Koenigsegg ne dezvăluie Agera R: 1115 CP şi 1200 Nm
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Aşa cum a promis, constructorul suedez Koenigsegg a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Geneva noul supercar Agera R. "Bestia" pregătită de suedezi dispune de o structură monococă, iar masa totală a maşinii ajunge la 1.330 de kilograme.
Acest lucru este remarcabil întrucât sub capota lui Agera R regăsim un propulsor V8 bi-turbo de 5.0 litri care produce 1.115 cai putere şi dezvoltă 1.200 Nm atunci când este alimentat cu biocombustibil E85. În cazul folosirii unui carburant cu cifra octanică 95 puterea motorului scade până la 940 de cai şi 1.100 Nm. Puterea celor opt cilindri este transmisă roţilor prin intermediul unei cutii de viteze cu sapte rapoarte şi dublu-ambreiaj care cântăreşte doar 81 de kilograme. Viteza maximă cu care Agera R poate rula este de 440 km/h, însă modelul va fi limitat la 375 km/h.
La exterior, supercar-ul suedez dispune de un set de jante VGR (Vortex Generating Rim) care au rol în maximizarea forţei de apăsare, iar pneurile de provenienţă Michelin au fost concepute special pentru a suporta viteze de până la 420 km/h. La interior, aluminiul, fibra de carbon şi Alcantara se împletesc armonios pentru a genera o atmosferă exclusivistă, iar sistemul hi-fi oferă funcţii audio, de navigaţie, concetivitate prin Bluetooth şi informaţii despre telemetria maşinii.
Via | Koenigsegg
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din GENEVA 2011
-
Standul Volvo de la Salonul Auto de la Geneva a fost premiat pentru context, tehnologie şi inovaţie. (14.03)
-
Nemţii de la Ruf au adus la Salonul Auto de la Geneva noul lor pachet pentru Porsche 911. Modelul se numeşte Rt 12 R şi costă 279.000 de euro fără taxe. (07.03)
-
Wiesmann a expus la standul său de la Geneva prototipul Spyder, o interpretare radicală a unui model sportiv, care renunţă la designul tradiţionalist. (04.03)
Cat despre alianta ratata cu SAAB, ideea de baza era ca, daca s-ar fi realizat, aceasta n-ar fi relevat un moft, ci o necesitate deoarece ambele firme ar fi avut ce invata una de la alta si impreuna ar fi suflat in ciorba multor rivali, insa in final s-a impus si interpus lacomia proverbiala de bani a "factorilor de decizie" (in speta GM) , ca peste tot in lume...Unde mai puneai ca un SAAB renascut ca din cenusa si relansat puternic, devenit un concurent redutabil, de temut, ar fi insemnat ultimul aspect cu care GM si-ar fi dorit sa aiba de-a face. Una peste alta, totul a cazut din cauza unor hartoage complicate si a unor regulamente interpretabile. In general, legile scrise sunt injuste fiindca ,la scara de mase, nu se intelege sau nu se accepta ca trebuie lepadat fara nici o clementa nucleul lor putred (si camuflat cu grija...) pe care de fapt se bazeaza: "resursele umane", alias omul, pe care il vad nu ca pe "masura tuturor lucrurilor" , ci ca pe falimentatorul ideal al propriului destin.
Dar pe o nota mai serioasa, cifrele sunt verificate de guiness? pentru ca 440 e..... destul de mult.