Virajele lente, cheia depasirilor in Formula 1

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 10.11.2009
Williams considera ca singurele metode de a imbunatati depasirile in Formula 1 sunt implementarea unor viraje lente inainte de liniile drepte si eliminarea sicanelor.

Regulamentul tehnic a fost schimbat radical pentru sezonul 2009, scopul fiind reprezentat de cresterea semnificativa a sanselor de depasire.

Chiar daca pilotii au avut posibilitatea de a se mentine mai usor in spatele rivalilor, numarul depasirilor nu a cunoscut o crestere majora, iar Williams considera ca acest lucru are drept cauza principala natura circuitelor. In acest sens, solutia ar fi reprezentata de inmultirea virajelor lente premergatoare liniilor drepte lungi.

"Unul dintre lucrurile care nu a fost luat in considerare in regulamentul din 2009 a fost designul circuitelor. De exemplu, la Barcelona nu au existat depasiri, insa pe circuite precum Monza sau Hockenheim au fost multe, chiar daca monoposturile au fost aceleasi. Diferenta o face designul circuitului. Organizatorii trebuie sa creeze viraje mai lente care sa preceada liniile drepte lungi si sa elimine sicanele. Nu poti sa dai vina doar pe designul monoposturilor", a declarat Sam Michael, directorul tehnic al echipei Williams.

O noua serie de schimbari de regulament vor fi implementate in sezonul 2010: pneurile fata vor avea o latime mai mica, iar realimentarile cu combustibil in timpul curselor vor fi interzise, la fel ca si capacele pentru pneuri.

"Pneurile fata mai inguste vor indrepta distributia greutatilor spre spatele monopostului, ceea ce va afecta aerodinamica si setarile.

Fara realimentari, pilotul va trebui sa gestioneze franele si pneurile mai eficient decat pana acum. De asemenea, interzicerea capacelor pentru pneuri ar trebui sa imbunatateasca fluxul de aer din spatele monopostului, astfel ca pilotii se vor putea apropia mai usor unul de altul", a adaugat oficialul britanic.

Williams lucreaza in prezent la monopostul FW32, care isi va face debutul pe circuit in prima saptamana a lunii februarie, iar britanicii spera ca noua masina sa le permita sa revina in topul competitiei.

"Obiectivul nostru este sa fortam in toate zonele pe baza solida pe care o avem cu FW31. Toata lumea este pregatita pentru acest lucru si vrem sa anul viitor sa trecem la nivelul urmator. Trebuie sa revenim in top si 2010 este cea mai buna oportunitate pentru a face acest lucru", a mai precizat Michael.

Williams a incheiat sezonul 2009 pe un dezamagitor loc 7 in clasamentul constructorilor, insa mizeaza pe experienta lui Rubens Barrichello si pe dorinta de a afirmare a lui Nico Hulkenberg pentru a obtine performante mai bune in 2010.

Via | Williams

Comentarii (1)

  • si mai ce ?
    Si mai ce vor astia ? Daca se vrea cu adevarat sa se ajunga la depasiri sa se limiteze la maxim apasarea aerodinamica. Uita astia, repede cat de smecheri au fost cu difuzoarele.
    Cea mai simpla solutie ar fi sa puna zone cu limitare de viteza sau chiar intersectii unde sa se puna semne dinalea octogonale.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru