Webber a câştigat Marele Premiu al Marii Britanii
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Mark Webber a dat o replică pe măsura în urma controversei născute în calificările de la Silverstone şi a obţinut o victorie fără emoţii în Marele Premiu al Marii Britanii, după ce l-a depăşit la start pe coechipierul sau Sebastian Vettel.
Germanul nu a fost capabil să lupte pentru recăpătarea primului loc din cauza unei pene care l-a obligat să intre la boxe, însă în cele din urmă a terminat pe locul şapte.
Lewis Hamilton (McLaren) a terminat pe locul doi după ce a profitat de startul ratat al lui Alonso, iar Nico Rosberg a obţinut al treilea loc, marcând revenirea celor de la Mercedes GP pe podiumul de premiere.
Deşi a plecat doar de pe locul 14, Jenson Button (McLaren) a profitat de numeroasele incidente din timpul cursei şi de o oprire târzie la boxe pentru a ocupa în final locul 4 în faţa lui Rubens Barrichello (Williams), în timp ce Kamui Kobayashi a confirmat prestaţia de la Valencia şi a terminat pe un excelent loc 6.
Japonezul a obţinut cea mai bună performanţă personală şi a echipei BMW-Sauber din acest sezon, fiind urmat de Vettel, Adrian Sutil (Force India) şi Michael Schumacher (Mercedes GP), ultimul reuşind o nouă clasare în puncte după câteva curse dezamăgitoare. Ultimul punct pus în joc a fost obţinut de Nico Hulkenberg (Williams), plutonul fiind completat de Liuzzi (Force India), Buemi (Toro Rosso) şi Petrov (Renault).
Ferrari a avut un nou weekend de coşmar la Silverstone, la numai două săptămâni după incidentele de la Valencia. Dacă cursa lui Massa a fost ruinată de o pană şi de o eroare personală, Alonso ocupa poziţia a patra şi putea lupta pentru podium în momentul în care a fost penalizat cu un drive-through pentru că l-a depăşit pe Robert Kubica prin scurt-circuitarea unei şicane. Pedepasa este însă controversata din caza faptului că spaniolul nu avea altă soluţie în momentul respectiv, trasa ideala fiind blocată de pilotul Renault.
Totuşi, unul dintre punctele semnificative ale weekendului rămane afirmaţia lui Webber prin radio imediat după ce a trecut linia de sosire, care a precizat despre rezultatul sau că "nu este rău pentru un pilot numărul doi".
FILMUL CURSEI
START RATAT PENTRU VETTEL
Conflictul iscat în garajul Red Bull după calificări l-a motivat suplimentar pe Webber, care a avut un start foarte agresiv şi a reuşit să îi ia faţa lui Vettel în primul viraj, trecând astfel la conducerea cursei.
În plus, australianul i-a blocat trasa ideala coechipierul său, care a fost nevoit să iasă uşor în decor pentru a evita un contact şi s-a ales cu o pană, din cauza căreia a coborât până în coada plutonului.Propulsat pe locul doi, Hamilton a încercat să-l atace pe Webber, însă pilotul echipei Red Bull şi-a păstrat prima poziţie şi, ulterior, şi-a creat un avans suficient de mare faţă de rivalul său.
În spatele plutonului, Alonso a ratat startul, a fost depăşit de Kubica (locul 3) şi Rosberg (locul 4) şi a coborât pe cinci, nu înainte de a avea un contact cu coechipierul său Felipe Massa. În urma impactului uşor, brazilianul a avut la rândul său o pană la cauciucul dreapta-spate. Massa şi Vettel au intrat astfel la boxe şi au efectuat primul schimb de pneuri, în urma căruia au revenit pe locurile 23 şi 24.
În urma numeroaselor incidente de la start, Schumacher a urcat pe locul şapte în spatele lui Barrichello, însă în faţa lui Button, care a câştigat nu mai puţin de şase poziţii. Un alt start bun a avut Kobayashi, care a urcat până pe locul nouă şi s-a poziţionat în faţa lui Sutil, de la Rosa şi Petrov.
PRIMELE INTRARI LA BOXE
Turul 10 a consemnat şi primul abandon al cursei, trecut în dreptul brazilianului Lucas di Grassi de la Virgin. Două tururi mai târziu piloţii au început să efectueze schimbul obligatoriu de pneuri, iar Webber şi-a păstrat fără emoţii prima poziţie în faţa lui Hamilton, cu un avans de aproape patru secunde. Button, Hulkenberg şi Alguersauri au amânat intrarea la boxe şi au urcat pe locurile trei, patru şi cinci, însă ultimul dintre ei a fost depăşit succesiv de Rosberg şi Alonso.
ALONSO, IN MIJLOCUL UNEI NOI CONTROVERSE CU COMISARII DE CURSA
Turul 17 a consemnat un duel aprig intre Alonso şi Kubica, spaniolul reuşind în cele din urmă să treacă în faţă după ce a fost forţat să taie o şicană, întrucât polonezul nu i-a lăsat loc pe pistă. În turul 20, Kubica a fost nevoit să abandoneze ca urmare a unor defecţiuni tehnice la motor, ratând astfel ocazia de a câştiga puncte. Două tururi mai târziu, Button şi-a efectuat la rândul său intrarea la boxe şi a revenit tot pe locul 3, reuşind astfel să câştige nu mai puţin de 11 poziţii fata de poziţia ocupată pe grila de start.
În turul 26, comisarii de cursă au decis că Alonso a câştigat un avantaj nedrept în urma tăierii şicanei în turul 17 în duelul cu Kubica şi au dictat o penalizare de tip drive-through.
Alonso a trebuit să amâne efectuarea penalizării din cauza intrării pe circuit a Safety Car-ului, ca urmare a unui contact intre Sutil şi de la Rosa din cauza căruia numeroase părţi din aripa spate a monopostului BMW-Sauber s-au împrăştiat pe circuit.Maşina de siguranţă a ieşit de pe trasu în turul 30, iar Alonso a intrat imediat la boxe pentru a efectua penalizarea. Pilotul Scuderiei Ferrari a revenit pe traseu doar pe locul 16 şi, în condiţiile în care Massa ocupa locul 12, cursa celor de la Ferrari era deja compromisă. La rândul său, Vettel concura pe locul 14 la restart, însă i-a depăşit rapid pe Liuzzi, Massa şi Alguersuari şi a urcat pe poziţia a 11-a.
DUELURI SPECTACULOASE IN MIJLOCUL PLUTONULUI
În fruntea plutonului, Webber şi-a menţinut prima poziţie în faţa lui Hamilton, însă Button a fost depăşit de Rosberg în lupta pentru locul trei, astfel că britanicul a coborât pe patru în faţa lui Barrichello, Kobayashi, Sutil, Schumacher, Hulkenberg şi Petrov.
În turul 40, Massa a pierdut controlul volanului în ultimul viraj, a ajuns pe linia ce duce spre standuri şi a fost nevoit să intre la boxe, acolo unde mecanicii nu erau pregătiţi cu noile pneuri. Brazilianul a pierdut astfel foarte mult timp şi a coborât până pe locul 16. Între timp, Vettel şi-a continuat marşul spre zona punctelor şi l-a depăşit pe Hulkenberg înainte de a avea un duel spectaculos cu Schumacher. Cei doi germani au luptat roată la roata câteva tururi, înainte ca Schumacher să se recunoască învins şi să-i cedeze locul opt.
Cu două tururi înainte de final, în timp ce Vettel încerca să treacă de Sutil pentru locul şapte, Alonso l-a depăşit pe Liuzzi pentru locul 11, însă cei doi au avut un contact, iar spaniolul a intrat la boxe, revenind în cursa doar pe locul 14. În cele din urmă, Vettel a urcat pe locul şapte după ce a trecut de Sutil, reuşind astfel să recupereze mult teren după startul modest.
Marele Premiu al Marii Britanii a consemnat patru abandonuri, trecute în dreptul lui Alguersuari (turul 45), de la Rosa (30), Kubica (20) şi di Grassi (10). Cel mai bun timp în cursă a fost realizat de Alonso, care a fost cronometrat cu 1:30.874 în ultimul tur, după ce a efectuat o intrare neprevăzută la boxe şi a utuilizat pneuri moi.
Felicitari WEBER, HAMILTON, Rosberg si Button! Suttil minunat!
Cine spunea de Kakarri ca sunt buni? Au stabilit CMRT dar cei destepti isi dau seama ca nu asta e important in cursa!
Cred ca cineva s-a Kakarisit azi! Vetel ai cam luat-o azi peste nasuc!
Ce caracter infect are! Cum se plangea la faza cu Kubica!
sunt curios ce declaratii va mai face.
Domenicali sa isi dea demisia,pateaza Scuderia Ferrari
Cursa: Magnific Webber pentru palma data echipei prin fapte, dar si Vettel, pentru cursa de recuperare si spectacol, Mclaren exceptional rezultat care ii mentine in fruntea ambelor clasamente, si mai ales felicitari Rosberg. Sper sa fii pastrat un RedBull si pentru Schumacher pentru ca urmeaza Hockenheim si daca se comporta pe pista la fel il mananca nemtii cu tot cu cele 7 titluri.
sau....
poate in f 2222?
Webber fabulos,felicitari si sincer daca nu castiga hamilton campionatul el sigur o va face.
vettel cum bine a spus vicky de la tvr,are tactica berbecului:cu capul inainte.
ferrariiiiiii,alonso doarme la start si cand s-e trezeste in cine da?exact in massa :))) penibil rau de tot,cat de fan sunt cat dracu sa mai suporti prostiile lui alonso?masina este dezvoltata pt el,totul este pt el la ferrari si el.....pacat de numele ferrari si de istoria lor,sa plece domenicali si sa il ia de mana si pe alonso,sa promoveze un pilot tanar(vezi hamilton la mclaren) un pilot cu foame de afirmare nu un expirat ca alonso.
macar hamilton isi vede de treaba si culmea e prieten cu button,daca la echipele ''mari'' pilotii sunt la cutite la ei e pace si armonie,asta il face pe hamilton favorit la titlu in opinia mea
a renegat-o in momentul cand a ajuns la Ferrari...
alonso...cred ca toti fanii ferrari se asteptau si sperau la titlu si acum toti sunt dezamagiti si ceva imi spune ca nici la anul nu face mare branza,decat domenicali mai bine miki sef la ferrari :(
Am spus ca o sa va saturati alonsilor sa ii mai gasiti scuze zeului vostru. Ma bucur ca se intampla mai curand decat ma asteptam. La mai mare !
Morticia = Montezemolo
Gomez = Domenicali
Wednesday = Massa
Pugsley = Alonso
Thing = Schumacher (ca restu din el e la Mercedes si lipsa unei maini ar explica evolutiile lui de acolo)
Lurch = Raikkonen
Nu gasesc echivalent pentru Uncle Fester! Ma zbat, dar nu-mi vine nici o idee! Massa senior ar fi un candidat.
As vrea atunci sa-ti vd comentariile tale d 2km, sau vei disparea k totul!!!
mi-a placut cursa celor de la Ferrari!
Nu mi-au placut RedBull si Mclaren,ca tot iau puncte si nu il lasa pe Alonso sa castige!!!!!!!
Si eu l-am criticat dar sunt alaturi de el indiferent de situatie iar orice campion are un caracter infect(ma refer la campionii adevarati)
" Ma intreb ce s-ar fi intamplat daca ar mai fi existat un al-3-lea monopost Ferrari pe grila de start..alonso l-ar fi lovit si pe acela..? "
Va rezumati doar la apasarea pe butonul rosu? Cred ca a fost creat special pentru voi!
Seara placuta tuturor!
"And now after Silverstone, regardless of the points we have lost, the car was flying in the race, so now I believe I can win the title much more than I believed before."
Eu m-am tavalit pe jos de ras!
Sa-mi dea cineva filmuletul cu reluarea!
"Imi voi incheia cariera la Ferrari"
Asta o spune un fan al echipei italiene
Webber respect - a fost magnific, atat in cursa cat si in afara ei
@alexandra: Merci de corectare, intr-adevar, era vorba de Oasis, nu de Nicole(Pussycat dools) :)
Din pacate acest Domenicalli nu prea merita sa conduca o astfel de echipa, mai bine sa isi gaseasca alt job, asta e, ferrari e intro situatie foarte delicata in sezonul acesta.
Si revenind la Pugsley:
Declaratie despre accidentul cu Renault-ul lui Kubica:
"There will be a lot of opinions from people watching on TV while having a beer, saying we should have let Kubica by in a moment when, first, there was nothing to do ....
- mister Alfonso, moda se schimba: nimeni nu mai bea bere cand se uita la TV la Formula 1, ci RedBull.
...if there'd had been a wall instead of grass I would have crashed against it and they would have penalised Kubica most likely.
-Berbecu asta daca urma zid, intra in el ca blonda, ca varianta franei e prea inteligenta pentru el. Dar daca ma gandesc mai bine... mai avem un vinovat: E vina zidului, zidul e vinovat ca nu a iesit Alfonsito victorios, mai exact constructorii circuitului ca l-au facut orizontal nu vertical.
Incep sa cred ca Alfonsito are nevoie de un psiholog, e penibil de bolnav. La Monaco de ce n-a dat declaratia asta si mai concret, acolo de ce nu a intrat in zid sa-l penalizeze pe Kubica. Era prea preocupat sa boceasca ca muierea la comisari(Damon Hill) ca a trecut Schumacher de el.
1. Felicitari Weber - se pare ca acest pilot mai are multe resurse disponibile iar motivarea negativa functioneaza bine in cazul lui. Dupa acest weekend respectul meu fata de el a crescut.
2. Vettel mai trebuie sa creasca. Este bun, rapid dar s-a incapatanat sa se bata pentru pozitia I mai mult decat trebuia si a pierdut. Nu stie inca cedeze atunci cand trebuie.
3. Hamilton - cursa inteligenta. A obtinut maximum din ce a putut in acesta cursa.
4. Alonso - pana si in GP4 (jocul de pe PC) daca depasesti in afara traseului esti penalizat. Nu inteleg de ce nu a cedat pozitia pentru ca oricum o castiga mai tarziu.
5. Kubica - felicitari pentru cum a mers. A facut tot ce a putut.
6. Massa - Cu toate ca sunt fan Ferrari, ma gandesc ca azi omul asta a inventat un nou stil de a intra la boxe: prin derapare.
In rest, cursa frumoasa, iar campionatul ramane in continuare deschis. Cu stima, ccmax.
Webber mi-a placut desi am fost profund dezamagit atat de Vettel cat si de Alonso, dar primul chiar nu stiu ce a facut. Penalizarea lui Alonso era ceva de asteptat, eu ma asteptam sa-i dea 10s la boxe si nu doar un drive-through. Oricum Alonso ii motiveaza pe baieti dar... avem probleme grave cu managementul si nu neaparat cu pilotii sau echipa tehnica. Personal cred ca si eu ma descurcam mai bine la carma echipei, pentru ca oricum toate deciziile strategice din cursa au fost luate gresit si foarte tarziu. Massa nu a intrat la boxe pentru ca a vrut ci pentru ca oricum ardea benzina degeaba, mi s-a parut ciudat ca nu l-a lasat pe Alonso mai ales ca acesta din urma era mai rapid ca el. Oricum Red Bull si Ferrari sigur nu vor castiga nici un titlu de anul acesta dintr-un motiv cel putin banal: fiecare pilot nu se bate nici pentru el, nici pentru echipa nici macar pentru puncte, ci doar concureaza asa de amorul artei. Faptul ca Webber considera ca are sanse la titlul doar pentru ca ori il scoate pe Vettel ori invers se aplica si in cazul celor de la Ferrari unde pilotii lor pur si simplu nu "see the big picture". Dar putem sa ne bucuram de ceva, Horner are si noroc, Domenicalli... a inceput sa greseasca si butoanele. Un sezon de cosmar care oricum nu s-a terminat inca dar din care pot baga la cap multe. Morala: Webber nu poate castiga nici un titlul singur, Alonso la fel. Fara Vettel si Massa, primii 2 din fraza trecuta... vor pierde. Frate, frate da branza este bani este doar pentru competitori nu pentru coechipieri. Schumacher stia asta si rezultatele s-au vazut, restul poate s-au prins si este posibil sa vedem exact aceleasi rezultate.
Totusi... fair play si alte chestii... nu le-am vazut pe pagina asta pana sa postez.... ma gandeam ca unii si-au gasit un mod unic de a posta dar m-am inselat... este mai usor sa copiezi.
"Eu zic ca in calificari vom sta mai bine ca acum. In cursa suntem regii soselelor asa ca stati la ralanti"-e mult mai bine acel loc 14: mai economisiti carburant ;)"
Da foarte tare , tu ai vazut cate curbe a putut sa ia McLarenul?
La Silverstone, acasa, asta meritati din plin!"
Eu zic ca pentru noi a fost bine, chiar foarte bine!
2. in privinta celor 2km, tu n poti sa faci un rezumat ca sa redai printr-o fraza scurta, asta se vd prin fiecare comentariu al tau. Invata: ,,Scurt, clar, cuprinzator si la tema,, !
3.in privinta comentariilor, eu le citesc p toate(asa k n sta k gindul k le citesc doar p ale tale), iar dak T n le citesti p ale altora, atunci n inteleg d c mai postezi p aici?
4.Sint fan Schum, cit d/e Ferr imi place ekipa dar n pilotii si Domen.
5.Ascuns n stau ,n-am nici-un nume p aici, cauza nu-mi place s scriu caci comentarii sint multe si diferite si nu are rost...
6. d rau n-am vrut s spun nimic insa am vrut sa accentuiez k valoarea si succesul pilotilor variaza in dependenta d multe, asa k n face sa arati k degetul spre Ferr k ii vine rindul si lui Ham, cum am spus m sus k la fiecare vin vremuri diferite...
7.Asta n e tot dar nu am kef d vbaraie, t las k totul...
1. Diesel08: drako chiar s-a rugat si a venit safety-carul
P.S. Aveam unele pretentii de la tine, in ultimul timp ai inceput sa umbli pe aceeasi strada cu Neo...Pacat.
2. Fanii McLaren ar trebui sa renunte la acest razboi surd cu niste oameni care nu vor sau chiar nu pot sa vada realitatea. Si noi mai intrecem limitele si suntem subiectivi in unele situatii.
3. Draga user dmd, esti cam in urma cu studiul arhivei. Eu zic sa cauti un pic in trecut, nu foarte mult, si sa vezi acolo oameni care urmaresc F1 doar ca sa-l jigneasca pe Hamilton.
4. Mai Neo, nici nu stiu sa-ti mai zic, sa nu-ti mai zic. Hai totusi sa-ti spun, ca sa nu te las sa mori de curiozitate. Las-o p-asta cu lupu' moralist si cu fair-playul, ca nu e de tine. Ce naiba, ieri stergeai pe jos cu McLaren si cu fanii si azi vrei tratament preferential? Eu zic ca ai primit tot "fair-play".
5. Va fi dedicatie in alta zi daca AM imi sterge comentariul.
Noapte Buna!
Ce caracter infect are!"-Ia fiecare caracter si argumenteaza-l! Dar dupa cum s-a vazut mai sus nu te duce capul :))
Citez din ceea ce spuneai tu dupa calificari :"e mult mai bine acel loc 14: mai economisiti carburant ;)" Ce scrie intre ghilimele sunt spusele tale in care te refereai la CURSA.
Jenant e sinonim cu penibil - situatia in care s-a bagat alonso cum era?
Copilaresc - oare nu seamana alonso cu un copil plangacios si paracios care merge acasa la mamica sa-si parasca partenerii de joaca?
Mizerabil - oare nu e asa? Cum poti cataloga pe cineva care comite o neregula pentru a castiga ceva iar apoi minte pentru a se apara?
Gunoi si infect acelasi lucru ca mai sus, sunt sinonime dar situatia impunea folosirea mai multor termeni cu acelasi sens. Am creat o hiperbola!
DMD- eu sunt pensionar, am o pensie de CAP de 120lei care nu-mi ajunge nici pentru mancare. Ma gandeam cum sa fac si am ales sa-mi iau un PC (pentium 1) si m-am conectat la net. Acum nu mie mai foame pentru ca ma satur scriind si citind comentariile de pe aici.
"Jenant e sinonim cu penibil - situatia in care s-a bagat alonso cum era?-situatia a fost cum considera sufletul din tine:jenant;
"Copilaresc - oare nu seamana alonso cu un copil plangacios si paracios care merge acasa la mamica sa-si parasca partenerii de joaca?-il urmaresti si prin cheia usii de la WC? :))Sfatul meu e sa pui un copil la volanul acelui monopost si apoi ai sa vezi cum e un copil in F1 ;) ;
"Mizerabil - oare nu e asa? Cum poti cataloga pe cineva care comite o neregula pentru a castiga ceva iar apoi minte pentru a se apara?-neregula?Intre pista si decorul pistei unde se mai putea duce, in aer? :))
....Moshule...Bitte nehmen sie Platz neben deine GosMutter!
@admin
Poate ar trebui sa limitati in vreun fel numarul de comentarii. Sunt personaje care folosesc site-ul dumneavoastra pentru refularea inhibitiilor proprii neexprimate in viata de zi cu zi. Maine poimaine vor incepe sa-si povesteasca programul zilnic.
Un lucru mai spun si inchei discutia: esti foarte ingenios si pentru asta te felicit, demonstrandu-mi ca am fost un mare prost ca am intrat in discutia mult timp cu un alt...Ma bucur ca mi-ai aratat acest defect si voi lua masuri sa-mi indrept greseala ;) Iti transmit felicitari si multumiri!
Auf Wiedersehen!
1. Asteapta la pareri atat pro cat si contra favoritului tau, si da dovada de bun simt si respecta dreptul fiecaruia de a exprima o parere.
2. Vrei sa citesti numai pro Alonso viziteaza te rog: www.fernandoalonso.com. Admin Automarket nu a dedicat site-ul acesta lui Alonsito ci industriei Auto in general si Formulei 1, in cazul rubricii de fata.
Deasemenea, nu va inteleg cum puteti sa mai aveti cuvinte de lauda pentru Alonso dupa ce a trantit-o fanilor lui, inclusiv tie, ca nu da doi bani pe ei sau pe parerea lor, in conditiile in care Formula 1si Sponsorii, ii da sa pape atat lui cat si echipei Ferrari datorita audientelor pentru care fiecare fan cu sau fara bere in fata este responsabil cand da TV-ul pe canalul unde se difuzeaza Formula 1: de acolo vin banii si de aici pornesc sursele de faceri in jurul Formulei 1. Daca nu se uita nimeni, Bernie traia din pensie acum.
Citez Alonsito:
"There will be a lot of opinions from people watching on TV while having a beer, saying we should have let Kubica by ... "
Multumesc pentru atentie! Sper sa dai dovada de respect pentru toti userii Fan Ferrari sau Mclaren, Hispania sau etc si sa termini cu copilariile legate de interzicerea comentariilor anti Alonso si permiterea comentariilor anti X, Y, Z.