Vettel, surprins de pana de cauciuc suferită la Silverstone: "Nu a fost un dezastru"

de Daniel Popescu
Luni, 17.07.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel a admis că a fost surprins de pana de cauciuc suferită duminică la Silverstone, însă insistă că locul 7 ocupat în clasament nu este un dezastru.

Sebastian Vettel ocupa locul 4 în cursa de la Silverstone în momentul în care ambii piloți ai Scuderiei Ferrari au avut parte de probleme cu pneurile. Mai întâi, Kimi Raikkonen a fost nevoit să intre la boxe, pentru ca un tur mai târziu Vettel să sufere de o problemă similară.

În urma incidentului, Vettel a terminat cursa doar pe locul 7, iar avansul său din clasament s-a redus la un singur punct în urma victoriei obținute de Lewis Hamilton. Chiar și așa, Vettel insistă că rezultatul din Marea Britanie nu este unul dezastruos.

"Cred că Raikkonen a avut o problemă similară, iar pneurile sale erau cu 5-6 tururi mai proaspete. Așa că ne-a luat prin surprindere. Sigur că ar fi putut fi un pic mai bine, dar nu cred că a fost un dezastru. Cred că am avut un monopost bun, în special în viraje", a precizat germanul.

Între timp, Fernando Alonso a făcut apel la cei de la McLaren să decidă cât mai rapid ce motoare vor utiliza anul viitor, după o nouă cursă în care a abandonat cu defecțiuni tehnice.

"Cu cât iei mai rapid o decizie, cu atât te pregătești mai bine pentru anul următor.

Bănuiesc că vor încerca să ia o decizie cât mai repede și voi sprijini decizia, indiferent care va fi ea. Cursă din Ungaria este peste două săptămâni. Este o oportunitate bună", a explicat el.

Via Motorsport, Motorsport

Comentarii (36)

  • Claudiu
    Din pacate Ferrari a pierdut cursa dezvoltarii din nou. Ieri am vazut cu totii cum si-au pierdut ultimul atu: managementul pneurilor. A fost o jumatate de sezon foarte interesanta cu multi castigatori de etapa, dar ma tem ca de aici a preluat controlul Mercedes si vor urma multe duble din partea lor( asa cum Vettel a dominat a doua jumatate din 2013). Sunt convins ca vom avea al 4-lea sezon consecutiv cu pilotii Mercedes pe primele 2 locuri in clasamentul general. Oare a mai dominat un alt constructor atatia ani la rand in acest stil ?
    16 10
  • Serban
    Da, a dominat Ferrari in era Schumacher.
    27 3
  • Ferrari vs Mercedes, 275 vs 330, eu as spune ca este o problema. Vettel vs Hamilton 176 vs 175, as spune un dezastru, cel putin. Cei de la Mercedes sunt constanti, pleaca bine din grila, sunt atenti la ce se intampla pe pista, au un strateg bun, testeaza mai bine in FP, Ferrari... n-au nimic din ce am spus mai sus, restul sezonului nu are cum sa arate prea bine pentru ultimii...
    14 7
  • Claudiu
    @Serban

    Este adevarat ca Schumacher a castigat 5 titluri in perioada 2000-2004, dar numai in 2002 si 2004 Ferrari a defilat si au reusit dubla la piloti. In rest neamtul s-a duelat cu Hakkinen sau Raikkonen pentru titlu. La fel si Vettel in perioada 2010-2013, s-a duelat cu Alonso 2 ani. Desi combinatia Red Bull - Vettel a fost imbatabila, Webber nu a terminat niciodata vicecampion in acea perioada.
    14 5
  • Variante putine pentru Alonso in 2018 :
    - McLaren Alfa Romeo (Ferrari)
    sau
    - Renault F1 Team
    altceva ... final de cariera.
    3 3
  • @Claudiu
    Red Bull au dominat F1 la fel de copios in 2011, 2012, 2013. Hai sa nu batem campii. Ce-a facut Newey a fost sah mat pentru toata lumea. Webber era acolo langa Vettel, castiga curse, in 2010 se batea la titlu si nu avea cine stie ce valoare. Alonso s-a batut pentru titlu cu Vettel nu invers. Vettel se batea cu Webber sa fie privilegiatul echipei. Alonso cu doua masini subtiri era cat pe ce sa castige de 2 ori titlul pentru Ferrari. Alonso n-a avut niciodata masina la Ferrari precum o are anul asta Vettel.
    21 15
  • @Claudiu
    Schimbarea de regulament din 2014 a aparut tocmai ca sa fie oprita dominatia Red Bull-Newey care era decisiva pe aerodinamica. Cum ar arata acum un Red Bull cu un motor Mercedes?
    17 6
  • Claudiu
    Si totusi Vettel a fost mai rapid decat Aloso la Fiorano cu Ferrari 2012. Deci toata analiza ta ce se sprijina DOAR pe supraestimarea lui Alonso cam pica.
    3 15
  • @@Claudiu: Stii cum iti dai seama cand cineva este prost? Is anuleaza singur argumentul. Spus sus ca Red Bull au dominat copios, bine bati campii dar sa trecem peste asta. Jos spui ca Alonso cu doua masini subtiri era cat pe ce sa castige campionatul, pai vezi tu... frazele astea se bat cap in cap. Ori au dominat copios adica nu am avut concurenta, ori altcineva a avut sanse la titlu. Vezi ca bati campii,
    12 11
  • O comparatie corecta se face simplu: Pole-positions, victorii si duble, 2010-2013 vs 2014-2016, si cred ca Red Bull o sa iasa ca n-a mai dominat atat de copios cum viseaza unii.
    8 7
  • Claudiu
    @Claudiu

    In primul rand schimbarile de regulament se decid cu 2-3 ani inainte de intrarea in vigoare, pentru ca sa aiba timp constructorii sa se pregateasca. Cand s-a luat decizia introducerii motoarelor hibride, Red Bull avea doar 2 campionate castigate si nu se vorbea atunci de o dominare autoritara. Schimbarea din 2014 a venit la cererea constructorilor pentru ca nu aveau beneficii comerciale din motoarele V8 de 2.4 litri si din cauza planului FIA de a introduce un motor universal turbo de 1.6 litri in toate competitiile(WRC, WTCC, F1). In al doilea rand, in anii 2010-2013 aveam 3,4,5 constructori care castigau curse(Red Bull, Ferrari, Mclaren, Lotus, Williams) dar intre 2014-2016 am avut doar Mercedes castigand 17-19 curse pe an si Red Bull(2014,2016) sau Ferrari(2015) care luau 2-3.
    5 7
  • pai tot ce spune el se bazeaza doar pe fabulosenia fabulosului care mai apoi garanteaza chiar fabulosenia. Te-ai prins? Adica presupune din start ca Alonso e nemaipomenit, face cateva socoteli bazandu-se pe presupunere si in final ii rezulta ca Alonso e nemaipomenit .... LOL

    el vrea sa spuna ca masina RBR era net superioara dar Alonso cu o masina tot net dar inferioara reducea handicapul; si ne-a batut la cap cu asta vreo 4 anisori pentru ca mai apoi cand veni Vettel la Ferrari, Alonso a fugit cu coada intre picioare
    3 5
  • Ca tot veni vorba.Mi-e frica de ce ar fi facut Alonso cu masina rosie de anul asta.Dar da acea pana nu a fost o tragedie.Decat un dezastru care ii cam spulbera din sansa aia la titlu care oricum nu prea exista.
    11 8
  • Pai cum poti sa-l bagi pe Vettel in turul 14 la schimb de gume, cand ALTII au stat cu gumele din calificari 25 de tururi . Echipa Ferrari parca se strica cu strategia de la cursa la cursa. Pe langa performanta mai trebuie sa ai si cap pana la urma.
    4 1
  • A fost surprins cât de prost și violent a putut sa frâneze distrugându-și pneul când nu îl forța nimeni și avea locul 3 asigurat. Halal strategie la Ferrari, sa zică merci ca a terminat pe 7, nici nu ma gândesc cât la umilit și werstappen, chiar nu am inteles de ce a atacat in șicana aia de fiecare dată, când stie toată lumea ca max are un caracter infect in a se implica in lupta altor piloți pentru titlu, este singurul sau mod prin care se evidențiază iar vettel a intrat in cursa lui ca un șoricel la cașcaval. O sa piardă lejer locul 2, cât de curând Hamilton va avea probleme severe cu Bottas.
    10 14
  • copile esti cam limitat, probabil la fel de limitat ca o caramida, treaba lui Verstapen ii F1 nu ii sa il protejeze pe fanDOSitul de Vettel, treaba lui ii sa conccureze si sa acumuleze puncte! Tu iti doresti o Formula 1 in care se aleg doi candidati la titlu la inceputul sezonului si restu sa se bata pentru care vede mai rar steagul albastru?

    Ai niste idei mai ceva ca Bernie Eclestone!
    11 7
  • Si in 2015 la Spa a avut Vettel probleme cu un cauciuc, doar ca s-a intamplat la viteza mult mai mare; totul e bine cand se termina cu bine.
    11 0
  • @jfmh
    Vettel a intrat la schimb de pneuri sa ii faca undercut lui Verstappen. In plus, ambii au avut pb cu pneurile inca din timp, presupun ca din cauza incercarilor lui Vettel de a trece cat mai repede
    4 0
  • @Claudiu
    De unde povestea asta cu Vettel mai rapid decat Alonso la Fiorano? ca o tot vantura unii pe-aici. Cand s-a intamplat asta, era inca Alonso la Ferrari? Au concurat in aceeasi zi si aceleasi conditii? A fost exact aceeasi masina? Pana una alta, daca tot barfim, se spune ca staff-ul tehnic Ferrari il cam regreta pe Alonso, ma intreb de ce. Deocamdata vad un Vettel usor neglijend, gresind cu o masina cu care ar trebui sa faca mult mai mult.
    9 4
  • Fractura de logica e la tine. Ca nu-ti incape in fruntea aia inalta ca cineva chiar daca domina cu un material superior o competitie poate sa aiba o piatra de care sa se mai impiedice. nu s-a contrazis nimeni. Sa vedem daca Vettel cu cea mai buna masina Ferrari din 2008 incoace face ce a facut Alonso in 2010, 2012. Si mai usor cu calificativele ca unii pe-aici vorbesc civilizat. Poate la tine acasa incerci.
    13 1
  • fetel are starturi fulminante, de urmarit urmatorul de la unguri, pneurile nu mai conteaza pentru el, botas i-o trage la funduletz constant. -cred ca-i place.
    8 5
  • @@Claudiu
    Dar de unde si pana unde povestea ca echipa tehnica il regreta pe Alonso? Tocmai au declarat toti ca Alonso oricat si-ar dori revenirea la Ferrari, Ferrari nu il doreste.
    3 8
  • ba, voi lasati vrajeala, barfele, ce s-a vazut e ca Vetelica in mod clar nu-l vrea pe Alonso, e pe declaratii live, il prefera pe Kimishor caruia ii trage presul ori de cate ori poate. Comic, daca nu intra in el il rezolva strategic. Pe Alonsita nu il vrea nicicum...stie el ceva...Sefu' de la Fierari zice ce trebuie sa auda fetelica ca sa nu i se taie genunchii...dar vedem in septembrie ce se mai intampla, daca o tine asa discursul se poate schimba precum in 2016.
    8 4
  • Kimi a fost in mai multe randuri peste Vetel anul asta, chiar si in ultima cursa. Nu mai vorbesc de 2016.
    8 5
  • As zice ca Vettel se descurca mai bine pe circuite gen Ungaria, Monaco decat Hamilton. In vacanta de o luna, are Ferrari treaba multa, ce mai. Liderul din GP3, respectiv Leclerc, va testa cu Ferrari la Hungaroring, deci intentiile Ferrari sunt destul de clare ...
    7 5
  • Oare ce prafuri luati ca vreau si eu.:))))
    0 9
  • @Radu

