Williams acuza Ferrari si Red Bull de incalcarea regulamentului

De Daniel Popescu
Publicat Sambata, 28.03.2009
Williams a acuzat echipele Ferrari si Red Bull ca incalca regulamentul tehnic in privinta aerodinamicii monoposturilor F60 si RB5.

Primul Mare Premiu de Formula 1 al sezonului este zguduit de numeroase acuzatii de incalcare a regulmentului tehnic.

Dupa ce a fost tinta atacurilor in privinta deflectorului alaturi de Toyota si Brawn GP, Williams a protestat dupa calificari impotriva monoposturilor utilizate de Ferrari si Red Bull Racing.

Potrivit informatiilor dezvaluite de publicatia Autosport, oficialii echipei Williams au adus in discutie aerodinamica monoposturilor celor doua echipe.

Acuzatiile vin la numai cateva zeci de minute dupa ce Toyota a fost exclusa din calificari pentru incalcarea regulamentului tehnic.

UPDATE: In cele din urma, Williams a renuntat la acest protest. Mai multe informatii despre acest subiect sunt disponibile aici.

Via | Autosport

Comentarii (28)

  • ...
    Saracii Williams...oare se simt cu musca pe caciula?:D
    0 0
  • Cat circ...
    si presimt ca aceste dispute intre tripleta Williams, Brawn GP si Toyota , pe de o parte, si RedBull & Co de cealalta parte nu se vor termina la simple acuzatii. Desi parca a inceput razboiul, nu CM de F1, sper ca vom avea sportivitate si fair-play atat pe pista cat si in afara ei. Sa invinga cel mai bun, corect, talentat si norocos! :) Vom trai ...si vom vedea.
    0 0
  • 15:34 - Telenovela ...
    cu "aroma" de satra continua cu un nou episod ... am un singur cuvint de spus: penibil! Ba nu, mai am unul: dezamagire ...
    0 0
  • regulament
    nu cunosc cat de interpretabil este noul regulament,insa,trebuie sa existe o singura "masura" pentru toata lumea.Cine e pe langa,out.
    0 0
  • plus
    pe de alta parte,treaba inginerilor este sa gaseasca solutii in limita mai putin vizibila a regulamentului,iar asta nu se-ntampla de ieri de azi,istoria F1 e plina,vor fi mereu asemenea situatii.
    0 0
  • ctlnmihai
    Williams acuza Ferrari si Red Bull de incalcarea regulamentului
    williams si-a retras protestul..
    0 0
  • @admin
    Adevarat, protestul a fost retras. Faceti dreptate si cu punctele acordate sau retrase pentru stire.
    0 0
  • ctlnmihai
    protestul a fost retras la ora 15:34 [dupa cum spuneam mai sus :P]
    0 0
  • admin
    daca tot se vorbeste de dreptate am si eu doua rugaminti: daca se dau preview-uri sau declaratii de dupa un eveniment [cursa, calificari, teste sau antrenamente] despre echipe, este drept ca acestea sa cuprinda toate echipele, indiferent de importanta sau utilizarea lor de catre useri. Si mai am rugamintea ca stirile care sunt importante sa nu fie ocolite in ziua cind apar. Desi nu mi-as fi dorit sa mai citesc presa internationala, ci sa ma bazez in exclusivitate pe automarket, inca sunt nevoita sa o fac [sincer, apreciez "slalomul" facut printre stirile ce apar pe anumite portaluri, dar alegerea cu preponderenta a stirilor despre un anumit item sau evitarea altora pina a doua zi, chiar nu isi au rostul, indiferent de natura lor - pot spune ca am observat "ziua Brown", "ziua Hamilton", etc in functie de stirile aparute. In opinia mea nu este benefic nici pentru fanii formulei 1 si nici pentru concursul f1champ]. Nu doresc, ca rugamintile mele sa sune nici obraznic si nici sfidator, insa sunt rugamintile unui user cred ca destul de activ pe acest site. Multumesc mult.
    0 0
  • protestul a fost retras ...
    DOAR in interesul sportului [insinuarea ca NU ca avem dreptate, dar noi vrem binele sportului]: "After further detailed consideration, Williams has withdrawn both protests in the interests of the sport," said a team statement."
    0 0
  • ei na...
    stii la ce se reduce totul...la ce zic japonezii"agitarea ierbii,cand vrei sa iasa serpii la iveala"adica in cazul nostru la nevoia echpei williams de a atrage atentia asupra ei,poate se ivesc si ceva sponsori:)
    0 0
  • DA Michelle
