BMW Seria 1 a ajuns la cea de-a doua generaţie. Nemţii au renunţat la motoarele cu şase cilindri în linie, au păstrat tracţiunea spate şi au mărit habitaclul.
BMW a dezvăluit informaţiile complete ale celei de-a doua generaţii a lui Seria 1. Modelul rămâne singura compactă cu tracţiune spate, iar nemţii promit un plus de sportivitate şi eficienţă, deşi au renunţat la motoarele cu şase cilindri în linie. În schimb, toate propulsoarele utilizează tehnologia TwinPower Turbo, iar habitaclul acestui model a devenit mai spaţios. Ulerior, BMW va lansa şi o versiune EfficientDynamics, care va emite doar 99 de grame de CO2 per kilometru şi va avea un motor diesel de 1.6 litri şi 116 CP.
Gamă de motorizări
BMW Seria 1 va fi oferit în cinci versiuni de motorizare. Două dintre acestea sunt pe benzină, iar celelalte sunt diesel-uri. Versiunea entry-level se numeşte 116i şi vine în compania unui motor TwinPower Turbo de 1.6 litri, cu Valvetronic şi DubluVanos, care dezvoltă 136 CP la 4.400 rpm şi oferă un cuplu maxim de 220 Nm între 1.350 rpm şi 4.300 rpm. Accelerarea de la 0 la 100 km/h are loc în 8.5 secunde, iar viteza maximă este de 210 km/h. Consumul în regim mixt este între 5.5 şi 5.7 litri la sută, în funcţie de anvelopele utilizate.
Cel mai puternic diesel este 120d, care dezvoltă 184 CP la 4.000 rpm. Diesel-urile care poartă denumirea 118d şi 116d sunt echipate tot cu un motor de 1.955 centimetri cubi şi dezvoltă 143, respectiv 116 CP. În cazul motoarelor diesel, turbocompresorul are geometrie variabilă, iar sistemul de injecţie directă este de tip common-rail cu supape magnetice. Presiunea maximă de injecţie suportată de această unitate este de 1.800 de bari. Motorizările împart o serie de componente, în vederea reducerii costurilor.
NOUL BMW Seria 1 MOTORIZĂRI |
BENZINĂ |
DIESEL |
116i |
118i |
120d |
118d |
116d |
CILINDREE |
1.598 |
1.598 |
1.995 |
1.995 |
1.995 |
PUTERE MAXIMĂ/RPM |
136/4.400 |
170/4.800 |
184/4.000 |
143/4.000 |
116/4.000 |
CUPLU MAXIM/RPM |
220/1.350-4.300 |
250/1.500-4.500 |
380/1.750-2.750 |
320/1.750-2.500 |
260/1.750-2.500 |
CONSUM MEDIU (diferă în funcţie de tipul anvelopelor/jantelor) |
5.5-5.7 |
5.8-5.9 |
4.5-4.6 |
4.4-4.5 |
4.3-4.5 |
0-100 KM/H |
8.5 |
7.4 |
7.2 |
8.9 |
10.3 |
VITEZĂ MAXIMĂ |
210 |
225 |
228 |
212 |
200 |
Start/Stop în standard, transmisie automată cu opt trepte oferită opţional
Noua generaţie a lui Seria 1 va fi prima compactă care va putea fi echipată cu o transmisie automată cu opt trepte, iar sistemul Start/Stop automat este standard atât pentru versiunile cu transmisie automată, cât şi pentru versiunile cu transmisie manuală. În standard, BMW Seria 1 va fi echipat cu un comutator care schimbă "experienţa la volan", iar compacta de la BMW va avea şi un mod de rulare ecologic, numit ECO PRO. Cei de la BMW promit îmbunătăţirea confortului şi a manevrabilităţii graţie distribuţiei maselor între punţi, motoarelor amplasate longitudinal şi a geometriei suspensiei.
Direcţia lui Seria 1 va fi electromecanică, iar clienţii vor putea opta pentru direcţie sport variabilă.
În standard, modelul beneficiază de sistemul
DSC de control al stabilităţii cu sistem dinamic de control al tracţiunii integrat, iar diferenţialul spate este controlat electronic şi beneficiază de un sistem de alunecare limitată.
Suspensia spate este de tip Multilink în cinci puncte, în timp ce suspensia faţă este construită din aluminiu şi are o configuraţie specială, care oferă un nivel ridicat de confort şi manevrabilitate, indiferent de calitatea suprafeţei pe care rulează. Respectivul tip de suspensie a fost utilizat şi de prima generaţie a lui Seria 1, dar şi de Seria 3, Z4 Roadster, Seria 5 (generaţia precedentă), Seria 6 (generaţia precedentă) şi de prima generaţie a lui X3.
Seria 1 a devenit mai mare
Caroseria acestui model a crescut cu 85 de milimetri, iar ampatamentul a fost mărit cu 30 de milimetri. Ecartamentul faţă a fost mărit cu 51 de milimetri, în timp ce ecartamentul spate a crescut cu 72 de milimetri. Înălţimea a rămas neschimbată, dar lăţimea modelului a crescut cu 17 milimetri, ceea ce îi conferă un interior mai spaţios şi un aspect mai sportiv. Pasagerii din spate au 21 de milimetri în plus pentru genunchi, iar portbagajul are un volum de 360 de litri cu bacheta ridicată. La plierea banchetei spate, volumul de încărcare al acestui model atinge 1.200 de litri. Rigiditatea caroseriei a crescut, iar calitatea finisajelor este la un nivel superior.
Tehnologie: iDrive şi Connected Drive oferite opţional
BMW le oferă clienţilor de Seria 1 posibilitatea de a echipa acest model cu sistemul iDrive. Respectivul sistem vine în compania unui afişaj LCD integrat în bord şi beneficiază şi de tehnologiile BMW ConnectedDrive. Astfel, Seria 1 poate beneficia de asistent pentru faza de drum, faruri adaptive, asistenţă la parcare, cameră video pentru marşarier, sistem de avertizare la părăsirea de mers cu averitizare la coliziune, cruise control cu funcţie de frânare, limitator de viteză electronic, integrarea unui player de muzic, conectitivitate internet, informaţii in timp real despre trafic (doar pe unele pieţe), radio pe internet şi aplicaţii pentru Facebook şi Twitter.
Via | BMW
Daca generatia anterioara a fost un succes, trebuia imbunatatita ideea, nu schimbata...
Se pare ca e o noua moda in industria germana auto: evoluam, evoluam si tot evoluam. Revolutiile sa fie la altii!!!
Astept cu mare interes noul A-Klasse!!!
Partea frontala arata mai bine la generatia trecuta...
partea frontala cica se vrea sa se asemene cu conceptu CS insa a iesit un rahat pe bat.
spatele insa este putijn mai cuminte in aduce prea mult cu Polo......
o bataie de joc......
in ultimu timp pot zice ca am criticat cam multe produse din ograda bmw si cred ca pe buna dreptate.......acum astept sa vad ce zic si colegi de breazda.....
interioru este mai pe placul tuturor in rest cam palida masina......
1) este mai mult un face-lift liniile sunt aceleasi, exact cum a facut vw cu passat.
2) stopurile de polo se potrivesc ca nuca in perete cu restul masinii
3) partea frontala este total inexpresiva. Macar vechea generatie parea mai agresiva desi nici aia nu era frumoasa
4) audi va veni cu a3, mercedes cu B klasse, lexus are deja un competitor, de Alfa Romeo nu mai vorbesc
Noroc ca au mai lucrat la interior care e placut, iar motorizarile ca de obicei vor fi la inaltime.
Ne plangem tot timpul de banalizarea design-ului la anumite marci,dar cand apare ceva nou il "ucidem" din fasa.
Ca si generatia precedenta va fi un succes!
Aspectul lui diferit cu siguranta va fi amplificat la o vizionare"live",mult mai elocventa decat niste poze!
In ultimul timp critici modelele bmw pt ca pt tine bmw-ul suprem ramane tot "ursuletul si pisicuta" iar altii deja prevad esecul in vanzari, eu zic ca n-o sa fie un esec, este mai ciudat din fata, dar banal in nici un caz nu e
+ motorizari
+ interior (arata mai bine ca la precedentul model, are un aspect mai premium, deci per total place)
+ spatiu, dar nu pt ca ar excela, ci pt ca s-au gandit sa-l mareasca. Este stiut faptul ca vechea generatie statea foarte prost la acest capitol.
