Marele Premiu al Spaniei a furnizat una dintre cele mai mari surprize din ultimele sezoane, după ce Max Verstappen a debutat cu o victorie pentru Red Bull Racing, la numai două săptămâni după promovarea de la Toro Rosso.
Olandezul a devenit astfel la 18 ani și 228 de zile cel mai tânăr câștigător de cursă din istorie, însă performanța sa a venit pe fondul abandonurilor suferite de piloții Mercedes și fără să efectueze depășiri pe parcursul cursei.
Lewis Hamilton a avut un start bun, însă Nico Rosberg a speculat un moment favorabil și l-a depășit pe britanic pe exteriorul primului viraj. Hamilton a dat semne de revenire în virajul 3, când s-a apropiat amenințător de german, iar acesta din urmă i-a blocat calea înainte de intrarea în virajul 4.
Hamilton a fost obligat să iasă pe iarbă, însă a pierdut controlul volanului, l-a "agățat" pe Rosberg, iar cei doi piloți Mercedes au ieșit în decor cu diverse defecțiuni la monopost. Amândoi au fost nevoiți să abandoneze în urma unui incident care va fi investigat după cursă și care ar putea declanșa un conflict deschis în interiorul echipei campioane, într-un moment în care Mercedes domina campionatul.
Red Bull profită de acroșajul piloților Mercedes
Dublul abandon al germanilor a deschis o perspectivă inedită asupra cursei, întrucât lupta pentru victorie i-a avut ca protegonisti pe cei patru piloți Red Bull Racing și Ferrari. Din păcate, duelurile directe pe circuit au lipsit aproape cu desăvârșire, iar victoria s-a decis în funcție de inspirația inginerilor care au stabilit strategiile pentru pneuri. Mai întâi, cursa a fost neutralizată temporar prin Safety Car, iar Daniel Ricciardo și Max Verstappen au fost propulsați pe primele două locuri ca urmare a incidentului de la Mercedes.
În spatelor celor doi piloți Red Bull Racing și-au făcut apariția Sebastian Vettel și Kimi Raikkonen, nu înainte ca locul 3 să fie ocupat temporar de un surprinzător Carlos Sainz, autorul unui spectaculos salt de pe locul 10 la start. Prima serie de intrări la boxe s-a desfășurat fără schimbări majore, toți piloții de top înlocuind soft-urile uzate cu pneuri de compoziție medie, iar Ricciardo a continuat să fie lider în fața lui Verstappen și a piloților Scuderiei. Diferențele dintre primii 3 clasați s-au păstrat cu regularitate la ceva mai mult de o secundă, însă cele două echipe au schimbat strategiile pentru a doua oprire la boxe. Ricciardo și Vettel au optat pentru pneuri soft, în timp ce Verstappen și Raikkonen au amânat intrarea cu circa 5 tururi și au optat pentru cauciucurile de compoziție medie.Strategia i-a permis lui Vettel să-l devanseze pe Verstappen și să urce astfel pe locul 2 în spatele lui Ricciardo, însă după numai câteva tururi Ferrari l-a chemat din nou la boxe pe cvadruplul campion mondial. De data aceasta, germanul a optat pentru pneuri medium, iar apoi a fost rândul lui Ricciardo să opteze pentru aceleași tipuri de cauciucuri.
Verstappen preia conducerea
Verstappen a ajuns astfel pe primul loc în fața lui Raikkonen, Vettel și Ricciardo și și-a păstrat prima poziție în ciuda unui avans mai mic de o secundă.
Inițial, ipoteza a fost că Verstappen și Raikkonen vor intra la boxe pentru un set nou de pneuri, însă cei doi au rămas pe circuit. Finlandezul nu a reușit să pună suficientă presiune în ultimele tururi, astfel că Verstappen a trecut primul linia de sosire cu un avans de numai 0.616 secunde în fața lui Raikkonen.În spate, Ricciardo a încercat să-l depășească pe Vettel cu numai 7 tururi înainte de final, însă cei doi au fost la un pas de acroșaj, evitat elegant de pilotul Scuderiei. În penultimul tur, Ricciardo a suferit o pană la pneul stanga-spate și a ajuns cu greu la boxe, însă avansul considerabil i-a permis să revină pe circuit pe același loc 4, la limita în fața lui Valtteri Bottas.
Carlos Sainz, Sergio Perez (Force India) și Felipe Massa (Williams) au ocupat următoarele poziții, în timp ce McLaren și-a trecut în cont două puncte prin Jenson Button, după ce Fernando Alonso a abandonat cu probleme la motor într-un moment în care lupta de asemenea pentru câteva puncte. Ultimul punct pus în joc a fost obținut de Daniil Kvyat (Toro Rosso).
Pacat de Hamilton, putea sa mai astepte dar deh asta este. Pacat de Ricciardo, a facut tot ce a putut dar Vettel a fost mai inteligent, iar Ferrari au gandit strategia perfecta pentru amandoi, din pacate, au stat prost exact unde a contat... adica sectorul 3. Pacat si de Alonso care a abandonat in fata fanilor, dar astea sunt cursele de F1.
P.S. Saracul Ricciardo, o sa fie trecut pe linie moarta acuma ca-l au pe Verstappen, cred deja ii suna pe Vettel sa-l intrebe daca este un loc la Ferrari.
Nu cred ca Ricci va pati ceva.
Interesant de urmarit traseul disputei cu Pirelli pe tema presiunii din pneuri.
Buna cursa!
@Mircea, "la mai putin de 20 secunde in spatele Ferrari"?
Din pacate Ferrari e departe de ceea ce vor ei sa fie si Williams par a fi mai slabuti decat sezonul precedent.
Accidente ca cel dintre pilotii de la Mercedes s-au mai intamplat si se vor mai intampla, e oarecum normal. Cred ca ambii piloti au contribuit la accident, dar fara "contributia" lor Verstappen mai avea ceva de asteptat pana sa castige prima cursa.
https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/5/mercedes-collision-puts-hamilton-and-rosberg-out-on-lap-one.html
Ce cauta Rosberg pe ruta aia, el o luase pe trasa normala si l-a inchis dintr-o data pe Hamilton, nu acea era trasa lui Rosberg, ci pe exterior! Asa ca lasati-ma cu Rosberg asta, era mai in forma Hamilton si l-a scos dar nu se astepta sa iasa si el, oricum lui i-a iesit bine, nu s-a diminuat diferenta din clasament! Un fel de Schumacher, cu tot respectul pt Schumi, imi rau sa o zic dar exact asa proceda si el...
Mai mult nu are rost sa comentam
http://metro.co.uk/2016/05/15/lewis-hamilton-to-blame-for-nico-rosberg-crash-at-spanish-grand-prix-says-niki-lauda-5883115/
Binenteles ca cei din Anglia il acuza si pe Rosberg dar in esenta doi caposi dintre care unul a crezut ca il face psihic pe celalat pentru ca are spatele asigurat de echipa dupa incidentele avute. Uite ca nu a fost asa:p
Forza Ferrari ne vedem in Monaco!
Legat de acrosajul Rosberg Hamilton din virajul 4. Rosberg a schimbat directia o singura data spre interior pentru a-si apara pozitia vazand ca Hamilton ataca pe interior manevra care este perfect legala si corecta. Regulamentul spune clar ca pilotul din fata are drepul de a schimba drectia o singura data atunci cand isi apara pozitia. Hamilton atacand pe interior vazand ca este blocat de Rosberg a franat iesind de pe pista si in acel moment a perdut controlul monopostului si a intrat in monopostul lui Rosberg. FRATILOR A FOST CLAR INCIDENT DE CURSA!!! Hamilton daca era un pic cumpatat putea ataca intr-unul din virajele urmatoare dar s-a pripit!!! Un campion mondial nu ar trebui sa faca asa ceva!!! Salutare!!!
https://www.youtube.com/watch?v=hAJXvJMYglc
Mai clar nu se poate, Rosberg stia ca vine Ham lansat din spate si cica " i-a inchis usa in nas", dar asta a insemnat sa-l forteze sa iasa pe iarba si finalul se stie.
Cine are ochi sa vada si sa traga concluziile.
De ce persistati prosteste cu expresia asta de-a dreptul cretina - "a pierdut controlul volanului"???Tampenia asta vine din perioada comunista (care a trecut de mai mult de un sfert de secol) cand era folosita de Militia de atunci cand se referea la accidentele rutiere.
Trebuie sa va repet de fiecare data ca nu se pierde controlul volanului, ci al masinii???? Volanul nu se controleaza, masina e controlata (sau o tii sub control) cu ajutorul volanului.
Nu cumva vorbiti si de milioane cand va referiti la sutele de lei? Nu cumva vorbiti si de "roni" in loc de lei?
Stiti ce este un test-drive?
Dar un drive-test?
Automarket, mai citeste cineva de la voi ceva din mesajele astea?
https://cdn.streamable.com/video/mp4/ys32.mp4
Era chiar o prada usoara pt Lewis in acel moment, chiar si Ricciardo putea trece de el.
Un mare BRAVO pentru Max Verstapppen, super, un viitor campion.
Ce spun cei de la SkySports ma cam lasa rece. Nu de putine ori au demonstrat ca pot fi impartiali cand unul dintre piloti poarta steagul lor.
"Lewis was too aggressive to pass him and why should Nico give him room? He was in the lead."
Am vazut multe persoane entuziasmate de cursa de ieri si sincer chiar nu-i inteleg.A fost o cursa plictisitoare si fara depasiri in care top 4 s-a decis doar in urma strategiilor.Oricum Verstappen merita toate felicitarile si admiratia si a fost indiscutabil omul zilei urmat la mare distanta de Perez,Sainz,Bottas si Raikkonen.
1. In focul cursei, sunt multe lucruri care pot scapa telespectatorului. Din transmisia TV eu am ramas cu impresia ca Hamilton a fortat pe partea gresita si ca vina a fost a lui, pentru ca s-a avantat prosteste, ca un copil la borcanul cu dulceata.
2. Transimisiunile din Romania, indiferent ca vorbim de cea de la Telekom sau de cea de la Digi sunt puerile, daca le compari cu cea facuta de Sky, acolo unde urmaresc eu cursele. Este adevarat ca si logistica celor de la Sky este la infinita distanta de ceea ce ofera o transmisie din studio, facuta dupa o transmisie video, dar si comentatorii alesi pana in momentul de fata lasa mult de dorit. Am incercat sa urmaresc cursele la noi si nu am putut, nici pe Digi si nici pe Dolce. E ca si cum ai mai incerca sa joci acum jocuri pe Spectrum :)).
3.Urmarind pe net reluarile incidentului am realizat ca Rosberg a facut o manevra intentionata, inaintea virajului unde s-au lovit, catre dreapta, nefireasca avand in vedere ca urma un viraj la dreapta. Firesc ar fi fost ca, inaintea acelui viraj, el sa fie pozitionat in exteriorul lui, deci pe partea stanga a pistei. Tot din reluari am vazut ca, dupa momentul cand Rosberg a fost constient ca urmeaza sa fie atacat, a reactionat o singura data, ducand masina catre dreapta. Urmarind aceste reluari de mai multe ori, mi-am nuantat pozitia si desi am continuat sa il consider pe Hamilton vinovat pentru imprudenta si nerabdare, am realizat ca Rosberg a avut o implicare activa in desfasurarea evenimentelor, chiar daca ea a fost justificata prin prisma faptului ca el era in fata si ca avea tot dreptul sa isi apere pozitia.
4.Dupa cursa am urmarit in continuare transmisia celor de la Sky si am vazut si analiza evenimentului. Ei au avut acces si la filmarile din cockpit si au pus in paralel ce s-a vazut din cele doua masini. Eh ... acum lucrurile s-au schimbat. Pentru ca ... Rosberg a gresit setarea pe care a ales-o la start. Ea nu l-a penalizat atata vreme cat a fost pe accelerare - ceea ce s-a intamplat atunci cand l-a depasit pe Hamilton - dar rezultatul acelei setari gresite s-a vazut in inainte virajului 4, unde s-a produs evenimentul. Acolo masina lui s-a comportat impropriu si l-a vaduvit de puterea de care avea nevoie. Hamilton,avand masina setata corect, in acel viraj a mers "blana" si a fost in situatia in care avea o accelerare mult mai buna decat Rosberg. A tinut cont de faptul ca urmatorul viraj este de dreapta si a mers pe interiorul lui, care parea liber. Rosberg l-a vazut ca trece de pe stanga pe dreapta si a decis sa blocheze partea dreapta. Manevra a fost curata din partea ambilor. Pe inregistrari se vede ca Rosberg merge moderat la dreapta, nu fandat. Cel putin asta este parerea mea. DOAR CA, nu era momentul pentru a face asta. Pentru ca el era mult mai lent decat Hamilton, si avand in vedere elanul aluia, cam era cazul sa il lase sa treaca, avand in vedere ce fel de om este Hamilton. Deci ... eu as zice ca in acest moment il consider ceva mai vinovat pe Rosberg decat pe Hamilton.
5.S-ar fi putut intampla si altfel, in sensul in care Hamilton ar fi putut sa sesizeze miscarea catre dreapta a lui Rosberg si sa opreasca atacul, cu toate ca era perfect indreptatit sa il duca pana la capat. Insa ... nu stiu cati piloti ar fi fost in stare sa sesizeze traiectoria lui Rosberg si cati (si mai putini) ar fi fost in stare sa si reactioneze anticipand pericolul.
6. Ce nu a spus nimeni si m-ar interesa pe mine sa stiu este ce s-a intamplat la start: ce a gresit Hamilton sau ce a facut Rosberg mai bine.
Cat despre SkySports... sunt curios ce ar fi zis daca era Vettel in locul lui Hamilton. Ce face Rosberg in masina e irelevant! Miscarea lui Rosberg era perfect legala.
Nu stiu de ce toata lumea considera ca a facut ceva antisportiv sau a provocat deliberat accidentul. Este o miscare normala de aparare pe care campionul in curs trebuia sa o anticipeze si nu trebuia sa se pripeasca.
Iar daca tot suntem atat de opariti, ca fani, ca Hamilton a iesit din cursa... de ce nu ne ofticam se de startul ratat in fata neamtului? Mi se pare ca acum cautam orice vinovat in afara de pilotul din scaunul monopostului.
ferarri de locul 5-6? hmm cam trist
Ce ar mai fi de spus:
- prea bun Verstapen, o cursa exceptionala;
- RedBull i-a pacalit grav pe cei de la Ferrari cu stategia schimbarilor de pneuri, cel putin la Vettel s-a vazut ca a cel stint pe softuri a fost mult prea scurt;
- pana lui Ricci sper sa nu fi avut legatura cu discutia despre presiunea scazuta de pe monoposturile RedBull;
- parca si-au mai revenit si comentatorii de la Digi, macar au inceput sa citeasca si informatii de pe alte siteuri.
Nu stiu ce face exact setarea respectiva (banui niste chestii dar nu sunt sigur) asa ca nu m-as hazarda sa presupun ca l-a ajutat in vreun fel la start. Tocmai de aceea am si spus ca as vrea sa vad acelasi gen de analiza care a fost facut pentru evenimentele premargatoare accidentului si pentru start.
Dupa cum vedeti sunt multe chestii care nu apar la prima vedere si care influenteaza ce se intampla pe pista.
Din pacate discutiile de aici sunt in mare parte sterile si ele se rezuma la comentarii inflamate, de genul "ba creionul meu este mai bun, ca mie mi l-a dat mama mea".
Daca cineva considera ca cei de la Sky au fost partinitori in comentariile pe care le-au facut ar fi bine sa ne si spuna care considera ei ca sunt aspectele care au fost trecute cu vederea sau care sunt cele care putea fi interpretate altfel fata de cum au fost interpretate.
Chiar si ignorand asta, manevra lui Rosberg este corecta la nivelul relatiei dintre cei doi. Era cazul sa ii arate lui Hamilton ca e decis sa nu il lase sa isi faca de cap, asa cum si-a facut in trecuta. In ciuda evidentei, echipa inca il tine pe Hamilton in puf... Lauda nu pare sa aiba mare influenta acolo.
Repet, cred ca in primul rand e greseala lui rosberg...
P.S. Nu stiu ce a maturat pe acolo, dar regulamentul nu-l stii. Uite aici un mic citat "Any driver defending his position on a straight, and before any braking area, may use the full width of the track during his first move, provided no significant portion of the car attempting to pass is alongside his."
Spor la traducere, daca nu stii engleza, nu-i bai roaga unul dintre parinti sau prieteni sa te ajute sa-l traduci.
1. Cursele de F1 ar fi mult mai interesante fara Mercedes.:) Sau mai exact cu pilotii Mercedes ciocnindu-se in primul tur:))
2. referitor la incident: Cred ca opinia comisarilor este cea corecta: incident de cursa. Hamilton a incercat sa-i ia interiorurl, Rosberg l-a blocat (lucru absolut regulamentar, are voie sa schimbe directia o singura data, ceea ce a si facut), Hamilton s-a panicat (eu asa vad, ca s-a sperita si a luat prea mult de volan), a iesit pe iarba, iar de aici lucrurile nu au mai fost controlabile.
Practic, niciunul dintre cei 2 piloti nu a incalcat regulamentul. Insa Hamilton a aratat -din nou- ca anul acesta nu este in forma. Ma refer in special la forma psihica, ii lipseste concentrarea si ia decizii gresite sub presiune. Cei care se uita la F1 stiu ca acest lucru nu este o noutate pentru Hamilton, care conduce foarte bine mai ales atunci cand are totul sub control.
Intr-o situatie similara, orice pilot focusat pe cursa simula depasirea pe interior, Rosberg schimba directia-asa cum de altfel a si facut-apoi cel din spate, profitand ca cel din fata nu mai are voie sa schimbe iarasi directia-iesea pe exterior si-l depasea.
Manevra asta a incercat-o ieri Ricci cu Vetel, undeva spre finalul cursei, la sfarsitul liniie de start-sosire. A iesit brusc spre dreapta, dar neamtul nu a pus botul si a ramas pe trasa ideala, dar Rici nu s-a bagat sa forteze interiorul, caz in care se repeat incidentul Ros_Ham. Ca atare depasirea nu a reusit.
privind in aceasta cheie o sa intelegem si ce s-a intamplat intre cei doi MBR. Hamilton a facut o fenta depasire dreapta, Rosberg nu a blocat, crezand ca este doar o cacealma. In acel moment Hamilton, vazand ca Rosberg nu blocheaza imediat, si-a zis sa incerce sa treaca, moment in care Rosberg a reactionat iar Hamilton a tras i dreapta de volan iesind pe iarba, apoi a incercat sa ia stanga si s-a pornit saniuta.
100% race incident!
http://www.motorsport.com/f1/news/revealed-the-switch-error-that-triggered-the-rosberg-hamilton-crash-737281/
Se pare ca Rosberg era intr-o setare gresita a maparii motorului, lucru care a dus la acea pierdere de putere si incercarea lui Hamilton de depasire.
Era sa uit, superiorule: cate curse de F1 ai vazut live? Sunt sigur ca multe...
E spus acolo, dupa parerea mea, tot ce ar trebui spus. Restul impunsaturilor de aici chiar nu isi au rostul.
Hamilton este asa cum este si sper sa nu faca nimic care sa ma faca sa il plac mai mult decat il plac acum :). Cu toate astea, la faza despre care vorbim, el este victima. Nu chiar inocenta, dar este victima. Actorul principal a fost Rosberg. As fi curios sa stiu cum trebuie jonglat cu selectorul ala si de ce a ales el sa pun in pozitia in care l-a pus. A gresit din neatentie sau a judecat prost, mergand pe un rationament gresit?
Oricum ar fi ... pacat. Cred ca sunt multi nervi acolo. O sa ii trebuiasca multa maturitate lui Hamilton ca sa treaca peste asta. Si sper ca Rosberg nu o sa ramana traumatizat. Orice au declarat cei din conducere, omului ii va fi frecata ridichea, pentru ca a dat-o prost cu butonul ala. Nu vom afla ce se intampla acolo, dar as fi tare curios sa aflu daca as stii ca sunt ceva sanse sa se intample o scurgere de informatii adevarate :))
:)) pana la urma nu a fost degeaba sa intru aici
Cat despre carnet de conducere, scuze tu ai fost un imbecil si ai comparat F1 cu condusul in oras, iti dai seama cat de stupid suna nu? In F1 nu au... lumini de semnalizare, nu au distanta regulamentara, ci au o pista... fara trecere de pietoni si alte reguli care se aplica cand sofezi pe soselele din orice tara. Nu stiu cat ai sofat tu dar.... sper sa nu te intalnesc niciodata ca n-as vrea sa imi busesti masina, crezandu-te ca esti in F1. Cat despre curse live, am fost la cateva curse, nu cred ca conteaza cate, tu nu cred ca ai fost decat la Hungaroring in cel mai bun caz. Desi nu cred ca conteaza, daca poti sa mergi la o cursa si s-o vezi live, super tare. Oricum nu vad legatura cu incidentul din cursa de ieri.
P.S. Vrei sa pari inteligent nu-i bai dar ai dat-o prea repede cu jignirile, asta nu arata nici ca esti inteligent nici ca poti sa porti o discutie cu cineva care este mai inteligent ca tine sau care are un argument mai bun ca al tau. Sper sa ai curajul sa-ti ceri scuze, ar arata ca te respecti macar pe tine insuti.
Legat de incident, majoritatea comentatorilor neutri spun ca rosberg a fost agresiv, poate peste limita si in orice caz, nu prea se face unui coechipier ce i-a facut el lui hamilton. Si nu, n-am fost la Hungaroring desi mi-ar placea sa ajung si acolo.
Gata, de-acum vorbesti singur ca vad ca iti place.
PS: nici macar nu sunt fan hamilton sau rosberg, am fost odata, demult, fan Senna si McLaren
The stewards' verdict said Hamilton "had a portion of his front wing inside [Rosberg] small fractions of a second prior to [Hamilton] having to leave the right side of the track to avoid an initial collision, which may have led him to believe he had the right to space on the right".
it added Rosberg "had the right to make the manoeuvre that he did and [Hamilton's] attempt to overtake was reasonable, and that the convergence of events led neither driver to be wholly or predominantly at fault".
Asked whether Rosberg had also apologised on that basis, Mercedes F1 boss Toto Wolff said: "I think he said he understood it was difficult for the team."
He added: "It is clearly not that each of them feels he is entirely faultless."
Wolff said it was "an incident that could have been avoided from both sides" and added that the two drivers would still be allowed to race.
He said: "I am going away angry and upset but isn't that what racing should be all about?"
Deci sa fie clar accident de cursa cum este si normal sa se mai intample.
P.S. N-ai cont sau ID, nimic?
"The apology is on my behalf that I didn't score those points for the team. These things happen in racing.
"But it's the right thing to apologise to all these guys, just like when the engine fails they apologise to me.
"What has happened doesn't change anything [in terms of team dynamic]. We just push to keep racing."
Asta este doar o chestie de P.R., in rest, nu are motive sa-si ceara scuze.Oricare alt pilot de pe grila ar fi procedat la fel daca vedea ca Rosberg e in dificultate.
eu as zice ca ar fii inchis trasa orice pilot de pe grila, sa nu mai zic daca ar fii fost verstapen sa ii inchida usa atunci nici nu vreau sa ma gandesc cate laude ar fii cules, eu as spune doar ca rosberg are un start mult mai bun decat Ham in rest cred ca daca Lauda care a pilotat masini de curse si a fost campion mondial si care l-a si sustinut pe Ham pana acum a recunoscut ca a gresit Ham nu stiu ce ar mai putea comenta sau adauga o alta persoana
in schimb nu as vrea sa imi imaginez ce scandal monstru ar fii iesit daca ar fi Ham in fata si Rosberg in spate, atinci pot anticipa ca ar fii fost clar sabotaj si nemernicie din partea lui Rosberg
In rest cele bune speram la curse animate si pe viitor
P.S. Nu mi-e rusine.
Scuze ca am raspuns greu dar ma jucam Doom.
Uite aici un poll top gear:
http://www.topgear.com/car-news/crash/poll-who-was-blame-mercedes-spanish-gp-crash
Se pare ca tu faci parte dintr-o minoritate care digera mai greu...
Raman totusi cu regretul ca cei 2 piloti MBR nu si-au disputat suprematia pe marginea circuitului (pumni, picioare, capete-n gura :) ) Hamilton, dupa cum a aruncat volanul (cu simbolul Mercedes) parea apt de lupta. Totusi, timpul nu este pierdut. Urmeaza Monaco si este destul de stramt pe acolo :)
Cert este ca Ros realizeaza ca nu se va mai intalni curand cu o astfel de sansa. Sunt convins ca va face orice pentru a pastra cat mai mare diferenta de puncte dintre ei cu atat mai mult cu cat (inca) celelalte echipe nu reprezinta o amenintare. Imi place sa cred ca update-ul de motor al celor de la Renault le vor permite celor 2 lupi foarte tineri sa lupte la varf. Despre Ferrari m-am lamurit: ei sunt cu zisul.
Ros a gresit setarile, a realizat greseala si a incercat sa-si apere pozitia cu orice risc. Parerea mea este ca ar fi fost depasit de toti ceilalti piloti din varf pana cand motorul (electric) reintra in parametrii.
Ham a vazut becul rosu aprins (diferenta mare de viteza) in spatele monopostului lui Ros, a stiut motivul aprinderii becului si a vrut sa profite atunci nu dupa ce eroarea era inlaturata.
Pana la urma e greu sa te decizi care a fost mai infantil: Ros gresind setarea sau Ham ca a incercat sa profite de o ocazie care putea banui ca nu-i va fii acordata. Putea sa-l forteze sa schimbe directia spre dreapta si sa-l depaseasca ulterior pe stanga. Eu asa am vazut ca se face. Fiecare dintre ei a gresit impardonabil pentru pozitia pe care o ocupa si titlul pentru care se dueleaza. Imi place Mercedes ca echipa, apreciez munca lor foarte mult, dar pilotii sunt (de cele mai multe ori) ridicoli. Sper sa schimbe ceva in sensul asta.
http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/5/f1-spain-hamilton-rosberg-drivers-go-for-gaps.html
http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2016/5/mercedes-drivers-split-over-racing-incident.html