Vettel și Hamilton se acuză reciproc de comportament nesportiv în cursa de la Baku

de Daniel Popescu
Luni, 26.06.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel și Lewis Hamilton s-au acuzat reciproc de comportament nesportiv în timpul cursei din Azerbaidjan, în urma unui incident petrecut sub Safety Car.

Marele Premiu al Azerbaidjanului a oferit duminică una dintre cele mai mari controverse ale sezonului între Sebastian Vettel și Lewis Hamilton.

În timp ce rula sub Safety Car, Hamilton a ieșit dintr-un viraj și a părut să încetinească, iar Vettel nu a avut timp să frâneze și l-a lovit ușor din spate. Revoltat din cauza atitudinii rivalului său, Vettel a ajuns paralel cu Hamilton și apoi a intrat ușor intenționat în britanic, fiind ulterior penalizat cu 10 secunde stop-and-go.

La finalul cursei, comisarii au anunțat că telemetria indică faptul că Hamilton nu a frânat și nici nu a ridicat piciorul de pe pedală de accleratie, însă Vettel insistă că pilotul Mercedes nu a procedat corect și ar fi trebuit de asemenea penalizat.

"Mi-am avariat aripa. Nu se face așa ceva, iar el a făcut asta de câteva ori. Problema este că am fost chiar în spatele lui și apoi a existat o reacție în lanț. A făcut ceva similar acum doi ani în China. Nu așa se procedează.

Asta a fost foarte clar. Concurăm ca bărbați, nu am comunicații radio cu el. Dacă eu am fost penalizat, atunci amândoi trebuia să fim penalizați", a explicat germanul.

La rândul său, Hamilton a avut o reacție dura la adresa lui Vettel din cauza faptului că germanul a intrat în mod intenționat în el.

"Să intri deliberat în alt pilot, să scapi fără probleme și să termini pe 4, cred că este o rușine. Cred că s-a făcut de rușine. Piloții tineri au văzut cum se poartă un cvadruplu campion mondial. Sper ca asta să nu se reflecte și în categoriile inferioare", a precizat el.

Via Autosport

Comentarii (47)

  • Vettel dar tu cand erai la RBR si dominai categoric, ai uitat ce manevre faceai de pe primul loc in spatele Safety Car-ului ? Te-ai grabit sa faci plangere la comisarii de cursa si surpriza....telemetria spune ca Lewis nu a franat.
    42 34
  • Vettel a ramas un frustrat si un nesimtit.
    Nu se face asa ceva, in special intr-o competitie.
    Cred ca se avea impresia ca se afla pe A4, in competitie cu alti golani frustrati ca el ...
    37 32
  • Cine spune ca Vettel a intrat delberat in monopostul lui Ham s-a uitat de pe luna la cursa. In rest putem discuta despre ce vreti, important e ca avem spectacolo :). Abia astept Austria...
    35 37
  • Vettel - un derbedeu! Sezonul 2016:ce comportament de ultima speta!Nu cred ca a fost un pilot F1 in toata istoria ei sa, m-ai nesimtit si m-ai impertinent ca acest german!!!Sa nu uitam si perioada RBR!
    20 11
  • dfhsfd
    @Niro, am impresia ca TU esti un frustat, de cand p mea ai tras tu concluzia ca Vettel nu stiu ce. De e ce nu zici de Hamilot( denumit si cocalar-ul) F1. DACA HAMILTON nu ar fi facut acel gest, nu s-ar fi ajuns la asa ceva. Fac ceva pe FIA(strica competitia), a ajuns niste bosorogi sa coordoneze F1.
    12 18
  • @hakkinen

    Conform telemetriei sa iti intre bine in cap, a REDUS viteza . Hai sa nu la deliberam de la ceea ce a fost real in a spune alte aberatii.
    13 8
  • Vettel este "latinul" popoarelor saxone. Nu-mi aduc aminte sa fii vazut multi sportivi de prin zona aceea a Europei care sa-si piarda cumpatul asa repede. Anul asta se comporta chiar decent, in comparatie cu injuraturile si miau-nismele de anul trecut cand nu-i mergea masina.
    Oricum, una peste alta, nu conteaza ce zice telemetria, pentru ca e o "stiinta" inexacta, mai important e ce spune Vettel.
    25 14
  • Montoya jr.
    Fetelica a pierdut mult din imagine duminica...asa ceva nu se poate ptr un pilot de F1
    28 25
  • Hamilton copilul rasfatat al F1.Toata lumea îi sare în cap lui Vettel .Intradevar nu merita 4 titluri mondiale dar inegalabilul Lewis a fost învins și el de slabutul Nico Rosberg.E si vina lui Hamilton pentru acest incident el provoacă tot timpul pe piloti.Anul asta mai are si scutier pe Bottas.Nu zic si Vettel îl are pe Raikkonen , dar la Mercedes s prea pe fata.
    36 21
  • Fetelica simte presiunea din spate, stie ca este inca pe primul loc in campionat, dar nu pentru mult timp! Si fanii ferari stiu ca acesta va pierde locul 1 si incearca sa vada orice altceva decat purul adevar -HAMILTON este net SUPERIOR! Mi-e imi place presiunea pe care o pune HAM pe campionul de carton, sper sa il tina cat mai mult sub tensiune. Fetel va claca si mai mult. Poate il vedem chiar suspendat o etapa, ar fi de rasul curcilor
    24 31
  • Perefect de acord ca Vettel nu a procedat corect dar nici Hamilton nu este usa de biserica hai sa fim seriosi
    36 6
  • Nacional
    Nu sunt specialist si nu dau lectii imi spun doar parerea. In primul rand orice pilot care ar fi fost in locul lui Hamilton ar fi procedat la fel. In spate se afla liderul campionatului cu masina cea mai buna in regim de cursa. Daca Hamilton accelera risca sa fie depasit la aspiratie pe lunga linie ce urma dupa acea curba. Presupunand ca Hamilton a franat sub limita minima admisa atunci el nu putea primi o penalizare mai mare de 10 sec stop and go dar pentru ce a facut Vettel acesta ar fi trebuit descalificat imediat. Urmaresc formula 1 din 1988 si va spun ca nu am vazut o asa situatie in care unul dintre piloti sub Safety Car intra intentionat in alta masina.
    11 10
  • Cu ce este mai bun Hamilton ???? Are noroc ca este masina buna peste ce are Ferrari si cam atat. Hamilton este un siret care stie sa provoace iar Vettel cam pune botul din pacate
    25 16
  • imi doresc ca titlul mondial sa se joace pana un ultimul viraj din ultima cursa asta vreau sa avem spectacol si pana la urma toti ne dorim asta in Formula 1.
    23 2
  • Daca privim cu atentie monopostul lui Vettel intra in monopostul lui Hamilton cand Vettel avea mainile ridicate de pe volan si protesta la adresa lui Hamilton. Practic nu a vrut sa intre cu monopostul in Hamilton, pur si simplu a luat-o in dreapta cand avea mainile ridicate de pe volan. Ce este drept ar fi trebuit sa se stapaneasca Vettel si sa-i ceara socoteala dupa cursa lui Hamilton. Cert este ca si Hamilton a redus viteza destul de mult, nu a franat, ma rog telemetria spune asta, dar clar a luat piciorul din gaz intentionat pentru ca sa-l enerveze pe Vettel si se pare ca i-a reusit. Oricum cu asemenea trucuri murdare Hamilton nu poate lua titlul. Pe final de cursa Vettel l-a tinut la respect pe Hamilton cu toate ca Hamilton are masina peste Ferrari cu cel putin jumatate de sec. Imaginati-va ce ar fi insemnat ca Vettel sa fie pe Mercedes sau Verstappen! Cred ca Hamilton ar fi avut cu adevarat mari probleme.
    30 19
  • Nimeni, cu capul pe umeri nu spune ca Vettel a vrut sa intre intentionat in Hamilton in prima instanta. Nu avea nimic de castigat. Dupa ce a dus masina paralela cu Hamilton, se poate discuta daca a fost intentie sau nu. Eu unul cred ca era rosu Ferrari pentru ca intrase in Hamilton. Oricum, in partea a doua a incidentului, Vettel nu avea ce cauta acolo.
    In alta ordine de idei, dupa noul regulament, pilotul de pe primul loc nu mai trebuie sa astepte intrarea masinii de siguranta la boxe pentru a relua cursa, si prin urmare sunt X locuri de unde o poate relua. Vettel s-a asteptat ca Hamilton sa accelereze din acea curba si Hamilton nu a facut-o (la precedenta iesire a masinii de siguranta Hamilton a avut acelasi comportament, nu a accelerat).
    Intr-o competitie in care Ferrari primeste un bonus de 100 de milioane doar pentru ca a participat in toate sezoanele, sunt oameni care cred ca FIA e impotriva lor, ca Mercedes trage sforile si ca pamantul e plat.
    15 9
  • @schumi31 Nu ai cum sa stii daca Vettel e mai bun ca Hamilton sau daca Alonso e mai bun ca amandoi, atata timp cat nu au aceeasi masina. Daca ar fi sa ma iau dupa rationamentul tau, as zice, cu ce a fost mai bun Schummacher decat altii cand era la Ferrari? Ca avea o masina superioara celorlalti. Atata timp cat intr-un sezon o echipa are un numar ridicat de dati cand blocheaza prima linie cu ambele masini in calificari, ca de altfel si la sfarsitul cursei sa aiba ambii piloti pe primele doua locuri, mai ales cand unul dintre piloti se numeste....sa zicem Barrichello, atunci acei piloti beneficiaza de o masina net superioara celorlalti. Asa cum au fost sezoanele precedente Mercedes, sau inaintea lor RBR. Or anul asta nu prea se aplica.....
    12 6
  • @FlorinSilviu1977
    Mana stanga a lui vetel este ridicata in aer cu dreapta vireaza si intra INTENTIONAT in Hamilton. Trebuie sa NU vrei sa vezi realitatea. Toti pilotii din spate au vazut exact acelasi lucru. O masina de F1 NU vireaza singura!! Cand a fost intrebat de jurnalisti de ce a intrat deliberat in Ham a evitat orice fel de raspuns la modul nesimtit. Este un nesimtit si toata lumea asta a vazut lucrul asta. Chiar si fanii lui care sunteti acum intr-o negare penibila. Masina lui vetel a ajuns singura in dreptul lui hamilton apoi tot singura a intrat in britanic.Vetel bietul nici nu era in masina. El era cu mainile pe sus undeva in tribune. Asta e concluzia unui fan vetel.
    19 9
  • GOLANEALA
    Cind un golan reduce viteza intentionat,raspunzi tot cu o golaneala-bravo VETTEL.
    15 22
  • hakkinen/niros56 voi nici footbalul nu-l intelegeti...dar F1...petardelor
    5 17
  • @GOLANEALA
    Cauta Singapore 2012, Vettel franeaza in fata lui Button.
    Si acolo a fost frana clar.
    Sau daca o comite Vettel nu se pune ? Si mai sunt multe cu Vettel sub safety car. A incetinit pana nu se mai vedea masina, a primit si o penalizare

