Vettel, tradat de piulita pneului stanga-fata

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 29.03.2010
Sebastian Vettel a abandonat in Australia din cauza desprinderii unei piulite de pe pneul stanga-fata, si nu din cauza franelor, asa cum s-a crezut initial.

Sebastian Vettel a suferit la Melbourne al doilea abandon consecutiv din acest sezon, cauza fiind si de aceasta data de natura tehnica.

Initial, tanarul pilot german a fost convins ca a ramas frane la jumatatea cursei, insa o analiza efectuata la finalul cursei a relevat faptul ca una dintre piulitele cu care a fost prins pneul stanga-fata s-a slabit, provocand vibratii in sistemul sau de prindere. Vettel a admis ca este dezamagit de situatie si spune ca si-a dat seama ca are probleme tehnice cu un tur inainte de a fi nevoit sa abandoneze.

"Am simtit ca ceva nu este in regula cu un tur mai devreme. Ieseau cateva scantei din pneul stanga-fata, nu stiam ce se intampla si am vrut sa intru la boxe. Apoi, dupa numai doua viraje, am simtit o vibratie puternica si, imediat ce am apasat pedala de frana, am avut o defectiune in virajul 13 si am ajuns pe pietris. Nu am putut sa fac nimic, am pierdut controlul volanului si asta a fost".

"Este pacat, pentru ca am controlat total cursa, chiar daca conditiile au fost dificile.

Dar pentru a castiga trebuie sa treci linia de sosire. Mi se frange inima ca nu am castigat, dar campionatul este lung. Muncim din greu pentru a rezolva problemele tehnice si speram sa vedem steagul cu patratele in Malaezia", a declarat dezamagit Vettel.

Germanul in varsta de 22 de ani a coborat pana pe locul 7 in clasamentul general, avand numai 12 puncte desi a plecat din pole position in ambele curse din acest sezon.

Via | Red Bull

Taguri: Red Bull, Vettel

Comentarii (18)

  • Vettel
    ...Vettel pacat de problemele .speram sa termine cursele ...pe podium
    4 2
  • vettel
    Cum adica "al doilea abandon consecutiv din acest sezon"? La Bahrain a terminat cursa pe locul 4!
    7 0
  • @ rpo07
    Tehnic nu e al doilea , dar locul 4 din Bahrain (dupa ce a condus toata cursa, la fel ca la Melbourne)poti sa-l treci la abandon.
    6 2
  • Newey si piulita
    Greu. Cineva spunea, pe buna dreptate ca, Newey face masini rapide insa fragile. Un inginer extraordinar care duce in limita totul, insa...a fost creatorul masinii cu care a sfarsit Senna, a semnat masina lui Kimi la McLaren..Vom vedea in 2010, ce semneaza pt Vettel. Ieri a fost bujia, astazi piulita, maine...
    5 4
  • @diesel08
    Din ce imi dau eu seama n-ar fi vorba de semnatura lui Newey , ci de o piulita stransa prea putin. Oricum , se poate si mai rau (roata lui Alonso , sezonul trecu , parca)
    2 1
  • ctlnmihai
    Vettel, tradat de piulita pneului stanga-fata
    Nu vad care e legatura dintre bujie ,piulita si Newey.. Daca o bujie buclucasa provoaca o defectiune unui monopost ferrari inseamna ca de vina e Nick Tombazis care a proiectat monopostul? poate a fost vreun defect de fabricatie
    2 1
  • ...graba in exces!
    aceeasi problema repetata, forteaza la maxim si dupa asta mai vrea si sa ajunga la final tot pe 1...
    2 3
  • @Dpp
    Cand realizezi un proiect de anvergura in calitate de manager de proiect, semnatura ta este in topul listei celorlalte semnaturi. Esti sef de proiect. Raspunzi pentru proiect, furnizori, materiale, controlul calitatii, tot. Un arhitect care semneaza ca sef de proiect pentru o cladire, raspunde in fata beneficiarului si a legii daca acea cladire are un viciu determinat de o eroare a proiectului de instalatii electrice, de ex, chiar daca la baza intocmirii proiectului de specialitate sta un alt specialist. Cand conduci o echipe raspunzi pentru toata povestea de-acolo. Ori Newey a semnat cu repetitie pentru profilul unui monopost care uneori a dovedit lipsa fiabilitatii. Rapid da, fiabil mai putin. Poate asta e filosofia lui..La Brawn e viceversa...
    2 2
  • ...sau
    poate ma-nsel:). Vom vedea daca am avut sau nu dreptate.
    1 1
  • Newey
    Sigur te inseli.Ptr caO PIULITA a avut un defect sau o bujie s-a defectat nu cred ca este de vina Newey.De fapt nici tu nu crezi dar e o moda la voi.S-a intimplat pur si simplu,este doza de ghinion pe care o are Vettel.Lui Weber de ce nu i-a cazut piulita ??????.
    2 2
  • @Hasu
    Si anul trecut? Tot ghinion? Ai sa-mi spui ca motorul Renault e slab. Bun, dar cei de la Renault F1? Ei de ce n-au avut aceleasi probleme? Eu cand fac afirmatii cred in ele. Nu ma cunosti deci exista riscul de a gresi. Insinuarea, cu "moda la voi", nu vroiai s-o faci. Ti-a scapat, cu siguranta.
    1 1
  • @diesel08
    Pai din ce zici tu ar trebui ca Newey sa stea langa mecanicii care schimba pneurile si sa ii intrebe mereu "auzi , surubul asta l-ai strans bine?" . Chestii de genul asta se mai intampla (mai crapa o bujie , mai sare o piulita) . Ce e ciudat ca doar Vettel le pateste. Ce este impresionant pentru Newey este ca monopostul RedBull este incredibil de rapid , desi este propulsat de "ragalia" aia de motor Renault , si reuseste sa se fie in fata unor echipe mari McLaren si Ferrari , desi aici nu cred ca doar monopostul este de vina . (Webber are exact aceeasi masina).
    Daca reuseau anul asta sa semneze parteneriatul cu Mercedes (despre care s-a tot zvonit) nu cred ca ii mai oprea cineva sezonul asta.
    3 1
  • @Dpp
    E drept, eu sunt subiectiv. De cand cu accidentul lui Senna, in masina lui Newey eu nu-l prea am la inima. O fi el genial insa periculos. Ca la McLaren mai apoi dupa 2000 nu i-a prea iesit mai nimic, Kimi trebuind sa ajunga in curtea Ferrari sa-si adjudece un titlu...sau ca Brawn l-a surclasat in nenumarate randuri cand era la Ferrari iar nu mai conteaza. Vom mai vb peste cateva curse, prin vara. Eu nu mi-as pune banii pe Red Bull anul asta.

    p.s.-tocmai ti-am explicat, intr-un post anterior ce trebuie sa faca un inginer care manageriaza un proiect. Insa Newey, e drept, NU E manager. Cic-ar fi Horner.
    1 1
  • plus
    Si mai vezi ca "ragalia" aia de motor a castigat doua titluri mondiale la constructori dupa 2000, cu ceva mai mult decat supermotorul Mercedes.
    1 1
  • dizel
    o sa-i spunem lui Newey sa ia lectii de la tine si de la Neo ca mari specialisti sinteti voi.Te-ai imbolnavit si tu de la Neo.Pacat ,te credeam altfel.
    1 1
  • @hasu
    Stimabile. Esti offtopic. Inca nu mi-am dat cu parerea despre propria ta persoana, sau despre ce si cum spui sau crezi tu. Incearca si experimenteaza conversatiile pe tema F1 fara sa-ti mai dai cu parerea despre persoana mea. Asta daca poti.
    0 1
  • anonim
    vorbe goale...
    asta e o prostie, ba frina ba piulita, n-a frinat din timp si accelera la limita, e si normal sa ajungi in decor neapucind a face asa viraj. In acest viraj au fost si iesiri in decor si abandon, asa a avut-o si el...Aflindu-se pe loc 1 si normal ca accelera p/u avea teren in fata urmatorului. Nu cred brasoave!
    2 0
  • @diesel08
    Observa te rog ghilimelele din jurul "ragaliei". Motoarele Renault nu mai sunt ce erau pe vremea lui Alonso ,cand au rupt sirul de victorii Ferrari. Personal , consider ca Renault au cam ramas in urma la capitolul motoare si nu cred ca sunt singurul care crede asta . Parca Horner tot incerca sa convinga FIA sa egalizeze motoarele si din cate imi aduc aminte si Renaul tot tipa ca a "ramas in urma"

    PS: o sa incerc sa marchez frazele ironice pe viitor. Aparent nu toata lumea le prinde din prima.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru