Vettel va pleca din pole position în Marele Premiu al Canadei
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sebastian Vettel a dominat autoritar calificările pentru Marele Premiu al Canadei şi, după ce a fost cel mai rapid în Q1 şi Q2, a stabilit timpul de referinţă şi în sesiunea care a decis pole position-ul.
Cronometrat cu 1:13:784, pilotul echipei Red Bull Racing l-a devansat cu trei zecimi de secundă pe Lewis Hamilton de la McLaren în ciuda faptului că echipa a fost obligată să modifice designul podelei.
În acelaşi timp, Ferrari a confirmat progresele din ultima perioadă şi a ocupat locurile trei şi şase prin Fernando Alonso şi Felipe Massa, între cei doi intercalându-se Mark Webber (Red Bull) şi Nico Rosberg (Mercedes).
Felipe Massa continuă de asemenea să dea semne de revenire prin locul şase, fiind urmat pe grilă de Romain Grosjean (Lotus), Paul di Resta (Force India) şi Michael Schumacher.
Pilotul echipei Mercedes spera să lupte pentru victorie, însă nu a reuşit mai mult de locul nouă şi l-a devansat doar pe Jenson Button, singurul pilot care a preferat să utilizeze pneuri soft în locul cauciucurilor supersoft în ultima parte a calificărilor. Britanicul a avut însă numeroase probleme în acest weekend şi mizează pe o intrare cât mai târzie la boxe pentru a recupera poziţii la volanul monopostului McLaren.
Marea surpriză a celei de-a două părţi a fost eliminarea lui Kimi Raikkonen, pilotul echipei Lotus ratând prezenta în ultimul act pentru numai 0.050 secunde.
Fostul campion mondial va pleca doar de pe locul 12, din spatele lui Kamui Kobayashi (Sauber), dar din faţa lui Nico Hulkenberg (Force India) şi Sergio Perez (Sauber).
Cei mai lenţi în Q2 au fost cei doi piloţi ai echipei Williams, Bruno Senna şi Pastor Maldonado, care vor pleca de pe locurile 16 şi 17.
Maldonado a avut parte de un incident chiar în ultimul tur rapid de pistă, când a pierdut controlul în ultimul viraj şi a lovit celebrul zid cu partea din spate a monopostului, fără însă să-l avarieze grav.Singurul pilot al unei echipe tradiţionale care a fost eliminat în Q1 a fost Jean-Eric Vergne (Toro Rosso). Francezul nu este la prima contra-performanţă de acest gen, însă de data aceasta a fost învins de ambii piloţi Caterham, Heikki Kovalainen (locul 18) şi Vitaly Petrov (locul 19), urmând să plece doar de pe locul 20. Ultimele două linii ale grilei de start sunt ocupate de HRT şi Marussia.
Marele Premiu al Canadei va avea loc duminică cu începere de la ora 21:00, ora României.
Canada - Rezultate calificări:
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m13.784s
2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m14.087s + 0.303
3. Fernando Alonso Ferrari 1m14.151s + 0.367
4. Mark Webber Red Bull-Renault 1m14.346s + 0.562
5. Nico Rosberg Mercedes 1m14.411s + 0.627
6. Felipe Massa Ferrari 1m14.465s + 0.681
7. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m14.645s + 0.861
8. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m14.705s + 0.921
9. Michael Schumacher Mercedes 1m14.812s + 1.028
10. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m15.182s + 1.398
Q2 cut-off time: 1m14.680s Gap ** 11. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m14.688s + 0.501 12. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m14.734s + 0.547 13. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m14.748s + 0.561 14. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m15.078s + 0.891 15. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m15.156s + 0.969 16. Bruno Senna Williams-Renault 1m15.170s + 0.983 17. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m15.231s + 1.044 Q1 cut-off time: 1m15.552s Gap * 18. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m16.263s + 1.602 19. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m16.482s + 1.821 20. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m16.602s + 1.941 21. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m17.492s + 2.831 22. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m17.901s + 3.240 23. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m18.255s + 3.594 24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m18.330s + 3.669
Sa castigam si cursa asta.
Red Bull Racing Army!
Sau ce inseamna Formula 1 pentru tine?
Schumacher: "Well, this certainly was not how we had planned our qualifying to be today. Our calculation for Q3 was to go for two laps and attack on the second one after we had seen at the beginning of Q3 that one lap did not work properly. I don't really know how we managed not to make it over the line early enough to start the second lap but, when I passed the line, the team told me it was too late. We could not have achieved pole today as we could not do the times the guys up front were doing, but I could most likely have been able to do the time I was doing earlier in qualifying and start the race from a bit a better position. I now have to take it how it is and make the attack in the race tomorrow that I could not do today."
Brawn: "As we are getting used to this year, it was an extremely close session and warming up the tyres in the right way was a critical factor. In the final part of qualifying, both drivers had two sets of options available and completed a single timed lap on their first run. They felt that the tyres were not quite up to temperature, so Nico opted to do a second one-lap run with a more aggressive out-lap, while Michael chose to do two timed laps, with a slower lap followed by a quicker one. This worked well for Nico, who set his fastest time of the session, but we mismanaged Michael's run and lost too much time while looking for a gap in the traffic. He therefore crossed the line 0.04s after the chequered flag came out, and was unable to complete his final lap - although he had set his best first sector time before he backed off. This was certainly not a session where we achieved our full potential, but Nico did a strong job to recover from the running time he lost this morning, and we know that, even from fifth and ninth positions, we will still have plenty of opportunities to make progress through the field tomorrow."
In ceea ce priveste sanctionarea...nu ar avea cum sa sanctioneze... fiecare echipa e libera sa vina cu sisteme inovatoare si odata implementate(pentru ca doar atunci se va vedea daca incalca regulamentul) se va decide de FIA daca sunt regulamentare sau nu.
Va certati mai ceva ca la usa cortului! Daca ati fi fani adevarati ati respecta opiniile fiecaruia si ati aduce contrargumente.
adevarat ce spui tu...pacat ca Bernie nu va scoate niciodata Kers-ul si Drs-ul..iar din 2014 va fi jale cu motoarele v6.
Citind comentariile de mai sus imi dau seara doar de cata ignoranta si ura exista si se manifesta pe acesta forum. Diferiti frustrati si nu doar in legatura cu Formula 1 ci din pacate, cu o viata foarte trista si plina de esecuri, vin in fiecare weekend doar pentru a scuipa veninul si ura pe care le strang in fiecare zi. Poate-i bine pentru ca adminii acestui site (daca exista asa ceva evident) se complac si nu iau nici o masura, deh calitatea site-ului scade pe zi ce trece, ce-i mai salveaza sunt zecile de comentarii pline de ura si de venin al acestor frustrati.
Din fericire pilotii de Formula 1 din acest moment sunt foarte valorosi, practic asistam la cei mai interesante campionate, singurul regret ramane ca diferiti frustrati si fara nici o valoare, nu fac decat sa-si verse veninul si uras, cand ar putea la fel de bine sa stea acasa in singuratea si tristitea lor si sa-si vada de vietile lor, chiar asa fara sens si triste cum sunt ele.
Sa vina cursa, sunt multe chestii interesante de urmarit diseara :P
ce superior esti ,ce patetici sintem toti ceilalti pe linga tine!