Webber a câştigat Marele Premiu al statului Monaco
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Red Bull Racing a exploatat la maxim rezultatele obţinute sâmbăta în calificări şi şi-a asigurat o dublă de senzaţie pe străzile Principatului Monaco după ce Sebastian Vettel l-a depăşit pe Robert Kubica la start şi a terminat pe locul 2.
Mark Webber a obţinut astfel a doua victorie consecutivă din acest sezon, în timp ce Renault a ocupat ultima treaptă a podiumului prin Kubica.
Plecat din pitlane ca urmare a neparticipării în calificări, Fernando Alonso a terminat pe locul 7 datorită unei strategii excelente, efectuând schimbul obligatoriu de pneuri în turul 2 în momentul în care Safety Car-ul a intrat pe circuit în urma abandonurilor suferite de Nico Hulkenberg (accident) şi Jenson Button (problemă tehnică la motor).
Spaniolul a pierdut însa locul 6 ocupat în cea mai mare parte a cursei chiar în ultimul viraj, Michael Schumacher efectuând depasirea imediat dupa iesirea Safety Car-ului de pe traseu.
Coechipierul sau Felipe Massa a terminat pe locul 4, urmat de Lewis Hamilton (McLaren), în timp ce Michael Schumacher şi Nico Rosberg au terminat pe locurile 6 şi 8 pentru Mercedes GP. Force India a reuşit performanţa de a se poziţiona cu ambii piloţi în puncte, Adrian Sutil şi Vitantonio Liuzzi terminând pe locurile 9 şi 10.
FILMUL CURSEI
VETTEL URCA PE 2 LA START
Aşa cum era de anticipat, startul Marelui Premiu al statului Monaco a fost plin de incidente. Webber a plecat foarte bine şi şi-a păstrat primul loc câştigat în calificări, în timp ce coechipierul său Vettel a reuşit să-l depăşească pe Kubica şi să se poziţioneze pe 2, prefigurând o dublă pentru Red Bull. Cel mai bun start l-a avut însă Barrichello, care a urcat de pe 9 pe 6 după ce i-a depăşit pe Schumacher şi Rosberg.
Primul tur a consemnat şi primul accident al cursei, după ce Hulkenberg nu a reuşit să vireze la dreapta în virajul larg din tunel. Pilotul echipei Williams a "alunecat" practic pe glisierele de protecţie până la ieşirea din tunel, avariind grav monopostul şi împrăştiind numeroase componente şi resturi pe circuit.
STRATEGIA EXCELENTĂ A LUI ALONSO
Incidentul a dus inevitabil la intrarea Safety Car-ului pe circuit, iar Alonso a profitat de situaţie şi a intrat la boxe pentru a schimba pneurile supersoft cu cele medium. Strategia sa a fost de a schimba pneurile în startul cursei pentru că oricum ocupa ultima poziţie după ce a luat startul din pitlane, scopul final fiind câştigarea poziţiilor pe măsură ce piloţii din fata urmau să efectueze la rândul lor înlocuirea cauciucurilor.
BUTTON, TRĂDAT DE MOTOR
Button a abandonat şi el în turul 2 după ce motorul monopostului McLaren a cedat, fumegând abundent în momentul defecţiunii.
Britanicul a afirmat ulterior ca mecanicii săi au uitat o componentă în monopost care a obturat radiatorul, ceea ce ar fi putut duce la supraîncălzirea motorului în momentul intrării Safety Car-ului pe circuit.ALONSO FACE SPECTACOL LA MONACO SI URCA PE 6
Maşina de siguranţă a ieşit de pe traseu în turul 6, iar piloţii din frunte şi-au creat rapid un avans liniştitor. Punctul de atracţie a fost Alonso, care plasat pe locul 20 a început o succesiune de depăşiri în faţa lui Di Grassi (Virgin), Trulli (Lotus), Glock (Virgin) şi Kovalainen (Lotus), toate efectuate la ieşirea din tunel atât pe interior, cât şi pe exterior. Ascensiunea sa a fost însă stopata temporar în turul 18, când Hamilton a ieşit pe circuit chiar în faţa sa după efectuarea schimbului de pneuri.
De altfel, britanicul a dat startul unei serii de intrări la boxe, în urma cărora marele câştigător a fost chiar Alonso. Pilotul Scuderiei Ferrari a urcat până pe locul 6 după intrarea la boxe a rivalilor săi datorită strategiei excelente adoptate la start. Plutonul fruntaş a avut aceeaşi ierarhie, Webber conducând în faţa lui Vettel, Kubica, Massa şi Hamilton. Schumacher şi Rosberg au revenit pe circuit pe locurile 7 şi 8, în timp ce Barrichello a coborât până pe locul 11.
BARRICHELLO ÎL IMITA PE HULKENBERG
După numai câteva tururi, brazilianul a abandonat în urma unei defecţiuni tehnice la roata stanga-fata şi s-a izbit de glisierele de protecţie, alăturându-se astfel lui De la Rosa, Glock, di Grassi şi Kobayashi, care s-au retras din cursă din motive tehnice în interval de numai câteva tururi. Accidentul lui Barrichello a provocat intrarea Safety Car-ului pe pistă pentru două tururi, cursa fiind reluată în turul 34.
Aşa cum era de aşteptat, ultimele două treimi ale cursei au fost lipsite de evenimente majore, întrucât toţi piloţii efectuaseră schimbul obligatoriu de pneuri, iar şansele de depăşire au fost inexistente. Cursa a fost animată de o nouă intrare a Safety Car-ului pe circuit pentru două tururi după desprinderea unui capac de canal în turul 3, iar în turul 64 Kovalainen şi Senna au abandonat în acelaşi timp la boxele echipelor Lotus şi, respectiv, Hispania.
Cu numai 4 tururi înainte de final, Trulli a încercat sa-l depaseasca pe Chandhok în lupta pentru locul 14, însa italianul nu a mai avut loc de trecere si s-a urcat la propriu pe monopostul Hispania.
Ambii piloti au fost nevoiti sa abandoneze, iar cursa s-a încheiat sub Safety Car.Schumacher şi-a demonstrat însă vasta experienţă şi a efectuat o depăşire senzaţională în faţa lui Alonso în ultimul viraj, urcând pe locul 6 la numai câteva secunde după ce Safety Car-ul s-a retras la boxe.
Cel mai bun timp în cursa a fost realizat de Sebastian Vettel, pilotul echipei Red Bull fiind cronometrat cu 1:15.192 în turul 71.
Marele Premiu al statului Monaco a consemnat 9 abandonuri, trecute în dreptul piloţilor Hulkenberg, Button, de la Rosa, Glock, di Grassi, Kobayashi, Barrichello, Senna şi Kovalainen. Deşi au abandonat la rândul lor, Trulli, Chandhok şi Petrov au fost consideraţi clasaţi pentru că au parcurs peste 90% din distanţa cursei.
Clasamentul complet al Marelui Premiu al statului Monaco este disponibil aici.
Acum asteptam sa vedem daca e regulamentara sau nu.
Dar trebuie sa recunoasteti ca trebuie sa fii un adevarat geniu al pilotajului sa intuiesti jumatatea de sansa de depasire.
Forza Schumi !
Jenson button..
Uite ca sponsorii o sa aiba acum destule aparitii doar unei simple dar geniale depasirii al Maestrului.
A fost un Inzaghi al Formulei 1. Juma` de sansa si ... GOL !
:))
Bravo Schumi !
Ca o sa reediteze cursa lui Schumacher din 2006 ....
Ha, Ha, Ha
A fost ajutat de iesirile dese ale masinii de siguranta + faptul ca in 2010 diferentele intre masini sunt muult mai mari decat erau in 2006.
A,
si asta nu e tot,
Cireasa de pe tort --- ultimul viraj.
In duel cu cine ? Aud ?
Cu Schumacher aflat la o varsta la care Alonso nu o sa fie bun nici de DTM.
Sa-ti fie rusine Alonso ca ai indraznit doar sa te gandesti sa te compari cu Schumacher. A venit dupa trei ani sa-ti dea clasa .....
BRAVO Schumi! Campionul nu se dezminte. :OK:
P.S. Alonso a schimbat primul schimb pe pneuri la boxe dar ... fanii McLaren cred ca se uitau la alta cursa :))))))) Probabil cea in care Button nu a abandonat :PPPPPPP
Prefera de 1000 de ori sa abandoneze din start si sa se laude apoi ce mare branza ar fi facut ....
S-a schimbat de o vreme acel regulament, poti depasii dupa linia SC - adica din momentul in care SC intra la boxe.
Bravo MSC, Bravo Alonso, Bravo FERRARI.
Sa vedem cat mai multe mcl prin parapeti, fumegand, ...
Cra cra cra.
Din micile mele cunostinte terminarea sub SC inseamna ca si safery car-ul sa treaca linia de sosirea alaturi de masini...ceea ce nu a facut-o.
Poate sa nu fie
NU asta conteaza pentru fani, pentru Schumacher si mai ales pentru Alonso ....
E o lovitura imposibil de digerat pentru mandria nejustificata a lui Alonso,
care asa cum ne-a obisnuit o sa spuna ca l-a lasat ..... ca el putea muuuuult
P.S. Nu sunt nici fanul lui Alonso, care este probabil la fel de retard, insa zau ca faza asta m-a determinat sa nu ma mai uit la F1. Deja si si domeniul asta s-a umplut de cocalari.
Vorba aia: Dupa blocuri suntem noi (schumacherii/alonsoii) sa te f.... rigem pe tine... :D
Daca primeste o masina buna ii arde pe toti. Asta este o mana de maestru.
Frumos si Kubica... respect.
Alonso, o strategie buna, nimic mai mult!
Red Bull, o masina ...
Hamilton, astazi absent nemotivat, se plimba si el pe pista.
Button, pacat...
Dupa regulamentul de anul acesta poti depasi deja la prima linie de safety line si nu trebuie sa astepti pana la finish line. Acum un an ar fi fost neregulamentar, dar situatia sta altfel acum.
BRAVO SCHUMI
P.S. Nu mai muriti mai asa de ciuda.
Overtaking on this first lap is not allowed, unless a car has a problem. The safety car will peel into the pits at the end of the lap and drivers are free to race once they have crossed the line to commence the next lap.
Asa ca Fortza Alonso!
Fiecare pilot, poate si echipa, are perioada lui (ei), Alonso cand a fost la renault, Hamilton acum 2-3 ani la mc-laren, Button anu trecut la brown sau chiar Massa acum 2 ani cand a pierdut la 1 punct titlul. Asta e soarta, ori cum am da-o nu mai e perioada lor, sunt doar de decor. Acum mai lasatii si pe "astia" mai proaspeti pe la podium, gen Webber, Vettel, Kubica sa faca performante si sa ia titlul; iar piloti de genu Sutil, Rosberg, Petrov sa fie incurajati. Sa fim seriosi, titlu e in gradina lu' Red-bull anu asta, desi nu sunt fanul lor. Om vedea la anu' ce mai e.
P.S. Si eu sunt pentru sa "il dam jos" pe Miki, e teroare, strica tot farmecu F1.
Kubica, demn de lauda.
Asa este,
Alonso a concurat azi in GP2.
Si a dat tot ce a putut, inclusiv in fata lui Schumacher.
Atat poate, nu-l mai chinuiti cu pretentii !
Sporting regulations article 40.13
voi aveti ceva in capul ala sau il purtati doar ca sa nu va ploua in gat???
ps.FELICITARI CASTIGATORILOR!!!
@admin
chiar nu puteti interzice accesul rasistilor pe acest site?
Ce e asa de complicat? Poti depasi de la prima linie a safety car-ului..deci din punctul in care liderul trece de safety car...nu trebuie sa astepti pana treci de linia de start/sosire.
@Calin: bine spus! foarte multe comentarii jignitoare si pe langa asta autorii lor isi dovedesc lipsa totala de cunostinte din domeniul f1..
Dar priviti MP al Braziliei 2006, aia da cursa ptr Schumi!!!
Nici Hamilton nu a stralucit astazi, este o cursa fara "incidente" pentru el.
Kubica, merita toata lauda pentru ceea ce a facut, astazi si in calificari.
Red Bull, inbatabili.
Schumi, a starnit zambete cu aceasta escapada, este singura depasire serioasa in aceasta cursa stearsa, animata doar de abandonuri, accidente, si de "desele reclame" Mercedes SLS.
Cursa nu se termina sub safety car deci se aplica regula conform careia poti depasi de la prima linie a safety car-ului, pana la linia de sosire...PUNCT
Daca SC nu ar fi intrat si plutonul trecea in spatele safety car-ului linia de sosire..atunci aveai dreptate. DAR REPET, NU ESTE CAZUL
DEPASIRE REGULAMENTARA...(invatati sa cititi un regulament)
Si in cazul de astazi este de respectat, atat el cat si echipa.
Nu sunt patriotard, eu respect performantele fiecarui pilot.
Si Hamilton a avut zile bune, si Button, si Massa, etc.
Acesta este motivul pentru care nu pricep certurile!
Sau unii se cred la talcioc...
Dar revenirea lui Schumacher, nu ma lasa sa fiu alaturi de fanii scuderiei. Urmarec F1 din 1986, sunt fan Schumi din '94, cand la Budapesta am primit o sapca cu autograf de la acesta (Benetton). Multi au vrut sa cumpere sapcuta, dar nu este de vanzare. Si astazi cumpar haine si pulovere Benetton!!! Erau la lichidare de stoc in Cluj :)
Gestul lui Barri... destul de urast mai ales ca era o zona destul de periculoasa, dar accidentul lui Trulli a fost poate cel mai spectaculos din ultima vreme, poate si pentru ca a fost comic sa vezi cele 2 masini... "facand sex" :P
Regulamentul FIA
"40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."
Mai clar de atat nu se poate.
Schumi a fost penalizat cu 20 de secunde ... deci a terminat pe 12
Si se mai vaita ca nu sunt depasiri;
Si apoi fac regulamente anti-depasire .... Deci Alonso poa' sa doarma la volan .... prost sa fii noroc sa ai...
Se spune i-am mancat, nu l-am mancat!
Sper că în Turcia vom avea spectacol mare, şi sper că Red Bull o să fie puternic şi acolo!
Forza Red Bull!!
Go VETTEL GO!
Si Ferrari au facut modificari.
Mercedes nu!
Vettel - destul de sters, oricum sub asteptari, dar un podium e un podium.
Kubica - devine "the dark horse" al acestui sezon.
Massa - a demonstrat ca nu si-a pierdut din viteza; maxim posibil.
Hamilton - o cursa onesta, fara stralucire, si-a menajat spre final franele si cauciucurile.
Schumacher - a mers excelent pe gumele hard, iar depasirea asupra lui Alonso aduce aminte de vechiul Schumi - cel putin din punct de vedere al oportunismului si al manevrelor la limita regulamentului.
Alonso - o strategie foarte buna, amintind intr-un fel de victoria lui Schumacher aici in 1995, dar greseala din ultimul tur arata ca e sub o mare presiune.
P.S. RBR incepe din ce in ce mai mult sa semene cu echipa Williams-Renault din prima jumatate a anilor '90, ceea ce e o veste deloc placuta pt adversari
When the green lights are illuminated the safety car will leave the grid with all cars following in grid order no more than ten car lengths apart. During a race start there will be no formation lap and race will start when the green lights are illuminated.
Overtaking, during the first lap only, is permitted if a car is delayed when leaving its grid position and cars behind cannot avoid passing it without unduly delaying the remainder of the field. In this case, drivers may only overtake to re-establish the original starting order.
Any driver who is delayed leaving the grid may not overtake another moving car if he was stationary after the remainder of the cars had crossed the Line, and must form up at the back of the line of cars behind the safety car. If more than one driver is affected, they must form up at the back of the field in the order they left the grid.
Either of the penalties under Articles 16.3a) or b) will be imposed on any driver who, in the opinion of the Stewards, unnecessarily overtook another car during the first lap.
Cand lumina verde...spune tot! BRAVO SCHUMI!
Echipa asta a 2 de Mercedes e un fel de Sauber din trecut.. Cunoscatori stiu despre ce vorbesc, dar sa fiu pe intelesul tuturor, am sa incerc sa explic.
Sauber primea motorizare de mana a 2 de la Ferrari spre ex Ferarri concura cu un f2007 in timp ce Sauber cu un F2005 cam asa sta treaba si cu echia asta a 2 de la Mercedes si personal ma enerveaza la culme ca Schumi a fost atat de incapatanat incat a acceptat oferta astora, dar in acelasi timp sunt mandru cand vad cum il umileste pe gura-sparta ala pe un monopost mai slab.