Lexus a dezvăluit astăzi conceptul LF-NX, cu doar câteva zile înainte de expunerea sa oficială în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Prototipul propune o abordare extrem de angulară a segmentului crossover-elor compacte premium şi visează la o materializare rapidă pentru a se putea bate cu modele ca Audi Q5 şi BMW X3.
Din punct de vedere estetic, conceptul LF-NX este o provocare vizuală pentru toţi cei obişnuiţi cu liniile mai cuminţi ale constructorului japonez. Cu toate acestea, grila, marcă estetică a brandului, a fost păstrată, bineînţeles cu condiţia de a fi supradimensionată. Blocurile optice preiau ideea de design angular şi par puţin subdimensionate dacă ne raportăm la proporţiile generale.
Partea frontală nu mai lasă loc de prize de aer pentru spoiler, grila ocupând locul central, flancată de lumini LED diurne individuale. Posteriorul nu se îndepărtează de la filosofia generală şi vine cu un design la fel de colţuros, conturat de praguri laterale noi.
Sinonimia se păstrează şi în spate, unde stopurile au formă de bumerang, tehnologie LED şi fac pereche cu un hayon dominat de aceleaşi linii.Totul este învăluit într-o culoare Brushed Metal Silver, la fel de provocatoare. Singurul element mai cuminte par a fi jantele de 20 de inch, cu finisaj uşor cromat.
Interiorul propune o planşă de bord orientată către şofer, un habitaclu zugrăvit în culoarea gri şi mai multe elemente de contrast: piele galbenă şi instrumente de bord albastre.Despre ceea ce vom găsi sub capotă nu există informaţii, însă Toyota ne promite că vom vedea un tren de propulsie hibrid, cunoscut deja publicului, dar revizuit pentru ceva mai multă putere.
Minunat .
Pt. pietoni cel putin este la fel de sigura ca o combina la treierat in lanul de porumb!
Adevarul e ca e groteasca si... da, nu e tocmai un design imbietor dar... pana la urma si BMW joaca in aceeasi liga, poate in afara de Seria 6. Ca sa nu mai vorbim de muchiile socante de pe un Lamborghini. Eu propun sa ii acordam o sansa si acestui Lexus.