Mazda a marcat ediţia de anul acesta a Salonului Auto de la Frankfurt cu premiera celui mai important model din gama sa: compactul Mazda3. Modelul şi-a făcut debutul mondial la Frankfut cu stil, după un drum de aproape 16.000 de kilometri, care a început la Hiroshima, locul unde se produce compacta.
Mazda3 a ajuns la Salonul Auto de la Frankfurt după un drum de 16.000 de kilometri
Am fost şi noi martori la debutul noii generaţii în cadrul salonului german şi am avut ocazia de a sta de vorbă cu omul care a desenat Mazda3. Koji Tabata, este designerul care a supervizat procesul de creaţie al compactei şi a influenţat decisiv liniile modelului ce a adunat peste 3 milioane de clienţi de-a lungul a două generaţii.
Tabata recunoaşte importanţa noului Mazda3 şi eforturile depuse pentru a crea modelul compact. Tot el a ţinut să sublinieze că, dacă ne raportăm la trecut, avem în faţă mai bun produs Mazda de până acum.„Atunci când am desenat Mazda3 am realizat că trebuie să creem un produs recognoscibil, curat şi uşor de înţeles. Designul actual este de nota 10. Întotdeauna ne-am străduit să creem ceva de nota 10. Trebuie să recunoaştem că în trecut nu am fost chiar de 10.
Şi asta pentru că investiţiile s-au concentrat în special pe reducerea emisiilor şi a tehnologiei. Am avut multe tăieri de costuri şi a trebuit să optimizăm cum putem designul”, a mărturisit Tabata.Dacă până acum japonezii au făcut rabat la capitolul design şi au încercat să aducă la zi tehnologiile de propulsie, lansând noua gamă de motoare şi transmisii SkyActiv, de azi înainte Mazda promite o atenţie deosebită şi designului modelelor pe care le vedem în gamă.
„Acum avem o altă direcţie. Acum am înţeles că pentru o imagine bună a brandului trebuie să arătăm că avem şi un design superior. Aşa am ajuns la ideea că Mazda3 trebuie să fie cea mai bună maşină de până acum. Şi este. A trebuit să depăşim aşteptările şi am făcut-o. Ceea ce va veni după Mazda3 trebuie să fie un produs şi mai bun.”
Întrebat cum se raportează din punct de vedere estetic actualul Volkswagen Golf 7 la noul Mazda3, Koji Tabata a vrut să fie rezervat în declaraţii şi nu a vrut să critice designul conservator al germanilor. „Pentru mine, Volkswagen Golf 7 este tot o maşină de nota 10. Au un concept de design diferit faţă de al nostru. Ei îşi spun că un Golf trebuie să fie un Golf şi că oamenii trebuie să-l recunoască pe stradă. Dacă au reuşit asta cu noua generaţie, sculptând proporţii noi, înseamnă că maşina este de 10”, a declarat Koji Tabata.Revenind asupra produsului său, designerul japonez a ţinut să precizeze că „Mazda3 este o maşină de 10 pentru că înglobează tot ce are mai bun, în acest moment, constructorul japonez.”
Totodată, Tabata nu s-a ferit să recunoască că cel mai bun produs Mazda mai are de învăţat de la etalonul segmentului: „În ceea ce priveşte calitatea, este evident că mai putem învăţa şi de la alţii, printre care şi actualul Golf.”
Degeaba a fost masina anului?!