Lewis Hamilton a câștigat fără emoții cursa de la Paul Ricard și a revenit în fruntea clasamentului general, însă în spatele său Sebastian Vettel și Valtteri Bottas au fost implicați într-un duel pentru locul 2 în primul viraj, iar cei doi s-au acroșat.
Pilotul Scuderiei Ferrari a primit o penalizare de 5 secunde, fiind considerat vinovat de producerea accidentului, iar germanul și-a recunoscut greșeala și a dezvăluit că i-a cerut scuze lui Bottas.
"Am pierdut controlul volanului și l-am lovit pe Bottas. Am provocat o coliziune pentru că am pierdut controlul volanului. A fost ceva intenționat? Cu siguranță că nu, pentru că ar fi putut fi sfârșitul cursei pentru mine. Pentru Bottas a fost foarte rău, întrucât i-a afectat cursa și nu a avut nicio vină, așa că m-am dus la el după cursă", a declarat el.
În cele din urmă, Vettel a terminat cursa pe locul 5, cu două poziții mai sus decât Bottas, iar acest lucru nu a fost pe placul lui Hamilton.
Liderul clasamentului general afirmă că Vettel ar fi trebuit penalizat mai dur pentru producerea accidentului.
"Este ca și când depășești viteza legală pe șosea, încalci legea și apoi scapi. Primul viraj reprezintă o provocare, dar nu și pentru un cvadruplu campion mondial. Bottas era mult mai în față și i-a lăsat mult spațiu. Pare ciudat, pentru că inițial Vettel a cedat și apoi a abordat bine virajul... poate nu s-a gândit prea bine și a intrat pur și simplu în el", a precizat Hamilton.
Problema este la comisarii de cursa: cand au dat o penalizare de doar 5 sec lui Verstappen cand l-a lovit pe Vettel in China au creat un precedent periculos in acest sezon, iar toate incidentele asemanatoare sunt sanctionate in aceeasi masura. Ar trebui sa fie niste reguli clare si niste sanctiuni clare: daca ai lovit pe cineva fara sa cauzezi avarii sa se dea penalizare de 5 sec, daca ai cauzat si avarii, drive-trough, daca a fost nevoit sa abandoneze, 10 sec stop&go, iar daca cel care a lovit a abandonat si nu mai poate fi penalizat, sa fie retrogradat pe grila cursa urmatoare.
Cat despre Hamilton, cred ca ar fi mai bine sa taca. El este mereu protejatul lui Charlie si a comisarilor. Cand l-a scos din cursa pe Rosberg in Spania nu a fost sanctionat, cand l-a scos pe Rosberg in afara pistei in Canada, iar neamtul a pierdut 10 pozitii nu a fost sanctionat(pentru ca Rosberg a fost fairplay si s-a tras din calea lui, altfel era contact), iar cand a taiat prima sicana din Mexic iar nu a fost sanctionat(desi ar fi pierdut cateva pozitii daca frana si revenea inainte de virajul 2, cum era normal).
Iar de Hamilton ce pot sa spun - l-am considerat intotdeauna un ipocrit, de multe ori declara cu gura mare ca vrea competitie, spectacol, mai multi piloti care sa se bata pentru titlu, insa nu pierde nici o ocazie sa se planga atunci cand se simte amenintat si ataca rivalilii inclusiv in afara curselor prin tot felul de declaratii sau insinuari
Treaba e ca in aceste puncte se castiga campionatul.Pana la urma, Bottas e scutierul lui Lewis, campionatul oricum il castiga la constructori, trebuie doar sa aiba grija de Vettel si mai incolo se vor conecentra pe puncte mai multe. In cursa, Ferrari a fost mai rapid decat Mercedes, s-a vazut pe pneurile soft. Kimi oarecum a dormit in prima parte, nu i-a atacat deloc pe cei de la Rbr desi avea monopost mai rapid. Apoi cand a vazut ca Vettel trebuie sa schimbe neaparat, a inceput sa forteze ca sa il depaseasca pe Ricci.
In rest paie pe foc pentru media, nu este nici primul nici ultimul incident.
După părerea mea Vettel clar vinovat, și-a meritat penalizarea, care penalizare nu avea însăBF4F cum să fie mai mare decât cea a celui care i-a ruinat cursa din China, oricât s-ar burica Lauda !
https://www.planetf1.com/news/hamilton-agrees-new-40m-a-year-deal/
Exact ca atunci cand era partener cu Rosberg, dupa o "prietenie" afisata public, a ajuns sa se balacareasca la fel tot in public.
Btw. Nu l-am vazut pe Mircea zilele astea. Sper ca esti ok man..