Esential
6 | luni au trecut de când producţia Saab de la Trollhattan a fost oprită. |
Problemele financiare în care este îngropată marca Saab lovesc din greu în imaginea pe care suedezii o au în lumea auto. După ce potenţialii clienţi au fost alungaţi de oprirea de o jumătate de an a producţiei la fabrica din Trollhattan, oficialii Saab se văd nevoiţi acum să renunţe complet la standul propriu de la Salonul Auto de la Frankfurt, cel mai mare eveniment auto al finalului de an.
Conform unui purtător de cuvânt Saab, citat de Automotive News, suedezii preferă să se concentreze pe găsirea unui mod în care să strângă banii necesari pentru plata furnizorilor principali, lucru care ar duce la reînceperea producţiei la uzina din sud-vestul ţării.
"Chiar dacă ar fi de preferat ca Saab să se afle la Salonul de la Frankfurt pentru a-şi sublinia prezenţa globală, considerăm că acest lucru nu ar constitui o utilizare corectă a resurselor la această oră", notează oficialii Saab pe blogul oficial al constructorului suedez.
Vă reamintim că Saab a închis porţile fabricii din Trollhattan în cursul lunii martie, din cauza faptului că producătorul suedez a rămas fără bani cu care să-şi plătească muncitorii şi furnizorii.
via | Automotive News (înreg.)
PS Ma intreb ce mai face batranul SaabCuantic si Ztele.Oare sunt in vacanta? :)
Am discutat altundeva stirea asta. Comunitatea aproba, cu parere de rau. Momentan alte sunt prioritatile pentru Saab.
Si Nissan a anuntat ca nu merge la Frankfurt.
Avand in vedere aceste aspecte, m-as bucura sa vad ca reusesc sa ramana o marca deosebita. Daca nu vin la Frankfurt si asta va ajuta la revenirea firmei, atunci sa nu vina. Un vechi proverb spune: ''Renunta azi, ca sa poti lupta maine.'' Daca le este de folos aceasta strategie, neprezentarea la salon poate sa contribuie la revenirea lor. In viata competitionala, unii sportivi prefera sa nu se prezinte la o competitie, pentru ca sa prinda o forma mai buna pentru competitia urmatoare. Si in fond, cine cumpara un SAAB, nu are neaparat nevoie sa mearga la un salon auto. Cand traditia conteaza, un salon auto devine un eveniment trecator, fata de ceea ce inseamna trecutul continuat cu succes in prezent. Sper ca pentru SAAB, trecutul si traditia sa determine un viitor frumos.
Asadar, m-am saturat pana in gat sa ma tot contrez cu x sau y despre autonomia REALA si functionala a acestei marci, cea mai hulita de pe Glob, de aceea ii rog din toata inima pe ceilalti iubitori statornici de SAAB: mai duceti si voi lupta asta epuizanta de lamurire a celor de rea-credinta, marginiti (atat dpdv rational, cat si cultural), indaratnici si trufasi, deoarece eu nu mai pot psihic, ma termina de nervi sa le stau intruna impotriva! Bafta...
Cel mai frumos moment este atunci cand ma intalnesc in trafic cu un alt SAAB, iar pilotul acestuia ma saluta zambitor, doar pentru simplul fapt ca sunt la volanul unui automobil "made by Trolls in Trollhättan". Astfel ziua devine brusc frumoasa! :) Prin urmare, bucura-te de SAAB si nu te mai razboi pentru ca oricum nu are sens... oamenii nu inteleg numai ce pot, ci si ce vor... :)
cat despre afirmatiile tale cum ca sunt concepute de inginerii saab chiar wikipedia iti da peste nas:
:The Ecotec name was adopted in 2000 for the new generation of Family II engines. The name was already used for the Opel GM Family II engine, Family 1 and Family 0 ranges. GM intends this new Ecotec to become its global 4-cylinder, and it has already fully replaced their OHV I4 line.
The Ecotec Family II is a DOHC 4-valve design with an aluminum block and head (L850 for 86 mm bore applications, and L880 for 88 mm bore), designed for displacements from 1.8 to 2.4 L. It was developed by an international team of engineers and technicians from Opel's International Technical Development Center in Rüsselsheim, Germany, GM Powertrain in Pontiac, Michigan, and Saab in Trollhättan, Sweden. Much of the development work on this project was carried out by Lotus Engineering, Hethel, United Kingdom. The engine uses aluminum pistons and cast iron cylinder liners. Vibration is reduced with twin balance shafts.
The current Ecotec line is manufactured in Tonawanda, New York and Kaiserslautern, Germany. Until the discontinuation of Saturn, it was also produced at a plant in Spring Hill, Tennessee."
deci echipe de ingineri internationali NU SAAB!
2.8 t este acelasi 2.8 de pe cadillac la care i-au adaugat un turbo
cea mai hulita de pe glob?? pe ce lume traiesti?vezi lupte si te epuizezi aiurea! calmeaza-te, ia o limonada si lasa timpul sa treaca ! nimeni nu are nimic cu marca ta favorita ....gizas!
Daca e sa continuam rationamentul tau, 3 sferturi din grupul vag n-ar trebui sa existe. Nici Porsche, pentru ca foloseste TDI-uri, nici Bugatti, nici Kia, nici Cadillac, nici Lincoln, Dacia, Mitsubishi, BMW etc.
Defapt daca stam sa calculam, ar ramane doar Mercedes si Subaru, ca-n rest toata lumea colaboreaza cu toata lumea.
@anti-prostie: usor ba frate. Din graba, scuze.
@C-G-C: Alfa Romeo incepe sa-si revina, vanzarile sunt incurajatoare in directia buna. Volvo la fel. Mai ramane bijuteria noastra, Saab.
Vezi ca si Mercedes colaboreaza cu Renault pt motoarele de cilindree mica:))
ce vanzari are lancia, dar seat? got the point?sunt tinute in spate de grup, insa cand grupul se supara...ajungi precum saab-ul!
nu poti sa ai pretentii de exclusivitate si sa oferi doar un produs cosmetizat! nu ai cum sa iti bazezi vanzarile doar pe 2-3 fanatici (precum cuanticul as putea spune)
hai mai canta pe la mese, plimba-ti saab-ul jtd in stil ganxta pe dealul tau si lasa-ne!
(nota: excludem marcile pt mase precum dacia sau skoda)
the same old men!
In cautarea ta disperata de argumente, ai mai gasit unul: motoarele.
Daca tot stii sa folosesti wikipedia, citeste putin DE CE nu face Saab momentan motoare, care a fost politica GM in ceea ce priveste Saab, arunca un ochi si pe la B235. Chineza pentru tine.
Sa trecem mai departe la un alt cuvant nou invatat de tine: exclusivitate.
Explica-mi ce anume e cosmetizat la Saab, si ce legatura are exclusivitatea cu motoarele? Pagani ofera exclusivitate cu motor AMG si nu se supara nimeni.
Corect, Lancia si Seat sunt sustinute de grupuri puternice, ceea ce face Saab si mai fermecator, pentru ca incearca singur. Nu ai tu cum sa intelegi idei de genul asta.
De unde stii care e strategia de vanzari a Saab?
Frustrarea e la cote maxime:))
Spune-mi: ce masina conduci?
ce vad cosmetizat? o platforma de vectra cu un motor de fiat !(tre sa ma repet?), vanzarile SAAB momentan tin sa imi dea dreptate ! produsele lor nu sunt cautate! motive sunt destule mai ales cand nu le cauti scuze!
vezi ca incepe perioada de reduceri la haine noi si second hand in austria si poate te reapuci de "combinatii" sa le arati la baieti cat de "rokefella" esti tu ;)
frustrat e ala care se da mare smecher prin versuri de 2 lei si se vede mare rappa!
hai ca imi expira ora la internetcafe, mai vb in weekend
Nu ai niciun fel de legatura cu subiectul discutiei, nici cu platformele, vanzarile, clientii sau imaginea Saab. Notiuni ca "platforma comuna", "motor dezvoltat in cadrul grupului" sunt enigme pentru tine.
Preia cineva apelul asta? Ma emotioneaza pasiunea cu care-si infige dintii in c*rul meu specialul asta.
Deci SAAB, este mult prea incapatanat. Ar trebui sa colaboreze cu francezii (Renault sau Peugeot), si sa devina un concurent adevarat pentru Mercedes, Bmw, Audi, Lexus. Sa fie asa : Renault = VW , Dacia=Skoda/Seat, SAAB=AUDI. Cred ca intelegeti ideea.
Francezii sunt singuri care nu prea au masini premium, iar Citroen, incepe sa lanseze astfel de modele.
Nu e vorba de incapatanare, viitorul Saab 9-2 (daca va fi) va imparti platforma cu Mini si va prelua motoare de cilindree mica de la BMW. Momentan colaboreaza cu Fiat si cu GM in privinta motoarelor. Unul din viitorii parteneri ai Saab este Youngman (proprietarul Lotus), deci cu siguranta vor fi colaborari si cu ei pe viitor.
Problema cronica la Saab acum este lipsa de capital pe termen scurt.
Pang Da si Youngman au depus cererile necesare catre guvernul chinez, si va mai dura circa 3 saptamani - o luna pana vor fi aprobate. Asa cere legea chineza in privinta investitiilor in companii straine.
Citroen are 2 masini premium in catalog: C5 si C6, restul producatorilor francezi de masa intradevar nu au nimic de oferit momentan pe acest segment.
ON: Ma intreb daca nu pot apela la fonduri europene, deoarece si suedezii fac parte din Europa.
ps: oricum VAG ramane ,,idolul" meu !
ps: n-are importanta, nu te opreste cu nimic sa apreciezi si alte marci.
Urat gest sa vrei sa denigrezi SAAB-ul, dar nu te amagi, caci noi vom sta intotdeauna pe metereze si vom spulbera numaidecat calomniile oricarui fante de cartier cu "basini in cap" care isi adora intr-un mod prea fetisist Merz-ul, Audi-ul sau BMW-ul (dar bine ca ne face pe noi fanatici!), iluzionandu-se grav ca oamenii care prefera alte marci si care impartasesc alte viziuni despre arta de a venera automobilul "trebuie" redusi la tacere uzand de orice stradanie hilara... :P
PS: faza cu Diesel-ul la SAAB se poate imputa, intr-adevar, lui GM, care a incalcat traditia definitorie a SAAB-ului de a miza doar pe benzina in favoarea unei "adaptari moderne la necesitatea globala de reducere a consumului", desi cunoastem faptul ca si oficialilor SAAB le convine sa ofere motorizari Diesel de origine Fiat, numai ca eu pur si simplu n-o inghit, cu tot avantajul ei economic! Aaa, la SUV-uri (bine ar fi sa se introduca si pe 9-4X pentru simplul motiv ca ai avea mai mult cuplu motor la dispozitie) si pe tot ce inseamna Scania, da, nici o problema, o accept, chiar o consider imperioasa, dar la autoturismele SAAB n-o vreau, niciodata! - atentie, este doar convingerea mea, deci fiecare este liber sa creada ce vrea si ce-i place!
Fanboys sunt la orice marca, astia trebuie ignorati pur si simplu.
O mica remarca vis-a-vis de diesel: cu tot rahatul in care se afla si cu toate motoarele imprumutate de la altii, Saab tot are CEL MAI NEPOLUANT DIESEL de 2 litri. Boom! :))
Ma gandesc cu emotie ce-o sa fie pe automarket cand va aparea u n nou model de Saab :), ceea ce sper sa se intample
ps: ai dreptate cu pasajele din biblie, si ma intreb ce religie ai :))
"biciuirea orgoliului tau cainos",
"vom sta intotdeauna pe metereze ",
"are isi adora intr-un mod prea fetisist Merz-ul, Audi-ul sau BMW-ul (dar bine ca ne face pe noi fanatici!)" ,
"trebuie" redusi la tacere uzand de orice stradanie hilara."