    Hungaroring este a doua pista pentru Lewis ca numar de pole-uri si victorii. 5 pole-uri si cinci victorii. In anii in care a luat pole a dominat cel putin doua secvente din calificari. Q1, Q2 in 2007, Q1, Q3 in 2008, Q1,Q2,Q3 in 2012, Q1, Q2, Q3 in 2015. La inceputul lui 2017 5 pole-uri si 5 victorii nu avea decat in Canada si Ungaria. In Anglia avea doar 4 victorii. Hungaroring chiar poate fi considerat circuitul lui Lewis dupa cel din Canada.
    11 4
  • Claudiu
    da, erau aceleasi conditii, pe uscat mai exact. Aceeasi masina, Ferrari 2012. Ghici ce, era cu blown diffuser. Vettel a dominat pentru ca are un dtil de pilotaj ce profita din plin de blown diffuser, deci a dominat ca blown diffuser nu ca Newey. Mai multi specialisti din F1 au spus asta.

    Alonso face mare gargara acum ca pleaca ba colo ba dincolo pentru ca stie ca asa magar batran nu-l mai ia nimeni. Acum face si el pe curajosul ... Oricum, nu pleaca Vettel doar pentru ca vine Alonso. La fel cu Ham. Pana o sa-l vedem transferat unde behaie el ramane doar atat, ca behaie adica.
    5 8
  • Când Hamilton o sa aibe in buzunar 8 titluri, o sa ajungă la Ferrari sa le povestească și lor câte ceva despre marii campionii F1 :)) nu de-alta dar se-mplinesc doua decenii de când macaronarii au ajuns adevăratul depou al marilor campioni. Este și asta o performanța când nu poți.
    7 8
  • @claudiu
    Pana vedem ce face Alonso sa vedem ce iti face tie figurantul, increzutul de vetel. Ca pana acum in afara de mici oportunitati date fie de coleg la Monaco si de Hamilton cu acea penalizare pe grila n-a aratat absolut nimic. Ba chiar in ultimele calificari Kimi l-a batut. Nu termina campionatul pe 2.
    11 6
  • Figurantul
    mei, daca judecam drept, figuratie face Alonso in F1 ... cam de cativa anisori ... multi
    0 1
  • Din fericire fierari fac ce stiu mai bine. S-o dea in bara. Ca nu dezvolta masina in timpul anul la nivelul Mercedes si nici chiar la nivelul Red Bull asa cum in trecut nu o dezvoltau la nivelul Mclaren.
    2 3
  • Claudiu
    Ciocu' mic si joc de glezne! Figurantul poate reuseste sa termine niste curse. Puncte .... poate vreo 6 norocoase, ca la loterie hahahaha
    3 1
  • de unde 6 puncte? abia il devanseaza pe Vandoorne cu doua puncte

    asta e toata portia lui Alonso anul asta, 2 PUNCTE, ca tot se batea el cu caramida in piept in perioada 2005 - 2007 ca punctili conteaza ... e .. acum sunt 2 puncte
    2 1
  • Sunt total dezamagit de limbajul vostru, avand in vedere ca este cel mai contestat pilot ma asteptam la un limbaj mult mai colorat.....:)))
    Sau o fi sarbatoarea de azi de vina......:)))
    0 1
  • fetita figuranta cand nu are masina, cand nu are motor, cand e sabotata, cand trage chiulul de la cursa... in rest e genie neinteleasa
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru