Duminica, 11.09.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Bun găsit din Frankfurt. Ce simplu pare! De fapt, este simplu atunci când urci în avion dimineaţa, petreci două ore ascultând muzică şi aterizezi direct la Salonul Auto, după ce îţi laşi bagajul mai degrabă simbolic la hotel. Şi totuşi, am vrut s-o facem altfel. Pentru că, orice s-ar spune şi orice s-ar face, un road trip de aproape 2000 de kilometri dus până la salon este plăcut (chiar dacă e obositor), e interesant atât pentru noi, cât şi pentru cei care ne citesc (deşi mulţi dintre noi ştim în amănunt ce înseamnă o astfel de călătorie cu maşina) şi este util (pentru că avem ocazia de a testa pe îndelete o maşină pe care, altfel, am fi plimbat-o în cel mai bun caz câteva sute de kilometri prin România).
SE ANUNŢĂ SURPRIZE FRUMOASE
Aşadar, Automarket a ajuns în Frankfurt, acolo unde marţi începe IAA. Ştim deja majoritatea premierelor, le-am văzut în pozele prezentate de constructori, dar suntem aici pentru mai mult decât atât. Atmosferă, fotografii de la locul faptei şi mai ales interviuri cu oamenii care fac industria asta să se învârtă. Vom vorbi cu şeful designului exterior al celor de la BMW, cu omul care conduce Marketingul Opel, cu designerul şef Volvo şi cu preşedintele Chevrolet Europe despre ce urmează pentru aceste mărci şi despre ce înseamnă cu adevărat maşinile. Vom vedea noii veniţi în gamele producătorilor auto şi vă vom vorbi despre cum arată în realitate. Vă vom povesti cum se simte salonul dintre concepte unicat şi modele care promit să înverzească lumea auto în câţiva ani. Nu râdeţi! Sunt sigur că acum 5 ani nu credeaţi că românii vor putea cumpăra în 2011 o maşină electrică direct din showroom.
Era era cailor putere şi a motoarelor fără limită.Stăm în Bad Soden, o staţiune aflată la marginea oraşului, la 10 kilometri de Messe Frankfurt, centrul de expoziţii enorm în care constructorii şi-au închiriat hale enorme pentru a-şi expune creaţiile. E bine pentru că evităm aglomeraţia din oraş din zilele de salon şi pentru că parcarea de presă e aşezată fix pe sensul nostru de intrare. În plus, hotelul pe care l-am ales dispune de internet care funcţionează civilizat, acesta fiind principalul criteriu de selecţie atunci când ştii că trebuie să trimiţi acasă nişte Gb de informaţii şi fotografii. Totul pentru un preţ considerat civilizat pentru această perioadă, când o pensiune medie din Frankfurt poate ajunge la 200-250 de euro pe noapte. Ştiu că pare SF, dar o simplă căutare vă va arăta asta.
PE AUTOBAHN, LUCRURILE MERG BINE. CÂND MERG
Drumul dinspre Linz spre Frankfurt (vreo 600 de kilometri) ne-a arătat încă o dată, dacă mai era nevoie, de ce oamenii de aici sunt relaxaţi la volan. Nu e cazul să mai explicăm care sunt avantajele faptului că poţi să mergi constant cu 160 de kilometri pe oră înspre destinaţie. Ne e foarte clar însă faptul că şi aglomeraţia din celebrele "Stau"-uri, "dopurile" care se formează pe o autostradă cu trei-patru benzi atunci când aceasta intră în reparaţii, este proporţională ca efect. Am fost salvaţi astăzi dintr-o astfel de situaţie de excelentul sistem de navigaţie al lui Astra ST. Şi când spunem excelent nu ne aruncăm pe cuvinte mari. Combinat cu serviciul de Traffic Alerts, sistemul îţi oferă variante ocolitoare atunci când detectează o zonă cu probleme. Am fost întrebaţi dacă vrem să ocolim 10 kilometri sau nu atunci când nu vedeam fundul cozii la care stăteam şi am răspuns afirmativ imediat.
Am ieşit de pe autostradă pe următoarea bretea şi am reuşit să reintrăm, după un ocol de 15 minute, după ce traficul se relaxase. Am tăiat astfel vreo 7 kilometri de regim bară la bară în care am fi turbat cu ochii pe cei 120 de kilometri care ne despărţeau de destinaţie.CE S-AR FI ÎNTÂMPLAT DACĂ AM FI RĂMAS ÎN PANĂ?
Apropo de maşina pe care o avem în test: cei de la Opel au insistat să ne ofere înainte de plecare un card de asistenţă. Nu i-am dat prea multă importanţă, fiind privit iniţial ca o anexă a actelor de care aveam nevoie, însă am săpat puţin şi cred că merită povestit. Practic, dacă ai cardul Opel Assistance, eşti sigur că nu vei fi nevoit să plăteşti atunci când te prinde ghinionul în drum prin Europa. Plăteşti 13 euro pe an pentru el, dar eşti sigur că oamenii vin să-ţi repare maşina pe loc şi cât mai repede după un singur telefon în caz că ai probleme. Dacă nu se poate repara, maşina îţi este tractată până la un service autorizat Opel. Iar dacă maşina nu se poate repara foarte repede, Opel te ţine la hotel sau te trimite cu trenul sau cu avionul până la detinaţie dacă te grăbeşti la un eveniment important. Nu-i rău deloc. Detaliile despre acest serviciu sunt AICI.
Vă lăsăm cu fotografiile zilei. Suntem bucuroşi, obosiţi, şi nerăbdători. Toate deodată. Dar suntem fericiţi că am ajuns cu Astra ST fără incidente, că urmează Salonul şi, mai ales, că merge bine netul. Sperăm să nu se înghesuie şi alţi jurnalişti la "ţeava" wireless în serile de după zilele de presă.
Ştiri despre Opel
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra și Astra Sports Tourer. În Germania, noua versiune pornește de la 36.430 de euro. (Joi, 21 Martie)
Dar după Salon va apărea şi unul adevărat, care-ţi va răspunde la aceste întrebări.
sau mai precis la opel assistance.
In fine nu asta conteaza...
Fuguta urgent la standul Alfa, ca murim aici! 4C FTW!