Vettel şi Ricciardo, excluşi din calificări pentru încălcarea regulamentului tehnic

de Daniel Popescu
Sambata, 22.11.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel şi Daniel Ricciardo au fost excluşi din calificările de la Abu Dhabi după ce FIA a descoperit că aripile faţă ale monoposturilor Red Bull încalcă regulamentul tehnic în privinţa flexibilităţii acestora.

Esential 5 este locul ocupat de Daniel Ricciardo in calificarile de la Abu Dhabi
6 este pozitia ocupata de Sebastian Vettel in calificarile din Marele Premiu din Abu Dhabi
Red Bull Racing va începe Marele Premiu din Abu Dhabi cu ambii piloţi pe ultima linie a grilei de start, după ce Sebastian Vettel şi Daniel Ricciardo au fost excluşi din calificări.

Decizia a fost luată sâmbătă ca efect al unei verificări de rutină care a avut loc la finalul calificărilor, când delegatul tehnic Jo Bauer a analizat flexibilitatea aripilor faţă ale monoposturilor Red Bull Racing la aplicarea unei forţe. "Flapsurile aripilor faţă au fost construite în aşa fel încât să aibă o flexibilitate la încărcare aerodinamică", a precizat delegatul tehnic în raport.

Comisarii de cursă au analizat ulterior cazul şi, după ce au ascultat şi opinia reprezentanţilor Red Bull, au decis ca cele două monoposturi încalcă regulamentul tehnic.

Cvadrupla campioana mondială susţine însă că şi alte echipe utilizează aripi faţă similare. "Am fost scoşi în evidenţă pentru un test al aripii faţă în condiţiile în care este clar că şi alte echipe interpretează regulamentul în acelaşi mod", a precizat echipa într-un comunicat de presă.

Am fost scoşi în evidenţă pentru un test al aripii faţă în condiţiile în care este clar că şi alte echipe interpretează regulamentul în acelaşi mod.

Red Bull Racing
Comunicat de presa
Teoretic, o aripă faţă flexibilă reprezintă un avantaj de natura aerodinamică pe circuitul din Abu Dhabi, datorită numeroaselor viraje lente. Ricciardo şi Vettel ocupaseră locurile cinci şi şase în calificări, astfel că excluderea lor nu va avea nicio influenţă asupra luptei pentru titlul mondial dintre Nico Rosberg şi Lewis Hamilton, care vor pleca de pe primele două locuri ale grilei de start.

Flexibilitatea aripilor faţă ale monoposturilor Red Bull a fost unul dintre cele mai controversate subiecte în Formula 1 pe parcursul sezonului 2010, când FIA a modificat regulile în timpul sezonului pentru a forţa echipa austriacă să introducă modificări la această componentă.

În ciuda acuzaţiilor repetate formulate de rivali, la vremea respectivă Red Bull nu a fost găsită niciodată vinovată de încălcarea regulamentului.

Via FIA

Comentarii (15)

  • Yes!!!
    Jenson urca pe 6, dar ce este mai important ca Magnussen va lua startul de pe locul 9 incaltat cu softuri noi noutze, cand toti cei din fatza sa vor avea super softuri uzate.
    10 12
  • https://twitter.com/McLaren_Soul/status/536217865935138816

    Aici sunt cele doua aripi fatza: una a trecut testul, cealalta nu a trecut. Poza din profil.
    8 9
  • Nimic nou , isi continua minarii de anii trecuti ,,Vitelu campion de carton ,,,
    24 23
  • Ba da tu esti rau de tot
    9 15
  • Se intampla, evident ca cei de la McLaren erau ofticati ca aripa lor fata nu da aceleasi rezultate. De aia au si pus pozele cu aripile fata lol. Au incercat s-o copieze au vazut ca nu merge, deh... i-au reclamat pe cei de la Red Bull. Comic ar fi sa nu castige 49 de puncte maine, se vezi atunci drama :P
    14 9
  • Comentatorii din paddock, radeau, pentru ca McLaren si-a anulat un posibil avantaj. FIA va investiga aceste aripi si anul viitor, si daca cei de la McLaren vor incerca acelasi lucru, si ei la randul lor vor fi penalizati. loooooool.
    14 7
  • Desteptule, si Mclaren a fost verificata dupa calificari, dar nu au fost probleme. Pe masina lui Kevin era noua aripa fatza si a trecut testele fara probleme. Button a utilizat aripa veche, pentru ca nu a mai avut timp sa o testeze vineri. Ti-am mai spus, diferenta dintre aripa lui Kevin care a trecut testul si cea Red Bull, ii faptul ca lui Peter Prodromou ii este virat salariul pe card din Woking si nu maid in Milton Keynes.
    :D :D :D sa moara toate soparlele de suparare si de ciuda :))))))
    14 15
  • fabrica de suc
    Aceleasi furaciuni marca redcow.
    0 0
  • Ar fi ceva zvonuri cum ca Mclaren ar fi implicata in treaba asta...


    Member
    3,125 posts
    Joined: October 07
    Posted Today, 16:32
    FIA got some info from McLaren/Prodromou how or where to look.
    9 5
  • Evident ca McLaren este implicata. Cand nu pot sa castige, cauta sa reclame concurenta, 1999, Malaezia parca, un alt "incident' McLaren. Probabil 2007, tot la fel a fost, au vrut sa fure, dar i-au tradat fanii corecti. Oricum fraieri pentru ca au creat un precent.
    13 7
  • daca insista putin organizatorii il pot aduce in poll pe *soferul bancii* ...
    9 12
  • Pacat ca nu insista, ar fi ceva interesant lol.
    6 10
  • Ma uitam la calificari de la camera frontala Williams , si aripioarele deportante de pe aripa fata se miscau vizibil cativa centimetrii si chiar ma intrebam daca e legal ... cica ar fi ... cumva. .ca nu sunt descalificati
    10 2
  • Ce naiba nu vă convine? Red Bull a încălcat regulamentul, a fost penalizată. Sănătate. Sau probabil ăștia nemulțumiți sunt și cei care au strigat „Free Gigi” sau ”Free Voiculescu”. Regulamentul trebuie respectat de către toți participanții.
    15 6
  • Totul a plecat de la McLaren, care a "reclamat" o alta echipa. McLaren are nevoie de mai multi bani si pozitia 4 cica primeste mai multi. Nu prea multi dar cei de la McLaren nu pot bate pe pista pe cei de la Ferrari (lol.... Ferrari au un singur pilot oricum, McLaren avand doi in puncte destul de des), si i-au "tradat" pe cei de la Red Bull. De fapt au incercat si cu Williams dar, au aripi diferite. De aia au descalificati cei de la Red Bull, pentru ca McLaren nu stie cum sa bata pe pista masinile Ferrari. N-are nici o treaba cu regulamentul, cel putin echipele nu erau prea vesele cu aceste manevre, iar anumiti ingineri nu-s prea destepti, pentru ca la fel ca si la "testul podelei' de acum cativa ani, toti ce de la McLaren au cazut de prosti. Si cu "FRIC" tot cei de la McLaren au cazut de prosti.
    8 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru