Mark Webber a fost cu numai 0.074 secunde mai rapid decât coechipierul său Sebastian Vettel şi a obţinut astfel primul pole position din acest sezon. Australianul a plecat din prima poziţie şi la Monaco, însă atunci a profitat de penalizarea pe grilă a lui Michael Schumacher.
Fernando Alonso ocupă doar poziţia a patra a grilei de start şi va avea o misiune dificilă pentru a rămâne lider şi după cursa de duminică, mai ales că îl are în faţa sa şi pe Lewis Hamilton, care a propulsat McLaren pe locul trei.
Kimi Raikkonen va pleca al cincilea la volanul monopostului Lotus echipat cu noul sistem de evacuare Coandă din faţa lui Felipe Massa (Ferrari) şi a coechipierului său Romain Grosjean, care evoluează cu specificaţia precedentă a evacuării. Nico Hulkenberg (Force India), Nico Rosberg şi Michael Schumacher (Mercedes AMG) nu au putut emite pretenţii în lupta cu granzii şi vor pleca de pe locurile 8,9 şi, respectiv, 10.
BUTTON, ELIMINARE SURPRIZA ÎN Q2
A doua parte a calificărilor a fost una dintre cele mai echilibrate din acest sezon, piloţii poziţionaţi între locurile opt şi 12 fiind despărţiţi de miimi de secundă. Primul sub linie a fost Jenson Button, care va pleca doar de pe 11 la volanul monopostului McLaren şi va fi urmat de Sergio Perez şi Kamui Kobayashi de la Sauber.
Paul di Resta s-a poziţionat pe 14 pentru Force India, în faţa lui Pastor Maldonado (Williams) şi a celor doi piloţi Toro Rosso, Daniel Riciardo şi Jean-Eric Vergne.
Ricciardo a ratat însă finalul sesiunii după ce a tras monopostul pe dreapta în urma pierderii puterii motorului.EMOŢII PENTRU ALONSO ŞI HAMILTON ÎN Q1
Alonso şi Hamilton au fost la un pas de o dublă eliminare surpriză în prima parte a calificărilor, însă în cele din urmă singurul pilot al unei echipei tradiţionale care a ratat accesul în Q2 a fost Bruno Senna (Williams, locul 18).Brazilianul este urmat pe grila de start de piloţii Caterham, Marussia şi HRT, iar ultima linie a grilei de start este ocupată de Charles Pic, penalizat cu 10 poziţii pentru schimbarea motorului, şi Narain Karthikeyan, care nu a efectuat niciun tur cronometrat după ce a ieşit în decor în debutul sesiunii. Marele Premiu al Coreei de Sud va avea loc duminică cu începere de la ora 09:00, ora României.
Coreea de Sud - Rezultate calificări:
1. Mark Webber Red Bull-Renault 1m37.242s 2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m37.316s + 0.074 3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m37.469s + 0.227 4. Fernando Alonso Ferrari 1m37.534s + 0.292 5.Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m37.625s + 0.383 6. Felipe Massa Ferrari 1m37.884s + 0.642 7. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m37.934s + 0.692 8. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m38.266s + 1.024 9. Nico Rosberg Mercedes 1m38.361s + 1.119 10. Michael Schumacher Mercedes 1m38.513s + 1.271 Q2 cut-off time: 1m38.436s Gap ** 11. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m38.441s + 0.674 12. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m38.460s + 0.693 13. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m38.594s + 0.827 14. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m38.643s + 0.876 15. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m38.725s + 0.958 16. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m39.084s + 1.317 17. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m39.340s + 1.573 Q1 cut-off time: 1m39.180s Gap * 18. Bruno Senna Williams-Renault 1m39.443s + 1.235 19. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m40.207s + 1.999 20. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m40.333s + 2.125 21. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m41.317s + 3.109 22. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m41.371s + 3.163 23. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m42.881s + 4.673 24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth no time
Kimi inapoi la McLaren era solutia salvatoare.
Felicitari Webber !
Obs: primele 5 pozitii:
1 37 2 (doi)
1 37 3 (trei)
1 37 4
1 37 5
1 37 6
Nu as zice ca RBR au un avantaj considerabil. Se continua trendul campionatului in care mai multe echipe au avut sansa lor la victorie depinzand de circuit, update-uri etc. Ramane de vazut in cursa.
Din motive necunoscute iarasi va avea probleme cu KERS
Redd Bull se dezlantuie, Webber are tot mai multe probleme tehnice si Vettel cistiga titlul.
de acord cu ce spui tu! massa de regula obtine rezultate bune atunci cand alonso nu mai este in cursa... asta demonstreaza ceva, se pot face speculatii... dar e clar totusi ca massa e putin mai lent decat alonso si atunci nu inteleg de ce ferrari nu-i lasa sa concureze liber, ar fi in beneficiul campionatului constructorilor! massa e de asemenea defavorizat la stretegie, alonso intrand la boxe la momentul considerat oportun iar brazilianul e nevoit sa astepte sau sa intre prematur, in felul acesta de multe ori iesind pe pista la un moment si intr-o pozitie care-i creeaza un dezavantaj