După ce a dominat fiecare sesiune de antrenamente, pilotul echipei Red Bull Racing a obţinut al treilea pole position consecutiv pe circuitul Buddh după ce a fost cronometrat cu 1:24.119 si a optat pentru strategia tradiţională şi a concurat cu pneuri soft în ultima parte a calificărilor.
Germanul va fi urmat pe grila de start de cei doi piloţi ai echipei Mercedes, Nico Rosberg şi Lewis Hamilton, în timp ce Mark Webber a preferat o strategie alternativă şi a stabilit al patrulea timp cu pneuri medium.
Australianul va rămâne astfel mai mult timp pe circuit în primul stint cu speranţa că va putea recupera teren în faţa lui Vettel, mai ales că pneurile soft se degradează rapid pe monoposturile Red Bull.
O strategie similară a adoptat şi Fernando Alonso, care a obţinut însă doar locul opt pe grila de start, fiind învins încă o dată de coechipierul său Felipe Massa (locul 5), dar şi de Kimi Raikkonen (Lotus) şi Nico Hulkenberg (Sauber). Vettel are nevoie doar de locul cinci pentru a deveni matematic campion mondial, iar Alonso este obligat să termine pe locul doi pentru a avea speranţa că va rămâne în lupta pentru trofeu.
Ultimele două locuri în Q3 au fost ocupate de Sergio Perez şi Jenson Button, care au rulat cu pneuri medium pe monoposturile McLaren.
FORCE INDIA, ELIMINATĂ ÎN Q2 ÎN CURSA DE CASĂ
Daniel Ricciardo va pleca de pe locul 11 al grilei de start pentru Toro Rosso, în timp ce Force India a ratat prezenţa în Q3 în calificările de casă cu ambii piloţi, Paul di Resta şi Adrian Sutil urmând să plece de pe locurile 12 şi, respectiv, 13.
Jean-Eric Vergne a stabilit al 14-lea timp la volanul celui de-al doilea monopost Toro Rosso şi a fost urmat de Valtteri Bottas (Williams) şi Esteban Gutierrez (Sauber), care a comis numeroase greşeli pe turul de circuit.
GROSJEAN, ELIMINAT SURPRINZĂTOR ÎN Q1
Marea surpriză a primei părţi a calificărilor a fost eliminarea lui Romain Grosjean.
Contra-performanţa a venit la capătul a doua podiumuri consecutive înregistrate în Coreea de Sud şi Japonia, după ce pilotul echipei Lotus a comis o serie de greşeli într-unul dintre tururile rapide de circuit.Francezul va pleca astfel doar de pe locul 17 al grilei de start, din faţa lui Pastor Maldonado (Williams) şi a celor patru piloţi de la Marussia şi Caterham, care ca de obicei nu au avut nicio influenţă majoră în această sesiune.
Marele Premiu al Indiei va avea loc duminica cu incepere de la ora 11:30, ora Romaniei. Important: România va trece la ora de iarnă în noaptea de sâmbătă spre duminică, când ora 04:00 va deveni ora 03:00. Ora menţionată ca oră de start pentru cursa de duminică este ora de iarnă.
INDIA - REZULTATE CALIFICĂRI:
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m24.119s 2. Nico Rosberg Mercedes 1m24.871s +0.752s 3. Lewis Hamilton Mercedes 1m24.941s +0.822s 4. Mark Webber Red Bull-Renault 1m25.047s +0.928s 5. Felipe Massa Ferrari 1m25.201s +1.082s 6. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m25.248s +1.129s 7. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m25.334s +1.215s 8. Fernando Alonso Ferrari 1m25.826s +1.707s 9. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m26.153s +2.034s 10. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m26.487s +2.368s Q2 cut-off time: 1m25.458s Gap ** 11. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m25.519s +0.951s 12. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m25.711s +1.143s 13. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m25.740s +1.172s 14. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m25.798s +1.230s 15. Valtteri Bottas Williams-Renault 1m26.134s +1.566s 16. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m26.336s +1.768s Q1 cut-off time: 1m26.178s Gap * 17. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m26.577s +1.003s 18. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m26.842s +1.268s 19. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m26.970s +1.396s 20. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m27.105s +1.531s 21. Charles Pic Caterham-Renault 1m27.487s +1.913s 22. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m28.138s +2.564s
Acum mai conteaza doar lupta pt locul 2 din clasamentul constructorilor. Poate o pierde Ferrari... mi-as dori sa se intample asta. Ori 2, ori 3, pentru mine e tot una. Pentru Montezemolo inseamna multi bani pierduti.
Urmeaza o noua cursa Singapore...
Ma distrez de numa :))))))) Bine vor termina in fata lui Mclaren dar hai sa vedem cum sta treaba de cand a inceput sezonul. Nu e tot una sa ai cea mai buna masina in regim de cursa si masina de linia a 2 (loc 3-4) in primele curse si sa cazi atat de urat in spate, sau sa ai o masina prastie de locurile 11-17, si sa te apropii de Ferrari la 200-300 de miimi. Ce face Pat Fry, dar celebrul James Allison???
Nu veniti cu placa expirata ca se concentreaza pe 2014, deoarece Mclaren inca din iulie, dupa dezastrul din Marea Britanie a concentrat toate resursele de la fabrica pentru masina de anul viitor, asupra masinii actuala aducandu-se update-uri ce nu au vazut nici tunelul de vant, nici simulator, nici CFD, ci testate direct pe circuit in zilele de vineri. Mclaren a inceput cel mai devreme sa isi concentreze resursele spre 2014.
Nu-l vreau pe Alonso la Mclaren, datorita caracterului, dar este cel mai pragmatic pilot, neirosind nici o sansa ce i se ofera. Sper sa vina Kevin Magnussen. Ceva ziar spaniol da ca sigura venirea lui in 2015, ce naiba ma fac :-s
Maine s-ar putea sa ai o surpriza destul de mare.
Hai sa ai noroc, sa vedem si McLaren in primii cinci!
Fernando Alonso Ferrari 1:25.934 1:24.885
Sergio Perez McLaren-Mercedes 1:26.107 1:25.365
Jenson Button McLaren-Mercedes 1:25.574 1:25.458
Unde ai vazut tu 200-300 de miimi intre Alonso si cei doi de la McLaren?
Repet: Ferrari nu e in stare sa scoata maximum din pneuri pe un tur. Azi ambii piloti de la Ferrari au efectuat un singur tur. De ce oare? Vedem maine raspunsul :)
Alonso a fost mai rapit decat cel mai bine pozitionat Mclaren in Q2 pe softuri cu -500
In O3 pe hard Alonso a fost mai rapid decat cel mai bine pozitionat Mclaren cu -300
Media iese undeva la -350 -400 pentru Alonso cumulat in cele trei secvente. Nu e prea putina diferenta daca calculam asa cum am mai spus primele 2 curse (unde era Ferrari si unde era Mclaren)???
In Australia in Q3 Massa face 1:28:490 iar Button 1:30:257
In Malezia in Q3 Massa face 1:50:587 iar Button 1:53:175
In China in Q3 Alonso face 1:35:148 iar Button 1:35:784
In toate aceste prime trei runde avantajul Ferrari era de peste jumatate de secunda, (cel mai putin a fost -600), iar acum acest decalaj a fost injumatatit. Intrebarea mea este daca Mclaren nu facea prostia cu designul (pull-rod, nas ridicat, etc) si continua sa dezvolte masina de anul trecut asa cum a facut Ferrari si toti ceilalti, unde era Ferrari?
Nu vedeti cat de elecvent este ca Ferrari in fiecare an are o traiectorie descendenta intre inceputul de sezon si finalul de sezon?
Mclaren exact invers. (exceptie anul trecut unde a inceput si a terminat la fel cu pole-position si victorie)
Matematica cred ca este foarte simpla domnilor Ferraristi.
Mai bine imi pun atza in gat decat sa tin cu Ferrari.
Eu daca ma tai la vena, pe acolo curge sange Mclaren.
Sunt printre cei mai dedicati si mai loiali fani ai lui Mclaren.