Williams si Mercedes, in favoarea jantelor de 18" in F1
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Michelin este singurul producator de pneuri care a confirmat ca negociaza cu FIA semnarea unui contract pentru furnizarea cauciucurilor in Formula 1 incepand din sezonul viitor, dupa ce Bridgestone a decis sa paraseasca acest sport la finalul anului.
Totusi, francezii conditioneaza revenirea in Formula 1 de modificarea jantelor pentru pneuri de la 13" la 18", similare cu cele din competitiile de turisme si apropiate de cele existente si pe masinile de strada.
Desi modificarea este una destul de radicala, doua dintre echipele de top ale Formulei 1 si-au manifestat deja sprijinul pentru aceasta idee. Williams considera ca o astfel de modificare ar fi benefica pentru sport si ar evidentia faptul ca tehnologia din Formula 1 poate fi transferata in industria auto.
"Cred ca este o idee grozava care aduce Formula 1 in era moderna. Problema cu actualele pneuri de 13" este ca acestea sunt specifice Formulei 1. Chiar daca Avon, Kumho, Michelin, Bridgestone si Goodyear produc astfel de pneuri, acestea sunt foarte specifice pentru F1.
Asa ca daca mergem pe jante de 18" sportul va fi protejat pe viitor pentru ca sunt foarte multe companii care realizeaza astfel de pneuri. Acestea sunt folosite tot timpul in competitiile de turisme si sunt mult mai apropiate de cauciucurile din industria auto. Asa ca daca cineva va vedea pneurile din Formula 1 va spune ca arata la fel cu cele de pe un BMW M3", a declarat Sam Michael, directorul tehnic al echipei Williams.La randul sau, Ross Brawn, seful celor de la Mercedes GP, a admis ca Formula 1 trebuie sa respecte propunerile facute de producatorii de pneuri, in opinia sa acest lucru fiind vital pentru o buna cooperare intre cele doua parti. "Trebuie sa respectam obiectivele oricarui furnizor de pneuri din Formula 1 si sa incercam sa atingem si obiectivele echipelor. Daca spunem ca nu putem face schimbari nu vom fi atat de atractivi", a declarat britanicul.
Pe de alta parte, Brawn a admis ca o astfel de schimbare a regulamentului va avea un impact negativ asupra echipelor mici din competitie din punct de vedere al costurilor.
"Trebuie sa ne asiguram ca monoposturile echipelor mici nu devin redundante.
Dar cred ca este fezabil sa punem conditii in regulamentul initial si sa le relaxam mai tarziu, cum ar fi de exemplu sa fii nevoit sa ai o suspensie care sa se potriveasca jantelor de 13". Astfel, echipele mici nu vor fi imediat dezavantajate si poate le putem ajuta sa continue. Vrem sa gasim o solutie buna pentru a oferi o provocare celor de la Michelin. Iar daca asta inseamna jante de 18", cred ca Formula 1 este deschisa acestor propuneri", a mai precizat el.O decizie finala in privinta regulamentului pneurilor si a furnizorilor de cauciucuri ar putea fi luata in perioada urmatoare, in contextul in care echipele vor incepe cel tarziu in luna iunie munca la noul monopost pentru sezonul 2011.
Via | ITV
Cu toate ca urmaresc F1 de cand ma stiu,am luat dimensiunea jantelor "de buna" considerand ca e c m buna solutie dat fiind faptul ca rotile sunt expuse"(monoposturile neavand aripi) si este nevoie de cauciucuri "groase in carne",insa citind aceste noutati ma intreb,oare a fost doar o chestie de regulament sau intradevar era singura solutie tehnica.
Merci si astept un raspuns "profi" ;)
Se poate spune ca pneurile din Formula 1 ca arata la fel cu cele de pe o Dacia 1310