Lewis Hamilton, pilotul celor de la Mercedes-AMG Petronas, a scris istorie în acest weekend pe Circuit de Barcelona-Catalunya. După ce a fost cel mai rapid în sesiunea finală de calificări de sâmbătă, britanicul și-a trecut în cont pole-ul cu numărul 100 din carieră.
Dar olandezul Max Verstappen nu avea să îl lase să savureze această performanță în cursa de duminică. Nu fără luptă, cel puțin.
După un start foarte bun, pilotul celor de la Red Bull Racing a trecut de Hamilton în primul viraj. Tot în primul tur, dar în virajul cu numărul 3, Valtteri Bottas a pierdut poziția a treia în favoarea lui Charles Leclerc. Puțin mai în spate, Daniel Ricciardo a trecut de Esteban Ocon, iar Sergio Perez s-a instalat pe poziția a șasea.
SAFETY CAR ÎN TURUL 8
Verstappen și Hamilton jucau într-o ligă doar a lor, dar în turul al 8-lea, cursa a fost oprită de intrarea pe circuit a Safety Car-ului după ce motorul monopostului AlphaTauri, pilotat de Yuki Tsunoda, s-a oprit. Cursa a fost reluată în turul 11.
În această pauză forțată, unii piloți au profitat și au intrat la boxe pentru schimbul de pneuri. Antonio Giovinazzi nu a fost deloc norocos, având în vedere că a stat 35 de secunde la boxe după o problemă cu setul nou de pneuri.
La reluare, Hamilton a încercat în zadar să treacă de Verstappen.
În tot acest timp, britanicul de la Mercedes-AMG Petronas trebuia să fie atent și la Charles Leclerc, care vâna de aproape poziția a doua. Tot acum, Lance Stroll trecea de Fernando Alonso în virajul cu numărul 4.UNDERCUT REUȘIT DE ECHIPA LUI LEWIS HAMILTON
Cei doi piloți aflați în frunte s-au distanțat din nou de Leclerc. Verstappen a intrat la boxe în turul 24, dar a revenit pe circuit pe poziția a cincea, după niște probleme întâmpinate la schimbarea de pneuri. Hamilton a amânat oprirea până în turul 28, iar strategia de "undercut" a fost un succes. Între timp, Bottas a folosit aceeași strategie pentru a recupera poziția a treia de la Leclerc.
Campionul mondial en titre a pornit în urmărirea lui Verstappen și în turul cu numărul 41 a ales să intre din nou la boxe. Echipa i-a montat pneuri medii și a revenit pe locul 3, în spatele lui Bottas.
Cu 15 tururi rămase, Verstappen era la 9 secunde în fața finlandezului de la Mercedes, Hamilton ocupa poziția a treia, Leclerc era pe 4, iar Perez a câștigat poziția a cincea de la Ricciardo în urma unei depășiri efectuate în virajul 1.
Hamilton a trecut de Bottas în turul 52, deși de la boxe i s-a spus acestuia din urmă să nu îl țină prea mult în spate pe britanic.
Al doilea schimb de pneuri s-a dovedit a fi de bun augur pentru Hamilton, care era cu 1.5 secunde mai rapid pe tur decât Verstappen.Manevra câștigătoare avea să vină în turul 60, în virajul 1, acolo unde a pierdut prima poziție la începutul cursei. Așadar, la finalul celor 66 de tururi, Lewis Hamilton și-a trecut în cont cea de-a 98-a victorie din carieră.
HAMILTON, LA 98 DE VICTORII ȘI 100 DE POLE-URI
Verstappen a încheiat pe doi, iar ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Valtteri Bottas.
Restul topului 10 a fost ocupat, în ordine, de Charles Leclerc, Sergio Perez, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz, Lando Norris, Esteban Ocon și Pierre Gasly care a trecut târziu de Lance Stroll. Ultimele două poziții au fost ocupate de piloții Haas.
Următorul Mare Premiu va fi găzduit de legendarul circuit stradal de la Monaco și va avea loc în perioada 20 - 23 mai.
Rbr buni dar mai au de muncit.
Restul echipelor sunt cu o clasa mai jos.
Ferrari în ritmul acesta nu au nici o șansă nici la anul.
Cursa de ieri este o noua dovada ca pilotii sunt doar cmartisoare puse de echipa pe monopost. Exista echipa & monopostul Mercedes iar restul sunt decoruri (Ferrari sau RBR) sau jaloane, care castiga doar cand gafeaza "nemtii"!
