Marele Premiu al Azerbaidjanului a oferit duminică una dintre cele mai mari controverse ale sezonului între Sebastian Vettel și Lewis Hamilton.
În timp ce rula sub Safety Car, Hamilton a ieșit dintr-un viraj și a părut să încetinească, iar Vettel nu a avut timp să frâneze și l-a lovit ușor din spate. Revoltat din cauza atitudinii rivalului său, Vettel a ajuns paralel cu Hamilton și apoi a intrat ușor intenționat în britanic, fiind ulterior penalizat cu 10 secunde stop-and-go.
La finalul cursei, comisarii au anunțat că telemetria indică faptul că Hamilton nu a frânat și nici nu a ridicat piciorul de pe pedală de accleratie, însă Vettel insistă că pilotul Mercedes nu a procedat corect și ar fi trebuit de asemenea penalizat.
"Mi-am avariat aripa. Nu se face așa ceva, iar el a făcut asta de câteva ori. Problema este că am fost chiar în spatele lui și apoi a existat o reacție în lanț. A făcut ceva similar acum doi ani în China. Nu așa se procedează.
Asta a fost foarte clar. Concurăm ca bărbați, nu am comunicații radio cu el. Dacă eu am fost penalizat, atunci amândoi trebuia să fim penalizați", a explicat germanul.La rândul său, Hamilton a avut o reacție dura la adresa lui Vettel din cauza faptului că germanul a intrat în mod intenționat în el.
"Să intri deliberat în alt pilot, să scapi fără probleme și să termini pe 4, cred că este o rușine. Cred că s-a făcut de rușine. Piloții tineri au văzut cum se poartă un cvadruplu campion mondial. Sper ca asta să nu se reflecte și în categoriile inferioare", a precizat el.
Via Autosport
Nu se face asa ceva, in special intr-o competitie.
Cred ca se avea impresia ca se afla pe A4, in competitie cu alti golani frustrati ca el ...
Conform telemetriei sa iti intre bine in cap, a REDUS viteza . Hai sa nu la deliberam de la ceea ce a fost real in a spune alte aberatii.
Oricum, una peste alta, nu conteaza ce zice telemetria, pentru ca e o "stiinta" inexacta, mai important e ce spune Vettel.
In alta ordine de idei, dupa noul regulament, pilotul de pe primul loc nu mai trebuie sa astepte intrarea masinii de siguranta la boxe pentru a relua cursa, si prin urmare sunt X locuri de unde o poate relua. Vettel s-a asteptat ca Hamilton sa accelereze din acea curba si Hamilton nu a facut-o (la precedenta iesire a masinii de siguranta Hamilton a avut acelasi comportament, nu a accelerat).
Intr-o competitie in care Ferrari primeste un bonus de 100 de milioane doar pentru ca a participat in toate sezoanele, sunt oameni care cred ca FIA e impotriva lor, ca Mercedes trage sforile si ca pamantul e plat.
Cauta Singapore 2012, Vettel franeaza in fata lui Button.
Si acolo a fost frana clar.
Sau daca o comite Vettel nu se pune ? Si mai sunt multe cu Vettel sub safety car. A incetinit pana nu se mai vedea masina, a primit si o penalizare
@FlorinSilviu1977
Vettel are mana stanga in aer si mana dreapta pe volan cand intra intentionat in Lewis.
Asadar baieti, chiar Vettel da raspunsul in mod indirect despre intentia lui. Care nu credeti cautati pe net si veti vedea. Poate ma insel eu
un singur sezon a fost dominat cap-coada de RBR, restul s-au jucat pana in ultima cursa.
ham, cu cea mai buna masina de 3 sezoane incoace, la peste juma de secunda de la pluton, a luat bataie de la mult mai modestul sau coechipier (rosberg pe atunci). cred si eu ca esti frustrat si incepi sa faci manevre d-astea cu incetinere imediat dupa ce iesi din viraj.
are tziganu tatuaje cu dumnezeu si se roaga in fiecare zi la icoane poleite cu aur, da daca esti tigan si pe dinauntru, dumnezeu se pare ca nu-ti ajuta
In 2016 Lewis a avut doua abandonuri de motor si o penalizare cu plecare de pe ultimul loc.
Si când Hamilton a castigat titlul mondial în 2008 cu ajutorul lui Glock care s-au lăsat depășit în ultimul viraj , atunci de ce nu te-ai plans?Dacă nu venea la Mercedes trădând pe Ronn Dennis care i-au fost ca un tată și l-a tinut în brațe în duelul cu Alonso rămânea băiatul cu un titlu mondial care trebuia să fie și ala al lui Massa.Asa ca ma ușor cu pianul pe scări.
In 2008 cand Glock era pe slickuri si toti ceilalti au intrat sa schimbe pe cauciucuri de ploaie, numai el nu, putea sa-l tina pe Lewis in spate cand era cu 40 s mai incet pe tur? Si cu toate acestea Glock a fost mai rapid decat Trulli, colegul sau de la Toyota pe acel tur ? Pe cine incerci sa pacalesti ? chiar mai crede cineva teoria asta a ta? poate o crede, daca nu se pricepe la F1.
Hamilton sa o lase mai moale cu rusinea ca si el are antecedente, faptul ca spre finalul cursei se ruga de echipa sa il incetineasca pe Bottas ca sa il prinda la mijloc pe Vettel a aratat caracterul jegos pe care il are.
Atat Vettel cat si Hamilton nu au stofa de campioni si piloti adevarati...scurt, un pilot si un campion adevarat stie sa recunoasca cand a gresit, sa recunoasca cand altul a fost mai bun, sa accepte realitatea si sa fie la inaltimea competitiei. In rest degeaba va scoateti ochii intre voi "fanilor".
https://www.youtube.com/watch?v=zW7fDB0DmCo
https://www.youtube.com/watch?v=Ya33IjnCvds
Nu păcălesc pe nimeni.Să iti aduc aminte incidentul Singapore când Massa a plecat cu furtunul de alimentare de la boxe.Fara acest incident chiar dacă Ham îl depasea sau nu pe Glock , Felippe ieșea campion mondial. Eu doar spun că toți sau majoritatea fanilor lui Hamilton ii vad doar calitățile fără defecte în cazul lui Hamilton fiind îngâmfarea si un complex de superioritate prostesc fata de ceilalți piloti.Să ii ceara lui Bottas să încetinească ca să îl prindă el pe Vettel! Nici în epoca slugarniciei absolute Barrichello-Schumacher nu vedeai așa ceva.Unde e egalitatea dintre piloti lăudată de infamul Toto Wolf?
Scandal cu pneurile a fost si in 2003 când Ferrari ca să demonstreze că cauciucurile nu o avantajează a rulat cu Bridgdstone pneuri mult inferioare celor de la Michelin.
E parerea ta strict personala, nu generaliza.
Si daca e sa facem supozitii, atunci si duminica Lewis castiga cursa daca nu-i iesea "gulerul"...shit happens.
Da duminica dacă nu erau acele incidente Hamilton câștiga.Eu nu am generalizat mi-am spus doar punctul meu de vedere.
Numai bine.
#monstruoasacoalitieimpotrivaferrari #logica
Vettel trebuia sa isi vada de treaba. L-a ciupit in spate pe Hamilton. Daca avea vreo impresie ca era de vina cu ceva se cereau mai multe informatii de la telemetria lui si se facea o plangere oficiala.
Telemetria a aratat ca Hamilton NU a FRANAT.
In dovezile aduse de Mercedes nu se spune nimic de frana de motor si nici FIA nu a zis nimic. A fost o frana de motor acolo sau nu? Uitandu-ma pe volanul lui Hamilton, la iesirea din viraj, cand volanul era virat spre stanga, nu avea niciun LED aprins care e specific turatiilor motorului. Cu cateva fractiuni de secunda inainte de impact jumatate din ledurile specifice turatiilor de motor erau aprinse. Nu cumva o fi fost o frana de motor acolo, iar lovitura lui Vettel era efectul acelei frane de motor?
Nu suntem cu entitatile religioase, dar parca a fost si o mica karma acolo... sa primeasca adversarul tau 10 secunde stop-go ca si penalizare, tu sa intri pentru ajustarea headrest-ului (operatiune care a fost facuta oricum mai rapid decat penalizarea stop-go), si sa iesi in spatele celui care a executat oprirea pentru penalizare... e o lovitura destul de dura. De altfel reactia lui Hamilton, cand a dat prin comunicatii cu un mesaj voalat pentru Whiting, precum Vettel a scapat basmaua curata denota o mare frustrare. Nu poti spune ca a scapat basmaua curata cand a fost chemat la pit pentru o penalizare de 10s stop-go.
ce maini ridicate de pe volan ? esti nebun ? ce cauta in dreptul lui ? a ajuns acolo din inertie ? hamilton a facut-o intentionat... sunt de acord... dar vetel stia, sau ar trebui sa o fi stiut ca o sa fie sicanat. Nu trebuia sa intre in jocul lui. A fost un fraier.Votkanen nu facea treaba asta. Nici Riciardo... ca sa nu vorbesc de Alonso. Gandeste-te un pic cam ce reactie ar fi avut un Mika Hakinnen...Nu cred ca s-ar fi comparat cu Fetel. Si, da, sunt un FAN FERRARI... INCA MAI ASTEPT CEVA DE LA EI