Vettel, tradat de bujia motorului Renault
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa ce a plecat din pole position, Sebastian Vettel a luat optiune importanta pentru a obtine victoria in Marele Premiu al statului Bahrain, conducand detasat plutonul pana in turul 33.
In acel moment, pilotul Red Bull Racing a raportat prin radio o scadere brusca a puterii motorului, iar dupa numai doua tururi germanul a coborat pana pe locul 4, fiind depasit succesiv de Fernando Alonso, Felipe Massa si Lewis Hamilton. Initial, echipa l-a informat ca problema vizeaza sistemul de evacuare al monopostului RB6, insa o analiza detaliata efectuata la finalul cursei a dezvaluit cauza reala a pierderii de putere, si anume o defectiune la bujia motorului Renault.
"Vettel a avut 33 de tururi bune din cele 49 ale cursei dupa ce a plecat din pole position, inainte de a se plange prin radio de o pierdere de putere. Problema a fost diagnosticata ca o defectiune la bujie, iar rezultatul a fost o cadere in clasament pana pe locul 4", se precizeaza intr-un comunicat de presa al echipei Red Bull.
Desi initial se anticipa ca Nico Rosberg si Michael Schumacher vor reusi la randul lor sa il depaseasca pe Vettel, germanul a reusit sa se mentina in fata celor doi piloti de la Mercedes GP si sa obtina in final locul 4.
Chiar daca nu si-a putut ascunde dezamagirea pentru ratarea victoriei in prima cursa a sezonului, Vettel a incercat sa vada partea plina a paharului prin prisma celor 12 puncte castigate."De sambata dimineata am avut cele mai rapide monoposturi de pe circuit in toate conditiile. Am avut controlul asupra cursei si stateam foarte bine cu strategia. Totul a mers perfect. La un moment dat, cu 15-20 de tururi inainte de final, ati putut observa ca timpii mei erau din ce in ce mai slabi. Se pare ca a fost vorba despre ceva mecanic, din fericire am putut continua pentru a termina pe 4, dar ar fi trebuit sa castig. Ne-a costat foarte mult, dar am obtinut 12 puncte importante", a declarat Vettel la finalul cursei, inainte de a afla cauza reala a defectiunii tehnice.
Mark Webber, coechipierul lui Vettel, a incheiat cursa pe locul 8 si a colectat 4 puncte, cu ajutorul carora echipa s-a pozitionat pe locul 4 in clasamentul constructorilor cu 16 puncte.
Photo credit: Red Bull Racing
Mare pacat.
Chill...relaxeazate,,,trage aer adanc in piept.
Anul trecut Vettel a fost tradat de motorul renault de prea multe ori si aanul asta in prima cursa este tradat de bujie.
E clar ca motorul Renault este bun dar lipseste fiabilitatea, gen motorul mercedes de la McLaren in perioada lui Raikkonen in 2006.