La jumătatea sezonului competițional, Sebastian Vettel este lider în clasamentul general, însă are un singur punct în fața lui Lewis Hamilton. Cu numai câteva curse în urmă, diferența ajungea la 25 de puncte, însă între timp Mercedes a obținut 3 victorii și 4 pole position-uri în ultimele 4 curse. Vettel explică situația actuală din campionat prin faptul că Mercedes beneficiază de un monopost mai rapid în calificări.
"Mercedes a fost mai puternică în ultimele curse. Cred că diferența se face în calificări, sunt capabili să câștige între 3 și 6 zecimi de secundă pe liniile drepte, chiar 7 zecimi în Austria. Noi nu putem face asta. Lucrăm, dar nu se poate întâmpla peste noapte", a declarat germanul.
În ultimele curse, Ferrari a fost aproape de Mercedes doar în Austria, acolo unde diferența față de pole position a fost de numai 0.042 secunde. În rest, diferența a depășit 3 zecimi de secundă și a atins chiar peste o secundă la Baku.
"Dacă ai monoposturile în frunte în primul tur, cursa arată diferit.
Știm ce trebuie să facem, dar nu este chiar asta de ușor. Nu există niciun motiv de panică sau de îngrijorare, sunt foarte rapizi și trebuie să lucrăm, iar apoi imaginea ar putea fi diferită", a adăugat el.Unul dintre avantajele lui Vettel în lupta pentru titlul mondial este că termină cu regularitate în fața lui Kimi Raikkonen, în timp ce Hamilton lupta inclusiv cu coechipierul său Valtteri Bottas pentru pole position și victorii.
Via ESPNF1
se prea poate sa se intample la fel dar nu putem pune asta in seama "obiceiului"; de asemenea se poate sa si castige un titlu sau ambele titluri
Mercedes este inca prea rapid in calificari, si asta e o problema mare pentru Vettel. Daca mai ratezi si startul ca in Austria si nimeresti in spatele mai lentului Verstappen, gata cursa.
Sunt curios de Ungaria, unde Hamilton inca nu a obtinut pole position, si este un circuit tehnic, nu atat de putere.
Ceea ce reduce sansele Ferrari de a dezvolta "zone" specifice. Deci trebuie sa identifice alte sectiuni unde pot dezvolta monopostul, iar asta nu se face peste noapte.
Au disparut gaurile din podea si nu mai este atat de flexibila, oare de ce? Probabil ca si materialul se va schimba, iar senzorii de pe laterale vor disparea.
Mercedes sunt cei mai buni si probabil vor ramane acolo, Ferrari nu are cum sa vina cu ce extrem care sa le readuca avantajul de la inceput de sezon.
In concluzie, asta e o doar sclipire a echipei Mercedes.. nu retin ca Ferrari sa fi venit vreo sclipire in ultima perioada..
Dupa dezastrul celor de la Ferrari din Austria ar fi frumos sa se vada si munca italienilor. Sincer abia astept cursa maghiara
Citatul meu preferat in cazurile astea:
"Cand esti prost de mic, ajuns mare doar te joci" :))))