Porsche a construit o replică a primei maşini hibride din istorie: Semper Vivus
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Porsche le-a pregătit o surpriză interesantă fanilor mărcii care vor vizita Salonul Auto de la Geneva. Constructorul german a realizat o replică 1:1 a primul vehicul hibrid creat verodată în lume. Se întâmpla în 1900, maşina a fost desenată de Ferdinand Porsche - cel care a fondat ulterior marca din Stuttgart - şi se numea Sepmer Vivus, un nume latinesc care înseamnă "întotdeauna viu".
Apariţia replicii fidele a modelului original la Geneva vine să subilineze eforturile pe care Porsche le realizează în ultima perioadă în domeniul propulsiilor alternative. De altfel, după ce anul trecut a lansat versiunea hibridă a lui Cayenne, Porsche va lansa în premieră mondială la Geneva noul Panamera Hybrid, al doilea model de acest tip din gama proprie. mai multe detalii despre noul Porsche Panamera Hybrid puteţi citi în materialul special de pe secţiunea GENEVA 2011.
CE ESTE SEMPER VIVUS?
Semper Vivus a fost o maşină care avea sub capotă două motoare, unul electric şi unul clasic, pe benzină.
Prezentat în premieră în 1900, modelul construit de tânărul inginer Ferdinand Porsche nu-şi propunea pe atunci să găsească o soluţie alternativă la benzină, cum se întâmplă astăzi, ci să simplifice sistemele tehnice care propulsau o maşină pe atunci. Modelul era catalogat atunci ca unul "Mixt", termenul "Hibrid" fiind utilizat abia după câteva decenii bune.Maşina utiliza un motor pe benzină care învârtea un dinam. Acesta producea energie electrică pentru acumulatori, aceştia alimentând la rândul lor cele două motoare electrice care învârteau roţile. Soluţia gândită la acea vreme de Ferdinand Porsche este apropiată tehnic de cea utilizată astăzi de Chevrolet Volt.
via | Porsche
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Porsche in Romania
-
Porsche 718 Boxster Preţ: 59.498 - 86.454 €
-
Porsche 718 Cayman Preţ: 57.467 - 84.423 €
-
Porsche 911 Cabrio Preţ: 140.115 €
-
Porsche 911 Cabrio facelift Preţ: 127.977 €
-
Porsche 911 facelift Preţ: 103.849 - 291.946 €
-
Porsche 911 Speedster Preţ: 276.000 €
-
Porsche 911 Targa 4 facelift Preţ: 124.325 - 156.584 €
-
Porsche Cayenne Preţ: 77.767 - 141.965 €
-
Porsche Macan facelift Preţ: 61.673 - 67.292 €
-
Porsche Panamera Preţ: 96.629 - 205.730 €
-
Porsche Panamera Sport Turismo Preţ: n/a - 195.109 €
Ultimele stiri din GENEVA 2011
-
Standul Volvo de la Salonul Auto de la Geneva a fost premiat pentru context, tehnologie şi inovaţie. (14.03)
-
Nemţii de la Ruf au adus la Salonul Auto de la Geneva noul lor pachet pentru Porsche 911. Modelul se numeşte Rt 12 R şi costă 279.000 de euro fără taxe. (07.03)
-
Wiesmann a expus la standul său de la Geneva prototipul Spyder, o interpretare radicală a unui model sportiv, care renunţă la designul tradiţionalist. (04.03)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
The winner, Dr Ferdinand Porsche, was announced at an awards gala on December 18, 1999 in Las Vegas. ( http://en.wikipedia.org/wiki/Car_Engineer_of_the_Century )
nu exista in oferta actualilor din Porsche nici o electrica veritabila
dar nu-i asa ca e genial de destept sa pui pe tapet geniul unui constructor mort in secolul XX pentru a-ti imbunatati imaginea din secolul XXI? Ba da, e foarte bine, e marketing pur. Adica imagine...si atat.
Nu era mai frumos daca in anul de gratie 2000 (adica la 100 de ani - cifra rotunda) se reconstruia aceasta replica? Ba da...dar pe cine interesa in anul 2000 hibrizii? Pe NIMENI! Dar acum, cand toti constructorii "cu greutate" trebuie sa demosntreze grija lor netarmurita pentr client, mediu si ale shituri de astea, orice ocazie trebuie folosita.