Avalanșa de crossovere mici, capabile să fure din felia unor nume deja consacrate ca Renault Captur și Peugeot 2008, continuă. Astăzi avem un nou reprezentant, venit tocmai din Coreea de Sud.
Este vorba despre Kia Stonic, omologul recent lansatului Hyundai Kona. Asemeni celorlalți constructori auto, și Kia a observat că o mare parte din clienții săi (21%) trece de la hatchback-uri la crossovere. Prin urmare, venirea lui Stonic era inevitabilă.
Frate de platformă cu Rio
Numele său vine din alăturarea cuvintelor englezești „speedy” și „tonic”.
Dezvoltat pe platforma lui Kia Rio, noul Stonic se diferențiază astfel de fratele de concern Hyundai Kona. Nu va oferi tracțiune integrală, chiar dacă le va asigura clienților o poziție mai înaltă la volan.
Lipsa tracțiunii integrale se explică prin dorința Kia de a se adresa publicului cu un produs al cărui preț este accesibil.O rețetă pe care a folosit-o deja și pe celelalte trei SUV-uri ale sale: Niro, Sportage și Sorento. De altfel, Sportage este cel mai vândut model al brandului.
Posibilități de personalizare
Noul Stonic adoptă un limbaj de design croit de biroul Kia din germania, mai puțin curajos decât al fratelui Kona. Însă, pare să mizeze pe o linie care să placă tuturor. Grila „tiger nose” este încadrată de două blocuri optice care pot fi comandate cu LED. Nu lipsesc barele de pe acoperiș precum și opțiunile de culoare pentru acesta.Hyundai afirmă că există 20 de nuanțe pentru exteriorul lui Stonic și alte cinci pentru acoperiș, ceea ce face din crossover-ul sud-coreean unul dintre cele mai personalizabile modele ale mărcii. Mai ales că anumite culori ale caroseriei pot fi regărite și în habitaclu.
Interiorul promite loc pentru cinci pasageri și un portbagaj de 352 de litri (cu 27 mai mult decât Rio), încadrat în media segmentului.
Tehnologie
Stonic adoptă un ecran de 7 inch pentru centrul planșei de bord. Sistemul multimedia oferă conexiune Apple CarPlay și Android Auto și este responsabil pentru preluarea mai multor funcții din habitaclu, de aici și butoanele mai puțin pe planșa de bord.
Sistemele de siguranță disponibile includ frânare automată de urgență cu detectarea pietonilor, păstrarea benzii de rulare, monitorizarea unghiului mort și Torque Vectoring.
Amestec de motoare aspirate și turbo
Gama de motorizări începe cu un agregat aspirat de numai 1.25 litri, capabil să ofere 84 de cai putere și 122 de Nm disponibili la 4000 rpm. Există și un propulsor aspirat de 1.4 litri, care vine cu 133 de Nm.Lista propulsoarelor turbo debutează cu o unitate de un litru, cu trei cilindri, capabilă să ofere 120 de cai și 172 de Nm la 1500 rpm. În viitor va fi adăugată și o versiune de 100 de cai putere a aceluiași motor de un litru. Tot în viitor vom vedea și transmisia automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte.
Cei care preferă dieselul vor primi clasicul motor de 1.6 litri CRDI, cu 110 și 136 de cai putere.
Comentarii (0)