    @FlorinSilviu1977
    Vettel are mana stanga in aer si mana dreapta pe volan cand intra intentionat in Lewis.
    14 8
  • Vettel a fost intrebat CLAR de un reporter NBC parca, daca a intrat intentionat in Hamilton. Te buseste rasul cand ii vezi reactia si modul comic in care incearca sa fie evaziv. Reporterul l.a intrebat de vreo 3-4 ori acest lucru. De fiecare data Vettel a nu a raspuns, ba chiar sa balbaia.
    Asadar baieti, chiar Vettel da raspunsul in mod indirect despre intentia lui. Care nu credeti cautati pe net si veti vedea. Poate ma insel eu
    14 8
  • e mega superior ham. mai ales cand se plange prin radio: "auziti, nu puteti sa il puneti pe bottas sa mearga mai usor ? poate il prind si eu pe asta"
    17 13
  • @dubfire: cate lock-out-uri a facut vettel in 4 ani cand a luat titlu si cate a facut ham ?
    un singur sezon a fost dominat cap-coada de RBR, restul s-au jucat pana in ultima cursa.
    ham, cu cea mai buna masina de 3 sezoane incoace, la peste juma de secunda de la pluton, a luat bataie de la mult mai modestul sau coechipier (rosberg pe atunci). cred si eu ca esti frustrat si incepi sa faci manevre d-astea cu incetinere imediat dupa ce iesi din viraj.
    are tziganu tatuaje cu dumnezeu si se roaga in fiecare zi la icoane poleite cu aur, da daca esti tigan si pe dinauntru, dumnezeu se pare ca nu-ti ajuta
    12 12
  • @KALEL
    In 2016 Lewis a avut doua abandonuri de motor si o penalizare cu plecare de pe ultimul loc.
    10 4
  • stanciu
    Prieteni, ambii au facut-o intentionat! Problema e ca caracterul lui Ham e mai tampit decat el insusi. Oridecateori are ocazia, le face intentionat. Urmariti Hamilton - Alonso, Button, Rosberg.. Problema legata de aceasta persoana din pacate poate continua, comisarii il incurajeaza de fiecare data. Vettel a procedat correct fata de el, dupa merit. Tipul asta trebuie educat sa respecte. Ham nu are respect fata de restul. Cel ce provoaca trebuie "achitat" mai aspru.
    13 17
  • @hakkinen
    Si când Hamilton a castigat titlul mondial în 2008 cu ajutorul lui Glock care s-au lăsat depășit în ultimul viraj , atunci de ce nu te-ai plans?Dacă nu venea la Mercedes trădând pe Ronn Dennis care i-au fost ca un tată și l-a tinut în brațe în duelul cu Alonso rămânea băiatul cu un titlu mondial care trebuia să fie și ala al lui Massa.Asa ca ma ușor cu pianul pe scări.
    12 13
  • @AyrtonSenna1991
    In 2008 cand Glock era pe slickuri si toti ceilalti au intrat sa schimbe pe cauciucuri de ploaie, numai el nu, putea sa-l tina pe Lewis in spate cand era cu 40 s mai incet pe tur? Si cu toate acestea Glock a fost mai rapid decat Trulli, colegul sau de la Toyota pe acel tur ? Pe cine incerci sa pacalesti ? chiar mai crede cineva teoria asta a ta? poate o crede, daca nu se pricepe la F1.
    7 7
  • Cum doar atatia "specialisti" au iesit la iveala? Hai, Hai stiu ca mai sunteti, trezirea si discutati datele telemetrice de pe masina lui Hamilton, scoateti toate hartiile care le aveti la indemana. Vina este impartita ce este asa greu: Safety-Car-ul era in fata cu mult Hamilton indiferent ca a incetinit sau a franat nu avea de ce si voie sa faca asta intr-un viraj mai ales ca era primul si impunea ritmul iar melteanul celalalt de Vettel nu trebuia sa se urce pe el indiferent ca a facut-o intentionat sau a scapat volanul din mana. Penalizati amandoi, Vettel mai drastic pentru gestul nesportiv, asta lasand la o parte ca si Bottas trebuia penalizat, s-a vazut pe fata ca echipa Mercedes a fost favorizata in totalitate de comisarii cursei.
    Hamilton sa o lase mai moale cu rusinea ca si el are antecedente, faptul ca spre finalul cursei se ruga de echipa sa il incetineasca pe Bottas ca sa il prinda la mijloc pe Vettel a aratat caracterul jegos pe care il are.
    Atat Vettel cat si Hamilton nu au stofa de campioni si piloti adevarati...scurt, un pilot si un campion adevarat stie sa recunoasca cand a gresit, sa recunoasca cand altul a fost mai bun, sa accepte realitatea si sa fie la inaltimea competitiei. In rest degeaba va scoateti ochii intre voi "fanilor".
    10 5
  • stanciu
    hamiltonistilor, poftim inca o boacana in stil de bou:

    https://www.youtube.com/watch?v=zW7fDB0DmCo
    3 13
  • stanciu
    Iata Hamilton pe cand avea primul Mercedes

    https://www.youtube.com/watch?v=Ya33IjnCvds
    3 14
  • observ ca pe langa specialistii in aerodinamica a mai aparut o o categorie:cea a comisarilor de cursa :))))
    6 5
  • Oricat de nervos a fost Vettel, nu trebuia sa-l loveasca pe Hamilton; ca a facut gesturi cu mainile, am inteles. Oricum, ar trebui cartonase galbene si rosii si in F1.
    9 4
  • @hakkinen
    Nu păcălesc pe nimeni.Să iti aduc aminte incidentul Singapore când Massa a plecat cu furtunul de alimentare de la boxe.Fara acest incident chiar dacă Ham îl depasea sau nu pe Glock , Felippe ieșea campion mondial. Eu doar spun că toți sau majoritatea fanilor lui Hamilton ii vad doar calitățile fără defecte în cazul lui Hamilton fiind îngâmfarea si un complex de superioritate prostesc fata de ceilalți piloti.Să ii ceara lui Bottas să încetinească ca să îl prindă el pe Vettel! Nici în epoca slugarniciei absolute Barrichello-Schumacher nu vedeai așa ceva.Unde e egalitatea dintre piloti lăudată de infamul Toto Wolf?
    11 7
  • "Slugarnicia absoluta Barrichello-Schumacher" mi-a adus aminte de cursa din Indianapolis 2005 cand a fost scandalul cu cauciucurile Michelin si doar 6 masini au luat startul. ironia e ca dupa un pit-stop era sa se ciocneasca feraristii intre ei si ar fi ramas doar 4 masini ...
    3 3
  • @Radu
    Scandal cu pneurile a fost si in 2003 când Ferrari ca să demonstreze că cauciucurile nu o avantajează a rulat cu Bridgdstone pneuri mult inferioare celor de la Michelin.
    4 1
  • Honda aduce un nou upgrade la motor in Austia
    5 3
  • Austria*
    5 3
  • @AyrtonSenna1991

    E parerea ta strict personala, nu generaliza.
    Si daca e sa facem supozitii, atunci si duminica Lewis castiga cursa daca nu-i iesea "gulerul"...shit happens.
    5 3
  • @hakkinen
    Da duminica dacă nu erau acele incidente Hamilton câștiga.Eu nu am generalizat mi-am spus doar punctul meu de vedere.
    Numai bine.
    5 3
  • Max Verstappen amendat pentru ca n-a participat la intalnirile cu presa..
    3 4
  • GrosJan
    Eu as penaliza mai degraba omul cu initiativa de a face rau nu pe cel care reactioneaza agresiv la o nedreptate. In cazul asta initiativa a avut-o Hamilton. El a incercat o manevra nesportiva in speranta ca ii va avaria aripa fata lui Vettel. Evident, comportamentul lui Vettel nu a fost nici el sportiv, dar eu cred ca mult mai vinovat e acela care incepe pentru ca el rupe fair play-ul cand toti ceilalti incearca sa concureze corect.
    11 10
  • trist,hakkinen fumeaza naturale
    3 9
  • Eu unul l-as penaliza pe Hamilton la fiecare cursa pentru diferite motive: in primul rand l-as penaliza pentru ca e negru (sau cum spun unii romania-arieni, "tigan"), l-as penaliza pentru ca are lanturi la gat, l-as penaliza pentru ca isi spune parerea vizavi de unele lucruri, si prin urmare e impertinent, l-as penaliza pentru ca a incercat sa arate ca Vettel, vopsindu-si parul, l-as penaliza pentru ca nu e la Ferrari, unde pilotii sunt mandrii ca brazii si se confunda cu corectitudinea, l-as penaliza pentru ca Bottas vrea sa-l ajute si asta nu se intampla la Ferrari, care stim foarte bine ca sunt niste ingeri, si nu in ultimul rand, l-as penaliza pentru a avut aceleasi reactii de ambele dati cand masina de siguranta a fost pe pista si nu i-a spus asta lui Vettel.

