Vettel pleacă din pole position în India, Alonso doar pe opt

de Daniel Popescu
Sambata, 26.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel a obţinut al treilea pole position consecutiv pe circuitul din India într-o sesiune în care mai mulţi piloţi au adoptat strategii opuse pentru pneuri. Fernando Alonso va pleca doar de pe locul opt.

Esential 0.752 secunde a fost diferenta dintre Vettel si Rosberg in calificari
1.707 secunde a fost deficitul lui Alonso in fata lui Vettel, insa a concurat cu pneuri medium
3 este numarul de pole position-uri consecutive obtinute de Vettel pe circuitul din India
5 este locul de care are nevoie Vettel pentru a deveni campion indiferent de rezultatul lui Alonso
Sebastian Vettel a avut de îndeplinit o simplă formalitate pentru a obţine pole position-ul în Marele Premiu al Indiei.

După ce a dominat fiecare sesiune de antrenamente, pilotul echipei Red Bull Racing a obţinut al treilea pole position consecutiv pe circuitul Buddh după ce a fost cronometrat cu 1:24.119  si a optat pentru strategia tradiţională şi a concurat cu pneuri soft în ultima parte a calificărilor.

Germanul va fi urmat pe grila de start de cei doi piloţi ai echipei Mercedes, Nico Rosberg şi Lewis Hamilton, în timp ce Mark Webber a preferat o strategie alternativă şi a stabilit al patrulea timp cu pneuri medium.

Australianul va rămâne astfel mai mult timp pe circuit în primul stint cu speranţa că va putea recupera teren în faţa lui Vettel, mai ales că pneurile soft se degradează rapid pe monoposturile Red Bull.

O strategie similară a adoptat şi Fernando Alonso, care a obţinut însă doar locul opt pe grila de start, fiind învins încă o dată de coechipierul său Felipe Massa (locul 5), dar şi de Kimi Raikkonen (Lotus) şi Nico Hulkenberg (Sauber). Vettel are nevoie doar de locul cinci pentru a deveni matematic campion mondial, iar Alonso este obligat să termine pe locul doi pentru a avea speranţa că va rămâne în lupta pentru trofeu.

Ultimele două locuri în Q3 au fost ocupate de Sergio Perez şi Jenson Button, care au rulat cu pneuri medium pe monoposturile McLaren.

FORCE INDIA, ELIMINATĂ ÎN Q2 ÎN CURSA DE CASĂ

Daniel Ricciardo va pleca de pe locul 11 al grilei de start pentru Toro Rosso, în timp ce Force India a ratat prezenţa în Q3 în calificările de casă cu ambii piloţi, Paul di Resta şi Adrian Sutil urmând să plece de pe locurile 12 şi, respectiv, 13.

Jean-Eric Vergne a stabilit al 14-lea timp la volanul celui de-al doilea monopost Toro Rosso şi a fost urmat de Valtteri Bottas (Williams) şi Esteban Gutierrez (Sauber), care a comis numeroase greşeli pe turul de circuit.

GROSJEAN, ELIMINAT SURPRINZĂTOR ÎN Q1

Marea surpriză a primei părţi a calificărilor a fost eliminarea lui Romain Grosjean.

Contra-performanţa a venit la capătul a doua podiumuri consecutive înregistrate în Coreea de Sud şi Japonia, după ce pilotul echipei Lotus a comis o serie de greşeli într-unul dintre tururile rapide de circuit.

Francezul va pleca astfel doar de pe locul 17 al grilei de start, din faţa lui Pastor Maldonado (Williams) şi a celor patru piloţi de la Marussia şi Caterham, care ca de obicei nu au avut nicio influenţă majoră în această sesiune.  

Marele Premiu al Indiei va avea loc duminica cu incepere de la ora 11:30, ora Romaniei. Important: România va trece la ora de iarnă în noaptea de sâmbătă spre duminică, când ora 04:00 va deveni ora 03:00. Ora menţionată ca oră de start pentru cursa de duminică este ora de iarnă.  

INDIA - REZULTATE CALIFICĂRI:

 1. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m24.119s
 2. Nico Rosberg          Mercedes             1m24.871s  +0.752s
 3. Lewis Hamilton        Mercedes             1m24.941s  +0.822s
 4. Mark Webber           Red Bull-Renault     1m25.047s  +0.928s
 5. Felipe Massa          Ferrari              1m25.201s  +1.082s
 6. Kimi Raikkonen        Lotus-Renault        1m25.248s  +1.129s
 7. Nico Hulkenberg       Sauber-Ferrari       1m25.334s  +1.215s
 8. Fernando Alonso       Ferrari              1m25.826s  +1.707s
 9. Sergio Perez          McLaren-Mercedes     1m26.153s  +2.034s
10. Jenson Button         McLaren-Mercedes     1m26.487s  +2.368s
Q2 cut-off time: 1m25.458s Gap **
11. Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari   1m25.519s  +0.951s
12. Paul di Resta         Force India-Mercedes 1m25.711s  +1.143s
13. Adrian Sutil          Force India-Mercedes 1m25.740s  +1.172s
14. 
Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m25.798s +1.230s 15. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m26.134s +1.566s 16. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m26.336s +1.768s Q1 cut-off time: 1m26.178s Gap * 17. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m26.577s +1.003s 18. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m26.842s +1.268s 19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m26.970s +1.396s 20. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m27.105s +1.531s 21. Charles Pic Caterham-Renault 1m27.487s +1.913s 22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m28.138s +2.564s

Comentarii (15)

  • Nu inteleg ce relevanta mai are faptul ca Alonso pleaca de pe 8. Si de pe 8 si de pe 1, tot n-ar fi reusit sa ma schimbe situatia clasamentului general.

    Acum mai conteaza doar lupta pt locul 2 din clasamentul constructorilor. Poate o pierde Ferrari... mi-as dori sa se intample asta. Ori 2, ori 3, pentru mine e tot una. Pentru Montezemolo inseamna multi bani pierduti.

    Urmeaza o noua cursa Singapore...
    20 4
  • are relevanta pentru Massa care vrea sa prinda un contract bun
    7 2
  • pablo256r
    Interesanta strategia inversa a lui Webber si Alonso. Poate fi cea castigatoare, depinde de cat de mult se vor degrada pneurile in cursa.
    9 3
  • HAHAHAHAHA :))))))) Tot compar timpii din calificari incepand din Australia si pana acum, si este incredibil cum Ferrari a decazut. Recunosc, ma bucur, dar regresul este atat de evident ca erau cei mai buni in Australia si Malaezia (chiar daca n-au castigat), iar acum mai au doar -300 fata de Mclaren care a inceput in genunchi.
    Ma distrez de numa :))))))) Bine vor termina in fata lui Mclaren dar hai sa vedem cum sta treaba de cand a inceput sezonul. Nu e tot una sa ai cea mai buna masina in regim de cursa si masina de linia a 2 (loc 3-4) in primele curse si sa cazi atat de urat in spate, sau sa ai o masina prastie de locurile 11-17, si sa te apropii de Ferrari la 200-300 de miimi. Ce face Pat Fry, dar celebrul James Allison???
    Nu veniti cu placa expirata ca se concentreaza pe 2014, deoarece Mclaren inca din iulie, dupa dezastrul din Marea Britanie a concentrat toate resursele de la fabrica pentru masina de anul viitor, asupra masinii actuala aducandu-se update-uri ce nu au vazut nici tunelul de vant, nici simulator, nici CFD, ci testate direct pe circuit in zilele de vineri. Mclaren a inceput cel mai devreme sa isi concentreze resursele spre 2014.

