Vettel va pleca din pole position în Marele Premiu al Chinei
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Campionul mondial Sebastian Vettel continuă parcursul fără greşeală şi a obţinut al treilea pole position consecutiv din tot atâtea posibile, urmând să plece de pe prima poziţie a grilei de start.
Cronometrat cu 1:33.706, pilotul echipei Red Bull a fost cu peste şapte zecimi de secundă mai rapid decât Jenson Button şi Lewis Hamilton, cei doi piloţi ai echipei McLaren fiind despărţiţi de numai câteva zecimi pe locurile doi şi trei ale grilei.
În puternic contrast cu performanţa lui Vettel, coechipierul său Mark Webber nu a reuşit să promoveze în a doua parte a calificărilor şi va pleca doar de pe locul 18 al grilei. Australianului i-au lipsit trei zecimi de secundă pentru accesul în Q2 şi nu a putut utiliza sistemul KERS în calificări din cauza unor defecţiuni tehnice, ceea ce l-a penalizat cu circa 0.3 secunde pe tur. În plus, el a utilizat pneuri hard, care sunt semnificativ mai lente decât cele soft.
Lupta "restului lumii" a fost adjudecată în mod total surprinzător de Nico Rosberg, care demonstrează astfel că Mercedes GP a înregistrat progrese suficient de mari pentru a-i învinge pe rivalii de la Ferrari, poziţionaţi doar pe locurile cinci şi şase prin Fernando Alonso şi Felipe Massa. O altă surpriză a fost accesul obţinut de Toro Rosso în Q3 cu ambele monoposturi prin Jaime Alguersuari (locul 7) şi Sebastien Buemi (locul 9), între cei doi intercalându-se Paul di Resta (locul 8), aflat la o performanţă foarte bună chiar de ziua să.
Imediat după ce a obţinut un tur foarte bun pentru accesul în Q3, Petrov (locul 10) a avut o defecţiune la cutia de viteze, motiv pentru care pilotul echipei Renault a oprit monopostul pe circuit şi a forţat întreruperea sesiunii cu numai două minute înainte de final.
Restartul a fost plin de suspans, însă Adrian Sutil (Force India) şi cei doi piloţi Sauber (Sergio Perez şi Kamui Kobayashi) au ratat calificarea în Q3.Un rezultat sub aşteptări a obţinut şi Michael Schumacher, care a terminat doar pe 14 în urma unei greşeli la finalul liniei drepte, urmat de Rubens Barrichello (Williams), Nick Heidfeld (Renault) şi Pastor Maldonado (Williams).
Ca de obicei, cei de la Lotus i-au devansat pe rivalii de la Virgin Racing, iar Hispania Racing va ocupa ultima linie a grilei de start, însă Vitantonio Liuzzi şi Narain Karthikeyan au primit accesul în cursă după ce au respectat regula 107%.
China - Rezultate calificări
Pos Driver Team Time Gap 1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m33.706s 2. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m34.421s + 0.715 3. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m34.463s + 0.757 4. Nico Rosberg Mercedes 1m34.670s + 0.964 5. Fernando Alonso Ferrari 1m35.119s + 1.413 6. Felipe Massa Ferrari 1m35.145s + 1.439 7. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m36.158s + 2.452 8. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m36.190s + 2.484 9. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m36.203s + 2.497 10. Vitaly Petrov Renault No time Q3 cut-off time: 1m35.858s Gap ** 11. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m35.874s + 1.388 12.Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m36.053s + 1.567 13. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m36.236s + 1.750 14. Michael Schumacher Mercedes 1m36.457s + 1.971 15. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m36.465s + 1.979 16. Nick Heidfeld Renault 1m36.611s + 2.125 17. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m36.956s + 2.470 Q3 cut-off time: 1m36.147s Gap * 18. Mark Webber Red Bull-Renault 1m36.468s + 1.196 19. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m37.894s + 2.622 20. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m38.318s + 3.046 21. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m39.119s + 3.847 22. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m39.708s + 4.436 23. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m40.212s + 4.940 24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m40.445s + 5.173 107% time: 1m41.941s
* Gap to quickest in Q1
** Gap to quickest in Q2
Marele Premiu al Chinei va avea loc duminică cu începere de la ora 10:00, ora României.
Trebuie penalizat cel putin 5 pozitii pe grila de start...
Identic cu poporul din care se trage!
Trebuie penalizat cel putin 5 pozitii pe grila de start...
de la Red Bull Racing sau Red Bull Renault
Si da, anul acesta ei se focuseaza doar pe o masina.
de ce ?
Parerea mea e ca monopostul lui Webber e doar de teste, Tot au interzis astia testele de dezvoltare a masinii. Si asa razboinici strategi Horner si cu Newey au mai gasit o portita. au creat scandalul artificial cu Webber care ar fi nefericit si cu aducerea lui Hamilton doar ca sa distraga atentia lumii asupra diferentelor de performanta dintre masinile proprii.
si apoi si-au zis:
iupiii, putem testa componente cu Webber in curse si in calificari, nimeni nu o sa-si dea seama, o sa puna insuccesul lui webber pe frustrarea lui sau pe ideea ca noi nu i-am preparat masina ca lui Vettel.
Eu ma intreb de ce Heidfeld nu a iesit mai devreme dupa ce s-a dat drumu iar, sa aiba circuitul curat in fata. A intrat al 6-lea sau al 7-lea in coada care se facuse, periclindandu-si sansele din start. Cel mai destept in situatia aceea a fost di Resta, a prins in ultima secunda turul lasandu-si destul spatiu liber in fata.
In legatura cu Webber, chiar mi-a placut sezonul trecut. Dar sezonul asta mi se pare ridicol sa tot bata apropouri spre echipa cum ca masina sa nu e la fel de pregatita ca a lui Vettel. Echipa aia arunca milioane de euro in monopostul lui, nu cred ca isi permite nimeni sanatos la cap din conducerea RBR sa faca jonglerii d-astea pe atatia bani. Nu cred ca le convine sa il aiba doar pe Vettel singur in fata cu McLaren din ce in ce mai puternica.
Eu cred ca e doar vorba de adaptare la un nou still de pilotaj. Cu cat sunt mai "batrani" cu atat par sa aiba probleme mai mari in a-si ajusta stilul de pilotaj la multitudinea de schimbari (vezi Schumacher, Barichello).
Daca imi explica si mie cam ce ar putea face echipa la masina lui Webber de mananca pneurile atat de repede in comparatie cu Vettel eu ma inclin. Diferenta dintre Vettel si Webber e aceasi cu cea care era intre Button si Barichello la Brawn. Stitlul curat al lui Button, care are grija de masina, fata de cel agresiv al lui Barichello, i-a adus titlul.
ai dat in mintea copiilor? Deja? Vezi in frigider ca ti-o facut mamica si tort.
Bula, dimineata. Suna ceasul, ... Bula doarme in continuare.
Vine mama (lui Bula desigur).
-- Trezeste-te Bula, trebuie sa margi la scoala.
-- nuuuuu .... (rugator)
-- Trezeste-te Bula odata!
-- Nu vreau la scoala, ca rad copii de mine.
-- Hai Bula odata, jos din pat, nu poti sa lipsesti in prima zi din anul scolar.
-- Nuuu, nu si nu.
-- Hai Bula, gata, ce D-zeu, esti DIRECTORUL scolii ....
Hai Massa! poate ca in sfarsit iti revii, nu de alta dar sa-i pice musteata lui spaniolas .... hehehe
"Vetel NU va pleaca din pole position !!!"
Sper ca sa termine ghinioanele lui Weber si sa-i mai ajunga din urma si alte echipe, altfel incepem sa ne plictisim de Finger Boy
Asadar, se va tine seama de clasamentele oficiale al pilotilor/echipelor asa cum rezulta de pe site-ul oficial al Formulei 1 sau asa cum rezulta de pe acest site.
Intrebarea vine pentru ca exista in momentul de fata o diferenta evidenta privind departajarea pilotilor/echipelor cu acelasi numar de puncte.
Opinez ca site-ul oficial al Formulei 1 tine seama in alcatuirea clasamentului oficial si de rezultatele pilotilor in curse, chiar daca nu au punctat: de ex. abandonurile in cursa (a se vedea pozitia ocupata de piloti Williams in acest clasament care nu au incheiat nici o cursa).
Poate veni o reactie de la organizatori la acest comentariu ?
Va multumesc anticipat si bafta tuturor !
Asa cum ai intuit, pe F1.com clasamentul general ia in calcul toate rezultatele pilotilor, nu numai punctele castigate. Pentru pilotii cu zero puncte se ia in calcul cel mai bun rezultat obtinut. Exemplu: un pilot care are un loc 11 intr-o cursa si locurile 20 in alte doua curse va fi in fata unui pilot care a terminat de trei ori pe locul 12.