Germanul l-a atacat pe rivalul său de la McLaren în acul de păr Spitzkehre şi l-a depăşit la ieşirea din viraj după ce a ieşit larg pe zona asfaltică de eşapare de pe marginea circuitului. Regulamentul sportiv al Formulei 1 interzice efectuarea unei depăşiri prin afara circuitului, însă Vettel a insistat la finalul cursei că îl depăşise pe Button înainte să iasă de pe traseu şi că a ieşit de pe circuit doar pentru a evita o coliziune.
"M-am gândit că este încă lângă mine şi aşa a fost. Nu am vrut să virez prea devreme pentru a-i lăsa spaţiu. Apoi am decis să ies de pe circuit pentru ca amândoi să fim în siguranţă. Pneurile lui de pe spate nu aveau tracţiune şi chiar şi pe vopseaua de pe exteriorul circuitului am fost capabil să rămân în faţă", a declarat dublul campion mondial.
Comisarii nu au fost însă de acord cu argumentele sale şi l-au penalizat cu 20 de secunde în clasamentul cursei. În urma acestei decizii, Vettel a coborât pe locul cinci în clasamentul cursei, Button a urcat pe locul doi, Kimi Raikkonen (Lotus) a ocupat ultima treaptă a podiuumului, iar Kamui Kobayashi (Sauber) a fost promovat pe locul patru.Iată clasamentul actualizat al cursei, precum şi modificările din clasamentele generale:
1. Alonso Ferrari
2. Button McLaren-Mercedes
3. Raikkonen Lotus-Renault
4. Kobayashi Sauber-Ferrari
5. Vettel Red Bull-Renault
6. Perez Sauber-Ferrari
7. Schumacher Mercedes
8. Webber Red Bull-Renault
9. Hulkenberg Force India-Mercedes
10. Rosberg Mercedes
11. Di Resta Force India-Mercedes
12. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari
13. Massa Ferrari
14. Vergne Toro Rosso-Ferrari
15. Maldonado Williams-Renault
16. Petrov Caterham-Renault
17. Senna Williams-Renault
18. Grosjean Lotus-Renault
19. Kovalainen Caterham-Renault
20. Pic Marussia-Cosworth
21. De la Rosa HRT-Cosworth
22. Glock Marussia-Cosworth
23. Karthikeyan HRT-Cosworth
Not classified/retirements:
Driver Team
Hamilton McLaren-Mercedes
World Championship standings, round 10:
Drivers: Constructors:
1. Alonso 154 1. Red Bull-Renault 230
2. Webber 120 2. Ferrari 177
3. Vettel 110 3. McLaren-Mercedes 160
4. Raikkonen 98 4. Lotus-Renault 159
5. Hamilton 92 5. Mercedes 105
6. Rosberg 76 6. Sauber-Ferrari 80
7. Button 68 7. Williams-Renault 47
8. Grosjean 61 8. Force India-Mercedes 46
9. Perez 47 9. Toro Rosso-Ferrari 6
10. Kobayashi 33
11. Maldonado 29
12. Schumacher 29
13. Di Resta 27
14. Massa 23
15. Hulkenberg 19
16. Senna 18
17. Vergne 4
18. Ricciardo 2
Via FIA
Ferrari au facut o treaba buna. Nu excelenta, sa recunoastem, dar se vede ca muncesc mult pentru rezultate.
Marele castig al italienilor e Alonso. Ce a facut astazi a fost exceptional. A venit Vettel, Button, Hamilton si n-au reusit sa treaca de el, in conditiile in care n-avea DRS. Excelent Alonso! Jos palaria!
Bravo Fernando, bravo Button! Doi piloti de exceptie.
Vettel are nevoie de maturizare.
Orcum jalnica reactia lui buton.
Davidenko, da' lu' Fisichella cine i-a mai cantat imnul dupa victoria de la Interlagos din 2003?
Stimate domn, ce s-a intamplat la Adelaide, Schumi n-a facut de capul lui. Aia a fost strategia lui Briatore. Cat despre Alonso,o sa vezi in noiembrie adevartul lui talent,sa nu mai dea peste unul gen Petrov,ca-n 2010.
@92Schumi: Fanaticule, te-a orbit frustrarea :). Si-n in 97 cu Villeneuve tot Briatore a facut strategia? Tu chiar crezi ca in 94, la tehnologia de atunci si in alea cateva secunde cand s-a intamplat totul, Briatore a mai avut timp sa-i spuna idolului tau ce sa faca? Chiar crezi ca Schumi nu e capabil de asa ceva singur? Dar Monaco 2006? Dar cand era sa-l omoare pe Barichello la Hungaroring, tot Briatore era acolo sa-i dicteze?
Nu am spus ca Alonso va lua titlul, mai ales ca a avut un Ferrari mai slab decat concurenta la inceputul sezonului, si tocmai de aceea e de admirat ca a obtinut 3 victorii si doua poluri cu o masina mai slaba decat alte 4 de pe grila. Victoria din Valencia a fost cu noroc e adevarat dar oricum lua un loc 2. Si Senna a terminat pe 5 campionatul in 93 pentru ca Mclaren Ford era praf dar in conditii de ploaie sau alte circumstante a speculat si a avut 5 victorii in acel sezon. Deci repet, Alonso e de admirat pentru efortul sau si pentru ca a realizat ce a realizat cu un monopost mai putin competitiv decat al rivalilor directi. Cat despre Abu Dabi 2010, nici idolul tau nu s-ar fi descurcat mai bine cu Petrov. Din cate imi aduc aminte a avut chiar un accident penibil in cursa, o greseala de "rookie" dupa cum spun specialistii F1.