Noul model din Cehia înlocuiește calul de bătaie numit Yeti și promite să revigoreze și mai mult situația Skoda din piață.
Estetic, Skoda Karoq preia mare parte dintre elementele pe care le știm de la Kodiaq. Luminile de zi cu LED au acum o formă liniară spre deosebire de cele pe care le știm de la fratele mai mare Kodiaq. Grila are dimensiuni generoase, iar plasticul din zona inferioară este gândit pentru a sublinia acest aspect. În zona posterioară, stopurile sunt ceva mai ascuțite, însă ne reamintesc la rândul lor de cele de pe Kodiaq.
Skoda Karoq măsoară 4.382 de mm în lungime, 1.841 de mm în lățime, 1.605 mm în înălțime și are un ampatament de 2.638 de mm (2.630 de mm în cazul versiunii cu tracțiune integrală).
Cu alte cuvinte, Karoq promite spațiu suficient pentru toți pasagerii, dar și pentru bagajele acestora, întrucât portbagajul poate înghiți 521 de litri. Dacă rabatezi bancheta spate, volumul oferit de Karoq crește până la 1.630 de litri.Mulțumită sistemului VarioFlex, fiecare scaun din spate poate fi ajustat individual și chiar scos. Dacă se optează pentru înlăturarea tuturor scaunelor spate, volumul oferit de portbagaj măsoară 1.810 litri. O Skoda în adevăratul sens al cuvântului, nu?
Facem o scurtă oprire și în zona postului de conducere. Aici, Skoda Karoq mizează pe un instrumentar de bord complet digital. Sistemul infotainment oferă un ecran tactil, iar soluția oferită de Skoda este compatibilă cu Apple CarPlay, Android Auto și are funcție Mirror Link.
În suita de sisteme oferită de cehi pe noul Karoq se află un hotspot Wi-Fi, o zonă pentru încărcarea telefonului mobil prin inducție și un buton pentru situații de urgență.
Cehii nu au uitat nici de sistemele de asistare și siguranță. Aici amintim de tehnologiile Park Assist, Lane Assist, Traffic Jam Assist, Blind Spot Detect și Front Assist.
Gama de motorizări cuprinde două unități pe benzină și trei diesel cu puteri care variază de la 115 CP la 190 CP.
Toate propulsoarele vin cu sistem Start-Stop și cu tehnologie pentru recuperarea energiei la frânare. Ele pot fi cuplate la cutii de viteze manuale cu șase trepte sau la transmisii DSG cu șapte rapoarte.Motorul diesel de 2.0 litri și 190 CP este oferit în standard cu sistemul de tracțiune integrală și cutia DSG cu 7 rapoarte. Unitatea de 1.5 litri benzină este disponibilă cu sistem de dezactivare a cilindrilor. Șoferii au la dispoziție un selector pentru alegerea modului de rulare: Normal, Sport, Eco, Individual și Snow. Există și un mod special denumit Off-road care îmbunătățește comportamentul lui Karoq în afara drumurilor asfaltate.
oricum yeti mi-a placut, era practica si interesanta (chiar daca mai era de lucru la design), cred ca a fost un concept care ar fi meritat sa fie exploatat in continuare, karoq se pierde intr-o mare de suvuri pe care le deosebesti doar prin sigla si forma farurilor, dar asta e lumea, chiar te minunezi cum au reusit capitalistii sa ne spele pe creier mai ceva ca comunistii...