Sebastian Vettel a trecut primul linia de sosire în Marele Premiu al Canadei, însă a pierdut victoria din cauza unei penalizări de 5 secunde pe care a primit-o în urma unui incident cu Lewis Hamilton.
În urma unei greșeli de pilotaj, Vettel a ieșit pe iarbă și a frevenit chiar lângă Hamilton, care a fost forțat să iasă ușor pe bordură pentru a evita un acroșaj. Pilotul Scuderiei Ferrari a răbufnit în momentul în care a aflat ce pedeapsă va primi.
"Trebuie să fii orb să crezi că poți să treci prin iarbă și apoi să controlezi monopostul. Am fost norocos că nu am atins zidul. Unde trebuia să mă duc? Este o lume greșită. Nu este corect", a precizat el prin radio.
Race. Defining. Moment.#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/053sau3we1
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019
Imediat după cursă, Vettel a plecat direct în garaj, fără să participe la interviurile obligatorii de după cursă. Ulterior, în momentul în care s-a îndreptat spre podium, a luat parcarta care indica poziția numărul 1 pentru Hamilton și a mutat-o în locul în care ar fi trebuit să fie monopostul său Ferrari.
Parc Ferme...#CanadianGP #F1 pic.twitter.com/cJOuT5hnwP
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019
De asemenea, pe podiumul de premiere, Vettel a urcat pentru câteva secunde pe prima treaptă a podiumui, apoi a rămas cu unul dintre picioare pe aceasta.
Rivals on track
— Formula 1 (@F1) June 9, 2019
Respect off it
There's room for two on the top step#CanadianGP#F1 pic.twitter.com/fZhua30FgC
Ferrari a anunțat ulterior că va face apel la decizia comisarilor, în ciuda faptului că regulamentul precizează că penalizările de timp primite în timpul cursie curse nu pot fi contestate.
În mod bizar, Vettel a fost la un pas să piardă și locul doi. Coechipierul său Charles Leclerc putea termina la mai puțin de 5 secunde de german, întrucât echipa nu l-a informat că Vettel a fost penalizat.
"Nu i-am spus, a fost o greșeală din partea noastră. Cred că eram foarte ocupați în pitwall și pur și simplu am uitat. Trebuie să-l anunțăm, dar nu am făcut-o", a precizat șeful Mattia Binotto.
Via Motorsport, EPSNF1, Motorsport
Daca vettel nu-i in stare sa controleze masina mai bine s-ar retrage.De scuze ieftine si lamentari ne-am saturat.
Singurul lucru scandalos de ieri a fost ca ferrari si-au batut joc de Leclerc.Mai intai il cheama tarziu la boxe, apoi nu-l anunta ca vettel a fost penalizat ca nu cumva tanarul sa forteze si sa ajunga pe 2 iar la final nu-l lasa sa sarbatorasca pe podium.Leclerc este mereu pedepsit de echipa de dragul vitelului irositor.Penibil pentru ferrari!!
inchei cu speranta ca scuderia ferrari sa aiba parte de respectul cuvenit macar pe AM , fiindca FIA nu face altceva decat sa marteleze sistematic prin decizii tendentioase cel mai important brand auto al marelui circ ale caror repercursiuni asupra fanilor is din ce in ce mai dificil de gestionat dupa ghilotina pseudoregulamentara indurata cu atata stoicism de sebastian vettel la montreal
ham-ham era viteaz pe radio dar in fata lu vetelu a mieunat..era mai misto sa se paruiasca pe podium.
In ceea ce ma priveste, personaje precum Alonso, Hamilton, nu mi-au fost niciodata simpatice, desi meritele le au, si trebuie recunoscute.
https://www.youtube.com/watch?v=_gykAh22nbM
Dupa cum zice si el, faptul ca Vettel avea rotile murdare cu rahat e problema lui.
Vettel=loser.
Daca nu are c0aie e fetita,daca este ceva mai agresiv incalca regulamentul fetitelor ;)
In spiritul competitiei si a-l spectacolului, Vettel trebuia lasat sa termina pe locul 1
PS: ma bucura revenirea de forma a echipei Renault (si a pilotilor, in special a lui RICCI, care avea nevoie de o clasare buna, alfel cred ca il apuca depresia); sper sa o tina tot asa sau chiar mai bine.
voturile a 7/10 echipe is necesare pentru revenirea la gumele 2018
https://www.youtube.com/watch?v=gqhX-ZzPhzo
Se vede foarte clar din onboard.
Seb s-a comportat execrabil. Chiar si dupa cursa .... pana unde poate merge nesimtirea unui pilot de carton?
Incontinuu favorizat si tot degeaba.
Pacat de Leclerc!
OZ Racing, cel ce produce jante pentru F1, DTM, WRC si aproape toate pietele auto a scos pe piata inca din 2015 roti concepute special pentru F1 de 18 inch.
Nici mie nu imi este simpatic neamtul si imi place pustiul enorm dar hai sa fim realisti.
Nu v-ati saturat de aceleasi conspiratii ca echipa il saboteaza pe Leclerc cursa de cursa? Ce echipa vrea sa piarda puncte cum au pierdut la Monaco ca nu au fost in stare sa il trimita la timp pe circuit pe Lecrerc? Sunt prosti gramada ei.
Din contra, din filmulet reiese ca Vettel a facut eforturi sa tina masina sub control. Ca Hamilton era fix in spatele lui si nu i-a iesit oportunitatea sa-l depaseasca, e problema lui. Totusi, meritul lui Hamilton e ca a franat la timp, altfel ajungea intre Vettel si perete si era mai rau.
Nu stiu la ce cursa te-ai uitat tu dar Vettel era in pole, dupa primul viraj era primul, s-a distantat si s-a luptat cu Hamilton toata cursa, si-au batut joc de Leclerc cum? Ca toata cursa a fost sters, de pe locul 3 logic ca avea alta strategie.
Din 6 curse cine a mai fost mai rapid intre Vettel si Leclerc? Atat in calificari cat si in cursa? Exceptand Baku unde a gresit. In Monaco ce a facut in cursa? Bine echipa amatoare l-a privat de calificari dar mai departe? S-a vazut lipsa de experienta.
Nu imi este simpatic neamtul iar Lecrerc imi place enorm dar sunt realist si obiectiv mai ales, mai are de mancat paine pana sa ajunga la nivelul lui Vettel, asa amator cum este el.
Faceti o favoare sportului si mutati la sah sau biliard.