Formula 1 nu mai este racing, ci un fel de "monopoly" cu masinute. Cand vezi depasirile, cei fara DRS parca sunt o copitata dusa la taiere, adica nu au nicio sansa.
Taurasii puteau schimba strategia cel mai bine înainte ca Hamilton să îl depășească pe Botaș. Diferența era de doar 11 secunde și Redbull aveau softurile. Dar nu au avut nici strateg nici sânge în instalație să facă mișcarea asta
nu-i greseala de strategie, nu-i lipsa de reactie a RBR, insusi olandezul a spus in conferinta de presa(post-cursa) ca masina nu-i suficient de rapida....
nici cu softuri noi pe final, nici cu medii noi incaltate dupa cel de-al doilea pit al *unicatului*, deznodamantul cursei de ieri nu suferea modificari!
Aurel, incearca sa apelezi la atentia distributiva....
Perez, un pilot decent, cu acelasi monopost, s-a chinuit la propriu vreo 15-18 tururi in spatele unui McLaren(Ricci) si a reusit si contraperformanta sa fie surclasat si de Leclerc....
ce-ti spune asta?
Până ca Hamilton să îl ajungă pe Bottas, cei de la Rbr au avut tot timpul să vadă că, cursa e pierdută. Aceeași mașină Rbr la ținut în spate pe Hamilton 42 de tururi. Dacă nu încerci nu reușești. Nu spun că 100% Hamilton putea fi depășit prin această strategie, dar trebuia încercat. Adu-ți aminte că în momentul schimbării pneurilor lui Hamilton i s-a spus că îl va ajunge pe Verstappen în tururile 64-66, dar s-a întâmplat asta cu 6 tururi mai devreme. Cât despre lupta Perez-Riciardo, este o diferență sesizabila de valoare, ceva de genul Hamilton-Bottas. Anul ăsta Bottas va termina curse înaintea altora (cu excepția colegului) doar datorită mașinii și când greșește Verstappen.
Apropo de atenția distributiva, ai observat că în zona punctelor s-au clasat cei care au reacționat mai bine ca strategie? Alpine de exemplu a gestionat prost schimburile de pneuri (strategie) și dacă mai erau câteva tururi nu scoteau nici un punct cu o mașină puțin superioară altora
Dom' Costele, iar te iei de Leclerc ? Nu mai bine-mi spui cum rămâne cu treișpe-paișpe Vettelică ? Iar l-a căpăcit băietu' lu' tata ? Câtă umilință mai poate îndura șampionu' ?
pentru subsemnatul, primul semnal de alarma a fost cedarea deliberata a pozitiei de pe interiorul primului viraj imediat dupa start, moment care nu evidentiaza doar atat de predictibila maturitate, ci tocmai increderea majora in materialul de concurs pe un circuit recunoscut ca fiind foarte dificil, monopost cu care a reusit sa se mentina pentru perioade lungi de timp la un ecart care nu depasea 1,-1,3 - 1,5 secunde si, in destule momente, chiar sub o secunda, ireal pentru ritmul mai mult decat decent impus de olandez la inceput de cursa dar si pentru asfaltul atipic de la Montmelo....
raman la parerea ca olandezul a obtinut maxim din ce putea obtine ieri la Montmelo, Max pierzand puncte importante in clasamentul provizoriu tocmai in primele doua curse ale sezonului, acolo unde, un cumul de *conjuncturi* au facut sa n-avem azi acel echilibru onest al ierarhiei...
reiterez, daca Max&RBR nu fac pe naiba-n patru sa castige-n Principat, sezonu-i gata!
Cand esti mai rapid dar nu poti depasi asta faci, intri la boxe, iei pneuri noi si daca schimba si adversarul treci in fata. RBR stia asta, de asta nu a schimbat imediat si Max, ar fi iesit in spatele lui Hamilton si ar fi pierdut cursa nemaiputand depasi. Au mers la risc pe singura solutie ramasa, schimb de pneuri cand era programat si poate poate Mercedes nu e suficient de rapid sau pica vreun safety car. Dar si norocul a fost tot cu Mercedes. Jos palaria pentru Max totusi, il bate pe Bottas fara drept de apel si aproape ca il bate si pe Ham.
Lewis nu l-ar fi intrecut pe Max nici in ruptul capului in conditii normale cu anvelope similare dpdv uzura. Rbr au tot sperat ca Lewis isi distruge anvelopele pana spre tururile finale si nu mai are atat de multa vlaga in ele si Max sa aiba posibilitatea de a se apara dar nu ai cum.
Eu tot nu inteleg cum a ajuns Bottas in fata lui Lecrerc.
printre nenumaratele declaratii care si-au propus sa ocoleasca adevarul si-n F1, cu *nobilul* scop de a-si induce in eroare adversarii, musai ca-si mai fac loc si afirmatii lovite de onestitate....
care-i strategia RBR in acest sezon?
sa-si ascunda atuurile pana-n iunie sau septembrie si ulterior sa declanseze o ofensiva nemaivazuta vreodata in F1?
...ma-ndoiesc ca aceasta-i varianta castigatoare...
Max sa fie "sabotat" de propria echipa, printr-o letargie profesionala/crasa eroare de strategie?
mhhh....am convingerea ca cei de la RBR au facut simulari ale stinturilor cu pneuri de compozitie diferita inaintea noastra....
D-le Neutru, credeti ca un titltu pierdut la o diferenta minima(5, 6, 8, 10 puncte) face din Max un erou la final de sezon?!?
....dati-mi voie sa am rezervele mele....
Max stie ce vrea dupa 5 ani la RBR, Honda se afla inaintea retragerii si musai ca-si propune sa nu faca doar act de prezenta la ultima descalecare, obiectivul Benz este arhicunoscut, parerea mea este cat se poate de transanta: e care pe care!
...nu-l vad in stare pe olandez sa recupereze cateva zeci de puncte care-l separa de primul loc, legand astfel patru, cinci, sase victorii consecutive, tocmai de aceea *unicatului* nu trebuie sa i se permita sa obtina acel avans care sa faca din redobandirea sanselor la titlul mondial ale lui Max o utopie in toata puterea cuvantului....
E clar ca Mercedes era mai rapid daca a procedat asa. Numai ca nu au vrut sa riste o depasire. Si daca era mai rapid nu ar fi facut Max nimic daca ar fi iesit in spatele lui Ham. Singura lui sansa a fost sa-l depaseasca pe Ham la start si sa-l tina in spate toata cursa,. ceea ce e capabil, cu o masina mai lenta, dar uite ca daca ai masina mai rapida ai mai multe strategii castigatoare la dispozitie, nu ca ar fi strategii de la Mercedes geniali, e easy peasy decision, inginerii sunt geniali.
viitor destul de indepartat pentru Max la Benz AMG Petronas...
https://www.grandprix247.com/2021/05/11/hamilton-wants-to-sign-new-mercedes-contract-by-august/
ai dreptate, Leclerc a reusit, ajutat si de-un SC in prima treime a cursei --- Bacio le mani, Tsunoda! --- sa coboare la sub un minut de invingator!
....treaba merge ca pe roate la Maranello!:-))
aceleasi mize mici ale micului print, acelasi delir al team-principal-ului....
grandprix247.com/2021/05/09/leclerc-we-have-made-a-lot-of-progress-compared-to-last-year/
grandprix247.com/2021/05/10/binotto-we-have-taken-a-significant-step-forward/
Dom' DAV,
explica-i dumneata lu' Binotto, totala focalizare a atentiei spre monopostul 2022 dar si pseudoscuzele oferite an de an chiar nu implica reusita in sezonul viitor pentru Maranello, e deja dovedit in atatea randuri ca schimbarea regulamnetara majora n-a dus si la perturbarea semnificativa a ierarhiilor in F1....
Pe vremea lui Schumacher era invers, adica era mai rentabil sa mai ramai cateva tururi in plus. De ce? Pentru ca atunci incarcai si benzina la pit stop si ieseai mai greu, erai mai lent dupa schimb nu mai rapid decat inainte de schimb.
Astfel Schumacher mai dadea un tur doua rapide in timp ce tipul din fata care a intrat dadea doua ture lente, intra si Schumacher si boom, iesea in fata.
Lumea carcotea atunci ca de ce a depasit Schumacher la boxe. Nu a depasit la boxe, a depasit pe circuit facand doua ture cu timpi mai buni.
Dar ce se intampla cand masina mai rapida este in fata? Merge in ritmul ei si castiga cursa. RBR mai are de lucru.
Cel mai elocvent exemplu este Russell când a concurat cu monopostul Mercedes...
Sau alt exemplu 2019, până să fie schimbat regulamentul pentru că Ferrari au cam "trișat" și deranjau.
Dom' Costele, esti suparat foc pe Binotto ca ti-a trimis la plimbare sampionu', nu ? Vezi sa nu cazi in depresie cand il vor trimite pe aceeasi ruta si aia de la Aston !
Acum pe bune, ce credeai ca vor putea scoate din caruta de anul trecut, mai ales cu toate limitarile in dezvoltare ? McLaren si Alpha Tauri au beneficiat de dezvoltare nelimitata, neingradita de tokeni. Cu toate astea Ferrari, care n-a avut decat doi tokeni, este langa ei, desi ma asteptam sa fie mai jos, mult mai jos. Ca sunt la un circa un minut de Mercedes ? Anul trecut erau dublati aproape cursa de cursa ! Iar cand ai o aerodinamica inca deficitara si un motor cu circa 25 CP mai slab, cam ce pretentii poti avea ?
Eu te inteleg dom' Costele, daca sampionu' lu' matale ar fi fost in continuare la Ferrari, acum ai fi avut un alt discurs fata de echipa pe care zici ca o sustii. Dar Ferrari au facut cea mai desteapta mutare inlocuindu-l cu Sainz, altfel ar fi stat si acum in punctele facute de un singur pilot. Treispe-paispe a lu' matale ...
iti place sa distorsionezi irefutabilitatea faptelor....
Sebastian a incheiat un ciclu de sase ani la Ferrari, Sebastian a adus palmaresului celor din Maranello o contributie dintre cele mai insemnate, 14 victorii(15 cu cea de la Montreal 2019), numar care musai ca intimideaza pe oricine care poseda acea proiectie leala a anvergurii unei astfel de performante, al treilea performer all time(dpdv al izbanzilor) pe care l-a avut Scuderia....
Dom' DAV,
cu riscul sa ma repet, hiba-i alta la Maranello, rutinarea in mediocritate de sus pana jos, cea care-mi pare ca-ncepe sa-l acapareze si pe micul print, asta chiar daca Binotto&Co i-au oferit monopostul 2019 si-au fost dispusi sa *planteze* SF-90-ul taman in living-room-ul celui care, continua sa sustina unii, o sa salveze pan' la urma Scuderia , o extrem de inspirata miscare de a-i transmite acestuia scopul pentru care a fost inregimentat la Maranello....
...da' reactia astuia mic face toti banii.....
https://www.grandprix247.com/2021/04/23/leclerc-i-will-not-leave-ferrari-until-i-have-achieved-my-goal/
Dom' DAV,
da' ce nu stie inca monegascul, aflat totusi la varsta la care n-are de ce/pentru ce sa le cunoasca pe toate, ar trebui sa stapanesti la perfectie tocmai dumneata...
14 Gp-uri în șase ani ? Adică mai puțin de 2,5 pe an ? Uluitor pentru un cvadruplu șampion ! Da' ai uitat să adaugi la această "irefutabilă" performanță și titlurile din 2017-2018, când Vettelică a avut, de departe, cel mai bun monopost ! Ups, sau le-a luat altul, cu o mașina mai slabă ?
Dom' Costele, oricât ai folosi tu o exprimare atât de alambicată încât, la un moment dat nici tu nu mai știi ce ai vrut să spui, un lucru rămâne cert, Vettel la Ferrari înseamnă un eșec de proporții ! Așa cum este și la Aston ! Și cum ar fi în oricare altă parte ! Făcut varză de monegasc, bătut la poponețul gol de băietu' lu' tata, nu-i rămâne decât să se ia de mânuță cu Alonso și Raikkonen, iar împreună să meargă la campionatul de table de la casa pensionarilor.
accept neconditionat, pentru bunul mers al Ferrari in F1, sa ai dumneata dreptate intru totul in ceea ce-l priveste pe Leclerc si sa gresesc masiv taman eu in tot ce-am afirmat in ultimii doi ani....
Dom' DAV,
acu', cu voia domniei tale, sa lasam timpul(sezoanele) sa-mi ofere si mie raspunsul pe care dumneata nu te sfiesti sa afirmi ca-l detii cu mult inainte ca subsemnatul sa-nceapa macar sa infiripeze doar plapande banuieli la adresa celui care a preluat volanul lui Raikonnen la Ferrari in ianuar 2019....
accept neconditionat, pentru bunul mers al Ferrari in F1, sa ai dumneata dreptate intru totul in ceea ce-l priveste pe Leclerc si sa gresesc masiv taman eu in tot ce-am afirmat in ultimii doi ani....
Dom' DAV,
acu', cu voia domniei tale, sa lasam timpul(sezoanele) sa-mi ofere si mie raspunsul pe care dumneata nu te sfiesti sa afirmi ca-l detii cu mult inainte ca subsemnatul sa-nceapa macar sa infiripeze doar plapande banuieli la adresa celui care a preluat volanul lui Raikonnen la Ferrari in ianuar 2019....
Eu nu l-am ridicat niciodată în slăvi pe Leclerc și nici nu iau în serios sintagma "il predestinato". Eu am spus doar că este un mare talent, la fel ca Max, care poate ajunge foarte mare, dar în același timp poate și să rămână doar o speranță. Viitorul ne va arăta ce și cum. Dar în cazul lui, măcar există un viitor, strălucit, sau nu ! În cazul lui Vettelică ? Dacă-l ejectează de la Aston, ceea ce cred că se va întâmpla foarte curând, mi-e teamă că nu-l primesc nici măcar la Haas ! Înțelege dom' Costele, omul este expirat, gata, viața lui în F1 s-a terminat, nu mai are nimic de spus în sportul ăsta. Și dacă ar avea un cât de cât respect față de sine însuși, s-ar cere singur acasă !
n-am de gand sa intru mereu in dispute doar din cauza multiplelor pusee de malitiozitate gratuita pe care nu ti le refuzi atunci cand facem vorbire de unul dintre reperele celor 71 de sezoane ale F1, Sebastian Vettel....
...tocmai de aceea, cedez cuvantul unui individ mult mai avizat decat domniile noastre pentru a ne oferi amandurora acea radiografie obiectiva/corecta a situatiei actuale de la Aston Martin, Marc Surer, pilot de F1....
grandprix247.com/2021/05/12/surer-the-problem-is-aston-martins-mediocrity-not-vettel/
Flegmonul tatuat o s ava dea peste bot tie, lui max, ferraristilor si tuturor celor care va imbatati cu apa rece ca lewis poate fi oprit. Pana se va retrage nimeni nu il poate opri. In 2018 masina Ferrari a fost mai buna si nu a putut fi oprit. In 2019 Ferrari castigau 0.8 pe linia dreapta cu motorul lor smecheres si nu a putut fi oprit. La fel cum nici acum taurul furios nu il poate opri. Pre va faceti de cap.
dupa indelungi analize antropologice,
concluzia este urmatoarea:
singurul mamifer posesor de bot, dintre cele enumerate cu atata sarg de tine, este taman ocupantul monopostului44!
Mirceo, are dreptate AM sa nu-si asume acuratetea informatiilor postate de cititori...
...in 2018, dupa pauza de vara, Ferrari a castigat o cursa iar Benz....sase!!!
recunoscut fiind forcingul de care-s capabili cei din Brackley in a doua parte a sezoanelor.....
in 2019, chiar si cu motorul *entuziasmant* detinut de Ferrari, n-ai sorti de izbanda atunci cand pierzi in viraje timp considerabil, cand SF90-ul nu oferea acelasi grad de protectie gumelor precum W10, timpul recuperat pe liniile drepte, foarte putine fiind traseele unde Ferrari a putut sa beneficieze de acel *avans* tehnologic, demonstrand o abordare pe cat rudimentara pe atat de falimentara a celor din Maranello, urmarile fiind cu atat mai pregnante in 2020....
Mircea, da-mi voie sa te contrazic si pe final....
flegmonul tatuat o sa piarda titlul pana decide sa se retraga, asta fiindca nu o sa detina niciodata acea decenta care sa-i atraga atentia asupra circumstantelor care-au facut din el o borna a F1, am deplina convingere ca singurul regret major al carierei o sa fie reprezentat de faptul ca Bottas nu i-a fost unicul coechipier la Benz AMG Petronas....
tu esti de departe cel mai bun, tocmai de aceea te rog sa nu mai intri in dialog cu mine fiindca pur si simplu nu te merit nici cat negru' sub unghie, astfel o sa te caut, o sa te gasesc, si-o sa te internez cu mana mea in cel mai apropiat centru de recuperare&reabilitare compatibil *abilitatilor* tale