Vettel: "Lipsa ritmului în cursă şi spatele monopostului, cauzele erorilor din Bahrain"

de Daniel Popescu
Luni, 20.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel explică numeroasele erori de pilotaj din Bahrain prin lipsa unui ritm de cursă corespunzător şi a unor probleme de adaptare la partea din spate a monopostului Ferrari.

Probabil că am forţat foarte mult şi am comis unele greşeli.

Sebastian Vettel
Pilot Ferrari
Sebastian Vettel a ocupat locul doi pe grila de start a Marelui Premiu al Bahrainului, însă a terminat doar pe locul cinci ca urmare a multiplelor erori de pilotaj.

Germanul a fost depăşit de două ori pe circuit de Nico Rosberg, ceea ce a anulat strategia excelentă prin care a ieşit de fiecare dată de la boxe în faţa rivalului sau de la Mercedes, iar ulterior şi-a avariat aripa faţă şi a fost nevoit să efectueze o oprire suplimentară la boxe. Germanul a admis că a comis numeroase erori, iar una dintre explicaţiile sale este că nu a avut un ritm de cursă corespunzător.

"Probabil că am forţat foarte mult şi am comis unele greşeli. Nu a fost o cursă perfectă. Nu am intrat în ritm şi am pierdut poziţii când a fost important să nu pierd poziţii. Am pierdut timp şi, din cauza deteriorării aripii faţă, a trebuit să merg din nou la boxe, astfel că am pierdut mult timp", a declarat el.

În general m-am chinuit un pic cu spatele monopostului.

Sebastian Vettel
Pilot Ferrari

▶ Hamilton a câştigat în Bahrain! Raikkonen, primul podium după aproape doi ani

În plus, Vettel afirmă că nu s-a simţit confortabil cu spatele monopostului Ferrari, aceasta fiind o explicaţie pentru care nu a reuşit să-l depăşească pe Valtteri Bottas în lupta pentru locul patru, chiar dacă s-a aflat la numai o jumătate de secundă în spate.

"În general m-am chinuit un pic cu spatele monopostului.

La ieşirile din viraje trebuie să ai stabilitate, iar eu am fost foarte vulnerabil şi Rosberg a avut o ieşire mai bună decât mine. Apoi nu am reuşit să am o ieşire bună din viraje comparativ cu Bottas. După ce am intrat în zona DRS a fost întotdeauna prea târziu să încerc ceva. S-a apărat bine şi nu a comis greşeli, nu am putut ajunge suficient de aproape pentru a încerca ceva", a adăugat el.

Via Autosport

Comentarii (21)

  • vyctor7
    Adevarul este ca Bottas , Ricciardo si Raikkonnen sunt mai buni ca tine bai Vettel 4 titluri de carton . Mai ai si tupeu sa crezi ca esti vreun Senna sau Shumacher.
    25 37
  • Ricciardo sigur e mai bun, l-a batut si in calificari pe champion. Bottas la fel, cred ca e mai bun. Am vazut ce i-a facut ieri cu o masina usor mai slaba.
    20 27
  • Toti sunt mai buni ca Vettel, toti sunt mai buni ca Alonso, toti sunt mai buni ca Massa, Ricciardo, Bottas si Raikkonen. Si la cat mai multe prosti de postat pe aici lol. La ce nivel scazut de inteligenta au cei care posteaza pe aici.. ce sa le ceri?
    35 17
  • qwerty
    Merita mentionat si ca Bottas era pe softuri iar Vettel pe cauciucuri medii.
    26 9
  • vyctor7
    Ce sa ceri unui cu nume obscur ...gigi ...care se uita la formula 1 de un an si crede ca-i balet ... comenteaza dobitocule despre formula1 nu face tu prosti pe altii .
    11 17
  • Sunt fan Vettel si il apreciez pentru ca isi recunoaste greselile si nu da vina pe echipa sau coechipier ca si altii (stim noi cine). Go Seb!
    22 12
  • Bravo Gigi, bun post! Eu cred ca in momentul de fata toti sunt piloti exceptionali si fiecare merita sa iasa campion mondial!
    24 2
  • @querty
    da, erau softuri deja uzate, pe cand fetel avea medii prea proaspete pentru el
    9 13
  • Ha,ha,ha...
    A fost clar ca ceva nu a fost chiar ok pt Vettel in aceasta cursa,poate setarile,nocturna,sau pur si simplu o zi mai putin buna!Au fost prea multe greseli pentru el,nu a facut atatea "greseli"intr-un sezon intreg!
    Imbucurator ca si Kimi considera ca vor obtine victorii,deci sunt increzatori in potentialul monopostului.Sper ca imbunatatirile ce le vor face pe parcursul sezonului sa fie reusite si vizibile!Vom vedea daca vor sta aproape de Mercedes si in Europa,dar va fi greu.Asa macar mai avem si noi ceva dispute la varf....
    21 2
  • Mclada
    hai ma serios?Vettel a avut probleme grave la masina cu botul- schimbat/ROTI M nu S-probabil setarile aerodinamice ale botului nou nu au fost ok-daca erau ok defila pe linga BOTAS.....vyctor7 tu zici de gigi dar tu sigur te uiti la TOM si JERRY...la fel ca Mircea ala si la toti cei care posteaza pe aici antiFERARI-niste neicanimeni care isi dau cu parearea despre echipa adversa in loc sa scrie despre ciurucul lor cu,care tine!
    4 8
  • GrosJan
    Daca nu era Newey pilotul asta nu ajungea la Ferrari. Este artificial creat multicampion si asta se vede pe circuit, cand masina lui nu e dominanta. Cu a doua masina iese pe 5. Pana la final Kimi il bate rau. Si va pleca. L-a batut Ricciardo si a plecat. Il va bate Kimi si va pleca. Am spus mereu, Vettel nu trebuia adus la echipa. Bottas, Hulkenberg sau Ricciardo erau solutiile potrivite, cu bugete mult mai mici.
    12 14
  • F1 Vision
    Nu trebuia adus Vettel la echipa Ferrari? Pai cumpara @GrosJane tu Ferrari si adu pe cine vrei tu lol. Bottas poate nu vrea la Ferrari, nu-l intereseaza sa se bata pentru podium (pentru moment), ii place la Williams. De fapt stai, Bottas a spus ca nu este interesat sa piloteze pentru Ferrari lol!. Ricciardo nu vrea nici el la Ferrari, el vrea sa piloteze pentru Red Bull. Inainte de teste a spus ca nu se asteapta ca Vettel sa faca mare branza la Ferrari, uite ca Ricciardo mai ca ramane fara motoare mult inainte de jumatatea sezonului. Hulkenberg, nu stiu ce sa zic, a schimbat multe echipe nici nu stiu ce mai poate face la Ferrari, poate i-a trecut vremea cine stie.

    Inteleg ca pentru fanii din Ro, Vettel este un nimeni ok, nu-i bai. Sa zicem ca nu are nici un titlu, nu conteaza asta. Dar este in primul an la Ferrari, nu trebuie macar sa asteptam pana la jumatatea sezonului sa vedem cum sta treaba? Au trecut doar patru curse, a gresit in Bahrain, se mai intampla. Daca gresea Hamilton, toti fanii lui spuneau ca a gresit altcineva, macar Vettel a avut curas sa-i ceara scuze echipei. De fapt nici un pilot care a facut asa ceva, dupa patru curse pentru echipa care-l plateste.

    Si de ce sa plece Vettel de la Ferrari? Ferrari merg decent anul acesta, este posibil ca anul viitor sa mearga si mai bine, de ce sa renunte la Vettel? Plus... stie cineva cum gandesc baietii astia care conduc aceste echipe de F1? Ma indoiesc, nu vad nici care sa posteze pe aici.

    Alonso a venit intr-un moment foarte prost la Ferrari, dupa rahatul de masina produs in 2009... pana si eu mi-am dat seama de care erau problemele pe acolo. Au trecut cativa ani si Di Monte tot nu s-a trezit la realitate, evident ca l-a trimis in alta parte... sa faca altceva. Fry si Tombazis nu au lucrat prea bine impreuna, le-a luat 3 ani sa se prinda ca tunelul lor de vant nu le da informatii corecte... cam mult zic eu. La strategii au fost pe langa ani buni, Alonso si Massa nu pareau ca lucreaza prea bine impreuna, cel putin Massa era tot timpul departe de Alonso, din 'nspe motive. Perioada aia s-a terminat, sa vedem cum o sa fie in acest sezon pana la urma, sa avem un pic de rabdare, poate cine stie, echipa actuala va produce alte rezultate, mai palpabile.
    8 8
  • Serban
    @GrosJan Din 1970 încoace, în era modernă a f1, câți piloți au ajuns campioni fără să aibă mașina dominantă ? Îți spun eu, Stewart în 1973, Prost în 1986 și Schumi în 1994, 1995 și 2000 ! Nici măcar Senna nu a reușit decât câteva curse, e drept memorabile, fără un monopost dominant ! Dar aceia, inclusiv Senna, au fost monumente ale f1, genii ale pilotajului, categorie în care nu intră nici Vettel, nici Alonso, nici Hamilton, piloți buni, dar doar atât. Ceilalți nici nu merită amintiți.
    3 8
  • Florin
    Prin mass-media am auzit de piloti buni, exceptionali: Senna, Schumacher, Prost, Alonso, Hamilton. Nu am auzit asa ceva despre Vettel, Rosberg, Button, si asa mai departe...degeaba ne dam cu parerea noi aici. Altii mai buni si mai cunoscatori vorbesc si scriu altceva!
    8 3
  • Ce inseamna pilot exceptional la Alonso?Ce spune mass-media?Un pilot exceptional este cel care nu castiga titluri?Este oare de ajuns sa ai o masina buna si gata esti campion?Nu conteaza cu cine tii ,important este sa recunosti cand este cazul calitatile oricarui pilot.
    5 4
  • Serban
    Domnilor, după părerea mea cel mai mare pilot al tuturor timpurilor a fost Schumacher și nu doar pentru palmares. Să mă explic.
    Poate au fost piloți mai talentați, mai rapizi ca și viteză pură, piloți ca și Moss, Clark, Villeneuve sau Senna, dar germanul a fost cel mai complet, cel care a îmbinat totul la perfecție, a fost singurul care a construit de la aproape zero, ridicat și menținut o echipă muribundă și a mai fost și singurul care a câștigat trei titluri cu o mașină inferioară, mașină cu care și-a consolidat un palmares incredibil. Toate acestea dublate de o personalitate uriașă !
    Iar când ai fost contemporan cu magiștri ca și Stewart, Lauda, Villeneuve, Prost, Senna, Mansell și Schumi, te mai pot da pe spate alde Alonso, Vettel, sau Hamilton ?
    9 12
  • Florin
    Inainte era altceva, cum au zis mai multi pe aici. Dar credeti ca cei de acum vreo 20-30 de ani s-ar fi adaptat la conditiile de acum? Atunci se cerea multa nebunie, sa ne gandim cate cazuri de accidente mortale erau. Sa facem comparatie intre pilotii actuali si ceilalti cred ca este gresit. Fiecare este adaptat perioadei pe care o traieste, daca mai si iese campion mondial inseamna ca el+masina lui(mai slaba sau mai buna) sunt cei mai buni!
    5 0
  • vyctor7
    Bai Serbane pana si marele tau Shumacher a recunoscut ca Ayrton Senna a fost cel mai bun pilot din istorie ce spui tu ca esti fan Shumacher este aiurea si uiti ca Shumi a pilotat un Beneton-Ford in 1994 cu sistemele electronice ilegale cum de altfel exista multi care au spus asta si sa nu crezi tu ca Ferrari a fost dezvoltata de Shumacher . Ia mai uita-te sa vezi ca cine a avut masina egala cu el l-a batut . A fost bun dar altii au fost peste el . Una este sa aduni titluri cu adversari slabi alta este sa te bati cu 3-4 campioni mondiali si sa-i invingi . Asa ca mai uita-te ca altii din 83-84 pana in prezent la curse apoi s a iti dai cu parerea despre formula 1 ..
    4 5
  • deci când vettel are victorie e superpilot, când greșește e mașina de vină.
    Nu are de ce să dea vina pe mașină, în condițiile în care cu aceeași mașină s-a calificat pe 2, aproape de Hamilton.

    A mai avut Vettel și anul trecut curse slabe, când pur și simplu nu s-a regăsit pe circuit. O cursă nu e problemă, deși contează foarte mult dacă lupți pt titlu(bine că nu e cazul la el), dar dacă se repetă, ca anul trecut, deja Ferrari are o problemă.
    Și nici Raikkonen nu cred că-și va regăsi constanța din trecut. Cu o floare nu se face primăvară.

    @Serban Cum naiba ai fost tu contemporan cu Stewart? Ai 70 de ani? Mai trăiești? Și cum i-ai văzut tu cursele, când pe vremea lui Stewart în România era comunismul și nu se dădeau curse de F1. Și nici nu puteai ieși din țară.Bine mă că n-ai fost tovarăș și cu Nuvolari sau Ascari. Sau cu ăștia ieșeai la un Cico?
    6 6
  • vyctor7
    Doamne ce am mai ras ....asta le-a condus si monoposturile nu doar a fost contemporan cu Stewart sau Fangio ori cu Ascari sau Nuvolari . Serban al nostru le dadea indicatii cum sa poarte casca si cand sa apese pe frana sau acceleratie ...prea tare omul asta este idolul meu deja !
    2 2
  • Adrian
    Pentru cultura voastră generală ar trebui să știți că în anii 70 TVR transmitea în direct cursele de formula 1 care erau comentate la vremea respectiva de către Andrei Bacalu, cel care a comentat și transmisia în direct a primei aselenizări în 69!
    Doar în anii 80 TVR nu a mai transmis aceste curse, eu fiind nevoit să mă uit la televiziunea Maghiară ca să le pot vedea!
    Am fost nevoit să fac acest lucru chiar și la începutul anilor 90 când cursele erau transmise pe TVR 2 post care nu se recepționa în vestul țării.

    P.S. Urmăresc cursele de Formula 1 de prin 72 când eram în clasa a 2-a.
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru