Vettel critică regulamentul DRS din Canada: "S-a depăşit prea uşor"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Introducerea sistemului Drag Reduction System (DRS) în Formula 1, prin care piloţii au posibilitatea de a modifica aripa spate în timpul curselor pentru a spori şansele de depăşire, a avut efecte pozitive încă de la startul sezonului, însă pentru Marele Premiu al Canadei FIA a implementat două zone de activare.
Decizia a fost luată pentru a oferi şi mai multe oportunităţi de depăşire, însă Sebastian Vettel crede că aceasta a condus la creşterea exagerată a numărului de depăşiri.
"Până la urmă, trebuie să fii atent cât de mare creezi zona de activare, pentru că poţi face depăşirile prea uşoare, aşa cum cred că a fost în Canada. Dacă eşti chiar în spate şi deschizi aripa, celălalt băiat nu are nicio şansă să se apare şi nu cred că asta este ideea. Dar ne jucăm cu acest sistem. Suntem încă la începutul sezonului şi toată lumea încă mai învaţă", a declarat pilotul echipei Red Bull Racing pentru publicaţia ESPNF1.
Vettel explică acest lucru prin faptul că a fost nevoit să facă tot posibilul pentru a-l menţine pe Jenson Button la cel puţin o secundă în urmă în ultima parte a cursei, însă în cele din urmă a fost depăşit în urma unei greşeli personale.
"Evident, în acele condiţii a trebuit să forţez foarte mult pentru a rămâne în fată şi am încercat din greu să păstrez distanţa pentru ultima linie dreaptă.
Pentru că o dată ce Button era aproape în zona DRS, ar fi fost prea uşor să depăşească şi ar fi trecut de mine fără probleme", a mai declarat germanul.Pe de altă parte, Vettel anticipează că situaţia se va schimba într-o anumită măsură la Marele Premiu al Europei, întrucât oportunităţile de depăşire pe circuitul de la Valencia sunt mult mai limitate. "La Valencia configuraţia va fi diferită şi va fi mai dificil într-un fel să depăşeşti. Dar nu am văzut încă harta şi nu ştiu unde au decis să stabilească zonele de activare", a încheiat el.
Via | ESPNF1
Eu cred ca pilotii adevarati in momentul de fata ca valoare e Schumy, Alonso, Button si Webber acestia sunt adevarati piloti.
Vettel, cum se spune, daca taceai filozof ramaneai !
Odata ce a fost depasit, trebuia sa foloseasca si el DRS pt asi recupera pozitia.
Sau ne mai pregateste inca o miorlaiala ca cea din Canada sau din cursa din Corea de anul trecut?
E timpul sa se maturizeze oleaca si sa accepte concurenta corecta din partea celorlalti.
Prin urmare, legendele Formulei 1 nu pot fi niciodata mai slabe decat un pilot care s-a trezit cu cea mai buna masina. Legendele raman legende, chiar daca ar merge si cu Hispania. Un Senna in Hispania ar fi iesit pe locul 15, chiar daca terminau doar 15 piloti :)) Un Schumacher din anii 94, nu lasa pe nimeni sa treaca de el, daca o facea cursa trecuta era iar penalizat -sa-ti aperi locul e ilegal-
Revenind la Button, merita penalizari. Cursa trecuta a fost un dezastru. Indiferent de unde a plecat, pe cine a depasit, sa ne uitam in urma si sa vedem, cum a facut-o... Daca nu il inchidea pe Ham in ultima secunda, daca se uita bine ca Alonso il depasise si avea prioritate pe viraj, ar fi terminat pe maxim 5. Prost sa fii, noroc sa ai. Pacat de Ham si Alonso care erau pusi sa faca o cursa mare. Monopostul McLaren n-a fost cel mai bun, ci doar a avut o strategie perfecta datorita lui Button. Eu zic ca daca nu gresea Vettel Button nu il ataca! Se multumea cu locul 2.
Cert e ca se apropie de sfarsit era Red Bull si revin granzii -Ferrari si McLaren.
Oare f1 nu sa inventat pentru inovatie,dezvoltare ???
De ce a trebuit distrus ?
Bravo berni la anu sa propui un buget de 50.000 eur /cursa si baga in continu drs si kersul sa poata fi folosit doar de catre masina din spate atunci sa vezi depasiri(spectacol)
Cred ca ai fi mare expert de sustii ca Button e vinovat in acele dueluri... n-am de gand sa argumentez subiectul.
Nu sunt fan a niciunuia din ei.
cine te-a facut as al pilotajului,de iei in deradere ce zic altii???
@maryo
tu esti impotriva a tot ce este Ferrari,asa ca de mult nu mai pun baza pe ce spui,desi uneori le zici si bine!
@csuli82
mai pune frate mana pe o carte de gramatica,caci scrii de parca acum ai coborat din copac!Nu mai viola atat limba romana!!!!
pentru cei care spun ca DRS-ul nu este bun,acesta a fost introdus ca o metoda de a contracara F-ductul,pe care cei de la Mclaren au inventat-o anul trecut si pe care o puteau utiliza,pe intreaga suprafata a circuitului,nu doar pe liniile drepte,cum este acum!!!!