Lucrul care m-a frapat, desi nu ma asteptam la prea mult de la BMW din acest pct de vedere (cum nu m astept deobicei), este designul. Absolut dezgustator. Mi se pare ca parerile de mai sus sunt mult prea blande. Imi aduc aminte cat de aspru a fost criticat noul Focus pt un aspect nu tocmai rau, iar noul 1 de la BMW, la cat de urat este se incearca a i se da un aspect mai comestibil. Deci WOW... maxim de urat, intr-o clasa unde designul conteaza foarte mult, unde BMW nu are deloc experienta si unde concurenta este mai mult decat acerba. Tehnologia inglobata (care va fi cel putin egalata atunci cand adevaratii concurenti de la Mercedes si Audi isi vor innoi modelele),cat si faptul ca are tot tractiune spate (vorbesc strict de clasa compacta) ma intereseaza prea putin.
Un singur lucru spun, daca nu este al naibii de practica (vechea generatie a fost 0 la acest capitol) si daca va avea pret exagerat, acesta masina va fi un esec crunt pt BMW.
P.S.: Incerc sa gasesc o masina mai urata, sau macar la fel de urata in aceasta clasa...inca nu am gasit nimic.
Cu usurinta as achizitiona-o in schimbul altor variante apartinand celorlalti constructori.
O masina reusita,cu mult gust. Presupun ca va avea succes la vanzari :)
P.S.: Daca ai fi macar un fan BMW care si-ar si permite unul, ti-ai da si tu seama ca un om normal la cap nu ar putea sa dea 25 - 30.000E pe o masina care nu inspira, nu arata, nut-ti da impresia unui BMW. Daca tu ai pune sigla BMW pe o Kia Ceed ti-ar da impresia unui BMW? Eu nu cred! Vechea generatie, cu toate bubele ei (un design discutabil, practicabilitate scazuta, ergonomie 0, spatiu putin etc etc) atunci cand te uitai la ia stiai ca este un BMW. Sau poate asta este noua linie de design a marcii si atunci... OMG!
P.S.: Da, ai fost foarte rautacios, aproape ca m-am emotionat. Din fericire pt mine Renault-ul pe care il conduc ma multumeste pe deplin si nu-mi da nici un motiv sa ma simpt complexat in fata unor afirmatii facute de persoane care ar vrea sa-mi sugereze alt ceva.
Cat pot sa ma bucur ca nu suntem toti la fel :))
Interior 7/8
Exterior 6
1. Plastic spartan pe partea superioara a plansei de bord, la fel ca la prima generatie
2. Prima generatie era urata dar barbateasca. Noua generatie este la fel de urata, insa este putin feminizata.
Are cineva curaj sa puna pariu ca nu?... Poate nu la noi, dar dincolo de vama Bors oamenii au si bani si nevoie de compacte premium, cat mai bine dotate, cu motoare performante.
La noi, bineinteles ca inca predomina predispozitia pentru sau altfel zis "de banii astia...imi iau Passat, E-Klasse sh, etc" necontand faptul ca multi chiar nu au nevoie de o masina mare". De asta a vandut BMW in romania mai multe seria 5 decat seria 1 din cealalta generatie...
Da, e doar pentru acei care vor sa-si ea exact masina de care au nevoie, care sa nu le deie batai de cap in oras si sa nu ramana in urma pe autostrada.
Va fi un best seller fie ca vor sau nu romanii...
Cu toate astea un lucru e cert: tehnic BMW este impecabil. Si la cat de buna e masina, chiar daca nu ti-ar place cum arata cu siguranta vei trece peste asta. Sigur lucrurile sunt la fel si in cazul noului Seria 1.
Chiar si asa astept reactia lui Audi.
Daca vrei premium iti cumperi Lexus ct200h,care esre cu adevarat o masina premium a segmentului sau alte masini care efectiv iti incanta ochiul gen Alfa Giulietta,Lancia Delta,Hyundai Veloster sau VW Scirocco,alea da masini fatoase de segment compact,nu dracovenia asta care zici ca este sasie.
Urataaaaa..
MINUS: design discutabil (se putea si mai bine)
CONCLUZIE: cine are bani il conduce; cine nu are bani palavrageste pe forumuri.
Un "destept" de mai sus s-a luat de seria 5 F10 ca are interior urit .,
Dacă mai are si F10 interior urit apoi trebuie sa fii tare prost sa crezi asta.
Pe F10 sta interior de seria 7 f01 .
BMW 5 F10 e o mașina superba e regina clasei.
Pt mine ea reprezinta tot ce am mai drag,familia,sotia,copilul,,viata echilibrata etc.. i love it desigur!
Ocazional insa,conduc un seria 3 de la firma,in interes de servciu pe drumuri ce ma poarta in toate colturile tarii.
Pt mine bmw-ul asta reprezinta "amanta",iubirea secreta si acel:ce-ar fi fost daca.."
Reprezinta prima cafea bauta pe dum, de la rompetrol sau omv, la rasarit de soare de vara, alaturi de un sanwich aburind ,cu sunca si cascaval,reprezinta paharul de cola sorbit seara,reprezinta pachetul de tigari preferate,e berea rece la pahar mare, bauta dupa o zi in soare..este senzatia pe care o ai cand fata pe care o admiri discret pe strada, iti intoarce zambind privirea..
E viciul preferat,e pacatul inocent e ceea ce NU-MI permit deocamdata!(ca masina noua)
E pur si simplu ALTCEVA!
Probabil asta gandesc si cei care conduc un Audi,Mercedes,Porsche,Volvo,Jaguar.
E scump BMW-ul? DA!
Isi merita banii? Nu stiu!
Dar va intreb:sunt bune tigarile preferate ,cola,Mcdonaldsu,hot dog-ul,pizza,amantele..:) ?
Conduceti un BMW in toate mintile(nu gioarse rupte de cocalari) SI APOI sunt curios daca o sa mai comentati ceva de design,materiale interioare,expresia farurilor etc..
Bafta!
Parca le si vad moaca saraciilor cu Audi, cand vad ca un "polo" "le-o da" asa pe romaneste.
@ Victor, iti dau eu un motiv pentru care iti cumperi Opel, VW, Ford, desi dupa cum ai ghicit astea nu-s premium, nu acesta e motivul. Motivul fiind imposibilitatea achizitionarii unui seria 1 in rate lunare!
Si cei pe care ii observati cu nr de leasing pe BMW-uri, credeti-ma, nu sunt oameni de rand cu stat de plata!
iar pr d-nul acela cu povestea sa cu amanta @Eu2 ,nu stiu exact cum e dansul dar pt mine o amanta nu tre doar sa se miste bine ,mai tre sa si arate ( mai ales sa arate ) din pct.asta de vedere BMW poate o fi curva perfecta aia de se misca ca-n filme SF ,dar nici pe departe acea amanta Frumoasa :P
@Masina ... sunt intr-adevar ciudate farurile ... spatele da a "polo" doar de la distanta mare :). Partea tehnica este excelenta probabil, iar motorul de 1,6 suna foarte bine (desi cam merge un diesel daca judecam dupa pretul combustibilului necesar :) )
Nu pot comenta decât ceea ce văd.
Pot spune cu mâna pe inimă că partea frontală nu este deloc reuşită.
Îmi place foarte mult cum arată faţa noilor serii 3 şi 5. Nu erau urâte nici cele din era Bangle (măcar aveau un tot unitar).
Dar noua serie 1 iese total din schemă la design. Dacă nu era sigla şi forma radiatorului, credeaţi că este un BMW? Eu nu.
Însă toată urâţenia părţii frontale are şi un lucru bun.
Se poate remedia la facelift.
Aşa cum am văzut fete/femei cu pantaloni de ăia gen izmană cu tur atârnând, care pur şi simplu arată dezgustător ( însă sunt de firmă), aşa o să se vândă şi această maşină.
De ce? pentru că e BMW şi asta e maşina lor compactă, iar în afară de faţa total nereuşită, din alte unghiuri arată bine (chiar cu stopurile alea de Polo).
vezi doar pe jumatate din latime, prost pozitionat...
un pic inghesuit spatele, in timp ce fata are un ditamai botu...
Seria 3, 5, 6, i8 ador. Bmw ar trebui sa se rezume la ce stie face mai bine si atat(cele enumerate anterior). Sa lase limuzinele de lux celor care stiu ce fac si masinile mici la fel....
Nici noul X3 nu parea prea frumos, acum ma uit la el si arata chiar f bine.
Cam la fel si cu X1, cu toate ca designul lui este inca controversat.
Eu zic sa mai asteptam cateva luni, sa-l vedem si in realitate cum arata si dupa sa comentam.
Si sa sarim peste comantariile fanilor AUDI, masini frumoase dar care le deosebim de la distanta doar dupa forma ledurilor.
Daca le conduci vreodata, sa te intorci sa ne spui si noua feedback-ul oferit de cele doua, dar pana atunci iti respect PAREREA TA!
NU SE COMPARA CU ALTE DESEURI.