"arta de a venera automobilul "
tu esti pe bune?existi?
permite-ma sa ma retrag cu cunostintele mele de pe wiki(din care nu am omis esentialul, insa doar atat este scris) si iarta-ma "breivik" ca nu am cautat indeajuns de mult!
eu nu am omis "esentialul " cum ai facut tu
"Much of the development work on this project was carried out by Lotus Engineering, Hethel, United Kingdom. ", eu pur si simplu am servit o informatie gasita pe un site care tind sa cred ca este demn de citat ca sursa de incredere(totusi vb de wiki) la fel cum este si enotes-ul tau(de care nu am auzit niciodata)!-- a nu se intelege ca nu cred acea informatie!
acum ca stiu adevarul am sa il impartasesc pe forumuri , samd astfel incat saab-ul sa reuseasca sa vanda mai mult de 2 unitati pe an in romania...pe care pana acum nu le putea vinde datorita unor nerozi ca mine care "murdaresc" internetul cu informatii false despre aceasta marca ...bine ca stau unii ca tine pe metereze! astfel viitorul marci este TOTAL asigurat! BAFTA!
Serios acuma , cred ca esti un nepot de-al lui Einstein. Ma intreb ce fel de prieteni ai pe langa tine, daca vb in realitate, tot asa mult pe cat scrii, daca cunosti fizica cuantica, si multe altele ? Respect!
Nesimtiti exista si vor exista cat timp va exista aerul, nu are rost sa-ti ocupi mintea cu fiecare.
@dan_grc: cand o sa apara un model nou, revoltele din Londra o sa para bataie cu perne! Sa vezi atunci refulari si urlete:))
Cand iti vei cumpara sau vei aprecia o masina pur si simplu pentru ca este Audi, sau este Mercedes sau Daihatsu sau mai stiu eu ce, nu pentru ca este mai buna sau mai proasta decat alta din categoria ei, atunci vei intelege de ce subiectele cu Saab au atatea comentarii.
Sunt atatea comentarii, deoarece sunt (fanii SAAB -ztele, cuantic, si inca cativa), vs (fanii VAG,BMW,MERCEDS,etc). Si exista un feedback din partea fiecarui utilizator Automarket.
Vreau daca poti, sa ma convingi, prin detalii, cum adica, sa nu o compar ? Pai orice masina ar fi (imi place, deoarece arata mai bine ca si concurenta, merge mai tare, sta mai bine pe drum, etc), deci exista un termen de comparatie. Toate au 4 roti , 1 volan, frane, si multe altele, deci pot fi comparate, prin prisma prelucrarii volanului respectiv (cum este comparativ cu adversarii), a franelor (masina X are frane Bermbo, iar masina Y are frane Ferodo), deci exista termen de comparatie. Fiecare masina exceleaza la un anumit lucru.
De acord cu tine mai putin alaturarea lui Vw alaturi de Mercedes, Bmw,etc..pe care le aveau bogatii in anii "80:)
Ztele are oroare sa mai pomenesc vreodata de alte marci, nu conteaza ca admirativ sau critic, important este sa n-o fac. Bine, ma conformez, daca este spre linistea lui sufleteasca, de ce nu? Macar am voie sa ma pronunt despre religie? - ca m-a intrebat Scorpyon mai sus. Dragul meu Scorpyon, o sa-ti reproduc fraza urmatoare o singura data in viata - Neputand ajunge la adevarata credinta, ne multumim sa ramanem cu religia, insa, din nefericire, alegem forma ei cea mai inselatoare: "credinta" religiei.
@SaabCuantic
Sper sa nu "te loveasca" pesimismul meu:)
Deci, in definitiv, eu ma hazardez sa sustin ca Audi poate sa scoata si trasuri clasice sau trotinete cu clopotei, caci, atata timp cat acelea vor purta la vedere, limpede ca lumina zilei, cele patru inele "de vis", idolatria masiva, de ecouri cosmogonice, este asigurata dinspre fani! Nu acelasi efect halucinant in masa exercita siglele lui Mercedes si BMW, sic! :D
ps: Audi reprezinta ,,cea mai tare din parcare" pentru mine. Sa nu zici, ca nu iti place Audi V8, AUDI 200 2.2 QUATTRO, AUDI QUATTRO, RS2 , 80/90 (cu tabla ca de tanc), si multe altele :)).
Sa nu uitam ca are si ceva trasaturi Latine, iar cand aud QUATTRO, parca simt ceva, comparativ cu 4MATIC, X-DRIVE (care mi se par ceva banal, care nu este iesit din comun).
ps2: sa nu ma considerati sarit de pe fix.
@cuantic: am 17 ani, pana ajung la varsta ta, se schimba muuulte. Sunt pasionat de masini, si sunt multi care imi tot explica mie de distributie pe ,,pinion" , iar eu le explic, si nu vor sa creada ca exista distributie pe curea sau pe lant, nu stiu nimic, nimic de masini, si se cred atot-cunoscatori. Sa ma laud si eu, la 3 ani, stiam orice model, iar tata, avea un prieten care era prin conducerea DACIA PITESTI, si se mira ala cand ma auzea ca vb despre masini =)). Cam pe la 5-6ani, visul meu era OPEL FRONTERA, si nu doream alta masina, insa cu timpul am inceput sa imi cumpar reviste auto....ca o mica paranteza ( inca mai am reviste ams, si multe altele din 98-99, puse una peste alta)... si am inceput sa le studiez, apoi sa ma informez, si a inceput sa imi placa Audi, VW (nu stiam ce ii ala VAG, sau daca exista) :)).
Numai bine, si astept cu nerabdare un test cu noile modele SAAB care vor urma, sau cu 9-5, 9-3, 9-7X, si multe altele, si apoi atunci sa vedeti voi peste 100comentarii. :)
Te felicit pentru alegerea ta, dar eu raman un nostalgic din fire si prin excelenta, de aceea reactionez circumspect in privinta oricarei masini din prezent, cu exceptia lui SAAB 9-3 TurboX, pentru care as ucide, doar-doar oi pune gheara pe comoara asta de sedan. Glumesc, normal (partea cu omorul) :) Fiindca tot veni vorba de prezent, nu m-as mai urca decat intr-un Koenigsegg, daca m-as referi la alta marca de incercat decat SAAB si daca se poate fara eleron, ca sa ma solicite la extrem. Ma declar in continuare partizanul infocat al unei aliante solide SAAB-Koenigsegg, vestea din noiembrie 2009 privitoare la esecul realizarii acestui deziderat firesc mahnindu-ma intr-atat incat si acum ma resimt...
Doar doua vorbe despre Q7: nu-mi place interiorul sub raportul spatiului disponibil pentru pasageri, nefiind deloc generos din acest p.d.v. ! Pacat, iti creeaza senzatia de antiteza flagranta cu dimensiunile exterioare. In rest, apreciez motorul de 3.0 TDI, care "fuge", nu gluma.
Atat pentru astazi, scuze, am fost cam prea activ :D
@Scorpyon, se vor schimba multe in perceptia ta dupa ce iti vei lua carnetul si vei face cateva mii de km, de preferat cu mai multe tipuri de masini. Acum esti influentat de multi factori... mai mult sau mai putin teoretici. Fara nici o suparare, mie nu imi esti chiar simpatic, mai ales cand la 17 ani, in profil, spui ca acum CONDUCI multe masini... . Din pct-ul meu de vedere asta nu te recomanda ca un mare caracter si imi creioneaza doar portretul robot al viitorului cocalar, baiatu' lui tata.
P.S.: As fi scris mai mult, dar nu ma pot concentra, deoarece astept cu emotie meciul Barca - Real, unde sper ca translatorului de Mourinho si cocalarului de Cristiano sa le iasa din cap "fumurile" de mari vedete.
Am vizionat recent premiile acordate pentru 2010 de catre REUTERS FOCUS. Oamenii lupta pentru continuitate, asa cum arata si fotografia realizata in Olanda, pe 17 ianuarie 2010, cand a avut loc protestul proprietarilor de SAAB. Imaginea aceea cuprinde o multitudine de sentimente, puse in fiecare model in parte. O fotografie care cred ca spune cat o mie de cuvinte.
In alta ordine de idei, mi se pare o decizie inteleapta sa nu participe la Frankfurt si ca isi chibzuiesc banii aia putini cum stiu suedezii mai bine. E greu sa fi singur printre cei mari, dupa ce zeci de ani ai fost un nume cu rezonanta in industria auto iar acum toti te privesc urat si iti transmit condoleante.
SAAB are planuri mari, daca vin si banii in 5-6 ani eu zic ca se vor redresa. Lansarea unor modele in situatia actuala nu cred ca e posibila, nu vor fi suficienti bani pentru dezvoltarea lor si astfel se va ajunge la recall-uri sau la situatii in care concurenta va oferi masini mai capabile (sa nu uitam ca 9-5 a avut recall la nici un an de la lansare).
ps: si eu am condus masini multe, dar nu mii de km :)) , pe drumuri unde nu exista politie, adica nu pe drumuri judetene, sau altele...
Doar Q5-ul fratelui meu nu l-am condus, ca nu a vrut sa mi-l dea.
Cu privire la meciul Barca-Real suntem pe aeeasi lungime de unda, a meritat sa ma culc tarziu:)
Eu nu incerc decat sa ma raliez cauzei SAAB, care, asa cum elocvent ati subliniat multi, este harazit doar celor pasionati. Insa visez la mai mult decat atat: as vrea ca, intr-o buna zi, sa putem constitui o comunitate romaneasca vasta, nedelimitata neaparat de perimetrul tarii, care sa fie dedicata trup si suflet acestei marci iubite, ceea ce exista deja si cumva, sub identitatea lui Club SAAB Romania, la care ezit de multa vreme sa ader din cauza stanjenelii ca nu detin un SAAB proprietate personala, cum au toti cei din grupul respectiv. Ma zbat sa strang suma necesara pentru un autoturism nou; desi mi s-a pus pata pe TurboX, pana la urma voi fi constrans de situatie sa aleg ceva mai ieftin, cred ca un 9-3 2.0 turbo XWD...sunt sigur ca ma voi inrobi bancilor pe viata, dar ce alta solutie mai convenabila sa gasesc in Romanica Abramburica, unde nu poti fi doar sclav prin vocatie, ci si sclav prin excelenta, numa' bun de prostit si de scalpat... :D Apropo, oare n-aveti si voi impresia ca bancile constituie astazi noul Turn Babel, mai ales la noi, unde se inalta tot mai sus spre cer, somptuoase, dupa ultimele racnete tehno-arhitectonice, si care colcaie de puturosi "specializati" in hartoage, ce fumeaza si se cafelesc toata ziua, papa salarii de supramuritori, trai nineaca pe dansii...Iar tu intri cu capul plecat, te umilesti in fata lor, contractul de semnat il gasesti plin ochi de obligatii pentru tine si nici un deranj pentru creditor, scris intentionat marunt si dens si lung ca un miriapod ,dar tocmai in acest element ingenios consta arta manipularii psihologice: baietii dastapti stiu ca omul de rand n-are rabdare din fire sa-si bata capul cu complexitatea textului si sa analizeze atent fiecare detaliu din stipulari, de aceea se duce glont la sfarsitul foilor ca sa dea cu iscalitul, sa se vada cu banii pe masa si "cu asta basta"...si "om" te-ai facut, pregateste-te sa-ti cambreze spinarea sacalii amar de ani dupa aceea...Am patit-o cu "leasing"-ul, n-as vrea sa se "friga" si altii, nici inamicii mei de-ar fi, parca un piculet mai avantajos este creditul bancar; oricum, de camatarie "legala" nu poti scapa nici in somn, de vrei o dara de confort, ca om cinstit, desigur:)))