    Nu-l vreau pe Alonso la Mclaren, datorita caracterului, dar este cel mai pragmatic pilot, neirosind nici o sansa ce i se ofera. Sper sa vina Kevin Magnussen. Ceva ziar spaniol da ca sigura venirea lui in 2015, ce naiba ma fac :-s
    7 13
  • nedumerit
    Tu despre ce miimi vorbesti Mircea intre Ferrari si McLaren. Vezi ca ai cam dat-o in bara de data asta. Timpul scos in Q2 de Alonso il asigura fata de timpii obtinuti in Q3 un loc pe podium: 1:24.885. Tocmai ca in calificarile de azi Ferrari a mers mult mai bine fata de ce a aratat pana acum. Alonso a facut azi intotdeauna un singur tur chiar si cu pneurile medium. Se stie ca Ferrari nu poate utiliza optim in regim de calificari pe un singur tur pneurile. Nu inteleg de ce razi de capra altuia. Ce e atat de mare fericirea ?
    Maine s-ar putea sa ai o surpriza destul de mare.
    Hai sa ai noroc, sa vedem si McLaren in primii cinci!
    7 5
  • frate nu gasesc comparatie la cum pare ca se"distreaza" Mircea,urmeaza sa infiga o teava in pamint sa aruncece un soarece inauntru,si sa priveasca cu lanterna,si ce ne amuzam...
    10 3
  • Si Button pe soft-uri a fost cel mai rapid in Q1. I-a devansat pe cei de la Ferrari. Uite timpii pe hard a lui Alonso cu al celor de la Mclaren. Perez chiar a spus la Sky ca putea sa il devanseze pe Alonso (pe aceleasi pneuri) daca mai facea un tur, dar a preferat sa le menajeze. Oricum tot cei care pleaca din prima linie pe softuri + Hamilton vor fi avantajati. In antrenamentele de vineri, s-a stat chiar si 16 tururi pe softuri, azi, intr-adevar s-a stat doar 5-8 tururi, dar se mai putea. Nu vor sta 5 tururi, dar probabil nici 16, undeva la mijloc 10-12 tururi maine. Dar va fi suficient daca le va da 1 secunda pe tur , poate chiar mai mult la cei de pe hard. Plus ca inca o secunda vor castiga pana in primul viraj, plecand infinit mai bine pe softuri decat pe hard. Daca pun 15-16 secunde si vor iesi dupa schimb la 7-8 secunde vor fi avantajati, deoarece vor iesi pe pneuri proaspete, pe cand hardurile celor din fata vor fi trecuta deja de jumtate din durata de viata. Button si-a dat seama ca era mai adecvata o plecare de pe 5-6 pe softuri decat un loc 10 pe hard, dar a ascultat de echipa.
    4 9
  • Specimenul respectiv (m mclaren 1984) nu trebuie bagat in seama, pt ca el este in alta lume, urmareste alta competitie. Una in care McLaren castiga anul asta titlurile. Si mai e ceva, tipu' e inebunit dupa noroi, ii place noroiul la nebunie.
    1 1
  • nedumerit 2
    Mircea ia uite rezultatele din Q1 si Q2 (pe softuri):
    Fernando Alonso Ferrari 1:25.934 1:24.885
    Sergio Perez McLaren-Mercedes 1:26.107 1:25.365
    Jenson Button McLaren-Mercedes 1:25.574 1:25.458
    Unde ai vazut tu 200-300 de miimi intre Alonso si cei doi de la McLaren?
    Repet: Ferrari nu e in stare sa scoata maximum din pneuri pe un tur. Azi ambii piloti de la Ferrari au efectuat un singur tur. De ce oare? Vedem maine raspunsul :)
    7 1
  • @Mclaren_Mircea_1984 McLaren n-a contat, nu conteaza si nu va conta ANUL ACESTA, 2013! Asa ca scuteste-ne! Pastreaza comentariile pentru 2014 sau 2015 sau cand s-o mai afla McLaren in lupta pentru vreun titlu. Ca din 2008 nu prea s-a mai intamplat asta. Din 2008.
    7 4
  • Button a fost mai rapid decat Alonso pe softuri in Q1 cu -400
    Alonso a fost mai rapit decat cel mai bine pozitionat Mclaren in Q2 pe softuri cu -500
    In O3 pe hard Alonso a fost mai rapid decat cel mai bine pozitionat Mclaren cu -300

    Media iese undeva la -350 -400 pentru Alonso cumulat in cele trei secvente. Nu e prea putina diferenta daca calculam asa cum am mai spus primele 2 curse (unde era Ferrari si unde era Mclaren)???
    In Australia in Q3 Massa face 1:28:490 iar Button 1:30:257
    In Malezia in Q3 Massa face 1:50:587 iar Button 1:53:175
    In China in Q3 Alonso face 1:35:148 iar Button 1:35:784

    In toate aceste prime trei runde avantajul Ferrari era de peste jumatate de secunda, (cel mai putin a fost -600), iar acum acest decalaj a fost injumatatit. Intrebarea mea este daca Mclaren nu facea prostia cu designul (pull-rod, nas ridicat, etc) si continua sa dezvolte masina de anul trecut asa cum a facut Ferrari si toti ceilalti, unde era Ferrari?
    Nu vedeti cat de elecvent este ca Ferrari in fiecare an are o traiectorie descendenta intre inceputul de sezon si finalul de sezon?
    Mclaren exact invers. (exceptie anul trecut unde a inceput si a terminat la fel cu pole-position si victorie)
    Matematica cred ca este foarte simpla domnilor Ferraristi.
    6 9
  • nikipercea
    hou bre !!!!! parca sunteti la piata......
    2 0
  • Mclaren_Mircea_1984
    nu mai imi place mclaren!!! sincer sa fiu la anul trec la ferrari
    2 1
  • Da, mai bine, nu te mai lauda atat in strachini cu Mclaren, o avea o traiectorie descendenta la final de sezon Ferrari pt ca mereu lucreaza la monopostul de anul urmator, dar o fac extrem de prost si nu da roade. Daca si cu parca, Mclaren daca erau buni, deszvoltau aceeasi masina dar nu, au crezut ca vor face rahatul praf cu masina de anul asta si cu figurantul de Perez care se credea campion.
    2 1
  • Individul acela nu sunt eu care s-a semnat cu numele meu.
    Mai bine imi pun atza in gat decat sa tin cu Ferrari.
    Eu daca ma tai la vena, pe acolo curge sange Mclaren.
    Sunt printre cei mai dedicati si mai loiali fani ai lui Mclaren.
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru