Cronometrat cu 1:35.657, pilotul echipei Red Bull Racing a fost cu numai o zecime de secundă mai rapid decât Lewis Hamilton, în timp ce coechipierul său Mark Webber va pleca de pe locul trei.
Fernando Alonso, rivalul său în lupta pentru titlul mondial, a avut o prestaţie sub aşteptări şi a terminat calificările doar pe locul nouă, însă va pleca în cursă de pe poziţia a opta datorită unei penalizări suferite de Romain Grosjean (Lotus, locul 4) pentru schimbarea cutiei de viteze. În cazul în care Vettel va câştiga cursa, pilotul Scuderiei Ferrari trebuie să termine cursa în primii patru pentru ca titlul să se decidă în ultima cursă de la Interlagos.
Kimi Raikkonen a proftat de asemenea de penalizarea lui Grosjean pentru a pleca de pe locul patru al grilei, din faţa unui Michael Schumacher (Mercedes) aflat la una dintre cele mai bune performanţe din ultima perioadă. Felipe Massa (Ferrari) va pleca de pe locul şase, urmat de Nico Hulkenberg (Force India), Grosjean, Alonso şi Pastor Maldonado (Williams).Q2: O NOUĂ DEFECŢIUNE TEHNICĂ LA MCLAREN
Jenson Button a stabilit doar al 12-lea timp şi a ratat calificarea în Q3 în urma unor noi defecţiuni tehnice la monopostul McLaren, fiind urmat pe grila de start de Paul di Resta (Force India) şi Jean-Eric Vergne (Toro Rosso). Sauber nu a reuşit să se infiltreze în Q3 cu niciunul dintre piloţi, iar Sergio Perez şi Kamui Kobayashi vor lua startul de pe locurile 15 şi 16, urmaţi de Nico Rosberg de la Mercedes.
Q1: RICCIARDO, SINGURĂ VICTIMĂ "TRADIŢIONALĂ"
Daniel Ricciardo a fost singurul pilot al unei echipe tradiţionale eliminat în prima parte a calificărilor, iar mica surpriză a fost produsă de Marussia: ambii piloţi ai echipei, Timo Glock şi Charles Pic, au reuşit să-i surclaseze în calificări pe Heikki Kovalainen şi Vitaly Petrov, cei doi piloţi de la Caterham. Ca de obicei, ultima linie a grilei de start este ocupată de HRT. Marele Premiu al Statelor Unite va avea loc duminică cu începere de la ora 21:00, ora României.
SUA - Rezultate Calificări:
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m35.657s
2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m35.766s + 0.109
3. Mark Webber Red Bull-Renault 1m36.174s + 0.517
4. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m36.587s + 1.051
5. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m36.708s + 1.137
6. Michael Schumacher Mercedes 1m36.794s + 1.280
7. Felipe Massa Ferrari 1m36.937s + 1.484
8. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m37.141s + 1.643
9. Fernando Alonso Ferrari 1m37.300s + 0.930
10. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m37.842s + 2.185
Q2 cut-off time: 1m37.404s Gap ** 11. Bruno Senna Williams-Renault 1m37.604s + 1.808 12. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m37.616s + 1.820 13. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m37.665s + 1.869 14. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m37.879s + 2.083 15. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m38.206s + 2.410 16. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m38.437s + 2.641 17. Nico Rosberg Mercedes 1m38.501s + 2.705 Q1 cut-off time: 1m38.862s Gap * 18. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m39.114s + 2.556 19. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m40.056s + 3.498 20. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m40.664s + 4.106 21. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m40.809s + 4.251 22. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m41.166s + 4.608 23. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m42.011s + 5.453 24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m42.740s + 6.182
Anyway good job Red Bull. Let's win this. =q
Alonso, Massa is faster than you :)
era de asteptat, acum urmeaza sa se strice masina lui hamilton-abandon in cursa sau o va strica chiar el ca e priceput la asta
mai are de invatat circuitul 0O
comm-uri de-i ustura pe alonsisti. Tine-o tot asa; 10 p de la mine :)
In ceea ce il priveste pe Alonso, nu cred sincer ca locul al 8-lea il va impiedica...daca scapa de primul viraj, fara sa fie din nou lovit de cine stie ce amator neatent, ajunge sigur in primii :-??
In principiu un huo pentru ferrari care tot comenteaza cu aducem updaturi, etc, si nu fac nimic. Mai poate fi un mic truc, de a fi setata masina aia pentru cursa si nu pentru calificari, desi putin probabil.
Vettel si redbull sunt la inaltime. Nu braveaza, ci demonstreaza, si in aceste conditii merita titlurile. Mai sunt 2 curse totusi.
Hamilton o vreme nu va mai vedea linia de start atat de aproape ... egoul si aerele lui incep deja demult sa ii stea in calea succesului.
9. Grosjean
10. Maldonado
Nu-l vad pe Alonso trecand de primul viraj.
Ce sa mai spunem despre cei care tot timpul aduc noi updaturi (Ferrari) dar la fiecare concurs spun ca data viitoare va fi mai bine. Felipe la + 1.484 sec de primul loc iar Fernando la + 1.930 sec ? Pai in ritmul asta pretendentul la castigarea titlului la piloti (Alonso) va lua tur de la Vettel ! Nu stiu ce nu a mers la Ferrari dar nu au avut nici o sansa sa ajunga macar pe primele sase pozitii. Stiam ca incalzesc greu pneurile dar la ei nu functioneaza nici dupa patru ture. Daca maine nu se intimpla vre-o minune (minune nu e daca Vettel nu termina cursa, oricum poate castiga lejer in Brazilia) in sensul ca Ferrari sa arate un rimt de cursa superior celorlalte masini, titlurile la constructori si piloti este ca si dat.
Pacat, as fi vrut un pic de suspnas pe ultima cursa.
Hamilton.... Păcat de el... Ar fi putut face multe dar viata de Star e mult mai incitanta....
La formula 1 la care te uiti tu cel de pe locul 9 porneste din spatele celui de pe locul 8 (fizic si nu matematic)? Se face prea multa agitatie pe seama lui Romain sau Maldonado. Sint convins ca niciunul dintre ei daca ar fi stiut ce urmari pot avea "incidentele" in care s-au bagat nu o faceau. Dar au facut-o probabil din teribilism sau dorinta de afirmare. Le-a iesit prost iar lumea acum rade de ei. Nemeritat.
Dupa startul cursei s-ar putea ca multi sa-si lase masinile in primul viraj. Cine ar putea fi ei ? Habar nu am acum. Dar nu-l vad bine pe Vettel (de exemplu) iar de la locul 3-4 in sus oricare poate parca din vina lui sau a altcuiva aici.
Trist, jalnic si patetic.
In rest,........liniste si pace!
p.s.
Va reamintesc: cu exceptia Kimi (2007), Ferrari nu mai exista pentru lupta cea mare (sic!). Si nici nu va conta atata vreme cat vor mai miza pe acest circar si profitor: Alonso. Sincer, fata de alfonsino, Kamui este super-talent.
Pace!
A, da, si mai cred ca se va depasi foarte foarte greu. Vor fi putine depasiri. Datorita faptului ca pilotii inca nu stiu bine circuitul, apoi nu vor risca foarte mult.
Evident ca nu au facut-o intentionat cei care au fost implicati in accidente, daca nu-i cheama Piquet. Mult tine de cojunctura dar si de a ceda la momentul oportun pentru un plus de siguranta. Alonso putea evita accidentul cu Kimi macar, acolo mare parte a fost vina lui. Grosjean a incercat sa arate ca e mai bun decat Kimi, s-a gandit sa ajunga repede in fata, sa urce multe locuri la start.
normal ca au fost update-uri si ca masina e mai buna decat inainte si NU mai rea. Dar ce deplangi tu e relativ la concurenta. Rbr a urcat mult fata de inceputul sezonului. Dar numai Vettel e foarte foarte rapid nu si Webber asa ca sa nu diminuam meritul pilotului. Si poate nici Alonso nu struneste Ferrari-ul pe cat s-ar putea. E un cumul de factori. Bocesti degeaba.
cei mai buni sa castige bafta tuturor
Si ... da, orice se poate intimpla intr-o cursa si poate castiga si cineva care nu e nici macar in primii 10 pe grila (Valencia iti spune ceva ?).
In regim de cursa cele mai rapide sint monoposturile lui Hamilton urmate de cele doua Ferrari. Intre cele doua tipuri de pneuri obligatorii e o diferenta de cca 1 secunda. Cum pe monoposturile Ferrari pneurile medium nu dau rezultate decit dupa 4-5-6 ture ma astapt sa le schimbe cam cu tot atatea ture in urma celorlalti.
Cursa nu este inca jucata si foarte multe mai pot interveni.
Deci, fanii Ferrari au de ce sa se uite la cursa :)
PS: facem un pariu ca astazi la Austin nu castiga Vettel (pariez pe Hamilton) si nici nu se decide titlul la piloti ?
F1 inseamna spectacol!!!!!!!!
Da un search cu google pe net, gasesti usor un torent cu inregistrarea de la Sky Sports. Sint deja si calificarile (as pune si link cu calitate buna dar nu stiu daca nu e impotriva politicii automarket.ro). Rog lamurire daca se poate de la cineva responsabil.
Multumesc.
Ma bucur pentru pozita lui Shumacher, dar faptul ca este mult in fata lui Rosberg se pare ca se explica prin utilizarea unui upgrade al evacuarii, rosberg alergand in calificari cu o masina cu specificatia veche.
http://www.formula1.com/news/features/2012/11/14072.html
Updaturi si la concurenta Ferrari (la Ferrari chiar nu am vazut sa fi aparut nimic):
McLaren MP4-27 - new front wing 17 November 2012
http://www.formula1.com/news/technical/2012/882/1026.html
Red Bull RB8 - new rear wing 17 November 2012
http://www.formula1.com/news/technical/2012/882/1027.html
Daca e adevarat ca Alonso invata mai greu circuitele inseamna ca nu e un pilot de instinct.
Weekend placut in continuare,
Una e cand dai goarna masinii pe parcursul a 1 - 2 ture (hai 4 in calificarile astea, dar a fost o exceptie) si alta e sa iti setezi masina sa iti mearga snur in ritm de cursa. In cazul in care nu s-a observat, primele ture din cursa sunt cam 6 secunde mai slabe decat timpul de pole-position, scazand pe masura consumarii benzinei, iar fastest lap e cam ultimul tur- dar si ala cu vreo 2-3 secunde mai slabe decat timpul de pole.
In calificari RedBull a dat el fum, dar ma-ndoiesc ca in cursa va fi mai rapid cu 0.2-0.3 s/tur decat restul concurentei. Au fost destule curse (drept e ca nu recente) in care Ferrari si McLaren tineau pasul cu RedBull.
Plus: asta-i circuit nou, aderenta-i scazuta, lumea face multe greseli, nu cunosc chichitele, de fapt majoritatea merg si acuma in ceata, asa nu-i exclus sa vedem si protagonistii iesind nitelus in decor.
Deci, din punctul meu de vedere, cursa deschisa cam oricarui rezultat. Inclusiv unui dublu abandon Vettel-Alonso, depinzand si de prima curba, si de cat de calmi sunt aia din spate. O sa fie parsiv rau startul asta. Vettel o sa trebuiasca sa traga din greu pentru a castiga; dar pe de alta parte lui cred ca i-ar fi suficient o clasare cu 1 loc in fata lui Alonso. Ceea ce e foarte usor de facut, dealtfel. Alonso face el minuni in cursa, dar sa-l depasesti pe Vettel, o sa fie o nuca tare-tare si pentru el.
Si nu in ultimul rand, nu uitat ca TOATA LUMEA merge acuma pe setul 8 de motoare (ultimul reglementar), iar unii au motorul asta numarul 8 de cel putin o cursa ba unii au motoarele vechi chiar de cateva curse bune (vezi Macca)...deci posibil si abandonuri mecanice datorata uzurii, sau chiar retrogradari pe grila in Brazilia daca vor folosi motorul 9. Si nu stiu de ce, dar circuitul asta mi se pare destul de solicitant pentru masina in ansamblul ei.
Rupe-te-n figuri in continuare, daca asta vrei.