Vettel: "La primul test în competiţie am crezut că Formula 1 nu este pentru mine"

de Daniel Popescu
Joi, 17.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel a dezvăluit că, după primul test efectuat în Formula 1, nu a crezut că va fi capabil să concureze în această competiţie.

Esential 3 titluri mondiale a cucerit Vettel in Formula 1 incepand din 2010
Sebastian Vettel a efectuat primul test cu un monopost de Formula 1 în septembrie 2005 pe circuitul de la Jerez, atunci când a urcat la volanul unui Williams-BMW FW27.

Pe atunci în vârstă de numai 18 ani, germanul a parcurs 25 de tururi, însă cel mai bun timp al său a fost cu peste trei secunde mai lent decât cel stabilit de Mark Webber, unul dintre piloţii Williams la vremea respectivă. Din acest motiv, Vettel a considerat atunci că Formula 1 nu este o competiţie în care să fie capabil să concureze.

"La primul test, Webber a pilotat dimineaţă, iar eu am parcurs tururi după-amiaza. M-am gândit că, asta este, Formula 1 este pentru bărbaţi adevăraţi, nu pentru mine. Dar apoi m-am obişnuit şi, evident, am dorit mai mult", a declarat el citat de publicaţia ESPNF1.

La primul test m-am gândit că Formula 1 este pentru bărbaţi adevăraţi, nu pentru mine.

Sebastian Vettel
Pilot Red Bull
Vettel a debutat în Formula 1 la Marele Premiu al Statelor Unite din 2007, iar în prezent se îndreaptă spre al patrulea titlu mondial consecutiv.
Chiar dacă lucrurile s-au schimbat radical comparativ cu 2005, germanul susţine că simte în continuare tensiunea curselor.

"Nimic nu s-a schimbat în privinţa dragostei pentru curse. Îmi plac provocările şi încă sunt nervos când mă trezesc duminica, încă sunt entuziasmat când merg pe grila de start şi tensionat înaintea unei curse. Dar cred că este păcat să fii prea tensionat şi dacă încerci să forţezi prea mult lucrurile. Cred că trebuie să-ţi permiţi să te bucuri, pentru că asta nu este ceva normal, nu i se întâmplă oricum. Cred că sunt foarte norocos să fiu unul dintre aceşti 22-24 de băieţi din Formula 1", a adăugat el.

Via ESPNF1

Comentarii (8)

  • GrosJan
    Vettel la 3 sec la prima urcare in monopost ... Normal ca acum nu mai conteaza, este suficient de rapid.
    Cu Kimi a fost pe dos. La primul test i s-a spus sa mearga incet la inceput. Imediat a fost atentionat "de ce gonesti asa?" Kimi: "pai nu gonesc, merg incet cum am stabilit". Inginerul: "mergi incet? Atunci sa te vedem cum mergi repede." Cand a incercat sa mearga mai repede si-a dat seama ca are nevoie de alte setari si a cerut sa-i fie schimbate setarile. Apoi a batut timpul pilotului titular cu 1 sec ...
    37 0
  • de unde ai informatiile? chiar vreau sa ma interesez si eu mai mult
    9 0
  • GrosJan
    stiu din presa vremii. Dar sunt sigur ca gasesti si cu google. Si mai trebuie adaugat ca primul test cu o masina de F1 a venit dupa doar vreo 20 si ceva curse de monopost ...

    Peter Sauber incercat sa-l aduca pe Button (considerat o mare speranta in 2001) dar managerul a spus ceva cam asa: Button e sub contract, dar stiu altul si mai rapid - Kimi. La test i-au zis lui Kimi ca ar fi fericiti sa se apropie la 1 sec de Pedro Diniz. Dar Kimi l-a batut chiar.

    Schumacher s-a mai descurcat foarte bine de prima data, dar el macar avea mai multa experienta cu monoposturile. Si a inceput asa cum se incepe, de mic. Hamilton a mai fost foarte bun la debut, dar masinile de GP2 erau destul de asemanatoare cu F1. Plus multa experienta in curse.

    Kimi abia pe la 17 ani s-a apucat de karting. E ca si cum incepi acum abecedarul si peste 2, 3 ani esti la cel mai inalt nivel, cercetare

    Uite un interviu dupa testul cu pricina:
    http://www.youtube.com/watch?v=ccgYY1fP3ao
    16 0
  • La kimi o mare problema era fizicul. de la formula Renault la F1 e diferenta uriasa. Kimi nu putea sa duca 60 de ture cat are o cursa. Testula a fost in septembrie 2000 dar pana in 2001 s-a antrenat de zor sa intre in parametri. Din cate am auzit cu preparatorul fizic al lui Senna. La Schumacher nu au fost probleme cu fizicul. S-a calificat bini di tat si in cursa a facut si mai bine. La prima lui cursa pentru Jordan, parca Spa 91. Revenind la testul lui Kimi, Schumacher era si el pe pista atunci (Mugello) si l-a urmarit pe Kimi pilotand in spatele lui. Si a spus despre el ca poate fi foarte rapid.
    10 1
  • @grosjan

    ai dreptate in ce spui... mai mult decat atat este impresionant si faptul ca Raikkonen avea doar 20 curse in Formula Renault (daca nu ma insel acele monoposturi aveau cam 150 CP) si a trecut direct in F1 (unde monoposturile aveau cam 800-900 CP la o masa de circa 600 kg)... de altfel a obtinut superlicenta de pilot in conditiile in care multi se intrebau daca nu va fi un pericol pt ceilalti...
    7 0
  • GrosJan
    cu superlicenta a fost tararaie mare. S-a luptat ca un leu Sauber ca sa-i obtina superlicenta. Tocmai din cauza ca experienta era extrem de mica fata de toti care au intrat in F1 in era moderna existau rezerve din partea celorlalti (care stiau bine ca ar fi facut la fel in locul lui Sauber). Dar tocmai asta il intriga pe Sauber. Stia ca Raikkonen e foarte rapid. Si mai stia ca neavand experienta, odata ce o va obtine va fi si mai rapid ...

    Diferenta intre Formula Renault si F1 nu se rezuma numai la CP. Sunt frane diferite, puncte de franare diferite, stabilitate, g-uri si altele. Kimi devenea din ce in ce mai rapid pe masura ce cunostea masina. Este foarte adaptabil.
    6 0
  • Chiar nu obs. ca au inceput sa frece 'ghetle" lui web.?
    Eu as vrea sa dea ceva din casa.
    1 1
  • daca da din casa o sa pice naspa si in fata viitorului angajator. Webber e un profesionist, sa ca slabe sanse sa aflam cate ceva curand. Poate dupa ce se retrage
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru