FEATURE: Istoria Salonului Auto de la Frankfurt
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Salonul Auto din Germania este organizat de Verband der Automobilindustrie. VDA este asociaţia producătorilor germani de automobile. Este cunoscut drept cel mai mare salon auto din lume, eclipsând prin suprafaţa expoziţională toate saloanele cu tradiţie din lume. Mai interesant este că IAA (Internationale Automobil-Ausstellung sau Salon Auto Internaţiona) are o istore de peste 100 de ani în spate. Iar Frankfurt-ul nu a fost mereu gazda acestui eveniment.
1897
Primul Salon auto din Germania este organizat la Hotel Bristol din Berlin.
1897-1911
Salonul Auto sau IAA devine un eveniment ciclic organizat cel puţin odată pe an, de obicei la Berlin. În 1905, 1906 şi 1907 au fost două ediţii în fiecare an. Automobilul devenise un fenomen social iar producţia de automobile se face deja la nivel industrial.
1921
Primul salon organizat la Berlin după Primul Război Mondial, a 14-a ediţie. 67 de constructori au expus 90 de automobile.
1931
Lumea ieşea din recesiune si ediţia cu numărul 22 se organiza la Berlin. 295.000 vizitatori au venit să vadă automobilele expuse. Pentru prima dată au fost prezente automobile cu tracţiune faţă.
1939
Ultimul IAA înainte de izbucnirea celui de-al Doilea Război Mondial. Era ediţia cu numărul 29 şi a atras un număr record de 825.000 vizitatori. A fost prezentă şi Volkswagen (maşina poporului), modelul ce avea să facă ulterior istorie sub numele Beetle.
1947-1949
Industria automobilului din Germania participă la târgul de comerţ de la Hanovra. Hala dedicată automobilului a atras publicul ca un magnet.
1951
Pentru prima dată, expoziţia auto avea loc la Frankfurt. Evenimentul a avut loc în luna aprilie şi a atras 570.000 vizitatori. Pentru prima dată a fost prezent un camion cu motor turbodiesel. Şase luni mai târziu, în septembrie, o a doau expoziţie era organizată la Berlin.
Doar 290.000 de vizitatori au fost prezenţi. Atunci s-a luat decizia ca Salonul Auto German să fie relocată permanent la Frankfurt am Main. Salonul va fi organizat o dată la doi ani.1956
Automobilul împlinea 70 de ani. Producţia de automobile depăşea un milion de unităţi în Germania Federală. 302.000 de oameni lucrau în producţia de maşini. Germania era al doilea producător de automobile din lume după Statele Unite al Americii. Exportul exploda, jumătate din producţia de automobile germane erau vândute în strainătate.
1961
Ediţia cu numărul 40 a IAA a fost organizată la Frankfurt şi a bătut toate recordurile la numărul de vizitatori: 950.000. Automobilul devenea un fenomen de masă iar siguranţa pasagerilor devenea un factor cheie. Centura de siguranţă a fost una din atracţiile salonului.
1965
O marcă din Japonia participa pentru prima dată la Salonul Auto de la Frankfurt.
1969
Ediţia cu numărul 44 anunţa revenirea industriei germane de automobile după o perioadă economică dificilă.
1977
Industria germană mai dobora un record. Patru milioane de automobile au fost produse.
1981
La ediţia 49 constructorii au început să scoată în evidenţă consumul redus de carburant al noilor modele expuse la Salon.
1989
Ultima ediţie IAA care a găzduit atât automobile cât şi vehicule comerciale. Salonul devenise prea mic pentru ambele tipuri de autovehicule. Aproape 2.000 de expozanţi s-au înghesuit pe cei 252.000 metri pătraţi disponibili. Mai mult de 1.2 milioane de vizitatori au fost prezenţi. Din cauza cererii crescute, organizatorul VDA a decis să organizeze alternativ un salon pentru automobile şi unul pentru vehicule comerciale.
1991
IAA se divizează. În anii impari avea să se organizeze Salonul Auto la Frankfurt iar în anii pari Salonul pentru Vehicule Comerciale. Primul salon dedicat doar automobilelor a fost un succes imens.
1.271 de expozanţi din 43 de ţări au fost prezenţi pe 200.000 metri pătraţi. Mai mult de 935.000 de vizitatori au venit să admire automobilele.1992
Prima ediţie IAA Commercial Vehicles a primit 1.284 expozanţi din 29 de ţări. Suprafaţa pentru standuri măsura 252.000 metri pătraţi.
1999
Motto-ul pentru ultimul salon al mileniului a fost ”Automobilul, loc de întâlnire pentru viitor”. Constructorii luau deja în serios provocările mediului înconjurător. Datorită tehnologiilor din ce în ce mai avansate, automobilele sunt acum mai puţin poluante.
2001
Atacul terorist de la 11 septembrie asupra World Trade Center din New York arunca o umbră peste Salonul Auto de la Frankfurt. Expoziţia a continuat dar în semn de respect, muzica de la standuri şi ceremonia oficială de deschidere au fost anulate. Publicul a susţinut decizia organizatorilor, mai mult de 800.000 de oameni au vizitat acest salon ”tăcut”.
2003
Ediţia cu numărul 60 a bătut toate recordurile în ceea ce priveşte numărul de vizitatori. Peste un milion de pasionaţi au venit la Frankfurt transformând această ediţie în cel mai vizitat salon de la ediţia din 1991. 2.000 de expozanţi din 42 de ţări au fost prezenţi pe 215.000 metri pătraţi de standuri.
2005
În acest an, constuctorii au început să expună automobile cu soluţii alternative de propulsie: hibrid, hidrogen, flex-fuel, etc. 940.000 de vizitatori.
2007
Aproape un milion de vizitatori din 125 de ţări. Din nou, reducerea emisiilor de CO2 a fost principala temă a salonului. 1.081 de expozanţi.
2009
Electrificare. Acesta a fost cuvântul de ordine la penultima ediţie. Majoritatea constructorilor de automobile au început să propună maşini propulsate de curent electric.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din FRANKFURT 2011
-
Salonul Auto de la Frankfurt a avut 928.000 de vizitatori în cadrul ediţiei din 2011. Spre comparaţie, Salonul Auto de la Paris din 2010 a avut 1.26 milioane de vizitatori. (26.09)
-
2011 este anul aniversărilor pentru Volkswagen. După Golf GTI Editon 35, vă prezentăm un model special dedicat celor care iubesc automobilele practice: Caddt Edition 30. (18.09)
-
Bentley a adus la Frankfurt conceptul unui interior futurist, aplicat pe nava amiral a britanicilor, limuzina Mulsanne. (16.09)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Comentarii (0)