Cronometrat cu 1:30.839, pilotul echipei Red Bull nu a avut rival pe circuitul japonez şi l-a surclasat fără emoţii pe coechipierul său Mark Webber.
Jenson Button a stabilit al treilea timp, însă va pleca de pe locul opt ca urmare a unei penalizări pentru schimbarea cutiei de viteze şi îl va avea în spatele său pe coechipierul Lewis Hamilton, aflat la o prestaţie modestă.
Sauber a obţinut o nouă performanţă majoră în calificări, Kamui Kobayashi şi Sergio Perez urmând să plece de pe locurile trei şi cinci graţie penalizării lui Button. Lotus s-a mulţumit doar cu un loc patru prin Romain Grosjean, în timp ce Kimi Raikkonen a ieşit în decor în virajul Spoon şi va lua startul doar pe pe şapte.
Fernando Alonso va pleca de pe locul şase al grilei de start în urma unui rezultat modest în Q3, completat de coechipierul său Felipe Massa care a fost eliminat în Q2 şi va fi doar pe poziţia a 11-a a grilei. Nico Hulkenberg nu a efectuat niciun tur cronometrat în Q3 şi va pleca de pe locul 15 în urma unei penalizări de cinci poziţii suferite pe grila de start pentru schimbarea cutiei de viteze.
SCHUMI, PE ULTIMA LINIE A GRILEI
Marea surpriză în Q2 a fost eliminarea ambilor piloţi Mercedes în urma unor rezultate dezamăgitoare.
Michael Schumacher a stabilit doar al 13-lea timp, însă va pleca de pe locul 23 ca urmare a unei penalizări de 10 poziţii pe grilă în urma incidentului cu Jean-Eric Vergne din Singapore, în timp ce Nico Rosberg a terminat pe 15 şi va pleca de pe 13 datorită penalizării coechipierului său si a lui Hulkenberg.Paul di Resta (Force India, locul 12) şi Pastor Maldonado (Williams, locul 14) au fost de asemenea eliminaţi, iar cei mai lenţi în Q2 au fost piloţii Scuderiei Toro Rosso, Daniel Ricciardo şi Vergne.
SENNA, ELIMINAT DUPĂ BLOCAJUL LUI VERGNE
Bruno Senna a fost singurul pilot al unei echipe tradiţionale eliminat în Q1, însă pilotul echipei Williams a fost blocat evident de Vergne într-un tur rapid de circuit, motiv pentru care francezul ar putea fi penalizat de grila de start. Ceilalţi şase piloţi eliminaţi aparţin celor trei noi echipe din competiţie, surpriza fiind Pedro de la Rosa (HRT) care a reuşit să învingă câte un pilot Marussia (Charles Pic) şi Caterham (Vitaly Petrov).Marele Premiu al Japoniei va avea loc duminică cu începere de la ora 09:00.
Japonia - Rezultate calificări:
1.Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m30.839s 2. Mark Webber Red Bull-Renault 1m31.090s 3. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m31.294s 4. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m31.700s 5. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m31.989s 6. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m32.022s 7. Fernando Alonso Ferrari 1m32.114s 8. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m32.208s 9. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m32.327s 10. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes no time Q2 cut-off time: 1m32.272s Gap ** 11. Felipe Massa Ferrari 1m32.293s + 0.792 12. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m32.327s + 0.826 13. Michael Schumacher Mercedes 1m32.469s + 0.968 14. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m32.512s + 1.011 15. Nico Rosberg Mercedes 1m32.625s + 1.124 16. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m32.954s + 1.453 17. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m33.368s + 1.867 Q1 cut-off time: 1m33.370s Gap * 18. Bruno Senna Williams-Renault 1m33.405s + 1.376 19. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m34.657s + 2.628 20. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m35.213s + 3.184 21. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m35.385s + 3.356 22. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m35.429s + 3.400 23. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m35.432s + 3.403 24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m36.734s + 4.705
P.S. Vad ca de semne de punctuatie nu ai auzit
Vettel e vazut de toata crema jurnalisticii sportive peste hamilton
este discutabil ce spui tu, hamilton l-a dominat copios pe vettel in F3! e adevarat ca se poate aduce argumentul ca hamiilton e mai in varsta cu cativa ani si ca era la al doilea sezon in F3 fata de primul al germanului... dar gandeste-te ca pe alonso si hamilton i-am vazut impreuna la McLaren si au fost cam egali sa zicem (desi alonso era dublu campion mondial iar hamilton debutant... poate o sa aduci argumentul ca a fost favorizat de echipa... dar hai ssa ne uitam la prima jumatate a campionatului cand sigur nu a fost vorba de asa ceva)... in aceeasi ordine de idei vettel a dominat F1 avand cea mai buna masina si un coechipier care desi era dominat de nick heidfeld la williams cu cativa ani inainte acum i-a cam pus mari probleme uneori... sa ne rugam ca vettel sa ajunga la ferrari anul viitor si sa vedem cum se descurca cu alonso coechipier (probabil nu se va intampla pt ca nu doreste alonso)... de aceea cred ca in momentul de fata si subiectiv vorbind ordinea este hamilton-alonso-vettel... pana la proba contrarie (oricum un pilot performeaza in functie de circumstante... sa privim de ex. la sezonul trecut si la cel actual al cuplului hamilton-button)
Ham e un talent urias, dar e cel mai inconsistent dintre cei trei. Vettel e mai dedicat si mai complet
Acelasi Webber l-a dominat pe Rosberg la Williams, iar eu de Hiedfeld nu-mi aduc aminte sa-l fi dominat pe Webber in afara de acel pole din 2005 de la Nurburgring
In ecuatie mai intra si stilul de pilotaj al fiecaruia raportat la masina
Plus: Spune-mi un campion care a cucerit titlul cu o masina sensibil mai lenta, fara sa intervina o gramada de circumstante(fiabilitate, acrosaje etc)
michael schumacher a castigat de ex titlul mondial in 1995 dominandu-l pe damon hill desi masina benetton era mai lenta decat cea williams
hamilton si vettel au concurat in F3 in 2005 fara a fi coechipieri... si ca tot veni vorba in 2006 vettel si di resta au fost coechipieri iar scotianul a luat titlul
desi scrii ra iti admir cunostintele teoretice (esti printre primii aici) si uneori analiza dar nu inteleg mesajul din PS (desi nu-mi era adresat). folosesti limbajul comun si "conventional" acestui site?
Comentariul cu Motivatia luiAlonso era pt BBrunesc
@andrey: Senna si Schumacher refuzau sa creada ca pot sa fie invinsi, facand multe manevre nesportive, nici ei nu sunt mari campioni?
VETTEL triplu campion! cea mai tare masina si cei care nu is cu Alonso isi pretenii mei.