Botezat PCU-8D, ecranul are o diagonală de 4.3", rezoluţie 480x272 pixeli şi nu este de tip touchscreen, însă va afişa într-o formă atractivă numeroase informaţii importante pentru piloţi în timpul curselor.
Printre acestea se numără viteza monopostului, treapta de viteză, numărul de rotaţii pe minut al motorului sau gradul de încărcare al bateriilor sistemului ERS.
Acestea pot fi aratate în format text, cu un font semnificativ mai mare decât în trecut, sau chiar în format grafic.
Datele vor fi afişate prin intermediul inginerilor de la boxe, care vor avea de ales între 100 de forme de prezentare, iar piloţii nu vor avea posibilitatea să intervină asupra acestora, pentru a nu fi distraşi de la pilotaj. În plus, deasupra ecranului există 15 LED-uri care transmit la rândul lor anumite informaţii pentru piloţi.Ecranul a fost deja evaluat de câteva echipe în prima sesiune de teste de la Jerez, iar Nico Rosberg s-a arătat impresionat de ceea ce a văzut. "Totul este foarte diferit, arată aproape ca un smartphone", a precizat germanul.
Totuşi, ecranul în sine nu are multă legătura cu display-urile disponibile în prezent pe telefoanele inteligente. Din punct de vedere hardware, ecranul a fost dezvoltat pentru a fi vizibil inclusiv în lumina puternică a soarelui sau la lumina reflectoarelor (pentru cursele în nocturnă) şi va rămâne funcţional inclusiv în cazul ploilor torenţiale, dar şi la variaţii puternice de temperatură, între 0-50 de grade Celsius.
Prin prisma acestor caracteristici, noul display cântăreşte 230 de grame, cu 100 de grame mai mult decât versiunea anterioară, care folosea însă doar un afişaj simplu cu nouă cifre.
▶ Poveştile Formulei 1: Evoluţia volanelor
Noul display este dezvoltat de McLaren Automotive, o companie care face parte din acelaşi grup ca echipa McLaren şi care furnizează, printre altele, şi sistemul unic ECU.
Aaa... si bine inteles... we are building an empire...
ahh, ce mi l-as dori pe KIMI la MCLAREN!!