Red Bull Racing şi-a confirmat însă statutul de mare favorită câştigat după prestaţiile din antrenamente şi a monopolizat prima linie a grilei de start. Sebastian Vettel a obţinut al patrulea pole position din acest sezon după ce a fost cronometrat cu 1:23.755 la capătul unui duel cu coechipierul său Mark Webber, care va lua startul de pe locul doi.
Surpriza plăcută a sesiunii a fost Nico Hulkenberg, germanul reuşind să ocupe locul trei pe grila de start la numai trei zecimi în spatele triplului campion mondial.
Ferrari nu a contat în lupta pentru pole position nici în faţa propriilor suporteri, iar strategia de a-l ajuta pe Fernando Alonso prin rularea acestuia în imediata apropiere a lui Felipe Massa a eşuat. În plus, brazilianul a fost chiar mai rapid decât dublul campion mondial şi va pleca de pe locul patru al grilei din faţa coechipierului său.
Nico Rosberg şi-a trecut în cont doar locul şase pentru Mercedes în faţa lui Daniel Ricciardo de la Toro Rosso şi a celor doi piloţi McLaren, Sergio Perez şi Jenson Button, în timp ce Jean-Eric Vergne a fost cel mai lent în Q3 după ce a ieşit în decor în virajul Parabolica.
Lotus ŞI HAMILTON, ELIMINAŢI ÎN Q2
Nu mai puţin de trei piloţi de top au fost eliminaţi în a doua parte a calificărilor.
Lotus a ratat accesul în Q3 cu ambii piloţi, Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean urmând să plece de pe locurile 11 şi, respectiv, 13, iar între ei s-a intercalat Lewis Hamilton, care a plecat de fiecare dată din pole position în ultimele patru curse.Pilotul echipei Mercedes a fost însă blocat de Adrian Sutil în virajul Parabolica în ultimul tur rapid de circuit, acest incident urmând să fie investigat de comisari după calificări.
UPDATE: Sutil a fost penalizat cu trei poziţii pe grila de start pentru blocarea lui Hamilton şi va pleca de pe locul 17. Pilotul Force India se calificase iniţial pe poziţia a 14-a.
Force India a fost de asemenea eliminata cu ambii piloţi, Sutil şi Paul di Resta urmând să ia startul de pe locurile 14 şi 16, în timp ce Pastor Maldonado a stabilit doar al 15-lea timp.
GUTIERREZ ŞI BOTTAS, VICTIMELE DIN Q1
Esteban Gutierrez a fost primul pilot sub linie în prima parte a calificărilor, pilotul echipei Sauber urmând să plece din faţa unui alt debutant, Valtteri Bottas (Williams).Ca de obicei, ultimele două linii ale grilei de start sunt ocupate de Caterham prin Giedo van der Garde şi Charles Pic şi respectiv Marussia prin Jules Bianchi şi Max Chilton.
Marele Premiu al Italiei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00, ora României.ITALIA - REZULTATE CALIFICĂRI
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m23.755s 2. Mark Webber Red Bull-Renault 1m23.968s +0.213s 3. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m24.065s +0.310s 4. Felipe Massa Ferrari 1m24.132s +0.377s 5. Fernando Alonso Ferrari 1m24.142s +0.387s 6. Nico Rosberg Mercedes 1m24.192s +0.437s 7. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m24.209s +0.454s 8. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m24.502s +0.747s 9. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m24.515s +0.760s 10. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m28.050s +4.295s Q2 cut-off time: 1m24.776s Gap ** 11. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m24.610s +0.633s 12. Lewis Hamilton Mercedes 1m24.803s +0.826s 13. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m24.848s +0.871s 14. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m24.932s +0.955s 15. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m25.011s +1.034s 16. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m25.077s +1.100s Q1 cut-off time: 1m25.030s Gap * 17. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m25.226s +0.907s 18. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m25.291s +0.972s 19. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m26.406s +2.087s 20. Charles Pic Caterham-Renault 1m26.563s +2.244s 21. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m27.085s +2.766s 22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m27.480s +3.161s
S-ar putea sa isi fi pecetluit soarta cu calificarile astea.
Dubla :).
de data asta ai vazut care a fost viteza maxima la mercedes si care a fost la red bull?
Hamilton nu a fost blocat in ultimul tur ci in penultimul! in parabolica a trebuit sa franeze prea repede si brutal in penultimul tur pt a nu il lovi pe sutil (tur compromis) iar apoi a rulat in turul urmator imediat in spatele lui sutil (care era lent)... deci inca un tur compromis... de aceea s-a si retras la boxe
Doar ploaia sau abandonul il pot ajuta pe Alonso maine. Altfel poate ajunge pe cel mult locul 2. Totusi ma gandesc ca daca Ferrari a venit atat de aproape in calificari, poate in cursa vor fi cei mai rapizi. Oricum se pot intampla multe...
Vedeti ca sunt posturi libere pentru strategi si chiar au nevoie de ajutorul vostru in viitor. Sa va aduceti, va rog, aminte de noi, care nu o sa va regretam !
Cu titlul de anul asta (aproape sigur luat, parerea mea) Vettel va ajunge la cota 4. De la 4 la 7 sau 8 totusi mai e drum lung.
Si sa nu uitam ca toata lumea se speriase si de Alonso (cand i-a innodat picioarele lui Schumacher luandu-i 2 titluri consecutive) , si de Hamilton, pe care il vedeau dominand si dominand. Si dup-aia , au venit fie schimbari de regulament care au defavorizat pilotul (nu uitati ce ne asteapta la anul), fie a aparut un alt hot-shot tanar care i-a spulberat pe toti, fie pur si simplu un sir de ghinioane peste ghinioane, si asa s-a oprit linia de succese a pilotilor sus-mentionati.
Sigur, Vettel e un pilot exceptional din punctul meu de vedere. Nu-mi place, dar nu pot sa nu recunosc un lucru evident. Are si noroc, uneori si- face si singur, beneficiaza de o echipa tehnica poate la fel de buna cum o avea Schumacher la Ferrari (va mai aduceti aminte? Ross Brawn, Rory Byrne, Jean Todt, Pat Fry - nume, nene, nu gluma!).
Dar sa ajungi (sau sa depasesti) pragul de 7 titluri mondiale...ehe, mai e mult pana departe. Teoretic e posibil, practic...sanse mici.
Respectele mele! Un comentariu pertinent si argumentat! Acum, sa revenim la ceea ce ai spus: sunt perfect de acord ca de la 4 la 7 sau 8 e drum lung,dar Vettl are doar 26 de ani si cel mai probabil 4 titluri mondiale. Chiar daca pierde titlul la anul, mai are cel putin 6 ani in fata. Cu siguranta nu va mai lua 10 titluri daca mai alerga 10 ani, dar are sanse mari sa-l intreaca pe Schumi (desi nu-mi doresc).
Foarte tare faza cu luatul celor care comenteaza pe aici si "incarcati" intr-un monopost. 95% din ei este foarte mult. Nici macar 0,5% nu vor reusi sa miste acel monopost. Frane ambreiaj, launch control, incalzit pneuri, astea sunt doar cele despre care auzim. Se mai adauga fortele laterale pe care le suporta un pilot si ajungem la instictul de conservare, moment in care orice om normal va lua piciorul de pe acceleratie.
Eu as recomanda un kart, e mai ieftin (clar), vitezele de la (aproape) nivelul solului par mult mai mari si senzatiile sunt altele decat intr-un vehicul normal de sosea. Eu am incercat, senzatia este alta si pot spune ca ezit sa imi mai dau cu parerea ca de ce nu l-a depasit ala pe ala. Indiferent ca ala se numeste Vettel, Alonso, Hamilton, etc.
Despre cursa de azi, sper sa vedem spectacol, un circuit super, viteze foarte mari, piloti buni, orgolii mari.