Inteleg unde bati cand mentionezi de anumite modele SAAB care chiar si pe atot-permisivul de mine ma intriga...Un exemplu concludent in acest sens: sa comparam bordul lui 9-5 prima generatie cu al lui 9-5 vandut intelectual la chinezi, cel ingemanat cu Opel Omega - pai, in cazul primului val de 9-5, aveai impresia ca ai de-a face cu un avion get-beget, remarcandu-se printr-o arhitectura superba, care propunea o sumedenie de butoane de fel si chip, aliniate la microni, un contrast inspirat de culori, astfel incat conturai cu ochii mintii un perete "taiat" extrem de fin, un panou aero adevarat, care te lasa cu gura cascata, fiind de departe cel mai reusit bord din istoria SAAB Automobile (culmea ironiei, proiectat in plina dominatie GM), pe cand 9-5 de pana in 2009, desi este mai puternic pe aceeasi cilindree, pare o saracie fara sanse de redresare (cred ca nici BAIC nu va izbuti sa scoata ceva prezentabil din el), dar nu m-am mirat niciodata, influenta GM facandu-se simtita profund pe exemplarul cu pricina. Din cate stiu, pana si conformistii de la "SAAB Performance Team" l-au respins...Asta-i cruda realitate, asa ca trebuie s-o acceptam ca atare. Ce, se amagea cineva ca eu admir chiar tot ce fabrica SAAB? In mod inerent, apar si "esece" :) , insa este capital sa limitezi numarul acestora. Paradoxal, noul 9-5 intruneste mai multe calitati decat 9-5 FG (facem abstractie de recall-ul din 2010...ca doar se intampla in mod obisnuit si la case mult mai mari si mai celebre...), cu toata platforma evidenta de Insignia; mi se pare cvasi-impecabila, o limuzina veritabila, foarte galanta, originala (exact asa! o fi fost Insignia masina anului 2009 in Europa, dar nu se poate afirma cu tarie ca este un Opel in esenta, ci mai degraba aduce a...SAAB), care surclaseaza deci Insignia atat la capitolul imagine exterioara (un plus de fler in dreptul "surorii" suedeze), cat si in materie de "chitibusuri" interioare...Unde mai pui ca ai astfel ocazia sa te plimbi cu cel mai sigur autoturism din lume...si nu eu zic asta, ci specialistii ;) Sa crape ranza in ofticosi: motoarele brute pentru noul 9-5 sunt livrate de GM Europe, nu de Opel (deci nu-i "tot aia", sic!), iar caroseria, sasiul si materialele componente de asamblat sunt asigurate exclusiv prin grija lui SAAB si a furnizorilor sai privati (iarasi, Opel n-are nici un aport). Ramane de incriminat ca element comun doar, intr-adevar, platforma, dar tare mi-e teama ca autorul sau autorii respectivei platforme au fost de fapt niste pasionati de SAAB :))) Si inca ceva, daca nu v-am plictisit, oricum nu-i o noutate: satrapii de la GM vroiau initial sa construiasca noul 9-5 in uzina Opel, dar nordicii, ofensati in orgoliu, s-au suparat atat de tare incat si-au permis sa ridice schitele, matritele si utilajele aferente de la Russelsheim, mutandu-le la Trollhattan...Bag mana in foc ca acest gest de sfidare pe fata putea s-o coste pe SAAB desfiintarea (sa nu vina nimeni sa ma "convinga" ca numai ratiunile economice au precumpanit in decizia de trista amintire a lui GM de a termina de tot cu subsidiara suedeza), noroc ca americanilor le-a convenit peschesul lui Muller de 74 de milioane de euro, preferand sa i-o vanda...