to end production this year before its replacement comes along)"
    Sursa: Autoblog.com

    Eos nu pleaca nicaieri :P
    5 2
  • xtrad3
    nota 10 Mihai leonte
    Felicitari pt comment. :)) jos palaria :))))))) sunt stai linistiti...si probabil e versiunea pe benzina 4x2 :)) suv gen :))
    2 4
  • identic cu audi A3...
    0 7
  • DasAuto
    Arata bine
    Noul Golf Cabrio arata chiar bine, distinct de Eos si clar are alt target si alta personalitate decat acesta din urma.
    Sincer am incredere in politica VW, ca sa nu mai spun in modelele lor (detin un VW de 5 ani - 20.000km/an si e ca in prima zi) iar experientele in jurul meu sunt similare.

    Iar pentru rautaciosi, e o economie de piata, libera, care acorda sanse oricarei marci. Nu va place ce face Grupul VW, reorientati-va :)
    4 3
  • daniel
    cabrio
    f frumoasa masina. una din cele mai frumoase decapotabile. o sa aiba succes si in romania, desi majoritatea o sa aiba taiata capota aia...
    2 2
  • superrrr
    wow
    ce bine arata!!ce bucurosi vor fi toti homosexuali din romania si nu numai................vw ce masina tare...........
    0 3
  • dasauto
    slogan furat!!!rusinica,rusinica la un brand atat de puternic
    0 3
  • VAG
    ce au facut astia au uitat sa-i puna acoperisul, arata ca dracu, arata ca o, ca o nu stiu ce, cea mai naspa masina, bine astia din grupul vag nu mai masini aiurea fac, cu mici exceptii
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru