Incidentul dintre Sebastian Vettel și Lewis Hamilton din Marele Premiu al Azerbaidjanului este departe de a se încheia, ca urmare a apariției de noi informații despre modul în care comisarii de cursă au judecat cazul.
În timp ce rula sub Safety Car, Hamilton a ieșit dintr-un viraj și a părut să încetinească, iar Vettel nu a avut timp să frâneze și l-a lovit ușor din spate. Revoltat din cauza atitudinii rivalului său, Vettel a ajuns paralel cu Hamilton și apoi a intrat ușor intenționat în britanic, fiind ulterior penalizat cu 10 secunde stop-and-go.
Publicația germană Auto Motor und Sport susține însă că Vettel a fost foarte aproape să fie descalificat din cursă pentru gestul său. Sursa citată afirmă că neclaritățile din regulament și implicarea lui Vettel în lupta pentru titlu au condus la o pedeapsă mai blândă. "Nu există nicio regulă care să impună o penalizare pentru o coliziune deliberată și a existat teama de a interveni prea mult în lupta pentru titlu cu o penalizare drastică.
Vettel a fost aproape să vadă steagul negru", susține publicația citată.Chiar dacă locul 4 obținut la Baku i-a permis chiar să-și extindă avansul în fruntea clasamentului general, problemele lui Vettel sunt departe de a se încheia. Pilotul Scuderiei Ferrari a primit deja nouă puncte de penalizare, iar regulamentul prevede suspendarea pentru o cursă în cazul în care un pilot ajunge la 12 puncte de penalizare într-un interval de 12 luni.
Astfel, în cazul în care va primi încă 3 puncte de penalizare în cursa următoare din Austria, Vettel nu va putea concura în Marea Britanie. Două dintre punctele de penalizare urmează să se șteargă după cursa din Austria, însă germanul va fi în continuare la numai 5 puncte de o suspendare de o cursă până la Marele Premiu al Malaysiei din luna octombrie.
Via SkySports
In plus, exista cu siguranta un alt regulament acum fata de ce era atunci.
Balestre dușmanul de moarte al lui Senna.
Atunci ce sa te miri de maimutoii din trafic care sar la bataie.
P.S. Nu tin nici cu unul nici cu altul. Ba mai mult, sunt fan curse de anduranta, dar acum s-a nimerit sa ma uit si la F1 (ma uit doar rar)
Da, era un alt regulament, unul care-i lăsa pe piloți să fie bărbați și nu domnișoare de pension. Un regulament de pe urma căruia nu a avut de suferit nimeni și a avut de câștigat spectacolul. Păi acum, Villeneuve, Senna, sau Schumi, ar fi suspendați cursă de cursă pentru pilotaj periculos ! Apropo, mă întreb, Hamilton o fi fost oare la medicina legală să-și scoată certificat ? La șocul fizic și cel psihic suferite, ar fi pe deplin îndreptățit să ceară daune !
Apropo, The Killer Years e unul din cele mai bune documentare despre F1.
asa, ne miam de unde tot apar cocalarii care sicaneaza lumea in trafic, inclusiv booureanu.
Acum cereti black flag pt Hamilton ? wtf ?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/102796
http://www.f1reader.com/news/button-and-vettel-incident-under-investigation-57699
Adică ce daca ești mai tânăr nu ai voie să admiri epoca aia sau cum? Din cate stiu eu era Senna nu s-au prea văzut la noi , abia după revoluție pe Eurosport în limba engleză.Ce știi tu despre Ayrton Senna? Ai urmărit măcar documentarul despre viață lui? Omul ăsta înainte de toate a concurat cu o pasiune nebună si nu a luat parte la nici un joc politic. Bine că știm să criticăm pe alții.
Sunt fan Fernando Alonso.Consider ca a făcut destule pentru sportul asta.Câți piloti din F1 si-ar mai riscă viața concurând la Indy500 mai ales la ce accidente au avut Bourdais si Dixon? Poate Verstappen în rest nu vad pe nimeni.
PS. Am 27 de ani am apucat epoca Hakkinen-Schumacher
si stiu cum era odată în comparație cu competiția de carton din ziua de azi unde primează banul în fața talentului.
Nu prietene, F1 s-a văzut la noi încă din 1971 și până la mijlocul anilor '80, pe TVR1. Apoi ne-am mutat pe bulgari, sârbi și unguri, după care Eurosporr, RETE ale lui Berlusconi, sau RTL,
După părerea mea, filmul "Senna" este un laudatio deșănțat, de care cred că nici măcar Ayrton nu ar fi mândru. Să nu uităm că F1 nu a început în Brazilia cu Senna, înaintea lui au mai fost Fittipaldi cu două titluri mondiale și Piquet cu trei ! Senna, și ceilalți din generația lui, au avut șansa să concureze exact în perioada exploziei mediace a formulei 1, expunerea lor a fost uriașă și uite așa lumea nu prea mai știe cine au fost Stewart, sau Peterson, dar toți știm pe de rost despre Senna, Prost, sau Mansell !
https://www.youtube.com/watch?v=NHCb2J3h6QY
Eu la perioada 84-89 mă refeream. Nu vreau să o fac pe deșteptul dar am auzit si de Jackie Stewart triplu campion mondial " Scotianul zburător " celebru prin interviul luat lui Senna la Adelaide în 90 , Jochen alt mare campion mort la Monza în sesiunea de calificare in celebrul viraj Parabolica , Ronnie Peterson cel mai rapid pilot al anilor 70 mort și el la Monza. Ai uitat la categoria piloti brazilieni să îl pui pe Carlos Pace un alt as mort prea devreme în urma unui accident de avion si lista cu piloti buni poate continua de la Jim Clark la Tazio Nuvollari sau Pietro Bordino.
Dacă nu îți place filmul poți citi cartea " The life of Senna " scrisă de Christopher Hilton cafe cuprinde părerile lui Ron Denis , Franck Williams , Martin Brundle , Gerhard Berger si multi alti despre talentul și caracterul lui Senna.
PS Schumacher a refuzat să apara în această carte
Vezi ? Îl ții minte pe Stewart, dar pentru acel interviu incomod luat lui Senna, nu pentru cursele făcute pe vechiul Nurburgring ...
Să fim înțeleși, Senna, Villeneuve și Schumi sunt preferații mei dintotdeauna. Dar, că este film, că este carte, memorialul despre viața cuiva nu poate fi obiectiv. Ce pot spune Dennis, sau Berger, în plus, decât aceleași laude, ce pot face, în plus, decât aceeași "zeificare" a personajului ? Prefer să-l țin minte pe Senna așa cum l-am perceput eu, genial ca pilot, "câine" ca și comportament pe pistă și dorință de victorie, posedat și exaltat în viața de zi cu zi !
Ai tot respectul meu. Dar eu mai cred că Senna era un om de cuvânt și deosebit de incomod pentru cei de la FIA. Posibil să mă înșel dar Interzicerea sistemelor electronice în 94 nu au fost întâmplătoare plus lipsa lui Schumacher de la înmormântarea lui Senna. Dar încă o dată posibil să mă înșel.
The FIA has decided to hold a formal investigation into whether or not further action is required against Sebastian Vettel following his controversial clash with Lewis Hamilton behind the safety car at the Azerbaijan Grand Prix.
Amid ongoing suggestions that motor racing’s governing body was not satisfied with the 10-second stop-go penalty handed to Vettel for his part in the move, the FIA confirmed on Wednesday that the situation was being looked into again.
A spokesman for the FIA said that evidence would be evaluated next week and a decision on whether or not more action is needed will be made before the next race at the Red Bull Ring.
A FIA statement said: “Following the recent incident at the Azerbaijan Grand Prix in which Car 5 (Sebastian Vettel) was involved in a collision with Car 44 (Lewis Hamilton), on Monday 3rd July, the FIA will further examine the causes on the incident in order to evaluate whether further action is necessary.
“A statement regarding the outcome of this process will be made available before the upcoming Austrian Grand Prix.”
(More to follow)
@Daniel Popescu
Dati si voi stirea in lb. romana s-ar putea sa asistam la o bomba saptamana viitoare, desi cred ca Ferrari isi vor folosi mult influenta politica si sponsorii sa nu il baneze.
P.S: Sincer nu este corect si 10 secunde stop and go plus drumul pe linia boxelor si sa il baneze o cursa. Hai sa recunoastem ca dubla penalizare e prea mult. Ce s-ar putea face ar fi sa ii anuleze punctele castigate in Baku si gata.
- incidentul dintre Bottas si Raikkonen, incidentul dintre Ocon si Perez, care a dus la pana lui Raikkonen + problemele lui Massa de mai tarziu.
- gramada de resturi de pe pista, si faptul ca Hamilton a condus periculos la al doilea restart. Perez si Massa au crezut ca Hamilton il impinge pe Vettel in ei si in ciudat acestui fapt, ambii l-au protejat.
Personal cred ca cei de la Ferrari vor depune o plangere, sunt multe necunoscute despre cum se aplica regulile si cum se face ca numai pilotii Ferrari sunt pedepsiti. Ah si Sainz. Cred ca Vettel si Sainz sunt in pole-position la pedepse!
Vettel urmeaza sa fie in analiza si lupa FIA. Personal cred ca va primi o suspendare pentru una din cursele urmatoare.
Ce spun suporterii orbi ai lui nu mai conteaza. Minciunile lui au fost devoalate. Faptele vor conta in analiza FIA. Sunt curios ce vor face unii de pe aici cand va veni Vetel spasit sa isi ceara scuze si sa recunoasca a a gresit!!
:)) am uitat sa spun ca sunt 2 conditii: sa se garanteze ca prinde Q3 si ca rezista masina pana la final :))
In orice caz cred ca la anul vom avea niste mutari interesante la principalele echipe
Alonso’s quarrel was with Luca Montezemolo and the short lived Ferrari team boss Marco Mattiacci (above). Sources say that he is still extremely well regarded by Ferrari engineers and his performances this season in an uncompetitive McLaren have been superb." J.Allen.