    Sincer, mi-ar fi placut sa citesc AICI interviul cu Kimi , tradus complet cu tot ce zicea el acolo (niste fleacuri , ca doar nu e din zona :))) . Dar nu intereseaza parerile unui adevarat CAMPION MONDIAL cu bun simt, cu cei 7 (sau 29) ani de acasa. Las' ca face Ham diversiune in toate partile, pe toate site-urile si in toate publicatiile de specialitate. Are foarte multe (pareri) de exprimat intr-o maniera ce se dovedeste a fi de o inteligenta cu IQ de gradinita. Sa nu se supere nimeni daca am fost prea subiectiva mai sus (recunosc :D), dar au mai fost materiale care nu au fost bagate in seama saptamana aceasta.
    0 0
  • @michelle_b
    Din punctul meu de vedere, un fan al Formulei 1 se poate baza exclusiv pe Automarket.ro pentru a fi la curent cu ceea ce se intampla in Formula 1. Nu stiu exact la ce te referi cand spui "ziua Brawn", dar sunt unele zile in care apar foarte multe stiri despre o anumita echipa in presa internationala (asa cum s-a intamplat la lansarea noilor monoposturi, de exemplu). In acest weekend am avut ambitia sa furnizam in concursul F1 Champ toate comunicatele oficiale ale echipelor legate de antrenamente, calificari si cursa, iar pana acum sunt sigur ca am reusit. Sigur, exista unele stiri care nu au aparut astazi, dar explicatia este cat se poate de simpla: presa internationala este formata din foarte multe surse de informatie. Gandeste-te numai cati jurnalisti scriu stiri in presa internationala de Formula 1 si apoi observa cati oameni se ocupa de acest domeniu pe Automarket.ro. In rest, multumim pentru sfaturi, rugamintile nu au sunat in niciun caz sfidator sau obraznic. Intotdeauna exista loc de mai bine, speram sa devenim mai buni pe zi ce trece :)
    0 0
  • @ally_great
    Sincer, as vrea sa am timp sa scriu despre toate aceste interviuri. Ieri a fost Kimi Raikkonen, iar astazi site-ul oficial al Formulei 1 a publicat trei interviuri cu Rosberg, Vettel si Trulli. Dar sincer, e imposibil sa acoperi toata plaja de informatie intr-un weekend de cursa, cand o armata de jurnalisti transmite zeci sau sute de materiale pe tot atatea site-uri.
    0 0
  • rezolvare
    nu sunteti genul care sa-si aloce exclusivitatea informatiilor,nu?atunci copuati linkurile respective pentru"tontiI"care nu viziteaza si alte siteuri legate de f1 si inpacati pe toata lumea:)
    apreciez efortul vostru si inteleg ce greu va este cand aveti un flux mare de stiri.
    bine ca a inceput nebunia,ca nu mai rabdam!
    0 0
  • salutare
    mi se pare mie sau s-a implicat si gigi becali pe acolo de e asa scandal,numai dupa niste calificari amarate!?e foame mare de sponsori si un scandal mic atrage atentia asupra ta! au revenit si inconpetentii de la tvr1!
    0 0
  • Dani...
    Toate comunicatele oficiale NU au fost furnizate, deci ambitia nu s-a realizat :P. Sa explic: pe RTL am vazut doua interviuri cu Sutil [firesc :D] si unul nu l-am "prins" complet, deoarece navigam pe BBC pe laptop si voiam sa aud ce spun DC [bla-bla-bla man] si Eddi Jordan despre Kers [by the way, Jordan spunea ca va disparea repede si sunt curioasa daca chiar are dreptate] si voiam sa citesc ce a declarat Sutil. Spre surprinderea mea despre echipa Force India [care, tot by the way a provocat o surpriza] nu a fost postat absolut nimic! [nu e gaura in cer, am citit pe alte portaluri :D]. Apoi ce spun cu "ziua Brawn" ? Spun ca daca azi sunt stiri despre Brawn, mi se pare ca sunt doar stiri pozitive despre el. La fel cu Ham Ham. Acum am in minte doar ziua cind Alonso daduse un interviu "hot" si aici a aparut a doua zi dupamasa. Nu am luat notite si nici nu urmaresc sa numar daca lipseste un articol sau nu. Dar sunt observatii facute din "necesitatea" de a afla o anumita opinie, care atunci observ ca aici lipseste. Si e doar o parere care, intr-adevar, vrea sa aduca la "perfectiune" acest site. Nu e vorba sub nici o forma de stirile care se repeta sau cele care adauga cite ceva la alta stire deja aparuta. Azi, de exemplu a aparut la primele ore ale diminetii, pe mai multe portaluri, o stire / declaratie a lui N. Mansel. In opinia mea era destul de importanta. Interviul cu Kimi de care a spus Alina [este CLAR ca acela ne-a lipsit aici :D], etc. Si, fara sa fiu rea, daca a putut aparea declaratia lui Ham Ham cit de tare s-a antrenat el in intersezon [super interesant !!!!] - apropo, in aceeasi zi era un interviu in care Jenson spunea cum s-a antrenat si el in aceeasi perioada, dar fiind "ziua Ham" acel interviu nu a aparut, era loc si pentru interviul interesant cu Kimi. Repet inca o data, mi-ar place sa cred ca devenim o familie aici. Si intr-o familie este bine sa se comunice intre membrii ei, daca toti acestia vor binele familiei. Evident ca pot fi considerata "deplasata" si "pretentioasa", dar, repet, aceste rugaminti vin din dorinta de a ramine numai acasa, cu familia, de a nu fi nevoita sa "caut in alta parte ce nu gasesc aici" =)). Multumesc de intelegere [si sper ca am coerenta dupa doua nopti nedormite :D]
    0 0
  • @Dani
    Clar, nu poti acoperi tot ce misca. Noi, care suntem "de-ai casei" ne informam, citim in limita a cat ne permite timpul si e obositor sa avem mereu aceleasi declaratii (eu le-as numi aberatii). Thanks 4 listening :)
    0 0
  • pentru prieteni:)
    ajutati sa ma lamuresc si eu!
    ce e gresit la aripa spate a monopostrurilor brawn,etc..amanunte ca asa superficial mi-am dat seama!
    0 0
  • mad79
    E vorba de deflector, adica un dispozitiv care dirijeaza aerul de sub monopost in partea din spate. Mai multe aici http://www.formula1.com/news/technical/2009/0/ @ About Miki - azi a zis una tare de tot! Alonso se deplasase la boxele McLaren si a avut o discutie cu Kovalainen, la care Miki...2 fosti coechipieri; si m-am intrebat instantaneu cand or fi fost astia colegi la Renault?? NICIODATA, dar Miki e din alta liga. El stie una si buna si o tine pe a lui , no mather what :)))
    0 0
  • Dani...
    si ca sa nu le spun numai pe cele rele [si aici as vrea sa apreciezi ca nu m-am legat de punctarea jocului, unde nu ma bag - de ex. nu am mentionat faptul ca la ambele interviuri ale pilotilor echipei BGP nu a fost punctat Ross, cu toate ca ambii ii multumesc si spun ca e meritul lui :P] trebuie sa spun ca mie personal imi place foarte mult noul format. Tocmai din acest motiv asteptam mai multe stiri. Stiu ca esti unul singur si stiu ca nu esti caracatita, si stiu ca recent au fost o multime de evenimente si mai stiu ca nimeni nu e perfect [sau ? :D] dar deh, asa sunt femeile, vesnic nu le convine cite ceva sau vor sa imbunatateasca cite ceva :D
    0 0
  • iti multumesc
    ....pentru ajutor ally_great:)
    0 0
  • mad79
    ai aici explicat foarte bine cum functioneaza si la ce ajuta si aripa spate (rear wing-ul) si "deflectorul" (diffuser-ul): http://www.f1fanatic.co.uk/2009/03/23/f1-2009-technology-rear-wings-diffusers-and-the-inevitable-controversy/
    0 0
  • :)
    Cu placere mad79
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Ally Great
    Daca numa insel, Kova a pilot de teste in 2006 sau 2005 la Renault... deci cred ca s-a intalnit cu Fernando pe acolo si implicit au fost colegi de echipa. Mai mult sau mai putin pentru ca din ceea ce a spus Miki... zici ca au concurat impreuna :)))
    0 0
  • NeoGalaxy
    Intr-adevar, Kova venise ca pilot de teste la Renault la sfarsitul lui 2005 .Si tocmai asta a fost faza! Miki incurca, ca intotdeuna, subiectele "de relatat" . L-am ascultat in free 3 pe DC pe BBC ... puteai sa juri ca face treaba asta de cand s-a inventat F1, iar cei de la RTL nu au glume si aberatii in "program" si intotdeauna poti asculta o parere avizata a lui Niki Lauda, nu doar presupuneri de 2 bani.
    0 0
  • ...
    orice regulament, oricat de bine ar fi intocmit lasa loc de interpretari, mai ales unul de complexitatea celui din f1. aceste portite din regulament sunt foarte bine speculate de "maestri" precum Williams sau Brawn, astfel atragand acuzatiile altor echipe, suparate ca nu au fost ele cele care sa gaseasca golurile din regulament.
    0 0
  • iti multumesc...
    era ...va multumesc tuturor care mi-ati raspuns in legatura cu aripa controversata:)din pacate ma graveam in postul meu anterior si nu am adaugat o informatie:in caz ca nu stiti,este un blogf1.ro,realizat de prosport care printre altele am descoperit ca ofera si informatii tehnice!sper sa nu te superi daniel popescu,ca ti se mai duc din cititori cateodata,dar cu totii vrem sa stim cat mi multe despre f1,nu?eu unul sunt oe 7 siteuri de f1,e adevarat numai de 2 luni le-am descoperit pe ultimile 4:)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru