Vettel susţine că pneurile l-au împiedicat să câştige în Spania

de Daniel Popescu
Luni, 13.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel susţine că deteriorarea pneurilor l-a împiedicat să lupte cu Fernando Alonso şi Kimi Raikkonen pentru victorie în cursa de la Barcelona.

Esential 4 puncte avans mai are Vettel in fruntea clasamentului dupa cursa de la Barcelona
Sebastian Vettel nu a profitat de poziţionarea pe grila chiar în spatele celor doi piloţi Mercedes şi a ocupat doar locul patru în Marele Premiu al Spaniei, după ce a fost depăşit de Fernando Alonso la prima intrare la boxe şi de Kimi Raikkonen în urma unui duel spectaculos, înainte de a pierde şi ultima poziţie a podiumului în favoarea lui Felipe Massa.

Pilotul echipei Red Bull Racing susţine că principala explicaţie pentru lipsa de performanţă comparativ cu rivalii de la Ferrari şi Lotus a fost gestionarea deficitară a pneurilor, care continuă să pună probleme monopostului RB9.

Nu mergem în ritmul monopostului, mergem în ritmul pneurilor.

Sebastian Vettel
Pilot Red Bull
"Cred că putem fi mulţumiţi cu locul patru sau cel puţin trebuie să fim. Primele trei monoposturi au fost un pic prea rapide pentru noi şi au făcut o treabă mai bună cu gestionarea pneurilor.
Cred că monopostul nostru este suficient de rapid, dar se întâmplă ceva cu pneurile şi le deteriorăm mai repede. Trei piloţi s-au descurcat mai bine astăzi şi trebuie să recuperăm. Nu mergem în ritmul monopostului, mergem în ritmul pneurilor"
, a declarat germanul.

Coechipierul său Mark Webber a terminat cursa pe locul cinci după ce la start a coborât în a doua jumătate a plutonului, iar australianul a evidenţiat la rândul său problemele cu pneurile.

"Tot timpul am fost un pic în urmă în termeni de deteriorare a pneurilor şi ritm. Dacă nu eşti în ritm, nu poţi avea o strategie magică. Sunt mulţumit de cum am pilotat şi de faptul că am câştigat câteva puncte, dar nu este rezultatul pe care îl voiam", a precizat australianul. 

Comentarii (15)

  • eu_ferrari
    RBR nu are de ce sa se planga
    Ferrari si Lotus gestioneaza mai bine pneurile ... bravo lor,
    Pneurile fac parte din monopost!

    In cursele din Europa putem astepta o dominatie Ferrari iar la parasirea europei din nou RBR(dc nu cumva careva mai gaseste un as in plus)
    S-ar putea ca Raikkonen cu Lotus sa fie cel care rade la urma dc masina lor se descurca si in EU si peste

    Ramane de vazut
    eu sunt fan Ferrari dar nu ma supar nici daca Kimi castiga campionatul :)
    36 4
  • Treaba cu pneurile a devenit mult prea extrema. Cand ajungi sa faci tururi in cursa cu 20 de secunde mai lente fata de timpul de pole si esti fortat practic sa te plimbi pe circuit ca sa nu distrugi pneurile ceva nu e in regula. F1 ca si competie nu mai are niciun rost.
    22 4
  • Stiau cei de la RBR de ce trebuie sa faca presiuni pentru schimbarea compozitiei pneurilor....se pare ca monopostul e construit mult prea agresiv de uzeaza in halul acesta pneurile....cand nu castiga nu aud din partea lor numai vaicareli si scuze...cand castigau Vettel nu arata decat degetul aratator....incet incet trece si perioada lor....e greu sa te vezi ajuns sus si pe urma incepe coborarea....
    22 4
  • eu_ferrari
    am uitat sa-i mentionez pe cei de la Mercedes
    Ham a spus o dara in timpul cursei ceva foarte hilar
    "Mai incet de atat nu pot sa ma duc, acuma m-a depasit un Williams"
    :))))))))

    Dc cei de la MB AMG rezolva in timp util problema lor de uzura extra
    mai avem doi piloti in carti pt titlu :)
    11 3
  • tare asta cu "mersul mai incet" =)))) loooll.....am si uitat de ea....
    nu prea cred ca Mercedes vor reusi sa rezolve problema uzurii...in schimb ma astept ca cei de la RBR sa rezolve problema dar sper ca numai peste vreo 8-9 curse... :P
    13 4
  • Marius
    Problema uzurii pneurilor la Mercedes e una profunda, nu se rezolva doar din setup, anul asta e putin probabil sa rezolve ceva. @litlefoot-ieri pe circuit unii s-au plimbat altii au putut sa forteze si au fost mai rapizi in final cu aproape 40 sec fata de locul 4.
    5 3
  • sunt curios ce o sa fie la monaco... daca tot cei doi piloti de la mercedes ies pe locurile 1 si 2 in calificari si in cursa au ritmul din spania... o sa fie haos :)
    13 0
  • redcow
    Nu doar pneurile ci si strategia, surprinzator de proasta pentru geniile de la Red Bull....in regim de cursa cu Marusia, asta e bine.
    4 4
  • @luc21
    Pai vor intra la boxe la un moment dat...:)
    5 1
  • Nu va faceti mari griji pentru ei. Anul trecut au fost in mai mare rahat ca anul asta. Plus ca au cel mai bun om din F1, mai bun ca orice pilot: Adrian Newey.
    8 3
  • Finger
    Fingerboy face ce stie mai bine. Arata cu degetul catre cineva. Acum sunt Pirelli. Data viitoare o sa planga in bratele lui marko, ca si la asta se pricepe.
    7 2
  • Declaratii de PR: toate frazele, toate propozitiile „emise” de pilloti au termen comun „noi”. Bine, o fi echipa, dar nu cred in dragoste etrena.
    Zi: am avut o zi proasta, nu sunt superman si am avut un rezultat bun, sau aproape bun. Poate asa ma faci sa ma uit la F1 si anul acesta. Oricum, pe un circuit, nu ma mai vedeti. Cand ma gandesc ca pentru a vedea abandonul lui MSC, anul trecut, la Barcelona am platit aproape 1000 Eur-cu returarea avioanelor-ma bucur ca MERCEEDES AMG a facut o achizitie buna cu Hamiltoon. La jumate pret MSC facea acelasi lucru si aveau si sponsori. Apropo, am o sapca „Ferrari”, semnata si cu sapte linii pe cozoroc...prietenii stiu de ce!
    1 0
  • Nu e adevarat ca pneurile de anul acesta impiedica RBR sa aiba un regim de cursa superior Lotus sau Ferrari ! Seb minte. Dar minte pentru fani. Cunoscatorii se uita la date.
    Ia sa vedem datele de parcurgere a cursei din Barcelona in ultimii trei ani:
    2011 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:39:03.301/ 2012 Pastor Maldonado Williams-Renault 1:39:09.145/ 2013 Fernando Alonso Ferrari 1:39:16.596. Deci o oprire la boxe in plus si aproape acelasi timp total de parcurgere al cursei !
    Sint mai lenti pilotii in cursele de anul acesta ? Serios ? Ia sa vedem cel mai rapid tur cum a fost:
    2011 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 52 1:26.727/ 2012 Romain Grosjean Lotus-Renault 53 1:26.250/ 2013 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 56 1:26.217. Timpi destul de asemanatori.
    Cine minte ? RBR ? Vettel ?
    Va rog sa cautati date reale si nu mai credeti toate prostiile celor de la RBR.
    PS: daca tot sinteti fani formula 1 puteti va rog sa-mi explicati cum e cu stirea aia data de bossul RBR cum ca ar fi fost nevoie sa reduca la 80% puterea motorului ca sa nu distruga pneurile? Adica reduci puterea motorului dar cursa se termina in acelasi timp ca si cum ai merge cu motorul la maxim ? Ceva imi scapa .... cineva minte :)
    3 2
  • fan F1
    Mda, ce sa zic...
    De parc Alonso,Kimi si Massa nu au avut aceleasi pneuri...
    0 0
  • fan F1
    Ma si mir ca Vettel a putut sa tina pasul cu Marusia! Ha!ha! ha! ha!ha!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru