Totuşi, strategia lui Webber de a începe cursa cu pneuri soft şi de a utiliza cauciucurile de compoziţie hard în ultimele două treimi ale acesteia s-a dovedit a fi câştigătoare: australianul a recuperat în numai 10 tururi diferenţa de patru secunde care îl separa de Alonso după a doua oprire la boxe şi l-a depăşit într-o manieră spectaculoasă cu numai patru tururi înainte de final.
Astfel, pilotul echipei Red Bull şi-a adjudecat a doua victorie din acest sezon după cea de la Monaco şi s-a apropiat la 13 puncte de Alonso în clasamentul general. Ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de coechipierul său de la Red Bull, Sebastian Vettel, care, deşi a pierdut o poziţie la start când a coborât pe locul cinci, a recuperat alte două la prima intrare la boxe.
Cu excepţia lui Alonso şi a lui Lewis Hamilton, toţi ceilalţi piloţi care au plecat din top 10 au început cursa cu pneuri soft şi au avut strategii asemănătoare. Acest lucru i-a permis lui Felipe Massa să termine pe locul patru şi să obţină cea mai bună performanţă din acest sezon după ce l-a depăşit în turul 11 pe Michael Schumacher.
Septuplul campion mondial a avut parte de o cursă dificilă la volanul monopostului Mercedes şi a terminat doar pe locul şapte in ciuda poziţiei a treia de pe grilă, după ce a fost depăşit şi de Vettel la prima intrare la boxe, iar apoi de ambii piloţi de la Lotus, Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean, care au încheiat cursa pe locurile cinci şi şase.
Nici Hamilton nu a parte de o cursă uşoară, rezistând doar nouă tururi cu al doilea set de pneuri hard şi făcând rocadă de locuri cu Schumacher într-un interval de 23 de tururi pentru a termina pe locul opt.
Coechipierul său Jenson Button şi-a adjudecat în extremis ultimul punct pus în joc după ce Nico Hulkenberg (Force India) a comis o eroare în ultimul tur şi i-a permis să termine pe locul 10, după ce plecase de pe poziţia a 16-a a grilei de start. Între cei doi britanici s-a intercalat Bruno Senna de la Williams pe locul nouă.Pastor Maldonado a fost încă o dată protagonistul unui incident spectaculos, însă de data aceasta victima a fost Sergio Perez. Cei doi rivali au intrat simultan la boxe în turul 14, iar la scurt timp după revenirea pe circuit pilotul echipei Williams a intrat în mexican şi l-a forţat pe acesta să abandoneze.
Perez nu şi-a ascuns nemulţumirea pentru acest incident şi l-a catalogat drept "tâmpit" pe Maldonado, considerând că acesta nu îşi merită locul în Formula 1. Incidentul dintre cei doi urmează să fie analizat de comisari la finalul cursei, iar şansele ca Maldonado să primească o nouă penalizare pe grila de start sunt foarte mari.
Kamui Kobayashi s-a făcut şi el remarcat la Silverstone după ce a reuşit să doboare trei mecanici ai propriei echipe în momentul în care a intrat la boxele Sauber pentru ultima intrare la boxe. Potrivit primelor informaţii, unul dintre mecanici a avut nevoie de îngrijiri medicale, iar incidentul va fi de asemenea analizat de comisari la finalul cursei.
Pe lângă Perez a mai abandonat şi Paul di Resta de la Force India, în timp ce Vitaly Petrov nu a luat startul în cursă din cauza unei defecţiuni la motorul monopostului Caterham survenită cu numai câteva minute înainte de stingerea luminilor roşii. Cel mai bun timp în cursă a fost realizat de Kimi Raikkonen, care a fost cronometrat cu 1:34.661 în turul 50.
Silverstone - rezultate cursă:
1. Webber Red Bull-Renault 1h25:11.288 2. Alonso Ferrari + 3.060 3. Vettel Red Bull-Renault + 4.836 4. Massa Ferrari + 9.519 5. Raikkonen Lotus-Renault + 10.314 6. Grosjean Lotus-Renault + 17.101 7. Schumacher Mercedes + 29.153 8. Hamilton McLaren-Mercedes + 36.400 9. Senna Williams-Renault + 43.300 10. Button McLaren-Mercedes + 44.400 11. Kobayashi Sauber-Ferrari + 45.300 12. Hulkenberg Force India-Mercedes + 47.800 13. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 51.200 14. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 53.300 15. Rosberg Mercedes + 57.300 16. Maldonado Williams-Renault + 1 lap 17. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap 18. Glock Marussia-Cosworth + 1 lap 19. Pic Marussia-Cosworth + 1 lap 20. De la Rosa HRT-Cosworth + 2 laps 21. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 laps Fastest lap: Raikkonen, 1:34.661 Not classified/retirements: Driver Team On lap Perez Sauber-Ferrari 14 Di Resta Force India-Mercedes 3 Petrov Caterham-Renault 1 World Championship standings, round 9: Drivers: Constructors: 1. Alonso 129 1. Red Bull-Renault 216 2. Webber 116 2. Ferrari 152 3. Vettel 100 3. Lotus-Renault 144 4. Hamilton 92 4. McLaren-Mercedes 142 5. Raikkonen 83 5. Mercedes 98 6. Rosberg 75 6. Sauber-Ferrari 60 7. Grosjean 61 7. Williams-Renault 47 8. Button 50 8. Force India-Mercedes 44 9. Perez 39 9. Toro Rosso-Ferrari 6 10. Maldonado 29 11. Di Resta 27 12. Schumacher 23 13. Massa 23 14. Kobayashi 21 15. Senna 18 16. Hulkenberg 17 17. Vergne 4 18. Ricciardo 2
Ma bucur foarte mult pentru Webber. Bravo lui.
Foarte bine au jucat si cei de la Lotus. Am spus de la inceputul sezonului ca vor rupa ceva oase anul asta.
O cursa buna si pentru Massa. A aratat bine astazi.
In rest,se pare ca Alonso a avut dreptate sa se teama de Red Bull,se pare ca Ferrari inca au de recuperat fata de campioni dar se pare ca macar sunt pe calea cea buna.
Felicitari tuturor celor din frunte,a fost o cursa frumoasa.
esti rau,de ce nu ne dai tu niste explicatii care e cauza ca nu au castigat preferatii tai,la ei acasa?
Peace,bro!Si inca odata multam pentru strem-ul celor de la Sky,azi pe ei am vazut cursa,digi nu a vrut sa mearga nicicum si oricum e de preferat comentariul celor de pe Sky.
Alonso e magistral, Ferrari isi revine !
pacat pentru Schumacher, Mercedes sunt VARZA !!!
hamilton-taximetristul psihopat a aratat adevarata sa valoare !!!
Felicitari lui Webber, a facut o cursa foarte buna. Felicitari si lui Alonso care desi nu a castigat a facut o cursa consistenta. Ce nu inteleg este cum de au rezistat softurile lui Alonso doar 6 tururi cand toti ceilalti piloti au facut cate 12-14 tururi pe softuri.
Foarte bine a mers si Massa, este bine sa vezi 2 piloti Ferrari in top 10. De asemenea Grosjean si Kimi au mers foarte bine.
Din pacate pentru McLaren nu a fost weekendul lor.
Pt. ca exista o regula care spune ca trebuie sa folosesti ambele compozitii de pneu-ri cand circuitul este uscat, iar Alonso la primul pit-stop a folosit hard-uri.
McLaren au schimbat nasul monopostului inca de la Cursa din Spania...deci nu au un design diferit de restul rivalilor
"australianul a recuperat în numai 10 tururi diferenţa de patru tururi care îl separa de Alonso" schimbati repede gogoasa din articol. O avea RedBull "aripi" dar nu l-am vazut pe Webber dand din ele pe deasupra celorlati.
ma refeream la nasul lui mclaren care este diferit fata de restul
putea la fel de bine sa plece cu soft prima data o fost alegerea lui sau a echipei
Subscriu la tot ce ai scris tu,am inceput sa nu-i mai suport pe ratardatii aia,cred ca pana la urma era mai simpatic "prietenul tuturor pilotilor",stiti voi cine,baciul Miki ... :D
Probabil a fost decizia echipei...poate daca pleca pe softuri castiga si cursa astazi.
@alvi
La McLaren sunt probleme in interiorul echipei....persoane ca Sam Michael si Martin Whitmarsh n-au ce cauta intr-o echipa cu pretentii la titlu.
Ia lasatii in pace pe baietii...vreti sa nu mai castige nimeni cate un "punctisor" sau "punctulet" la sfarsitul curselor : )) .
Pe asta cu punctuletul sau punctisorul nu o retin;am zis eu ca digi-maca astia doi sunt Serghei pana la urma (a se citi Sergay). :))
F1 2012 e o loterie....daca nu erau plastelinele Pirelli nu i-am fi vazut pe Perez Maldonado sau Rosberg pe podium.
Foarte bine punctat cu motogp!Cat despre formula 1 se pare pentru unii daca Vettel conduce o cursa de la un cap la altul e o cursa monotona,slaba,fara spectacol,atunci cand o fac altii (fara sa dau exemple)totul este spectacol wow ce bine gestioneaza pilotul avantajul din fruntea cursei,cat de bine conduce ce spectacol face etc.
La profilul lui Sebastian Vettel din clasamentul pilotilor ati mentionat un singur titlu desi acesta are doua !
cumetre, eu ma uit la F1 de prin '94,asa ca stai linistit.
Tu n-ai zile de scoala cate curse de F1 am vazut eu. Cat despre Schumi,am sa-ti explic,desi esti batut in cap si nu intelegi, de ce ar fi dominat campionatul: in startul curselor,e mereu depasit,dar pe final,cand cantitatea de combustibil scade,nu numai ca e greu sa-l depaseasca cineva,dar efectueaza si foarte multe depasiri...e drept,daca nu-l lasa masina. Uita-te la toate cursele de anul asta,si analizeaza,o sa vezi ca pe final de cursa Schumi a recuperat cel mai mult...Apoi,tu zici ca Schumi e supraevaluat doar de mascaricii care urmaresc F1 de la debutul lui Montoya sau Raikkonen??? Bai baiatule,Schumi e respectat si apreciat de oameni care urmaresc F1 de pe vremea lui Farina,Ascari si Fangio. Cat despre Alonso...cred ca e la fel de homosexual ca si tine!