    #monstruoasacoalitieimpotrivaferrari #logica
    11 6
  • Hamilton ai nu numai, toți campionii din F1 din toate timpurile au procedat ca el in situații similare, poate chiar mai rău, Vettel a fost cam fraierica, dacă era deștept doar aștepta o analiza din partea directorului de cursa și poate Hamilton lua o penalizare, se vede clar ca Mercedes se afla la butoane. Vetelica nu stie sa profite de situații care ii pot aduce titlul, toate bune.
    6 2
  • Eu vad doi baieti prea agitati.
    Vettel trebuia sa isi vada de treaba. L-a ciupit in spate pe Hamilton. Daca avea vreo impresie ca era de vina cu ceva se cereau mai multe informatii de la telemetria lui si se facea o plangere oficiala.

    Telemetria a aratat ca Hamilton NU a FRANAT.
    In dovezile aduse de Mercedes nu se spune nimic de frana de motor si nici FIA nu a zis nimic. A fost o frana de motor acolo sau nu? Uitandu-ma pe volanul lui Hamilton, la iesirea din viraj, cand volanul era virat spre stanga, nu avea niciun LED aprins care e specific turatiilor motorului. Cu cateva fractiuni de secunda inainte de impact jumatate din ledurile specifice turatiilor de motor erau aprinse. Nu cumva o fi fost o frana de motor acolo, iar lovitura lui Vettel era efectul acelei frane de motor?

    Nu suntem cu entitatile religioase, dar parca a fost si o mica karma acolo... sa primeasca adversarul tau 10 secunde stop-go ca si penalizare, tu sa intri pentru ajustarea headrest-ului (operatiune care a fost facuta oricum mai rapid decat penalizarea stop-go), si sa iesi in spatele celui care a executat oprirea pentru penalizare... e o lovitura destul de dura. De altfel reactia lui Hamilton, cand a dat prin comunicatii cu un mesaj voalat pentru Whiting, precum Vettel a scapat basmaua curata denota o mare frustrare. Nu poti spune ca a scapat basmaua curata cand a fost chemat la pit pentru o penalizare de 10s stop-go.
    5 0
  • PENTRU FLORIN SILVIU
    @FlorinSilviu1977
    ce maini ridicate de pe volan ? esti nebun ? ce cauta in dreptul lui ? a ajuns acolo din inertie ? hamilton a facut-o intentionat... sunt de acord... dar vetel stia, sau ar trebui sa o fi stiut ca o sa fie sicanat. Nu trebuia sa intre in jocul lui. A fost un fraier.Votkanen nu facea treaba asta. Nici Riciardo... ca sa nu vorbesc de Alonso. Gandeste-te un pic cam ce reactie ar fi avut un Mika Hakinnen...Nu cred ca s-ar fi comparat cu Fetel. Si, da, sunt un FAN FERRARI... INCA MAI ASTEPT CEVA DE LA EI
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru