Vettel critică dur Formula 1: "Regulile sunt prea complicate, ar trebui să conteze cine este cel mai rapid pilot"

de Daniel Popescu
Marti, 16.02.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel consideră că regulamentul Formulei 1 a devenit prea complicat şi că ar trebui să conteze în primul rând cine este cel mai rapid pilot.

Formula 1 s-a transformat într-un sport în care puterea motoarelor joacă un rol esenţial după introducerea noilor unităţi turbo V6 de 1.6 litri în 2014, iar acest lucru nu este deloc pe placul lui Sebastian Vettel.

Actualul pilot al Scuderiei Ferrari a fost nevoit să părăsească Red Bull Racing pentru a regăsi drumul spre victorii şi afirmă că Formula 1 ar trebui să fie un sport în care să conteze doar valoarea piloţilor.

"Cred că Formula 1 ar trebui să fie în primul rând despre sport şi, implicit, despre ce pilot este cel mai rapid. În prezent, monopostul joacă un rol semnificativ, la fel cum s-a întâmplat şi în trecut. Totuşi, nu ar trebui să ne pierdem în reguli complicate", a declarat germanul pe site-ul său oficial.

Urmareste Automarket
Pe de altă parte, regulamentul a devenit din ce în ce mai important, iar ultima dovadă în acest sens o reprezintă noul sistem de alegere a compoziţiilor de pneuri pentru curse.
Vettel critică şi acest aspect, deşi admite că dominaţia Mercedes a jucat de asemenea un rol negativ în percepţia fanilor asupra celei mai importante competiţii din lumea sporturilor cu motor.

"Dominaţia Mercedes din ultimii doi ani a redus interesul pentru mulţi fani. În plus, actualele reguli sunt prea detaliate. Nu cred că ar trebui să pierdem esenţa sporturilor cu motor şi ca în viitor ar trebui să ne identificăm din nou cu monoposturile", a adăugat el.

Via Autosport

Comentarii (22)

  • mica ipocrizie
    Dominatia aerodinamicii Newey? Remember? Nu tot masina a castigat titlurile in vremea aia? El are dreptate, da....apreciam daca facea gestul in perioada cand era la Red Bull. Ce spune el nu e ceva nou. Cand el castiga 4 titluri erau alti tipi care vorbeau acelasi lucru.Si atunci se plictisea lumea. Ca era simplu de anticipat cine urma sa ia titlurile. Acum avem era Mercedes. Sunt mai buni si castiga. Da, regulamentele trebuie ajustate sa conteze mai mult pilotul. Astazi vedem o competitie a inginerilor.
    44 7
  • ar trebui sa conteze cine e cel mai rapid pilot

    dap, dar nu e Vettel

    ohoo, usurel ca nu-i nici Alonso
    10 21
  • serban
    Aiurea, dintotdeauna a contat mai mult mașina decât pilotul, Fangio a dominat la timpul lui cu cele mai bune mașini ale vremii, la fel Clark, Lauda, Prost, Senna, Schumi, Seb și acum Lewis, mai puțin Stewart, dublu campion cu un Tyrrell inferior celor de la Lotus. Dar dacă vrem cel mai bun pilot, atunci să facem un campionat monomarcă, mașini egale pentru toți, să conteze doar abilitatea piloților în condus și reglaje ! Mă îndoiesc însă foarte tare că ar fi mulți care ar urmări așa ceva, mai plictisitor decât ceea ce vedem acum.
    17 10
  • Vettel are dreptate. Regulile actuale sunt ultra stufoase privind masina, care in loc sa egalizeze sansele, au creat un sistem blocat pe mai multi ani in favoarea unui singur constructor de motoare. Cu privire la pilot, ii sunt legate mainile, intrucat pe de parte nu are voie nici sa se apere, trebuind sa lase loc in diverse moduri celui din spate, pe de alta parte sisteme precum DRS sunt sisteme care nu prea dau sanse sa te aperi fata de cel din spate. SI mai vin cauciucurile care rezista 2-4 tururi rapide si apoi trebuie conservate restul cursei. Deci fata de trecut, avem masini inegale, piloti restrictionati care sunt obligati sa mearga incet.
    23 3
  • Curata-ti degetul inainte sa arati cu el spre altul, oricata dreptate ai avea (ai dreptate)!
    Mi-ar place o F1 al carui regulament sa tina doar de siguranta pilotului si a angajatilor de la boxe, in rest sa se dea unda verde tuturor cailor de dezvoltare a monoposturilor.
    24 1
  • GrosJan
    @serban
    si intr-un campionat monomarca, desi mai corect pentru piloti, tot o sa se potriveasca mai bine masina de pe regulamantul respectiv cu stilul de pilotaj al unora dintre ei. Dar daca vrem F1, atunci ar trebui ca regulamentul tehnic sa aduca motoare puternice, aerodinamica puternica si fara traznaile astea de kers, drs si pneuri moi
    7 2
  • Iliescu
    Cand nu castiga, critica ce sa faca si el. Va pierde cativa ani buni la Ferrari fara campionate. Anul asta iese pe 2 ca Alonso pe vremuri.
    7 7
  • Da e drept ca Vettel a castigat 4 titluri consecutive dar ca idee, cea mai buna performanta per sezon a lor a fost 19 curse castigate si 6 de rivali, Mercedes momentan are 38 curse castigate versus 6 de rivali. Deci despre ce vorbim? Da intr-adevar au dominat dar campionatul era deschis pana aproape de final de sezon.
    8 3
  • Ceva imi spune ca Ferrari le-a pregatit ceva frumos fanilor si in special lui Mercedes.
    17 4
  • Iliescu
    Mi se pare mie sau pilotii Ferrari sunt cei mai frustrati? Neputinta duce la frustrare.
    10 12
  • Oare adminul site-ului nu mai ofera nicio informatie generala ? Vezi lista marilor premii 2016,trasnmisii tv(cine si in ce conditii) ?
    5 0
  • serban
    @GrosJan 1000% susțin ceea ce spui tu. Dar nu cred că ți-ar place procesiunile acelea monotone din competițiile monomarcă, GP2, GP3 și care mai sunt. Diferențele dintre stilurile de pilotaj nu sunt atât de mari, setările au limitele lor și ca rezultat am avea permanent același adormitor podium Vettel, Hamilton, Alonso, nu neaparat în această ordine. Soluție ? Deblocarea dezvoltării în toate direcțiile, motor, șasiu, pneuri.
    6 1
  • Poate ca esti mai tanar si n-ai vazut 2011. Monopostul Red Bull avea peste 1 sec in fata competitiei. Iar la Ferrari era Alonso care reusea sa mentina suspansul pana in final desi nu avea monoposturi de talia Red Bull.
    9 4
  • @Automarket

    Stire:

    Rio Haryanto va fi confirmat la Manor ca si coechipierul lui Pascal Wehrlein

    http://www.f1fanatic.co.uk/2016/02/17/f1-fanatic-round-up-1702-3/

    "Rio Haryanto is set to be confirmed as Pascal Wehrlein’s team mate at Manor for 2016"
    5 0
  • @ @MKS

    paote vb de 2010 sau 2012 (mai degraba 2012, in 2010 erau f apropiate cele 2 monoposturi)

    in 2011 Button cu McLaren au terminat pe locul 2
    6 0
  • Cred ca punctuatia e degeaba pentru tine. Sau esti superficial. Nu am spus ca Alonso a terminat pe 2 in 2011. Am scris ca in 2011 monopostul RedBull era mai rapid cu peste 1 sec peste concurenta. La Alonso faceam referire in sensul ca a reusit de 3 ori sa termine pe 2 in epoca respectiva.
    5 4
  • @ @soxy

    ai scris ca:

    "Iar la Ferrari era Alonso care reusea sa mentina suspansul pana in final desi nu avea monoposturi de talia Red Bull"

    acesta in 2011 nu s-a intamplat

    si dc pui punct, tot se intelege ca te referi la sezonul 2011 ...
    trebuia sa te exprimi clar si nu ... superficial
    cum ai specificat in al doilea coment ...
    8 1
  • GrosJan
    perioada Vettel + RBR e o mostra de potrivire regulament tehnic - stil de pilotaj. Stewart (parca) a remarcat si inginerii de la RBR au confirmat, ca Vettel avea o tehnica ce il facea foarte rapid in virajele lente cu acel tip de masina. Deci in mare parte titlurile au fost castigate datorita pilotajului. Asta e adevarul chiar daca e greu de admis de fanii altor piloti.
    12 4
  • @GrosJan

    Corect
    Vezi MP Singapore 2015
    7 0
  • Nu judec titlurile nimanui, Vettel e un pilot excelent la fel si Hamilton fiecare in felul sau.
    Eu as vrea o Formula 1 cu cateva modificari cum ar fi o egalitate pe cat se poate intre echipe, un concept mai futurist precum conceptul de la Ferrari sau Mercedes alea mai SF si multe depasiri.
    2 0
  • Am folosit deliberat pluralul "monoposturi" tocmai pentru ca nu ma referam doar la 2011. In 2011 Alonso nu avea la dispozitie "monoposturi". Le avea insa in intreaga perioada petrecuta la Ferrari. Citeste cu atentie un text. Apoi poti sa ai o replica.
    0 0
  • :)) sigur ca da...masina lui Newey statea lipita de pista mai ceva ca un tren pe sine, cu un Webber aproape de un titlu in 2010....de aceea Alonso a fost declarat in 2 randuri pilotul anului de catre oamenii din sport desi Vettel era campion...:)..Si hai sa spunem ca ai avea dreptate, care e problema daca in aceeasi 4 ani este o potrivire de pilotaj Hamilton Mercedes. De ce sunt ei de blamat tocmai de un Vettel caruia ii convenea de minune un anumit regulament intr-o perioada prolifica lui. Pentru mine Vettel e sub Hamilton si Alonso. Cum spunea cineva, tot ipocrit te numesti. Taci, si lupta cu ce ai. Asa cum au facut-o altii cand tu aveai cel mai bun material. Ori te pomenesti ca nu Newey era responsabil de victorii....Sau...Ricciardo este cel mai bun din sportul asta.
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru