Vettel va pleca din pole position în Marele Premiu al statului Bahrain!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sebastian Vettel a avut nevoie de patru Mari Premii pentru a sparge gheaţa în sezonul 2012 al Formulei 1. Dublul campion mondial a obţinut sâmbătă în Bahrain primul pole position din acest an după ce a fost cronometrat cu 1:32.422, reuşind să-l devanseze cu numai o zecime de secundă pe Lewis Hamilton.
Şi cea de-a doua linie a grilei de start este ocupată de Red Bull şi McLaren prin Mark Webber şi Jenson Button, în timp ce Nico Rosberg va pleca doar de pe locul cinci după ce în urmă cu o săptămână obţinuse primul pole şi prima victorie din carieră alături de Mercedes.
Surpriza plăcută a sesiunii a fost Daniel Ricciardo, poziţionat pe locul şase la volanul monopostului Toro Rosso, urmat de Romain Grosjean (Lotus) şi Sergio Perez (Sauber). Fernando Alonso şi Paul di Resta au obţinut calificarea în Q3, însă nu au efectuat niciun tur cronometrat şi vor pleca de pe a cinciea linie a grilei de start.
Kimi Raikkonen a ratat prezenţa în Q2 pentru numai 0.1 secunde şi va pleca de pe locul 11 al grilei de start, urmând să fie acompaniat pe a şasea linie de Kamui Kobayashi (Sauber). Felipe Massa a continuat parcursul modest din acest debut de sezon şi va pleca doar de pe locul 14 al grilei de start, din spatele lui Nico Hulkenberg (Force India), dar din faţa lui Bruno Senna (Williams) şi Heikki Kovalainen (Caterham).
Marea surpriză a calificărilor a fost eliminarea lui Michael Schumacher încă din prima parte. Germanul a efectuat câteva tururi rapide pe pneuri medium, însă nu a putut reveni pe circuit pe finalul sesiunii din cauza unor defecţiuni tehnice la sistemul DRS al monopostului Mercedes.
Timpul său a fost cu 0.013 secunde mai slab decât cel al lui Heikki Kovaleinen, care a fost ultimul acceptat în Q1 şi care a utilizat pneuri soft. Septuplul campion mondial va pleca de pe locul 17 al grilei de start, ca urmare a retrogradării de cinci poziţii suferite de Pastor Maldonado (Williams) pentru schimbarea cutiei de viteze (locul 22).
Un alt pilot al unei echipe tradiţionale eliminat în Q1 a fost Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), în timp ce Marussia şi HRT au fost din nou cele mai lente echipe din Q1.
Marele Premiu al statului Bahrain va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00, ora României, şi va fi transmis în direct pe postul de televiziune DigiSport 1.Bahrain - Rezultate calificari:
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m32.422s 2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m32.520s 3. Mark Webber Red Bull-Renault 1m32.637s 4. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m32.711s 5. Nico Rosberg Mercedes 1m32.821s 6. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m32.912s 7. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m33.008s 8. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m33.394s 9. Fernando Alonso Ferrari no time 10. Paul di Resta Force India-Mercedes no time Q2 results Gap 1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m33.209s 2. Nico Rosberg Mercedes 1m33.219s + 0.010 3. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m33.246s + 0.037 4. Mark Webber Red Bull-Renault 1m33.311s + 0.102 5. Fernando Alonso Ferrari 1m33.403s + 0.194 6. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m33.416s + 0.207 7. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m33.510s + 0.301 8. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m33.527s + 0.318 9. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m33.556s + 0.347 10. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m33.660s + 0.451
11. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m33.789s + 0.580
12. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m33.806s + 0.597
13. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m33.807s + 0.598
14. Felipe Massa Ferrari 1m33.912s + 0.703
15. Bruno Senna Williams-Renault 1m34.017s + 0.808
16. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m36.132s + 2.923
Q1 results Gap 1. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m33.814s 2. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m33.988s + 0.174 3. Mark Webber Red Bull-Renault 1m34.015s + 0.201 4. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m34.041s + 0.227 5. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m34.131s + 0.317 6. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m34.308s + 0.494 7. Felipe Massa Ferrari 1m34.372s + 0.558 8. Bruno Senna Williams-Renault 1m34.466s + 0.652 9. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m34.552s + 0.738 10. Nico Rosberg Mercedes 1m34.588s + 0.774 11. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m34.601s + 0.787 12. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m34.624s + 0.810 13. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m34.639s + 0.825 14. Fernando Alonso Ferrari 1m34.760s + 0.946 15. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m34.792s + 0.978 16. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m34.813s + 0.999 17. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m34.852s + 1.038 18. Michael Schumacher Mercedes 1m34.865s + 1.051
19. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m35.014s + 1.200
20. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m35.823s + 2.009
21. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m37.683s + 3.869
22. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m37.883s + 4.069
23. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m37.905s + 4.091
24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m38.314s + 4.500 107% time: 1m40.380s
Se vede clar ca este un necopt. Sa astepte cursa de maine.................
Se spun multe ca ar fi fooooarte proasta ferrari. In realitate e mai aproape de prima masina mai mult decat oricand din 2007 incoace. Ecartul lui alonso+ferrari fata de hamilton+mclaren e mai mic de 1 sec. Daca adaugam ca hamilton era in mod obisnuit mai rapid ca alonso cu 500 milisecunde pe aceeasi masina ramane ecartul real intre mclaren si ferrari mai mic de jumatate de secunda. Deci o masina cu care se poate face treaba, nu asa. Problema este ca sunt multe masini cam tot pe acolo si s-au infiltrat intre ele.
ps: nu incepeti cu atacuri la persoana, ca nu faceti decat parada incapacitatatii voastre de a admite realitatea. Asta e adevarul, sorry.
De ce nu a iesit Alonso si in 2007 campion in detrimentul lui Hamilton daca tot e "mai bun" si masina a avut. Acum e anul afirmarii adevaratelor valori intrucat ecarturile intre masini sunt mici si pilotii pot le pot compensa prin valoare. Diferenta dintre Alonso+Ferrari e mai mica de 1 sec decat Hamilton+McLaren. Adaugati la asta faptul ca Alonso era in mod obisnuit mai lent decat Hamilton pe aceeasi masina cam cu 500 milisec. Rezultatul este ca diferenta reala intre Ferrari si McLaren este mai mica de jumatate de secunda, diferenta ce ar putea fi compensata de un pilot valoros. Pentru un Schumacher tanar ar fi o formalitate si toata lumea ar vorbi de cat de buna e echipa, masina, etc.
Faptul ca Ferrari este atat de in spate este doar o iluzie a "monopostului slab". Cum spuneam, ecarturile sunt mici. Si tocmai asta permite lupilor tineri sa se infiltreze intre McLaren sau RBR si Ferrari. Dar cum strategia era blamata pentru lipsa succesului lui Alonso, acum tocmai ea sau hazardul (safety car) il mai poat aduce pe Alonso in fata. Deci nu-i ramane decat sa gestioneze inteligent campionatu ca de viteza nu poate fi vorba in cazul lui. Bafta!
Parca Alonso a fost sifonarul echipei atunci dar asta numai asa ca sa fabrice un pretext de plecare, cel real fiind greu de digerat.
Comentariile ulterioare facute de pe acelasi IP apar imediat pe site.
Ieri am scris un comm. A aparut imediat afisat (dar acum cred ca doar la mine). Azi am aparut cu alt IP si stupoare, nu mai era.... pentru ca era in continuare vizibil doar vechiului IP (presupun). In sfarsit iese de sub moderare si apare vizibil tuturor. Cred ca asa s-a intamplat.