Vettel va pleca din pole position în Marele Premiu al Ungariei!

De Daniel Popescu
Publicat Sambata, 31.07.2010
Red Bull Racing şi-a spulberat rivalii în calificările de la Hungaroring şi ocupă prima linie a grilei de start prin Sebastian Vettel şi Mark Webber.

Red Bull Racing a confirmat din plin statutul de mare favorită în Marele Premiu al Ungariei şi a câştigat fără drept de apel calificările.

Sebastian Vettel a obţinut al şaptelea pole position al sezonului şi al patrulea consecutiv după ce a fost cronometrat cu 1:18.773, fiind singurul pilot care a coborât sub pragul de un minut şi 19 secunde. Germanul va fi acompaniat pe prima linie a grilei de start de coechipierul său Mark Webber, care a fost însă cu peste patru zecimi de secundă mai lent.

Dacă cei doi piloţi ai echipei Red Bull nu au avut niciun fel de emoţii în această după-amiază, Ferrari a fost nevoită să se mulţumească cu locurile trei şi patru obţinute de Felipe Massa şi Fernando Alonso, care confirmă însă trendul ascedent din ultima perioadă.

Lewis Hamilton a fost singurul reprezentat al echipei McLaren în Q3, însă britanicul nu a fost capabil să lupte cu Red Bull şi Ferrari şi va pleca doar de pe locul cinci, din fata germanului Nico Rosberg de la Mercedes GP.

Marea surpriză a calificărilor a fost rusul Vitaly Petrov, care a reuşit în premieră să-l surclaseze pe coechipierul său Robert Kubica în calificări, astfel că Renault ocupă locurile şapte şi opt.

A cincea linie a grilei de start a fost monopolizată de Pedro de la Rosa (BMW-Sauber) şi Nico Hulkenberg (Williams).

BUTTON ŞI SCHUMACHER, DEZAMĂGIRILE DIN Q2

Jenson Button şi Michael Schumacher au fost eliminaţi în a doua parte a calificărilor. Button a confirmat forma modestă pe care o traversează McLaren în această perioadă şi a ocupat doar locul 11, în timp ce Schumacher a stabilit doar al 14-lea timp la volanul monopostului Mercedes GP, continuând astfel evoluţiile modeste. Între cei doi s-au intercalat Rubens Barrichello (Williams) şi Adrian Sutil (Force India), care vor pleca de pe 12 şi 13. Toro Rosso a fost eliminată la rândul ei în această sesiune, Sebastien Buemi şi Jaime Alguersuari urmând să plece de pe locurile 15 şi 17. Între cei doi, pe locul 16, s-a intercalat Vitantonio Liuzzi de la Force India.

EMOŢII PENTRU SCHUMACHER ŞI BUTTON ÎN Q1

Schumacher şi Button au fost la un pas să fie eliminaţi în Q1, însă au reuşit în extremis să obţină promovarea în a doua parte.

Singurul pilot al unei echipe tradiţionale eliminat în Q1 a fost revelaţia Kamui Kobayashi, însă japonezul a fost blocat în timpul unui tur rapid de pistă. Timo Glock (Virgin Racing) a reuşit să-i surclaseze pe ambii piloţi ai echipei Lotus şi va pleca de pe locul 19, fiind urmat de Heikki Kovalainen şi Jarno Trulli.

Coechipierul său Lucas di Grassi a stabilit al 22-lea timp, iar Hispania Racing ocupă ca de obicei ultima linie a grilei de start prin Bruno Senna şi Sakon Yamamoto.

Clasamentul complet al calificărilor este disponibil aici. Marele Premiu al Ungariei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00.

Comentarii (43)

  • Calificari
    RedBull au dominat tot weekendul. Daca totul decurge bine maine vor castiga dubla la pas.
    14 13
  • cum sa ai pretentii la titlu si sa fii la peste o secunda de pole ? cat de prost/ingamfat tre sa fii ?
    11 28
  • unde esti meclaren
    meclaren-ham-button nu mai conteaza maine se schimba liderul
    27 8
  • Csillo
    start
    Vom vedea startul de maine ca Red Bull a plecat des din pole..prevad o dubla Ferrari;).Mclaren f slaba.
    24 10
  • Popicul
    Hungaroring
    RBR este de ne atins, dar ce m-a dezamagit este insistenta cu care cei de la McLaren protesteaza in legatura cu aripile fata ale celor din fata lor.
    Oare astia nu sunt capabili sa accepte ca nu numai ei sunt destepti ?
    Au facut F duct, ceilalti l-au contestat o data, sistemul a fost evaluat ca regulamentar si s-au apucat sa-l colieze, acum cu aripile fata, au contestat in Germania, au contestat in Ungaria si continua sa ameninte ca nu se vor opri. !!!????
    24 6
  • F1-zone
    Hamilton acum are avans de 21 puncte fata de pilotii RedBull
    E foarte posibil sa-si pastreze pozitia de lider in clasamentul general, doar 5 puncte sa ia
    9 13
  • @popicul
    Mclaren nu face altceva decat sa protesteze. Din pacate pt ei vine vacanta si se inchid "tarabele" asa ca au premise sumbre pt ultima parte.
    18 4
  • ferrari
    e clar...ce`a mai tare ehipa este RedBull...e clar...Ferrari lenta...McLaren slab de toot...totusi,imi pare rau de Schumacher...dubla RedBull maine,3-4 Ferrari...[fan Ferrari]
    21 5
  • @Cyrus
    Renault sunt agresivi si cred ca vor termina mai sus asa ca ham..vedem startul maine
    18 4
  • iulian
    Ferari are nevoie de viteza si aderenta mai buna dar dupa cum e circuitul de denivelat nu ma mir ca sunt pe locurile 3-4 la start se pot intampla multe sa nu uitam duminica trecuta Goo Ferrari
    17 11
  • Artimon
    Ferrari
    Nu-i un circuit unde Ferrari sa fie cei mai buni, este bine ca reusesc sa tina aproape un podium chiar o dubla este posibil de obtinut. In regim de cursa Ferrari sunt puternici.
    15 9
  • rayn380
    incredibil
    cum naiba mai puteti sa comentati in stanga si-n dreapta despre Ferrari si McLaren cand au luat o bataie in aceste calificari cum n-au luat ei in toata cariera lor. Incredibili timpi au scos, 1,2s fata de ALonso si 1,7s fata de Ham si Massa...este enorm frate. Astia parca ar avea la fund reactor, pompat de Red Bull. Daca nu gresesc maine in cursa, este clar dubla RBR, fara nici un drept de apel. Fani Ferrari nu mai visati, ca visati degeaba la dubla Ferrari de maine.V-am zis, doar problemele celor doi din fata mai poate schimba ceva in clasament...voi chiar nu va dati seama de ritmul astora. Enorm, le vor da fum maine la toti. Parca nu era asa mare diferenta intre cele 3 echipe, dar aici chiar nu stiu ce i-au putut face de a scos Vettel timpul ala. M-am uitat la vreo 4 ani in urma la calificarile MP al Ungariei, timpul de azi al lui Vettel fiind de departe mult mai bun decat al celorlalti care au mai scos poe-ul aici. Practic nu s-a coborat sub 1.19.50. O alta chestie, la acel Front Wing Analysis, s-a vazut clar cat poate cobori aripa fata la masinile RBR si Ferrari comparativ cu McLaren in acelasi loc de pe pista, practic in aceleasi conditii, similare pentru toti 3. Pai la primii doi, acea aripa mergea razant cu asfaltul, s-a vazut clar cat de mult isi modifica unghiul de atac, cat de mult poate cobori, in raport cu aripa McLaren care a ramas constant la aceeasi distanta fata de sol. Degeaba, o dau la intors oficialii FIA ca este regulamentara, se vede cu ochiul liber cum lucreaza. Pai, la cea mai mica denivelare sau daca prinde ceva debriu pe pista/pietricica, ii zboara toata aripa fata....Au facut anul asta cam cum au facut si cu acel diffuser al lui Brawn de anul trecut, pe care toti l-au contestat, dar spre final s-a spus ca este ok si poate fi copiat de ceilalati, desi nu era regulamentar. Asa si cu aripa asta. O sa sara in sus fanii Ferrari ca asa este si cu F-Duct-ul. Totusi, despre F-Duct nu prea este cine stie ce speculatii in regulament, dar despre aripa fata este scris clar ca trebuie sa-si pastreze unghiul de atac constant, iar distanta fata de sol trebuie sa nu varieze. Vom vedea ce se intampla. Mai este jumate de sezon, aceasta jumatate anuntandu-se foarte aprinsa....Imi pare rau de Button ca n-a reusit sa se califice in Q3. Este a nu stiu cata oara cand nu reuseste. Totusi sunt optimist ca prin ritmul lui se va clasa cat mai mult in fata, mai ales ca sigur el va pleca cu gume tari, masina comportandu-se mult mai bine cu aceasta compozitie. Daca mai punem la socoteala si faptul ca stie sa menajeze foarte bine masina, sunt sigur ca se va plasa in top 5 la final. Atat Lewis cat si Button vor pleca de pe partea curata. Ma astept din nou la un start in forta a lui Lewis si sper sa-i ia fata cel putin lui Massa. Daca reuseste treaba asta si cu ALonso, voi fi cel mai fericit fan McLaren...Asadar, bafta baieti maine si scoateti maxim de puncte astfel incat, cel putin inaintea pauzei de o luna sa ramaneti tot pe primele locuri. MULTA BAFTA!!!
    16 24
  • Russian.ru
    clasament...
    unicul p care pot sa-l felicit este VPertov!!! Bafta miine!!!
    18 2
  • rayn380
    nu prea este cine stie ce speculatii
    nu prea *sunt nu stiu ce speculatii*
    4 17
  • rayn380
    @iuliane
    nu ma cobor la mintea ta, si-ti spun doar ca esti un obraznic nesimtit care provoci pe altii la flame, fara sa fi fost atacat in mod direct de catre mine sau de catre altii. Mi-am expus parerea referitoare la califcarile ce tocmai s-au incheiat, daca nu-ti convine ce am comentat, apasa naiba pe butonul ala rosu si nu ma mai scoate din pepeni cu injurii aduse fara rost la adresa mea.....
    6 17
  • @rayn380
    Cu alte cuvinte "nu ma mai scoate din pepeni cu injurii" ca numai eu am voie :)) of!of!
    12 7
  • ctlnmihai
    Vettel va pleca din pole position în Marele Premiu al Ungariei!
    Dominatie Red Bull.. Bravo Hamy ptr. locul 5 .button dezamagitor.. Sa vedem maine ce se va intampla insa Red Bull pornesc ca favoriti la dubla..
    6 10
  • Ba eu nu inteleg , ce ingineri au astia de la red bull ??!! Ferari , Mercedes , Mclaren si restu nu le fac fata. Red bull nu fac masini de serie sau altceva , au un motor de renault si restu depinde de ei. Incredibil.
    16 0
  • salutare
    urmariti cumva primul campionat mondial de Formula1 din viata voastraa?????daca nu,atunci nu mai cantati prohodul Mclaren!!!!!!sunt circuite,pe care Ferrari sunt bune,atele pe care Redbukk,spulbera tot,iar altele unde Mclaren face regula!!!!cel mai important lucru este,cine va ajunde primul la sfarsitul campionatului,oricum ptr baietii de la Ferrari si cei de la RedBull,prevad un sfarsit de campionat,foarte agitat,mai ales dpdv al problemelor de fiabilitate de la inceputul sezonului,cand le-au "fumegat",vre-o 2 motoare,la fiecare!!!!!
    9 10
  • de acord
    ...cu o remarca a cuiva de p\aici. Singurul lucru pozitiv din aceste calificari e super performanta lui Petrov.
    8 7
  • Lewis Hamilton = 2010 F1 Champion
    4 14
  • What goes around comes around...Credeti ca RBR o s-o mai duca pe roze mult?Acum McLaren trec printr-o perioada mai dificila,dar eu am incredere ca o sa-si revina.Tot respectul din lume pentru timpul lui Vettel si pentru performanta celor de la Renault...desi am auzit ca stau prost cu motorul.Poate am eu o minte malefica,dar de la inceputul sezonului asa mi-am dorit un accident d-ala urat care sa scoata una din echipele fruntase(Ferrari,RBR) din cursa si sa avem o rasturnare incredibila de situatie.Ar fi mai palpitant decat sa-l vedem pe Massa inchizand ochii in fata unei victorii frumoase.Victoriile predictibile sunt plicticoase,asa ca eu tin maine cu Renault:)).
    6 12
  • shogun
    hehe
    Daca tot isi da lumea cu presupusu maine button o sa fie singuru care va lua puncte pt maclada ham abandoneaza. victorie webber.
    11 5
  • Corect mad
    Hungaroring pune in evidenta ce are mai bun Red Bull in comparatie cu concurenta - aderenta ff buna in virajele lente si medii. Difereta intre ei si restul echipelor se face cu precadere in sectorul 2, foarte virajat, si 3.
    In Italia Mclaren probabil o sa aiba acelasi avantaj fata de austrieci.
    7 2
  • Popicul
    Pasarea malai viseaza !
    Fanii McLaren sunt admirabil in optimismul lor naiv si infantil !
    Sper pentru binele formulei 1 ca Red Bull sa nu dea chix si, anul acesta sa aiba un pilot campion mondial si sa le ia banocii si la constructori.
    Ferrari e cam in urma asa ca nu intra in calcul, mai ales la constructori.
    Va fi o palma usturatoare pentru Mc Laren care este finantata de toti participantii pusi de FIA sa cumpere ECU, si pentru Ferrari care are buget si personal cat ambele echipe finantate de Matesitz
    Maine, un fel de cursa de casa a finantatorului dubla RBR fara comentarii.
    9 4
  • @
    sincer ma asteptam la asemenea calificari...deja locurile 1 si 2 sunt adjudecate si pe restul e bataie . Mclaren erau cu aproximatie la fel de departe de RedBull la inceputul sezonului si au recuperat asa ca am incredere ca vor reveni in frunte . Singura sansa ca maine sa avem spectacol e ploaia . Succes Lewis , Button , Mclaren !

    ps : unii au inceput sa devina penibili si sa comenteze cu mai multe nickuri . Sa vedeti ce s-ar rari comentariile daca numai cei logati ar putea sa-si posteze opiniile .
    6 7
  • rayn380
    ....
    OFF
    "Cu alte cuvinte "nu ma mai scoate din pepeni cu injurii" ca numai eu am voie :)) of!of!"

    Xiorele poate n-ai vazut commentul idiotului aluia prin care m-a jignit(injurat), fara sa fi comentat cu absoult nimic la adresa lui. De fapt i-a fost sters la scurt timp de admin.


    ON
    "Fanii McLaren sunt admirabil in optimismul lor naiv si infantil !"

    Popicule unde vezi tu ca a afirmat vreun fan McLaren cum ca cei doi piloti ai acestei echipe vor lua dubla, asa cum s-au hazardat fanii echipei Ferrari sa zica, desi la fel ca si cei de la McLaren au luat o bataitza foarte usturatoare la funduletz. Timpii spun totul. Cel putin din partea mea, am zis ca sunt optimist ca cei doi de la McLaren vor scoate un maxim de puncte, referire mai mare facand la Button prin constantza de care da dovada in timpul unui GP. Se poate ca Alonso sa-l faca pe Weber, nimic mai mult, intrucat alonso, pleaca de pe partea curata, in shcimb Weber pleaca de pe partea murdara, aceasta fiind una din cele mai murdare zone dintre toate circuitele din F1
    7 10
  • Popicul
    clarificare
    Eu ma refer la atitudinea voastra care minimalizeaza postura McLaren numai la aceasta cursa !
    Eu numai daca RBR mai face vreo greseala ca aia cu gumele in Q 3 le poate lua cineva polul anul asta,
    Fie Hungaroring fie Monza sau Singapore RBR e facuta atat de bine ca ceilalte oricat vor evolua vor ramane in spate pentru ca nici cei de la RBR nu dorm.
    8 4
  • @rayn380
    ce ne facem prietene cu Red Bull? Sunt infricosator de rapizi fata de restul? Sunt demoralizat de cat de rapizi au fost azi. Pur si simplu au spulberat orice concurenta. De felul meu sunt un luptator fanatic, dar oricate ghinioane sau probleme ar avea sunt pur si simplu prea buni. Cred ca trebuie sa ne predam anul acesta, sa acceptam ca luptam pentru locul 2. Nu inteleg regresul celor de la Mclaren. Anul trecut la jumatatea lui iulie au reusit una devarat miracol, de atunci incolo fiind mereu rapizi pe orice tip de pista (exceptie Spa), dintro masina varza au facut o masina ce a devenea tot mai buna de la cursa de la cursa. Anul aceasta, au avut o mult mai buna baza de pornire, la Istanbul si Montreal am crezut au devenit nr 1, si apoi dintr-o data caderea. Ce s-a intamplat intre Istanbul si Silverstone cand Ferrari erau la +600 de Mclaren, sa cazi apoi la aproape o jumatete de secunda in spatele lor. Sistemul de evacuare, cum au reusit Ferrari sa il introduca si sa il optimizeze mai repede decat Mclaren cand pana in acel moment Mclaren a dezvoltat cel mai accelerat masina? Ce crezi ca se intampla si ce sanse crezi ca are Lewis sa iasa campion. Oricum Alonso si Ferrari nu vor reusi sa refaca decalajul de puncte fata de Mclaren oricat de optimisti ar fi fanii Ferrari, sunt prea multe puncte in ciuda noului sistem. Nu au cum sa ia 25 de puncte Alonso de prea multe ori pentru ca is in cursa ambele Red Bull.
    6 9
  • rayn380
    viteza RBR
    Daca aveti timp, cititi articolul acesta de pe autosport. Unii vor zice de MW si RB ca strugurii sunt acrii, dar este asa cum am mai zis si eu referitor la acea flexi-wings, primul meu post referitor la acest articol. Stai linistit mircea, asa cum spuneau multi din lumea F1, degeaba cei de la RBR au cea mai rapida masina sau cel putin au avut-o, ca nu au materializat decat poate pe jumate din toate pole-urile pe care le-au scos pana acum. La ce ritm au, trebuiau sa fie foarte foarte departe de ceilalti. DIn fericire pentru ceilalti, faptul ca sunt o echipa tanara, problemele de fiabilitate, problemele de management din cadrul echipei(scandalurile) au facut ca aceasta echipa sa fie unde este astazi in clasament si nu acolo departe unde ar fi trebuit, teoretic sa fie. Vettel nu este copt inca, nu are inca suficienta experienta in F1, este inca un copil rasfatat, pe cand lui weber care a fost un mare anonim pana mai anul trecut cand a castigat prima lui cursa de F1, se poate spune ca are suficienta experienta, dar echipa i-a taiat macaroana dupa scandalul din Turcia si Silverstone. Mai este jumate de sezon, iar asa cum am mai zis-o, McLaren poate fi in continuare a 3-a echipa ca si ritm in acest moment in F1, daca cei doi piloti vor fi cerebrali si constanti pana la final asa cum au facut-o pana in momentul de fata, nu-mi fac griji, ca cel putin unul din titluri vor fi acontate de catre McLaren.
    Ah, am uitat...linkul pe care vi l-am promis:

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/85758

    Enjoy!!
    4 12
  • fernando
    alonso
    La startul de maine pe Hungaroring , Alonso o sa treaca primul si Vettel al doilea. Iar la sfarsitul cursei evident Alonso va fi castigatorul. BAFTA ALONSO.
    11 6
  • Despre acea flexi-wing gasiti mai pe scurt aici - http://en.espnf1.com/hungary/motorsport/story/25067.html
    4 0
  • salutare
    mai luati si voi manualul de gramatica de 2-3 ori pe an si nu mai stati atata pe internet,daca nu stiti sa scrieti in limba voastra natala!!!!!
    @iuian
    du-te si fa-ti un control psihologic sau sapa cand ai nervi si nu mai bruia cu ineptiile tale acest site!!!!!
    5 3
  • @Baieti
    Hai sa nu ne mai agitam cu iulian. De fapt e un nimeni, din moment ce posteaza comentarii aici nelogat. Ne coboram prea mult la nivelul lui si, pentru unii de aici pe care ii cunosc, chiar nu merita efortul! Nu conteaza ai cui fani suntem, tot suntem niste imbecili in viziunea unui ratat al omenirii. Maine va disparea de pe "foaie", va asifur. Noapte placuta tuturor!
    2 1
  • LUIS
    Luis e cel mai bun si o sa fie campion. orice ati zice voi
    2 9
  • Pace
    @ctlnmihai tocmai asta imi doresc si eu. Pentru mine chiar nu conteaza pe cine sustii, conteaza ca in final sa fii om, sa poti discuta prieteneste chiar daca idolul/idolii tai au castigat sau au pierdut. Eu cred ca injuriile, jignirile si cuvintele grele aruncate nu isi au rostul, mai ales ca ele nu caracterizeaza sportul in general. A scazut mult calitatea comentariilor, tocmai pentru ca sunt multe "ciuperci" aparute din senin, userii consacrati prefera sa ramana undeva pe silent in spatele monitorului. Respect pentru ei!
    5 1
  • @rayn380
    Ok! Atunci daca vrea careva sa-ti strice imaginea va da dovada de zeci/sute de defecte pentru a le copia si tu :)) Ti-e mai convenabil? Cu siguranta nu. Pentru asta am incheiat discutia cu "nu spun cine" vazandu-ma mai prost decat acea persoana ;)
    Poti sa faci si tu asta?
    5 3
  • va vine sa credeti
    va vine sa sredeti ca renault au cele mai slabe motoare asa cum se plang cei de la RED BULL? da de gandit.....
    3 1
  • RedBull
    stiti a ca a fost batut recordul pe un tur de circuit?....in 2004 Schumacher a fost clorometrat cu 1:19.071,iar Vettel a scos 1:18.773...deci record...daca nu credeti luati linku` aceasta: http://www.formula1.com/races/in_detail/hungary_835/
    5 0
  • @rayn380
    E bine sa mergi pe ideea "cand te pui cu prostul ca prostul arati si tu". Stai linistit ca vor observa multi prostia aluia ce te deranjeaza si daca te abtii vei fi mai demn de apreciat. Daca refuzi metoda asta, e alegerea ta...eu asta fac cu "nu spun cine" si ma simt mai bine ;)
    3 2
  • se simte lipsa
    se simte la mclaren lipsa inginerului care a plecat le ferrari
    2 1
  • rayn380
    @xiorel
    terminam?? Chiar nu mai am chef de polemici cu nimeni....Nici nu voi mai "da apa la moara" la nimeni care se ia de mine personal...Voi raporta abuz si gata, posibil ca daca se continua in trendul asta sa migrez definitiv pe alte meleaguri, unde userii care poarta discutii intre ei, se respecta unul pe celalalt, indiferent de opinie. Evident ca pe forumul Autosport voi fugi, deja mi-am facut cont acolo. Cu siguranta multe "creiere" de pe aici se vor bucura la aceasta "stire", dar mai mult sau mai putin mi se rupe de bucuria acelora. Asta este, am spus-o de n-ori sa se modifice regulamentul commenturilor, astfel incat doar userii inregistrati sa poata posta. Eventual ar putea incropi un forum in toata puterea cuvantului si doar acolo sa se poarte discutii pe diferite teme, evident moderat de catre un admin. Nu mai zic multe, doar ca posibil ca usor usor sa va zic la revedere. Deja mi-e greata de anumiti useri, de modul in care vorbesc indeosebi...Bafta Lewis!!! Bafta Jenson!!!
    4 2
  • @rayn380
    Asta imi da dovada ca prostii si cei ce-ti sunt nesuferiti au castigat lupta printr-un knockout
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru